Bailout Tabung Haji Th Musnah Kerana Propaganda Ph




Tahukah siapa yang bertanggung jawab atas kejatuhan nilai Tabung Haji sehingga kerajaan PH kata mereka perlu gunakan RM17.8 bilion untuk bail-out?
Saya kongsikan semula.
Sebenarnya, propaganda PH pada suku ke-4 tahun lepas untuk menyerang BN telah memakan diri dan akhirnya membawa kemusnahan kepada TH.
(Ini seperti langkah Guan Eng umumkan hutang Malaysia tiba-tiba jadi RM1 trilion yang menyebabkan banyak pelabur lari pada masa itu.)
Pada bulan Disember 2018, kita dikejutkan dengan kebocoran melalui media asing oleh pihak dalaman PH bahawa TH dalam bahaya.
Menteri Jaga Agama pun menjadi “hero” masa itu untuk memburuk-burukkan situasi Tabung Haji – seolah-olah BN telah jahanamkan TH sehingga TH perlu jual saham mereka untuk elak bankrap.
Pada 11 Disember 2018, saya telah menyoal langkah PH ini dan memberi amaran bahawa ini adalah langkah yang akan membahayakan TH.

Saya terbukti betul kerana pada 14 Disember 2018, media bisness melaporkan bahawa para pelabur telah mula menyebarkan satu senarai dengan saham-saham yang dimilik oleh TH supaya mereka senang untuk menjual secara lambak.
14 Dec 2018: Investors exit stocks linked to beleaguered Tabung Haji
https://themalaysianreserve.com/2018/12/14/investors-exit-stocks-linked-to-beleaguered-tabung-haji/
Pelabur-pelabur takut bahawa TH akan jual saham-saham dalam senarai itu.
““Investors will be very cautious. There are lists going down. We ourselves circulated a list of counters that are substantially owned by TH. People want to sell before TH sells”
Oleh itu, semua pelabur pun jual saham-saham tersebut dan menyebabkan harga saham dan nilai aset TH terus jatuh sebelum TH ada peluang untuk jual.
Sampai masa TH jual, nilai saham yang dimilik mereka sudah jatuh teruk kerana semua pelabur-pelabur lain sudah jual sebelum TH jual.
Akibatnya, TH mengalami kejatuhan nilai paling teruk untuk bulan Disember 2018 sehingga defisit TH melonjak menjadi RM10.9 bilion pada akhir tahun 2018 dan terus turun lagi pada suku pertama tahun 2019 dalam keadaan pasaran saham kita yang menjadi paling corot dalam dunia.
Oleh itu, defisit RM4.1 bilion pada akhir tahun 2017 yang mula-mula PH tuduh kita terlebih bayar dividen menjadi defisit yang memerlukan kerajaan PH memerlukan RM17.8 bilion wang Rakyat untuk bail-out.
Bukan itu sahaja, pencarum TH juga menarik diri akibat propaganda PH apabila jumlah nilai caruman jatuh RM500 juta dari RM76 bilion kepada RM75.5 bilion pada suku ke-4 TH.
Ini memaksa TH untuk menjual lagi saham untuk menebus caruman yang ditarik keluar walaupun dalam pasaran saham paling corot dalam dunia dan nilai saham yang dimilik TH sudah menjunam.
Berpuluh tahun BN jaga TH dan membayar Hibah tinggi, tak pernah berlaku situasi seperti ini sehingga memerlukan bailout puluhan bilion.
Sekali lagi, ini membuktikan bahawa kerajaan PH suka membuat benda yang akhirnya menyusahkan Rakyat.
Tetapi PH akan salahkan BN juga untuk bail-out RM17.8 bilion ini walaupun ianya jelas adalah angkara dan propaganda tidak cerdik mereka.
Dan itulah sebab PH tidak akan berani buat RCI untuk Tabung Haji walaupun tuduh BN curi berpuluh bilion dari TH kerana mereka takut akan dikantoikan menipu lagi seperti dalam kes “BN rompak RM19.4 bilion wang GST”.
PH tidak mahu Rakyat tahu bahawa TH musnah kerana mainan propaganda menipu mereka.
Dari FB Najib Razak




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/10/15/bailout-tabung-haji-th-musnah-kerana-propaganda-ph/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Impian Menunaikan Umrah Dengan Pakej Umrah Terbaik Di Malaysia Dari Tabung Haji Travel

Impian Menunaikan Umrah Dengan Pakej Umrah Terbaik Di Malaysia Dari Tabung Haji Travel

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 644 hits
Impian Menunaikan Umrah Dengan Pakej Umrah Terbaik Di Malaysia Dari Tabung Haji Travel Assalamualaikum wbt Hi korang Hurmm semalam dok sembang dengan kengkawan pasal umrah Ada antara kami dah pernah pergi umrah Seronok je dengar cerita dora...
Tabung Haji Nafi Lepas Pegangan Ekuiti Berjumlah Rm2 6 Bilion

Tabung Haji Nafi Lepas Pegangan Ekuiti Berjumlah Rm2 6 Bilion

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 247 hits
Kenyataan dibuat bagi menjawab laporan sebuah portal kononnya TH melepaskan pegangan ekuiti berjumlah RM2 6 bilion sejak tiga bulan lalu Berikut adalah laporan dari portal tersebut KUALA LUMPUR Lembaga Tabung Haji telah melepaskan pegangan ...
Plan Nak Buka Akaun Asb Asbf Daftar Tabung Haji

Plan Nak Buka Akaun Asb Asbf Daftar Tabung Haji

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 1059 hits
Plan nak buka akaun ASB ASBF daftar Tabung Haji Assalamualaikum dan selamat sejahtera semuaaa Yewww udah lama tidak kita ketemu kan Hahaha Last update Rabu lepas muehehe Al maklumlah busy sikit dengan kerja lain Okay back to the main topic ...
Why Defend Hew S Comic If Not Dap Propaganda Says Najib

Why Defend Hew S Comic If Not Dap Propaganda Says Najib

papar berkaitan - pada 20/10/2019 - jumlah : 388 hits
Former prime minister Najib Razak PETALING JAYA Former prime minister Najib Razak has questioned why DAP members have defended a controversial comic book distributed in schools after party leaders had denied being involved with the book He ...
Komik Propaganda Politik Dulu Kini Dan Selamanya

Komik Propaganda Politik Dulu Kini Dan Selamanya

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 1182 hits
1 Dulu zaman BN wujud komik propaganda BN dan ia diedarkan di merata rata tempat termasuk sekolah sehingga mendapat kecaman dari ramai orang termasuk pembangkang 2 Hari ini zaman PH muncul pula komik propaganda PH dan ia turut diedarkan di ...
Kandungan Komik Propaganda Tersebar

Kandungan Komik Propaganda Tersebar

papar berkaitan - pada 20/10/2019 - jumlah : 578 hits
Anda nilai sendiri adakah kandungan komik begini sesuai untuk tatapan pelajar sekolah Adakah ini agenda untuk menyuntik Islamphobia dikalangan pelajar sekolah Untuk apa diselitkan agenda negara Komunis China Bayangkan jika anak anda membaca...
What Is The Party Line Dap Rep Wants Clearer Policies After Pro China Propaganda

What Is The Party Line Dap Rep Wants Clearer Policies After Pro China Propaganda

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 315 hits
A Johor DAP leader has urged the party s top leadership to come up with clearer policies for its members concerning them voicing out their sentiments which may not necessarily be the position of the party Mahdzir Ibrahim from DAP s Johor st...
Komik Propaganda Pro Komunis Penglibatan Dap Terbongkar Lagi

Komik Propaganda Pro Komunis Penglibatan Dap Terbongkar Lagi

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 966 hits
Kenyataan Lee Chuan How ketua pemuda DAP tentang komik propaganda pro komunis telah dikritik keras oleh pihak netizen Rata ratanya jelek dengan cubaan melepaskan tengkuk sendiri dengan menafikan penglibatan DAP Padahal prakata komik itu dit...
Gesa Siasat Komik Sebar Propaganda Dap Komunis

Gesa Siasat Komik Sebar Propaganda Dap Komunis

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 1360 hits
Komunis direka watak baik terbitan komik bahaya IsmaBANGI Gerakan Islam Ikatan Muslimin Malaysia menggesa Kementerian Pendidikan Malaysia menyiasat serta memberi penjelasan mengenai pengedaran komik mengandungi propaganda parti tamak haloba...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis