Bagaimana Untuk Memastikan Wp Config Php Selamat


Setiap laman WordPress mengandungi fail yang dipanggil ‘wp-config.php’. Fail konfigurasi WordPress khusus ini adalah salah satu fail WordPress yang paling penting. Fail “wp-config.php” memegang semua maklumat konfigurasi untuk laman WordPress anda, dan wp-config.php adalah fail penting yang boleh memecahkan laman web anda. Adakah anda akan membiarkannya dikompromi?
Bagaimana untuk Memastikan wp-config.php Selamat ? 1. Tukar Prefix Pangkalan Data WordPress menggunakan prefix ‘wp_’ untuk semua jadual secara default. Mengubahnya kepada prefix yang unik boleh membantu dalam menyembunyikan nama jadual dan ia akan membantu melindungi laman WordPress anda. Adalah lebih baik anda tukarkannya apabila anda mula-mula memasang WordPress. Fail wp-config boleh didapati di dalam folder ‘public_html’. Dalam fail ‘wp-config’ tukarkan seperti baris berikut:
$table_prefix = ‘wp_’; Tukar kepada nama yang rawak: $table_prefix = ‘jonlohwp_’; Ini akan menukar nama jadual dalam pangkalan data daripada ‘wp_users’ ke ‘jolohwp_users’, ‘wp_posts’ ke ‘jonlohwp_posts’ dan lain-lain.
Walau bagaimanapun, jika anda tidak mengubah prefix pangkalan data lagi. Anda haruslah pergi ke panel kawalan hosting anda untuk mencari pilihan “phpmyadmin”. Pilih nama pangkalan data anda. Kemudian pilih semua jadual dalam pangkalan dan pilih “replace table prefix” untuk menukarkan semuanya.
2. Menjana Kekunci Rahsia Baru Perkara pertama yang akan kami lakukan ialah menjana satu set kunci rahsia yang baru. Jika laman web anda digodam, menukar kekunci rahsia akan memaksa setiap pengguna aktif untuk log keluar secara automatik. Setelah dibuang, penggodam kehilangan akses kepada pentadbir WordPress anda.
Anda boleh berbuat demikian dengan pergi ke laman web penjana utama rahsia yang WordPress sediakan. Apa yang perlu anda lakukan ialah pergi ke URL ini dan tekan segar semula, dan ia akan menghasilkan satu set kunci baru untuk anda. Anda boleh menyalin ini dan kemudian tampalkannya terus ke dalam fail wp-config anda menggantikan kekunci lama.
3. Lindungi fail .htaccess (apache sahaja) Buka fail .htaccess menggunakan sebarang aplikasi editor teks. Sertakan baris kod berikut pada akhir fail .htaccess:
#protect wp-config.php <files wp-config.php> order allow, deny deny from all </files> Kod ini pada dasarnya menyekat akses kepada wp-config.php anda dari penggodaman dan sambil melindungi fail wp-config.php. Walau bagaimanapun, jika pelayan web anda menggunakan Nginx kod ini adalah tidak diperlukan kerana .htaccess hanya boleh didapati di pelayan apache.
4. Pindahkan fail ‘wp-config.php’ Dalam mana-mana laman WordPress, fail wp-config adalah berada di lokasi default yang boleh didapati dalam folder ftp laman web anda. Dengan menukar lokasi fail boleh menghalangnya daripada jatuh ke tangan penggodam. Sebagai contoh, jika WordPress anda dipasang dalam folder “public_html”, maka fail konfigurasi wp-config akan hadir dalam folder “public_html” secara tidak langsung.
Mujurlah, WordPress membenarkan ‘wp-config’ berada di luar pemasangan WordPress anda. Oleh itu, adalah lebih baik anda boleh pindahkan konfigurasi wp-config ke luar folder “public_html” dengan memindahkannya ke satu tahap ke atas. Ia akan berfungsi dengan normal serta sambil memastikan laman WordPress anda selamat.
5. Tukarkan kebenaran fail wp-config.php Konfigurasi wp-config adalah salah satu fail yang paling sensitif dalam keseluruhan direktori kerana ia mengandungi semua maklumat mengenai konfigurasi asas dan juga maklumat sambungan pangkalan data. Kebenaran fail yang sesuai untuk fail ini adalah 400. Ini bermakna bahawa pengguna dan orang lain mempunyai permit hanya untuk membaca dan tidak dapat mengakses fail wp-config.
Kesimpulan Ini adalah beberapa kaedah untuk melindungi fail wp-config.php untuk laman WordPress anda. Anda mesti memastikan bahawa wp-config.php anda dikonfigurasikan seperti langkah-langkah di atas tetapi ianya hanya salah satu daripada cara-cara untuk meningkatkan keselamatan laman web anda. Beberapa langkah-langkah keselamatan lain yang boleh anda ambil termasuk menggunakan plugin keselamatan, menggunakan sijil SSL, menggunakan nama pengguna dan kata laluan yang unik serta kukuh yang telah saya kongsikan sebelum ini. Anda digalakkan untuk membaca artikel-artikel WordPress saya sebelum ini.
The post Bagaimana untuk Memastikan wp-config.php Selamat appeared first on Wordpress Tip Guide Support Solution.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.jonloh.com/bagaimana-untuk-memastikan-wp-config-php-selamat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
How To Secure Wp Config Php

How To Secure Wp Config Php

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 323 hits
Every WordPress site contains a file called wp config php This specific WordPress configuration file is one of the most significant WordPress files The wp config php file holds all the configuration information for your WordPress site and w...
Satu Indonesia Award 2020 Berikan Apresiasi Kepada 11 Anak Muda Hebat Penggerak Kemajuan Selamat

Satu Indonesia Award 2020 Berikan Apresiasi Kepada 11 Anak Muda Hebat Penggerak Kemajuan Selamat

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 303 hits
Ternyata banyak sekali anak muda keren yang mau berinisiatif untuk berjuang demi membantu sesama dan memajukan bangsa
Selamat Datang November 2020

Selamat Datang November 2020

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 722 hits
Selamat Datang November 2020 Assalamualaikum Hai pejam celik pejam celik kita ni dah masuk bulan November 2020 dah lagi sebulan kita akan melangkah ke tahun 2021 Allah sekejap jer rasa kan Keadaan dengan semasa bilangan kes Covid 19 meningk...
Amalkan Kaedah Selamat Merancang Keluarga

Amalkan Kaedah Selamat Merancang Keluarga

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 236 hits
Sedih bila kami terdengar kisah ibu yang termengandung akibat sangkakan produk jamu boleh mencegah daripada mengandung Pasangan ini telah salah faham 8220 larangan 8221 memakan jamu ketika mengandung oleh doktor Mereka sangkakan jamu boleh ...
Pilih Nama Faris Salazar Untuk Putera Sulungnya Hani Fadzil Selamat Bersalin Baby Boy

Pilih Nama Faris Salazar Untuk Putera Sulungnya Hani Fadzil Selamat Bersalin Baby Boy

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 192 hits
Pengacara dan penyampai radio Hani Fadzil berkongsi khabar gembira memaklumkan bahawa dirinya sudah selamat melahirkan bayi sulungnya pada pada 22 Oktober lalu Hani yang berkongsi cerita itu di instagramnya pada Khamis lalu turut meluahkan ...
Selamat Tinggal Malindo Air 2 200 Krew Diberhenti Kongsi Kesedihan Hari Terakhir

Selamat Tinggal Malindo Air 2 200 Krew Diberhenti Kongsi Kesedihan Hari Terakhir

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 235 hits
Berikutan impak COVID 19 ke atas industri penerbangan Malindo Airways Sdn Bhd juga terpaksa mengurangkan sekitar 2 200 daripada 3 200 kakitangan untuk beroperasi pada skala lebih kecil Tinjauan di laman sosial Twitter mendapati rata rata be
Cara Kumpul Dan Gandakan Aset Digital Ethereum Bitcoin Dengan Selamat

Cara Kumpul Dan Gandakan Aset Digital Ethereum Bitcoin Dengan Selamat

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 294 hits
Bisnes Matawang Digital Dengan Forsage Malaysia Peluang Kumpul Dan Gandakan Ethereum Dengan Cara Yang Paling Selamat Dari Meja Kerja Di RumahPaksu aka Zulkifli Harun012 7092198 September 7 2020 10 04 am forsage malaysiaAlhamdulillah hari in...
Selamat Sherina Munaf Dan Baskara Mahendra Resmi Menikah Hari Ini Sah Jadi Suami Istri

Selamat Sherina Munaf Dan Baskara Mahendra Resmi Menikah Hari Ini Sah Jadi Suami Istri

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 329 hits
Setelah dikejutkan dengan sekuel Petualangan Sherina kini sang pemeran utama juga mengejutkan publik dengan kabar pernikahannya Selamat
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business