Bagaimana Mengenali Ciri Ciri Barang Sihir Rileks Media


Dalam artikel kali ini, saya nak fokuskan pula pada ciri-ciri barang yang akan digunakan oleh tukang sihir. Sebelum saya membahaskan tentang perkara ini, apa yang perlu kita semua faham ialah sihir adalah satu bentuk keza liman yang dilakukan ke atas mang sa dengan cara yang tersembunyi.
Ada dua sebab saya katakan ianya tersembunyi.
Pertama, saya katakan tersembunyi kerana ianya dilakukan secara tersembunyi oleh tukang sihir tanpa pengetahuan mangsa. Kemudian, akibat daripada sihir itu pula berlaku secara tiba-tiba dan tidak diketahui apakah sebab musababnya dan tidak diketahui apakah puncanya.
Kedua, saya mengatakan ianya tersembunyi kerana sihir yang akan dihantar itu pula  menggunakan perantaraan makhluk ghaib, iaitu jin yang juga tersembunyi. Maksud tersembunyi di sini ialah ianya tersembunyi (tidak dapat dilihat) dari pandangan mata kasar manusia. Jadi, bila kita dah faham perkara asas ini, mudahlah untuk kita memahami perkara seterusnya.
Realiti Sihir.
Saya sering diajukan dengan pelbagai pertanyaan. Antara pertanyaan yang agak banyak juga saya terima ialah apakah tanda jika mereka menjumpai sesuatu di rumah mereka. Sebagai contoh, ada yang menceritakan kepada saya mereka menjumpai bangkai tikus depan rumah, jumpa serpihan kaca depan pintu rumah, dan sebagainya. Persoalannya, adakah itu petanda ada orang yang nak menghantar sihir kepada ahli rumah tersebut. Jawapan saya, boleh jadi ya dan boleh jadi tidak.
Tetapi, seperti yang saya katakan di atas bahawa sihir ini ialah sesuatu yang tersembunyi. Jadi, sekiranya memang benar ada orang yang berniat nak menyihir anda, adalah lebih bijak mereka ini meletakkan barang-barang sihir di tempat yang tersembunyi dan tak mudah dijumpai. Kerana barang-barang tersebut adalah diantara syarat berhasilnya sihir yang akan dihantar kepada mangsa.
Mengapa & Apa Yang Patut Dilakukan?
Mungkin anda bertanya kepada saya, apa tujuan barang-barang seperti bangkai tikus, serpihan kaca diletakkan di rumah anda? Dan apa yang perlu dilakukan sekiranya perkara tersebut berulang?
Untuk soalan pertama, pada pandangan saya mungkin orang yang lakukan begitu kepada anda mempunyai rasa marah atau dendam. Jadi mereka lakukan begitu dengan tujuan untuk menakutkan anda dan membuatkan anda menyangka ada yang ingin menyihir anda. Tetapi, saya tidak nafikan juga boleh jadi apa yang dilakukan tersebut adalah sebagai ‘signal’ atau petanda bahawa rumah dan keluarga anda telah disihir.
Tetapi barang-barang yang digunakan untuk sihirkan anda telah ditanam atau disembunyikan supaya anda tidak dapat mencarinya. Dan selagi tidak dapat dicari barang sihir tersebut, sihir yang dihantar kepada anda mungkin tidak dapat disembuhkan (hakikatnya Allah yang menyembuhkan sihir) ataupun sihir tersebut akan sentiasa berulang-ulang walaupun telah banyak kali anda melakukan rawatan.
Apa yang perlu anda lakukan jika situasi di atas berlaku kepada anda?
Saya cadangkan anda lakukan langkah-langkah di bawah:
1. Sediakan air paip lebih kurang sebaldi bersama dengan lada hitam yang telah dikisar dan juga garam kasar.
2. Kesemua bahan di atas hendaklah diruqyah terlebih dahulu. Samada anda boleh ruyahnya sendiri atau minta bantuan dari orang lain, sebagai contoh perawat.
3. Setelah diruqyah bahan-bahan di atas, campur lada hitam dan garam kasar tadi ke dalam sebaldi air.
4. Ambil air yang secukupnya dan siramkan ke atas bahan-bahan yang anda jumpa tadi sambil membaca “Bismillah Hillazi La Yadhurru Ma’asmihi Syaiun…(hingga akhir ayat)”, Surah Al-Fatihah, Ayat Kursi dan juga 3 Qul. Setelah disiram dengan air, buang bahan-bahan tersebut ke dalam sungai.
5. Baki air di dalam baldi tadi, anda tuangkan sedikit demi sedikit disekeliling rumah anda sambil membaca Ayat Kursi tanpa putus.
6. Untuk di dalam rumah pula, saya mencadangkan agar anda membaca bacaan ayat ruqyah sekerap yang mampu. Sekiranya anda tidak mampu membaca dengan kerap, anda boleh gunakan mp3 ataupun cd-cd bacaan ayat-ayat ruqyah sebagai alternatif.
7. Dan akhir sekali saya sarankan anda cuba cari barang-barang sihir yang ditanam dengam menggunakan cara yang saya kongsikan dalam artikel “Tip Mencari Barang Sihir” di atas.

Semoga perkongsian artikel ini memberikan manfaat kepada anda.
Source link
The post Bagaimana Mengenali Ciri-Ciri Barang Sihir – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/bagaimana-mengenali-ciri-ciri-barang-sihir-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mengenali Ular Samada Berb1sa Atau Tidak Rileks Media

Cara Mengenali Ular Samada Berb1sa Atau Tidak Rileks Media

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 583 hits
Kebanyakan daripada kita sangat ta kutkan ular Bagi kita ular merupakan reptilia yang sangat b4haya Jika dipatuk ular alamatnya kita akan mengalami kece deraan serius atau boleh menyebabkan kem4tian Namun sebenarnya ular wujud dalam dua kat...
Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 290 hits
CIRI CIRI ISTERI YANG DEKAT DENGAN NE RAKA 1 KUFUR TERHADAP SUAMI DAN KEBAIKAN KEBAIKANNYA Kufur disini bermakna seorang isteri Banyak menuntut suami dengan tidak menyadari segala keterbatasan suaminya Tidak mensyukuri pemberian suami Jika ...
Doa Penawar Untuk Pa Tah Tulang Retak Mahupun Rapuh Rileks Media

Doa Penawar Untuk Pa Tah Tulang Retak Mahupun Rapuh Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 317 hits
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Segala puji bagi Allah Rabb sekelian alam Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat S...
Dari Mana Punca Air Sungai Jawapan Al Quran Sangat Menakjubkan Subhanallah Rileks Media

Dari Mana Punca Air Sungai Jawapan Al Quran Sangat Menakjubkan Subhanallah Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 297 hits
Pernah tak kita terfikir dari mana datangnya air sungai yang tak putus putus walau dalam musim kemarau pun Ini jawapan dari Al Quran Allahu Subhanallah TEORI PUNCA AIR SUNGAI Seperti yang diceritakan oleh Saiful Nizar Abd Rahim Dari aku kec...
Tak Perlu Lama Siap Sidai Kain 15 Minit Semua Mak Mak Mampu Buat Rileks Media

Tak Perlu Lama Siap Sidai Kain 15 Minit Semua Mak Mak Mampu Buat Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 329 hits
Kalau cerita pasal kain setiap hari tak akan pernah habis Dah siap sidai kain berlipat pula belum selesai Sudahnya kain berlonggok dalam bakul macam bukit Itu adalah situasi yang selalu berlaku di rumah bila mak mak sekarang buat banyak ker...
3 Cara Dalam Islam Yang Paling Berkesan Untuk Menarik Rezeki Melimpah Ruah Rileks Media

3 Cara Dalam Islam Yang Paling Berkesan Untuk Menarik Rezeki Melimpah Ruah Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 439 hits
3 cara dalam islam yang paling berkesan untuk menarik rezeki melimpah ruah Yang pertama Menarik Rezeki Dengan Bersedekah Ramai yg tidak tahu bahawa amalan bersedekah mampu utk membawa rezeki yg melimpah ruah kepada si pemberi rezeki Amalan ...
Selalu Amalkan Dzikir Ini Di Waktu Pagi Insya Allah Akan Selalu Dicukupkan Rezeki Dan Dimudahkan Urusannya Rileks Media

Selalu Amalkan Dzikir Ini Di Waktu Pagi Insya Allah Akan Selalu Dicukupkan Rezeki Dan Dimudahkan Urusannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 434 hits
Dzikir pagi berikut patut diamalkan karena akan membuat kita lebih semangat di pagi hari dan dimudahkan Allah dalam segala urusan Untuk waktunya yang utama dibaca saat masuk waktu Shubuh hingga matahari terbit Namun boleh juga dibaca sampai...
Ini Nafkah Yang Sepatutnya Suami Bagi Setiap Bulan Kalau Isteri Tak Halalkan Suami Berdosa Besar Rileks Media

Ini Nafkah Yang Sepatutnya Suami Bagi Setiap Bulan Kalau Isteri Tak Halalkan Suami Berdosa Besar Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 322 hits
TURUTAN NAFKAH SUAMI 1 Dalam pemberian nafkah seorang suami hendaklah mendahulukan isteri dan anak anak dari orang lain Turutan nafkah adalah seperti berikut a Diri sendirib Isteric Anak d Bapae Ibuf Cucu g Datukh Saudarai Ahli ahli keluarg...
Selalu Amalkan Ayat Ini Agar Perkara Di Hajati Cepat Tercapai Dengan Izin Allah Swt Rileks Media

Selalu Amalkan Ayat Ini Agar Perkara Di Hajati Cepat Tercapai Dengan Izin Allah Swt Rileks Media

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 561 hits
Manusia memiliki banyak sekali keinginan yg bermacam macam dan pastinya dari bermacam macam keinginan yg dimiliki oleh umat manusia tersebut tidak bisa terpenuhi semua atau susah untuk di penuhi karena yang dapat memenuhi atau mewujudkan se...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level