Bagaimana Cara Meningkatkan Imun Badan Bagi Mencegah Covid 19


Bagaimana Cara Meningkatkan Imun Badan Bagi Mencegah Covid-19| Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Dalam tak sedar sudah hampir 2 tahun kita bergelumang dengan virus covid-19 ini. Sejak daripada itu rakyat Malaysia mulai sedar akan kepentingan menjaga kesihatan masing-masing. Sebenarnya kita bukan sahaja perlu risau dengan virus covid-19 sahaja, tetapi virus lain juga kita perlu ambil tahu. Pendek kata kehidupan kita kini memerlukan suplemen untuk memastikan kesihatan lebih terjaga.

Memenuhi keperluan vitamin dalam badan adalah amat penting, terutama dalam keadaan pandemik ini. Selain vitamin, zat-zat lain juga diperlukan untuk menyokong keperluan badan kita. Walaubagaimanapun zat-zat didalam badan tidak akan terhasil dengan sendirinya. Kita perlu mengambil makanan yang mengandungi khasiat-khasiat diperlukan. Selain daripada makanan, kita juga boleh mengambil suplemen yang ada di pasaran.
 

Meningkatkan Imun Badan Melawan Covid-19 Dengan Cendawan Susu Harimau Musim pandemik yang melanda negara sekarang ini menyebabkan kebanyakan dari kita dihantui dengan rasa ketakutan dek kes dilaporkan semakin hari semakin meningkat dan kes kematian juga semakin tinggi, yang mana kita pun tidak tahu bila penghujung kepada semua ini. Jadi, apa yang patut kita lakukan?

Perkara utama yang kita perlu lakukan adalah dengan meningkatkan sistem imun badan bagi melindungi diri dan keluarga kita daripada jangkitan Covid-19. Perkembangan nano teknologi makanan kini memudahkan kita memanfaatkan khasiat dari nutrisi yang terbaik dan menyediakannya dalam bentuk yang lebih mudah untuk diamalkan. Tapi sebelum itu korang pernah dengar tak Cendawan Susu Harimau? Lain macam namanya bukan? Cendawan Susu Harimau adalah kandungan di dalam suplemen Diffenz keluaran Eskayvie. Jom kita lihat kandungan dan kebaikannya kepada kita.


Kandungan Utama Dalam Diffenz & Kebaikannya Dalam Meningkatkan Imun Badan Kita

 
Cendawan Susu Harimau (LignosusRhinocerus)  

Cendawan Susu Harimau ini diiktiraf sebagai Harta Karun Negara dan amat sukar didapati pada masa kini. Cerita daripada orang-orang tua dahulu, nilai cendawan ini sangat mahal kerana ia hanya akan tumbuh pada titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan.
Cendawan jenis eksotik ini amat berkhasiat bagi menguatkan sistem imun dari jangkitan kuman dan virus. Uniknya cendawan susu harimau ini adalah dia tak tumbuh secara berjemaah macam cendawan yang lain tapi tumbuh secara sendirian. Tempoh masa untuk cendawan ini membesar memakan masa bertahun lamanya, menjadikan ia cendawan ini sangat ‘rare’ dan susah diperolehi. Cendawan ini tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa.
Harganya juga boleh mencecah sehingga ribuan ringgit! Cendawan Susu Harimau mula giat dikaji apabila pada tahun 2002, Dr Mahathir Bin Mohamad mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang dialaminya bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini.
Sudah terang lagi bersuluh yang Cendawan Susu Harimau ini sememangnya khazanah negara yang sukar didapati dan sangat mahal harganya ya. Jadi, kami formulasikan Diffenz untuk memudahkan anda mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan.
 
Kebaikan :
 
●       Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.
●       Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.
●       Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar.
●       Menguatkan sistem imun badan dari jangkitan kuman dan virus.
●    Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.



Selain Cendawan Susu Harimau, ada juga sejenis buah yang digelar superfood iaitu buah Camu-Camu. Apakah itu buah Camu-Camu dan apakah khasiat buah Camu-Camu ?
Buah Camu - Camu (MyrciariaDubia)


Camu-camu, yang juga dikenali sebagai Myrciariadubia, adalah buah yang tipikal di rantau Amazon dengan kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain seperti acerola, oren, lemon dan nanas.
Banyak kajian mendapati superfood ini mempunyai kandungan Vitamin C yang paling mudah diserap berbanding buahan yang lain. Lebih best, ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi dari buah oren! Disebabkan oleh khasiatnya yang melimpah ruah, buah camu-camu ini mendapat jolokan SUPERFOOD.
Superfood ini turut mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan. Lagi-lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan dan merokok! Bukan hanya mengandungi Vitamin C, superfood ini mengandungi banyak mineral yang mampu menguatkan sistem imun badan seperti Zinc, Magnesium dan Manganese.
Kebaikan :
●       Menguatkan sistem imun
●       Antioksidan dan anti-radang
●       Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak
●       Menstabilkan tekanan darah tinggi
●       Merangsang penghasilan kolagen
●       Mengawal gula darah



Satu lagi gabungan hebat selain Cendawan Susu Harimau dan buah Camu-camu, Vitamin C serta Vitamin D juga tidak kurang penting dalam meningkatkan imun badan kita.
Vitamin D
 
Jika dulu vitamin D sering diwar-warkan untuk fungsi tulang yang kuat. Namun, kini saintis giat mengkaji dan menemui bahawa 3000 reseptor vitamin D di dalam badan, menyebabkan ia bukan hanya penting untuk tulang tetapi untuk keseluruhan badan.
Walaupun Malaysia merupakan negara yang mempunyai sinar matahari mencukupi, namun, 67.4% rakyat Malaysia mempunyai masalah kekurangan vitamin ni. Walhal, ia sangat penting untuk mengawal selia sistem imun, membantu kawalan gula darah, kekuatan tulang dan banyak lagi.Yang paling penting, ia menurunkan risiko kematian COVID19 sebanyak 700%! (Irish Journal of Medical Science, 2020).
Vitamin C


Mengikut kajian Kementerian Kesihatan Malaysia, 57% pesakit COVID19 yang berada di ICU pulih dan dibenarkan discaj (tanpa komplikasi) setelah diberi dos vitamin C yang tinggi. Hanya 14% kematian dilaporkan di kalangan mereka yang diberi Vitamin C, yang nyata lebih rendah berbanding 71% kematian di kalangan mereka yang tak diberi Vitamin C.
Bukan sahaja di Malaysia, malah menurut Nutrition Journal (2021), lebih 82% pesakit COVID19 yang kritikal mempunyai paras Vitamin C yang rendah.  Vitamin ini dapat memastikan sistem imun badan bekerja dengan baik. Sudah tentu pengambilan vitamin C ini boleh bantu elak jangkitan virus ini dan mengurangkan kesan virus terhadap badan bagi mereka yang dijangkiti.
Pengambilan vitamin C yang mencukupi dari makanan boleh didapati melalui sekurang-kurangnya 5 hidangan buah segar dan sayuran, dengan syarat, 2 hidangan daripada makanan tadi adalah tinggi dengan vitamin C dan perkara ini agak mustahil untuk sesetengah individu. Situasi ini menjadikan pengambilan suplemen vitamin C amat diperlukan masa kini.
 
Dimana Nak Dapatkan Suplemen Mengandungi Cendawan Susu Harimau, Buah Camu-Camu yang telah digabungkan dengan Vitamin C dan Vitamin D ini?
 

 Tingkatkan Sistem Imun Badan Sepanjang Pandemik Covid-19 Dengan Bantuan Eskayvie Diffenz





Jika korang risau akan imun badan keluarga dan sedang mencari suplemen untuk tingkatkan imun badan korang, Sha ingin kenalkan satu suplimen iaitu Diffenz. Diffenz merupakan suplemen keluaran Eskayie™ bagi menyokong penjagaan gaya hidup sihat individu. Diffenz diformulasikan bagi membantu korang untuk tingkatkan sistem imun badan, melindungi dan menguatkan paru-paru.
Diffenz dihasilkan daripada 100% bahan semulajadi, bebas Steroid serta Halal dimakan dan mendapat kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia). Apakah kebaikan Diffenz? Jom baca :

 
Selain Meningkatkan Imun Badan, Diffenz Juga Dapat Membantu Masalah-Masalah Lain Seperti :
Menguatkan dan Melindungi Paru-ParuMeningkatkan Sistem Imun BadanMelegakan Batuk, Selesema & Radang Paru-ParuMengatasi Masalah Resdung, Alahan, Asma &EkzemaMenyokong Kesihatan SendiMenyihatkan JantungMemberikan TenagaMengawal Gula di Dalam DarahMencantikan Kulit10 Anti Kanser & Anti Virus

 
4  Kelebihan Diffenz



Kaya dengan Vitamin C dan D
Kandungan vitamin pada dos optimum yang mencukupi untuk system pertahanan badan.

Diperkaya dengan Cendawan Susu Harimau & Buah Camu-Camu
Kapasiti antioksidan, fenolik dan flavonoid yang tinggi untuk meningktkan perlindungan dalaman.

Gabungan 4 bahan berantioksi dan tinggi dalam 1 tablet
Kandungan aktioksidan dan bahan aktif yang mencegah penyakit kemerosotan diri,

Tablet boleh kunyah berperisa blackcurrant yang lazat
Rasa enak & sesuai untuk diambil pada bila-bila masa sahaja. Banyak kajian yang telah membuktikan bahan-bahan di dalam Diffenz mampu membantu meningkatkan system imun, melindungi daripada jangkitan penyakit dan meningkatkan fungsi paru-paru, jantung dan hati.



Testimoni Pengguna Diffenz
 





SOALAN LAZIM & JAWAPAN
Bolehkah ibu mengandung mengambil Diffenz?
Boleh. Seelok-eloknya pengambilan Diffenz diambil selepas trimester pertama.
 
Adakah Diffenz perlu disimpan di dalam peti sejuk?
Hanya simpan pada suhu bilik dan elakkan daripada terdedah kepada cahaya matahari. Tutup rapat penutup botol Diffenz untuk mengelakkan ia teroksidasi.
 
Bolehkah kanak-kanak di bawah umur kurang 5 tahun mengambil Diffenz?
Kanak-kanak berusia kurang 5 tahun tidak digalakkan untuk mengambil suplemen. Mereka lebih disyorkan untuk mendapataakn nutrisi melalui pemakanan dan diet yang seimbang seperti buahan, sayuran, hasil tenusu dan protein yang cukup. Pengambilan Diffenz yang disyorkan adalah setengah biji sehari untuk kanak-kanak berumur 2 hingga 4 tahun.
 
Adakah pengambilan buah Camu-Camu berbahaya kerana ia mengandungi kandungan Vitamin C 60 kali ganda lebih tinggi berbanding buah oren?
Buah Camu-camu sememangnya mempunyai kandungan Vitamin C yang tinggi. Namun, kajian mendapati tiada jumlah toksik yang dikesan sehingga kini. Formulasi Diffenz telah mengambil kira jumlah buah Camu-camu yang bersesuaian dan berdasarkan kajian sains terkini.



Cara Mendapatkan Suplemen Diffenz
Bagaimana cara untuk mendspatkan lebih maklumat dan cara mendapatkan Diffenz untuk diri sendiri atau yang tersayang? Korang boleh terus melayari atau menghubungi saluran yang Sha lampirkan di bawah. Semoga dapat membantu korang ya.
Klik www.diffenz.com dan dapatkan Eskayvie Diffenz untuk perlindungan diri dan keluarga anda. Hubungi 03-5511 1050 untuk maklumat lanjut.
Website:www.diffenz.com
Facebook:https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official
Instagram:https://www.instagram.com/eskayviemalaysia/

#EskayvieDiffenz #KitaIkhtiar #KitaJagaKita


 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2021/09/Meningkatkan-Imun-Badan-Dengan-Produk-Diffenz-Daripada-Eskayvie.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bawa Ahli Keluarga Dijangkiti Covid 19 Dengan Kereta Sendiri Dr Jelaskan Cara Selamat

Bawa Ahli Keluarga Dijangkiti Covid 19 Dengan Kereta Sendiri Dr Jelaskan Cara Selamat

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 194 hits
Walau sehabis baik menjaga SOP siapa kita untuk menidakkan ujian Allah bila mana keluarga terdekat diuji dengan jangkitan Covid 19 Pun begitu sekiranya ada ahli keluarga kita didapati positif dan terpaksa membawa keluarga menggunakan kereta...
Eskayvie Diffenz Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Sepanjang Pandemik Covid 19

Eskayvie Diffenz Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Sepanjang Pandemik Covid 19

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 342 hits
hai assalammualaikumTingkatkan Sistem Imunisasi Badan Sepanjang Pandemik Covid 19 Bila covid menular masyarakat lebih berwaspada lebih berhati hati dengan virus ni Virus ni kita tak boleh nampak dengan mata kasar tapi ada je di sekeliling k...
Peranti Kesan Covid 19 Melalui Bau Badan

Peranti Kesan Covid 19 Melalui Bau Badan

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 146 hits
AFPPenyelidik dari Universiti Chulalongkorn menunjukkan peranti yang digunakan untuk mengesan Covid 19 daripada bau badan FOTO AFPPenyelidik dari Universiti Chulalongkorn menunjukkan peranti yang digunakan untuk mengesan Covid 19 daripada b...
Cara Semakan Permohonan Bantuan Khas Covid 19 Pemulih 2021

Cara Semakan Permohonan Bantuan Khas Covid 19 Pemulih 2021

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 741 hits
Bantuan Khas Covid 19 adalah bantuan tunai langsung oleh Kerajaan bagi meringankan kos sara hidup dan beban rakyat akibat pandemik COVID 19 The post appeared first on
Satgas Covid 19 Ungkap Cara Mempertahankan Penurunan Covid 19 Di Indonesia

Satgas Covid 19 Ungkap Cara Mempertahankan Penurunan Covid 19 Di Indonesia

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 155 hits
Dia berharap Indonesia mampu mempertahankan penurunan kasus Covid 19 sehingga tidak masuk ke dalam third wave seperti yang dialami beberapa negara di dunia
Pekerja Positif Covid Boleh Claim Perkeso Ini Syarat Cara Tuntutan

Pekerja Positif Covid Boleh Claim Perkeso Ini Syarat Cara Tuntutan

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 941 hits
SKIM BENCANA PEKERJAAN PERKESO COVID 19 Tuntutan Faedah Pampasan Akibat Jangkitan Covid 19 PERKESO Untuk makluman pekerja yang disahkan positif covid 19 di tempat kerja atau Person Under Investigation disabitkan terbit daripada dan disebabk...
Cara Memutihkan Tangan Dan Badan Dengan Moisturizing Whiteglow Lotion Nurraysa

Cara Memutihkan Tangan Dan Badan Dengan Moisturizing Whiteglow Lotion Nurraysa

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 282 hits
Masih tercari cari lotion yang boleh memutihkan kulit tangan dan badan Inilah jawapannya Moisturizing Whiteglow Lotion dari Nurraysa Ianya sangat sangat best sebab Mengandungi spf50 Boleh disapu ditangan dan juga badan Kulit menjadi sentias...
Bayi Selalu Kembung Perut Ini Cara Berkesan Merawat Mencegah Kembung Perut Bayi

Bayi Selalu Kembung Perut Ini Cara Berkesan Merawat Mencegah Kembung Perut Bayi

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 237 hits
Masalah perut bayi kembung dan sering kentut ada kalanya boleh mendatangkan kerisauan di hati ibu Jom fahami punca bayi kembung perut dan cara mengatasinya yang dikongsi oleh hello doktor ini Perut bayi kembung dan sering kentut Secara pura...
Wapres Dan Mendikbud Ristek Tinjau Ptm Dan Vaksinasi Covid 19 Di Kabupaten Bogor

Wapres Dan Mendikbud Ristek Tinjau Ptm Dan Vaksinasi Covid 19 Di Kabupaten Bogor

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 144 hits
Ma ruf berpesan agar pelaksanaan PTM dijalankan dengan komitmen penuh dalam penerapan protokol kesehatan dan dievaluasi pelaksanaannya secara berkala
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music