Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie I Qids Ini Boleh Bantu Anak Anak Kekal Fokus Dalam Pembelajaran


 hai assalammualaikum
Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie i-Qids ini boleh bantu anak-anak kekal fokus dalam pembelajaran? - Bila dah jadi ibu ni , banyak benda yang perlu dirisaukan dekat anak terutama sekali  tentang tumbesaran dan perkembangan anak-anak. Bermula dari diaorang bayi sampaila dewasa banyak yang perlu dititiberatkan seperti perkembangan fizikal mereka, daya ketahanan badan, pembelajaran mereka, perkembangan mata, keupayaan untuk fokus dalam membuat sesuatu, perkembangan sosial, melihat perkembangan emosi dan mempunyai persekitaran usus yang baik. 
Setiap kanak-kanak membesar dan berkembang secara berlainan. Contohnya dalam pembelajaran, ada budak selalu fokus dan paham ada setengah budak susah nak fokus dan paham dalam pembelajaran. Seorang ibu mana tak risau kan bila anak tak fokus dalam pembelajaran. Dah habis cara nak bagi dia fokus tapi masih lagi sama. Bukan setakat tak fokus tapi memori sangat lemah. Setengah budak ada yang cepat letih, lesu, tantrum, dan belajar lambat. Lagi teruk bila anak tu terkena covid, kesannya anak tak fokus


Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie i-Qids ini boleh bantu anak-anak kekal fokus dalam pembelajaran?
Penting bagi mereka untuk cukup vitamin dan nutrisi dalam badan bagi memastikan kesihatan yang optimum dan mereka membesar dengan baik serta fokus dalam pembelajaran. Untuk mendapatkan vitamin dan nutrisi sebenarnya mudah kerana ia ada dalam kebanyakan makanan yang kita ambil seperti sayur-sayuran, buah-buahan, namun disebabkan ada kanak-kanak yang terlalu sukar untuk makan itu semua, jadi  makanan tambahan atau suplement diperlukan untuk perkembangan mereka. 


Tak semua suplement yang mempunyai semua kebaikan dalam satu tablet, tapi Eskayvies i-Qids mempunyai 6 bahan utama yang membantu tumbesaran dan perkembangan anak-anak. 

Eskayvies i-Qids telah dihasilkan oleh formulator Dr Syid Ayob. Eskayvie i-Qids memounyai 6 nutrisi yang boleh mebantu anak-anak kekal fokus dalam pembelajaran. 
Eskayvie i-Qids berbentuk tablet yang mudah dikunyah oleh kanak-kanak dan berperisa coklat. Semestinya kalau perisa coklat ni anak-anak mudah nak makan kan



Kelebihan Eskayvie i-Qids BERBANDING PRODUK LAIN● Menggunakan bahan-bahan semula jadi.
● Diformulasikan oleh Doktor Perubatan, Dr Syid Ayob Syid Mustafa AlQudri.
● HALAL, selamat dan berkesan.
● Sedap dan rasa coklat.
● Mudah diamalkan.

6 bahan utama di dalam Eskayvie i-Qids
Bahan Nutrisi Utama Untuk Otak Yang Sihat dan Minda Yang Cerdas:

1) Phosphatidylserine (Serine)- super brain booster dan menjadi kunci utama kepada penghantaran signal maklumat yang lebih laju di dalam otak
Kalau nak tahu, sebenarnya masih ramai kanak-kanak Malaysia yang kekurangan pengambilan Phosphatidylserine setiap hari. Untuk membantu fungsi otak yang baik, kanak-kanak disarankan untuk
mendapatkan sekurang-kurangnya 100mg Phosphatidylserine sehari tetapi sayangnya, kanak-kanak
kita hanya mengambil sekitar 1/3 sahaja dari jumlah ini!

Phosphatidylserine ni bukan sahaja penting untuk bantu sel-sel otak berhubung, tapi juga boleh meningkatkan penghantaran maklumat ke otak. Bila penghantaran maklumat jadi laju, semestinya kanak-kanak akan lebih mudah untuk mempelajari sesuatu yang baru! Malah pelbagai kajian yang dibuat di beberapa negara maju juga mendapati dengan corak pemakanan hari ini, ramai individiu terdedah dengan pengambilan Phosphatidylserine yang tidak mencukupi.

Phosphatidylserine boleh didapati daripada makanan harian walaupun kebiasaannya jumlahnya tidak
mencukupi. Jadi, sangat penting untuk ambil Phosphatidylserine daripada sumber makanan tambahan


2) Alpha Linolenic Acid (ALA) - bahan asas kepada pembentukan EPA dan DHA untuk merangsang sel-sel otak berhubung
Kalau nak tahu sebenarnya ikan mengandungi sejenis nutrisi yang dipanggil sebagai Omega 3
dan penting untuk kesihatan otak. Omega 3 boleh dipecahkan kepada EPA dan DHA yang mempunyai tugas tersendiri dalam merangsang sel-sel otak untuk berhubung

Sayang sekali, pemakanan yang tidak seimbang boleh menyebabkan kanak-kanak kekurangan nutrisi ini sehingga mengganggu perkembangan minda mereka. Selain daripada makanan semula jadi, sumber EPA dan DHA juga boleh didapati dalam minyak ikan, namun akibat rasa dan baunya yang sedikit hanyir menjadikan kanakkanak kurang gemar untuk mengamalkannya.

Sebab itu pengambilan Alpha Linolenic Acid (ALA) amat digalakkan untuk menjadi sumber
EPA dan DHA kepada otak si kecil memandangkan rasanya yang lebih lazat


3) 22 Buahan & Sayuran - gabungan 22 jenis buahan dan sayuran untuk mengisi jurang nutrisi daripada diet harian
Kalau nak tahu, sebenarnya sayur-sayuran dan buahbuahan merupakan sumber antioksidan utama dalam pemakanan harian kita.

Lebih daripada 90% rakyat Malaysia tidak mengambil sayuran dan buahan secara mencukupi termasuklah kanak-kanak. Tapi apa nak buat kalau anak kita jenis tak suka makan sayur dan kurang gemar mengambil buahan?

Sebab itu, pengambilan makanan tambahan dalam bentuk ekstrak sayuran dan buahan amat diperlukan buat masa ini untuk memanfaatkan kebaikan antioksidan di dalam sayuran tersebut.

Ekstrak sayuran dan buahan ni bukan saja mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding 5 hidangan buahan dan sayuran, tetapi juga mempunyai penyerapan bahan fenolik dan polifenol yang optima untuk memenuhi keperluan nutrisi kanak-kanak, lebih-lebih lagi yang kurang makan sayur. 


4) Moringa - bertindak sebagai perangsang otak dan melindungi otak dari kesan stres dan kerosakan
Kebiasaannya tumbuhan ini turut dikenali sebagai 'daun kelor', 'Murungai' atau 'Rumungai' yang merupakan sejenis Superfood kerana kandungan nutrisinya yang amat hebat.

Khasiat moringa yang anda perlu tahu:
1) 3x zat besi berbanding bayam
2) 4x kalsium berbanding susu
3) 3x potassium berbanding pisang
4) 7x vitamin C berbanding oren
5) Kaya dengan vitamin A, B kompleks, Copper,
Manganese dan Zinc.
6) Menyokong kesihatan organ
7) Meningkatkan tenaga dan sistem imun badan

Malah, ia dikaji boleh meningkatkan memori dan pembelajaran kanak-kanak. Tidak dinafikan lagi, manfaat daun moringa ini amat sesuai untuk situasi selepas pandemik di mana banyak kajian mendapati kanak-kanak yang dilahirkan pasca pandemik mengalami impak negatif terhadap perkembangan verbal, motor dan daya pemikiran mereka.

Walaupun khasiat daun Moringa luar biasa hebatnya, ada ibu bapa yang mengalami kesukaran untuk mengajar anak mereka mengamalkan superfood ini. 

5) Prebiotik - menggalakan pembiakan bakteria baik untuk usus yang sihat dan penyerapan nutrisi yang efisien
Kalau nak tahu, prebiotik merupakan baja yang menyuburkan kehidupan probiotik atau bakteria-bakteria baik di dalam usus. Apabila kesihatan usus terjaga, ia akan membentuk satu ekosistem usus yang sihat dan meningkatkan penyerapan nutrisi dengan lebih efisien.

Disebabkan bakteria probiotik lebih mudah terjejas dan rosak akibat persekitaran, ramai yang gemar
mengamalkan makanan tambahan prebiotik sebagai alternatif untuk memastikan kesihatan usus.

Macam-macam sebenarnya fungsi prebiotik ni. Kebiasaannya didapati dalam pelbagai bentuk seperti
inulin, fructooligosaccharide, galactooligosaccharide dan banyak lagi. Disebabkan rasanya yang sedikit manis, menjadikannya satu nutrisi mudah untuk diamalkan oleh kanak-kanak! Apabila usus anak menjadi sihat, penyerapan nutrisi ke dalam badan juga menjadi lebih mudah


6) Multivitamin & Mineral - gabungan vitamin dan mineral penting untuk melengkapkan keperluan nutrisi kanak-kanak
Kalau nak tahu, sebenarnya ramai kanak-kanak di Malaysia tidak mempunyai nutrisi yang mencukupi untuk tumbesaran yang sihat. Lebih-lebih lagi sejak pandemik bermula, beberapa siri perintah berkurung telah dilakukan dan ini banyak mengganggu pengambilan nutrisi anak anda. Pemakanan yang tidak terjaga, banyak terdedah dengan makanan segera, makanan terproses, makanan atas talian, jajan dan pelbagai lagi makanan yang tidak sihat menyebabkan wujudnya jurang nutrisi dalam pemakanan si kecil.

Sebab itu pengambilan gabungan vitamin dan mineral amat penting untuk melengkap dan mengisi jurang nutrisi harian kanak-kanak.

Ibu bapa harus sentiasa peka dengan pemakanan anak anda. Untuk menjamin tumbesaran yang lebih
sempurna, amalan mengambil multivitamin dalam bentuk makanan tambahan semestinya boleh membantu.

Multivitamin dan Mineral● Merangsang sel-sel otak untuk berhubung.
● Menguatkan memori & daya ingatan.
● Meningkatkan fokus & daya tumpuan.
● Memperbaiki mood dan mengurangkan stres.
● Menyokong prestasi sekolah & pembelajaran.
● Melengkapkan keperluan nutrisi dengan 22 jenis vitamin
dan mineral serta 22 jenis ekstrak buahan dan sayuran.

Manfaat  ESKAYVIE I-QIDS 
●  Merangsang sel-sel otak untuk berhubung.
● Menguatkan memori & daya ingatan.
● Meningkatkan fokus & daya tumpuan.
● Memperbaiki mood dan mengurangkan stres.
● Menyokong prestasi sekolah & pembelajaran.
● Melengkapkan keperluan nutrisi dengan 22 jenis vitamin dan mineral serta 22 jenis ekstrak buahan dan sayuran



CARA PENGAMBILAN Eskayvie i-Qids
1) i-Qids adalah tablet kunyah yang alzat dan sesuai diambil tanpa air
2) Kanak-kanak berumur 2-12 tahun disyorkan untuk mengambil 1-2 biji sehari selepas waktu makan

Testimoni Pengguna Eskayvie I-Qids
Anak yang hyper kini semakin under control. Seronok dan bersyukur dibuatnya. Anak pun dah semakin rajin buat kerja sekolah.


Anak berumur 12 tahun ada masalah gagap tapi lepas semingga cuba Eskayvie i-Qids mengaj dah kurang gagap dan bacaan semakin baik. Anaknya 7 tahun semakin lancar mengira nombor.


Anak dah kurang melekat dengan telefon dan semakin minat dengan pembelajaran dan bermain. Korang yang ada masalah anak terlalu leka dengan telefon tu boleh cuba bagi mereka i-Qids ni.  

Bagus kan Eskayvie i-Qids ni. Banyak sangat kelebihan dia, dan bahan dalam i-Qids ni. Inikan impian ibu ayah untuk melihat anak membesar dengan sihat dan cerdas? Ibu ayah tak perlu susah mencarikerana Omega 3 dan Phosphatidylserine ada di dalam Eskayvie i-Qids. Kunyah-kunyah 2 kali sehari dah cukup untuk memberikan manfaat yang luar biasa buat anak-anak

Eskayvie i-Qids ni bukan saja sedap dan disukai kanak-kanak. Malah, ia boleh bantu menguatkan daya ingatan anak-anak untuk menjadi lebih fokus. Eskayvie i-Qids juga merupakan mood booster yang boleh bantu tenangkan anak-anak yang kerap tantrum. Kunyah-kunyah 2 kali sehari dah cukup untuk memberikan manfaat yang luar biasa
buat anak-anak

Untuk ketahui lebih lanjut,boleh layariWebsite : www.iqids.com.my/
Instagram : https://www.instagram.com/eskayviemalaysia_/
Facebook : https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official/
#EskayvieiQids #BoosterUntukMindaCerdas #EskayvieKitaIkhtiar

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2022/09/bagaimana-6-nutrisi-utama-eskayvie-i.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Eskayvie I Qids Bantu Tingkatkan Perkembangan Pembelajaran Anak Anak

Eskayvie I Qids Bantu Tingkatkan Perkembangan Pembelajaran Anak Anak

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 97 hits
Eskayvie i Qids Bantu Tingkatkan Perkembangan Pembelajaran Anak anak Assalamualaikum Sejak dah ada anak yang bersekolah ni Ana jadi lebih peka dengan perkembangan dan kemajuan dia dalam pembelajaran dan aktiviti persekolahan Bukan nak dia j...
Eskayvie I Qids Booster Untuk Perkembangan Minda Anak Anak Jadi Lebih Cergas Dan Bijak

Eskayvie I Qids Booster Untuk Perkembangan Minda Anak Anak Jadi Lebih Cergas Dan Bijak

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 127 hits
Eskayvie i Qids Booster Untuk Perkembangan Minda Anak Anak Jadi Lebih Cergas dan Bijak Anak anak merupakan suatu amanah dan tanggungjawab yang amat besar bagi setiap ibu bapa Peranan ibu bapa dalam mendidik dan membentuk anak anak menjadi s...
Bagaimana Eskayvie I Qids Dapat Membantu Perkembangan Anak Anak

Bagaimana Eskayvie I Qids Dapat Membantu Perkembangan Anak Anak

papar berkaitan - pada 24/9/2022 - jumlah : 109 hits
Bagaimana Eskayvie i Qids Dapat Membantu Perkembangan Anak Anak Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Selepas kita rakyat Malaysia khususnya dan masyarakat dunia amnya melepasi saat sat genting melawan virus covid 19 kita terpaksa mengh...
Saintis Cipta Lipas Amp 039 Cyborg Amp 039 Boleh Bantu Kesan Mangsa Terperangkap Bawah Runtuhan

Saintis Cipta Lipas Amp 039 Cyborg Amp 039 Boleh Bantu Kesan Mangsa Terperangkap Bawah Runtuhan

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 72 hits
Saintis Jepun baru baru ini telah mencipta lipas cyborg yang berperanan untuk mengesan mangsa terperangkap di bawah runtuhan terutamanya ketika berlaku bencana gempa bumi Melalui penyelidikan yang dilakukan lipas cyborg itu dipasang dengan ...
Anak Nak Bermanja Tapi Takut Ayah Garang Jadilah Pelindung Yang Boleh Jadi Geng

Anak Nak Bermanja Tapi Takut Ayah Garang Jadilah Pelindung Yang Boleh Jadi Geng

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 68 hits
Anak anak pasti akan manja dan rapat dengan ayahnya jika boleh dibuat geng dan tidak garang Menjadi ayah yang tidak garang bukan bererti anda membenarkan anak anak hilang hormat dan memijak kredibiliti anda Ada cara untuk membentuk sebuah k...
Kedalaman Air Hanya 1 Inci 2 5cm Dalam Baldi Boleh Buat Anak Lemas

Kedalaman Air Hanya 1 Inci 2 5cm Dalam Baldi Boleh Buat Anak Lemas

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 89 hits
Kanak kanak boleh lemas di dalam air walaupun kedalamannya hanya 1 inci atau kurang daripada 2 5 sentimeter Ibu bapa kena tahu hal ini Menurut perkongsian Dr Kamarul ada beberapa perkara kita perlu pastikan untuk elak risiko anak lemas di d...
Arahkan Anak Warna Bulatan Itu Hasilnya Ada Kaitan Dengan Tahap Fokus Anak

Arahkan Anak Warna Bulatan Itu Hasilnya Ada Kaitan Dengan Tahap Fokus Anak

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 81 hits
Mewarna antara salah satu aktiviti terpenting dalam perkembangan anak anak Dari mewarna anak akan belajar cara untuk fokus dan menulis dengan baik Namun aktiviti mewarna selalu dipandang ringan Kenapa pentingnya aktiviti mewarna ni Ikuti pe...
Permainan Online Games Calculators Org Sesuai Untuk Pembelajaran Anak Anak

Permainan Online Games Calculators Org Sesuai Untuk Pembelajaran Anak Anak

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 133 hits
Permainan Online Games Calculators org Sesuai Untuk Pembelajaran Anak Anak Permainan kita pada zaman dahulu tak seperti anak anak zaman sekarang Kalau dulu waktu macam ni kita sibuk bermain di luar rumah masa tu main konda kondi teng teng g...
Hiburan Mula Mula Tengok Rasa Terkejut Ebit Lew Kongsi Pengalaman Bantu Anak Anak Punk Di Jakarta

Hiburan Mula Mula Tengok Rasa Terkejut Ebit Lew Kongsi Pengalaman Bantu Anak Anak Punk Di Jakarta

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 96 hits
Pendakwah bebas Ebit Lew baru baru ini berkongsikan pengalamannya bertemu bersama anak anak punk semasa berada di Jakarta Indonesia Menerusi caption posting yang dimuat naik di laman Instagram miliknya Ebit Lew menceritakan tentang bagaiman...
Dia Bagi Nafkah Pada Saya Puteri Sarah Selalu Jumpa Syamsul Yusof Ini Tempat Yang Selalu Mereka Berkumpul

Cawangan Dap 100 Melayu

Yang Penjawat Awam Tunggu Dari Anwar Pm10

Kisah Sebenar Bagaimana Ph Dan Bn Bersedia Membentuk Kerajaan Di Perak

Semua Orang Dah Gila Mana Ada Langkah Tropicana Kata Ismail

Glyfada A Contemporary Residential Project By Saota Arrcc In Athens Greece

Lo Fi Boxer A Carbureted Bmw R18 From Kingston Custom

Reporter Mama Papa Cakap2 Dgn Awek Kaunter Katanya Habislah Papa Lepas Ni Tak Boleh Buat Silap Sikit



5 Bendera Rasmi Masyarakat Dunia Yang Mengelirukan Kita

Kenapa Kita Rasa Best Selepas Berak

6 Isu Bakal Timbul Jika Malaysia Nak Jadi Hos Piala Dunia

Senarai Lagu Separuh Akhir Semi Final Muzik Muzik 37 SFMM 2022

7 Pemain Piala Dunia Dengan Nama Yang Mudah Disalah Erti


Adab Akidah Bukan Ilmu Tin Kosong

Gara Gara Gagal Jawab Ujian Lesen Kenderaan E Hailing Lelaki Mengamuk Guna Sabit

Hiburan Kahwin Celah Mana Kau Ni Adam Shahz Dakwa Fatin Afeefa Suka Putar Belit Cerita

Hadiah Sastera Pwerdana Malaysia 2019 2020

Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah

Majlis Pelancaran Kempen Year End Zakat 2022