Bachelorette Party Di Huda S Haven Batang Kali


assalamualaikum and hello lads! Pernah tak korang dah plan nak mandi sungai, tapi sebab terlambat sedikit dari yang dirancang, akhirnya tak kesampaian hajat? Aku pun pernah. Haritu on the spot ajak member Hilux keluar mandi sambil BBQ. Barang semua Liza dah ready. Tapi kami sampai ke Serendah Waterfall tu agak lambat. Bayangkan pukul 5 petang baru sampai! Masa tu most of waterfalls dah banyak tutup. Jadi, situ je sempat. Tapi ye la, nak BBQ perlukan masa untuk masak. And waterfall situ tutup pukul 6 petang. Akhirnya kami makan saje di situ haha. Tak sempat nak mandi. Sis sedih sangat.

Bachelorette Party di Huda's Haven Batang Kali

Then, baru kami putuskan untuk buat proper plan. 16 September. Hari di mana semua orang ada untuk keluar hangout bersama. Aku kata pada mereka, mungkin ini kali terakhir keluar dengan diorang as a single lady. Haha. Cuma satu je aku tak tahu tentang rancangan ni. Dekat mana?

Dah sampai tempat, baru tahu. Abu bawa kami berempat ke Batang Kali. Aku tak expect ada tempat lawa macam ni. Huda’s Haven Kg Hulu Rening. Agak mencabar kawasan nak masuk, siap naik cerun. Siapa nak datang sini, better bawa kereta yang tahan sikit. Kereta aku lowered, so a bit impossible. And mungkin stuck di tengah jalan.

Huda’s Haven ni sangat besar! Ada kolam pancing ikan. Ada dewan makan. Ada tempat karaoke. Kayak. ATV. Kandang kambing pun ada! Haha. Aku suka tengok kambing-kambing tu. Comel sangat. Baby kambing pun ada. Kami dapat bilik yang boleh memuatkan 4 orang. Tapi kesian sikit dekat Abu sebab dia kena stay luar sementara kami nak bersiap and solat semua. Sebab dia je lelaki hehe.










Oh, villa yang aku stay ni, harganya lebih kurang RM300++ weekdays dan RM400++ weekend. Tapi kami stay sehari je, maknanya kami tak bermalam. Jadi, dia bagi harga berlainan. Iaitu RM170+. Jadilah untuk sharing kan. Boleh masuk seawal pagi dan check out pukul 5 petang.

Finas agak terkejut sebab Abu berjaya dapatkan bilik ni. Dari yang dia survey haritu, Huda’s Haven ni sangat popular. Jadi setiap weekend pasti full. Tapi tak sangka Abu boleh book 1 villa. Villa dia memang lengkap! Sangat lengkap. Ada peti ais, katil, extra tilam, tv, air conditioning, heater (masa tu rosak), kettle dan air paip yang ditapis. Nak honeymoon sini pun menarik juga.





tanpa melengahkan masa, kami terus ke sungai. nak ke sungai tak jauh pun. tapi banyak orang mandi di situ. jadi Abu bawa kami ke satu port yang tak ada orang. tak adalah jauh tapi lebih ke atas dari tumpuan orang ramai tadi. sini private property jadi yang ramai tadi cuma orang yang menginap di situ juga.

sebelum mandi, sarapan dahulu. Finas masakkan nasi goreng. Liza masakkan spaghetti. Abu pula bakar ayam and sosej. alhamdulillah, kenyang betul masa tu. mandi pun best! seronok sangat air dia. jernih and bersih. Finas kata kalau nak tahu bersih atau tak sungai, tengok kalau ada pepatung.  kalau pepatung banyak, maknanya memang air bersih. sebab pepatung cuma tertarik dengan air bersih sahaja.





sedar tak sedar, dekat pukul 1 kami di situ. jadi, beransur pulang ke villa sekejap. untuk solat and rehat sekejap. lepas tu mandi balik. memandangkan kami kena check out pukul 5. jadi, cepat-cepat kami masuk sungai balik. tapi beralih tempat pula. ke kawasan lebih rendah. seronok.. dah lama sangat tak mandi sungai. dengan jerebu lagi musim sekarang. mujurlah dekat situ jerebu tak tebal. mungkin sebab banyak pokok sekeliling.tapi cuma kami bertiga sahaja. Abu tak tahu ke mana. menghilangkan diri pula.

dah pukul 4 petang, kami beransur naik semula. lepas bersiap semua, kami makan sekejap dekat luar. ada satu meja makan disediakan. sambil makan, rupanya diorang buat surprise untuk aku! haha okay tak expect langsung pasal ni. happy sangat aku rasa. selalu tengok orang lain je dapat. aku teringin juga nak ada macam tu. tak perlu fancy fancy.




thank you korang buat surprise bachelorette party untuk aku. patutlah Abu tak ada masa kali kedua kami mandi sungai. sebab dia sibuk prepare belon semua hahaha.. sis terharu. :')


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.amysyeera.com/2019/09/bachelorette-party-di-hudas-haven.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Warga Mendengar Ratusan Kali Ledakan Di Gudang Barang Temuan Mako Brimob Semarang

Warga Mendengar Ratusan Kali Ledakan Di Gudang Barang Temuan Mako Brimob Semarang

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 123 hits
Waluyo mengatakan ledakan tersebut makin lama makin keras Warga panik keluar rumah dan menjauh dari lokasi kejadian
Tokki Berpindah Ke Felda Bukit Rokan Utara Kali Kedua

Tokki Berpindah Ke Felda Bukit Rokan Utara Kali Kedua

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 416 hits
Tokki diarahkan berpindah ke Felda Bukit Rokan Utara dan pemindahan barang barang milik Tokki dipindahkan dari Felda sungai Lui ke Felda Bukit Rokan Utara menggunakan lori trailer milik FGV Sebelum zaman FGV lori ini di bawah kendalian FELD...
Hikmah Amal Surah At Taubah Dibaca 7 Kali Lepas Solat Fardhu

Hikmah Amal Surah At Taubah Dibaca 7 Kali Lepas Solat Fardhu

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 314 hits
Hikmah Amal Surah At Taubah Dibaca 7 Kali Lepas Solat Fardhu Surah At Taubah terdiri daripada 129 ayat termasuk golongan surah surah Madaniyyah Surah ini dinamakan At Taubah yang bermaksud pengampunan berhubung kata At Taubah berulang kali ...
Video Lelaki Dikunjungi Wanita Misteri Setiap Kali Waktu Mahgrib Buat Ramai Seram

Video Lelaki Dikunjungi Wanita Misteri Setiap Kali Waktu Mahgrib Buat Ramai Seram

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 378 hits
Video Lelaki Dikunjungi Wanita Misteri Setiap Kali Waktu Mahgrib Buat Ramai Seram Pertama kali tengok video dia meracau memang meremang bulu roma saya demikian kata Muhammad Haziq Ahmad mengenai satu video yang dimuatnaik di laman Twitterny...
Pemuda Umno Persoal Bajet 21 Kali Ganda Untuk Projek Nfcp

Pemuda Umno Persoal Bajet 21 Kali Ganda Untuk Projek Nfcp

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 222 hits
Di sebalik penjelasan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia mengenai projek Pelan Gentian Optik dan Kesalinghubungan Negara Pemuda Umno Wilayah Persekutuan terus mempersoalkan projek tersebut Ketua Penerangan Pemuda Umno Wilayah Pe...
5275 Jualan Peniaga Islam Meningkat Tiga Kali Ganda Kerana Kempen Bmf Sinar Harian 13 09 2019

5275 Jualan Peniaga Islam Meningkat Tiga Kali Ganda Kerana Kempen Bmf Sinar Harian 13 09 2019

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 681 hits
SHAH ALAM Sambutan luar biasa masyarakat negara ini terhadap Kempen Buy Muslim First membolehkan majoriti peniaga beroleh peningkatan hasil jualan mencecah tiga kali ganda sejak dua minggu lalu Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysi...
Siswi Smp Pasrah 10 Kali Diajak Berhubungan Intim Bareng Duda Hingga Hamil 2 Bulan

Siswi Smp Pasrah 10 Kali Diajak Berhubungan Intim Bareng Duda Hingga Hamil 2 Bulan

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 318 hits
Seorang siswi SMP pasrah saat diajak berhubungan intim oleh seorang duda RR yang masih berstatus pelajar siswi SMP ini menuruti kemauan duda berinisial CA untuk melakukan hubungan intim Duda berusia 26 tahun itu rupanya menjalin cinta denga...
Setelah Melahirkan Bayi Laki Laki 10 Kali Berturut Turut Ibu Ini Akhirnya Dikaruniai Anak Perempuan

Setelah Melahirkan Bayi Laki Laki 10 Kali Berturut Turut Ibu Ini Akhirnya Dikaruniai Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 314 hits
Alexis Brett merupakan seorang ibu asal Inggris yang melahirkan bayi laki laki 10 kali berturut turut Ia berpikir keluarganya sudah lengkap namun ternyata ia dikaruniai satu anak lagi Kali ini ia melahirkan anak perempuan Dilansir Bored Pan...
Amalkan Ayat Ini Tujuh Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki

Amalkan Ayat Ini Tujuh Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki

papar berkaitan - pada 16/9/2019 - jumlah : 320 hits
Amalkan Ayat Ini Tujuh Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki Mungkin ada yang salah dalam hidupmu ada yang kurang yang belum kamu lakukan sudahkah selalu membacakan surah yang dapat membantumu melepaskan kesusahan dan akan melancarkan rezekimu...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wee Mca Not A Hypocrite

In Kuala Kubu Baharu Support From The Other Side A Distant Dream For Pn Ph

Menu Tengahari Tomyam Bebola Seafood Sawi Goreng Sos Tiram

Understanding The Benefits Of Search As A Service For Business Leaders

Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy