Azmin Memang Mahu Dipecat Dan Diangkat Sebagai Hero Yang Dianiaya




Timbalan Presiden PKR Mohammed Azmin Ali akan terus menimbulkan masalah sehingga dipecat, kata Setiausaha Pemuda PKR (AMK), Ahmad Syukri Che Razab.
Setelah dipecat, katanya, Azmin dan juak-juak pengampu akan mendabik dada sebagai wira yang telah dianiaya kerana bersuara untuk kebenaran.
“Walhal kebenarannya ialah mereka ini merupakan kabilah pintu belakang yang sering menyebabkan keadaan yang tenang menjadi serabut,” katanya dalam satu kenyataan.
Menulas megenai pertemuan Azmin dengan lebih 20 anggota parlimen Umno di kediamannya di Putrajaya pada malam Isnin lalu, Ahmad Syukri mendakwa bahawa ia hanya gimik untuk menarik perhatian Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.
“Beliau cuba mempamerkan kekuatan dengan menunjukkan semua ahli parlimen Umno berada di bawah telunjuk beliau.
“Dengan ini ketua kabilah pintu belakang ini mengharapkan beliau akan mendapat sokongan daripada Dr Mahathir untuk menjadi perdana menteri,” katanya.
Ahmad Syukri seterusnya menggambarkan timbalan presidennya sebagai pencari publisiti murahan yang ingin menunjukkan betapa beliau kononnya masih relevan dalam politik hari ini.
Malah, katanya, perjumpaan sulit dengan wakil rakyat Umno itu sama ada terpecah atau sengaja dipecahkan kepada khalayak.
“Hanya Azmin dan setiawannya yang tahu.
“Apa yang dilakukannya ini hanya sekadar ingin memastikan beliau menjadi subjek perhatian media. Mungkin Azmin memang gemar diri beliau dilayan seperti fenomena. Publisiti buruk itu tetap publisiti yang baik bagi politikus yang gilakan lensa kamera,” katanya.
Walau bagaimanapun, pemimpin AMK itu memberi amaran kepada Azmin bahawa beliau sedang menguji had kesabaran kepimpinan PKR dengan karenahnya itu.
“Pelbagai dinding disiplin telah beliau rempuh. Saranan kepimpinan utama PKR untuk beliau hadir ke mesyuarat diabaikan beliau tanpa rasa segan apatah lagi bersalah.
“Oleh itu mudah untuk kita fahami bahawa apa yang sedang berlaku ini adalah kerana nafsu besar sang ketua kabilah pintu belakang yang mahu menjadi perdana menteri.
“Untuk itu beliau memuja-memuji Dr Mahathir yang suatu ketika dahulu beliau sendiri pertikaikan (Mahathir dinamakan sebagai calon perdana menteri sebelum pilihan raya umum lalu),” katanya.
Menurut Ahmad Syukri, dengan berbuat demikian, Azmin mengharapkan beliau akan mendapat sokongan daripada Mahathir untuk menjadi perdana menteri.
“Tapi malangnya, dengan ilmu matematik mudah, nafsu besar ketua kabilah pintu belakang ini mungkin akan menjadi cita-cita yang tak tercapai.
“Justeru nasihat saya kepada ketua kabilah pintu belakang dan setiawannya, berhentilah mengetuk pintu belakang dan kembalilah ke pintu hadapan,” katanya.
Mkini




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/11/20/azmin-memang-mahu-dipecat-dan-diangkat-sebagai-hero-yang-dianiaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Lengkap Bagaimana Seorang Lelaki Bertindak Sebagai Hero Menyelamatkan Al Quran Dibakar Di Norway

Video Lengkap Bagaimana Seorang Lelaki Bertindak Sebagai Hero Menyelamatkan Al Quran Dibakar Di Norway

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 555 hits
Video lengkap mengenai insiden puak anti islam membak r Al Quran di Norway dan lihat bagaimana Pahlawan Muslim Ummah Ilyas mempertahankan Al Quran tersebut dan lihat juga bagaimana muslim lain yang berada di sekitarnya bertindak balas selep...
Azmin Digugurkan Sebagai Perasmi Kongres Amk 21 Pimpinan Bantah

Azmin Digugurkan Sebagai Perasmi Kongres Amk 21 Pimpinan Bantah

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 243 hits
MALAYSIAKINI Pemuda PKR membelakangi tradisi dengan tidak mengundang timbalan presiden parti untuk merasmikan kongres tahunan mereka 6 Disember depan Sebelum ini mengikut tradisi kongres sayap pemuda parti itu dirasmikan timbalan presiden d...
Azmin Tunggu Dipecat

Azmin Tunggu Dipecat

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 255 hits
Memecat Azmin bererti PH akan hilang majoriti dan Tun Mahathir terpaksa menjadi PM semula jika Tun menolaknya Azmin atau Hishamuddin adalah calon yang PALING sesuai Tidak sukar untuk menyaksikan AP PKR dan UMNO untuk menyertai Azmin Dan His...
Kapan Ahok Resmi Diangkat Jadi Komisaris Utama Pertamina

Kapan Ahok Resmi Diangkat Jadi Komisaris Utama Pertamina

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 186 hits
Menteri Badan Usaha Milik Negara Erick Thohir mengumumkan Basuki Tjahaja Purnama atau Ahok sebagai Komisaris Utama Pertamina Sementara mantan Komisioner Komisi Pemberantasan Korupsi Chandra Hamzah sebagai Komisaris Utama Bank Tabungan Negar...
Lelaki Diangkat Wira Muslim Pertahankan Al Quran Dari Dibakar

Lelaki Diangkat Wira Muslim Pertahankan Al Quran Dari Dibakar

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 712 hits
Seorang lelaki diangkat sebagai wira muslim selepas menghalang pembakaran kitab al Quran secara terbuka di bandar Kristiansand Norway sempena perhimpunan Stop Islamization of Norway semalam Loading Aksi lelaki dikenali Ilyas telah dirakam o...
Tenggelam 12 Meter Tronton Muatan Cangkang Belum Bisa Diangkat

Tenggelam 12 Meter Tronton Muatan Cangkang Belum Bisa Diangkat

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 217 hits
Tenggelam 12 Meter Tronton Muatan Cangkang Belum Bisa Diangkat Irving menyebutkan tim Dinas PU Siak bersama Balai jalan nasional wilayah II Medan Kemen PUPR telah mengidentifikasi kedalaman truck tersebut Hasilnya diperkirakan truck berada ...
Ini Kelebihan Lelaki Memilih Wanita Yang Tak Suka Makeup Sebagai Calon Isteri

Ini Kelebihan Lelaki Memilih Wanita Yang Tak Suka Makeup Sebagai Calon Isteri

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 400 hits
Gambar hiasanMungkin ramai sudah tahu yang kebanyakan lelaki sememangnya suka melihat wanita tanpa mekap Namun begitu tidak ramai yang tahu apa sebab di sebaliknya Di sini kami bongkar rahsia lelaki mengapa mereka sebenarnya suka wanita yan...
Tips Idea Untuk Bakal Pengantin Yang Tak Nak Lukis Inai Handlace Bridal Sebagai Pengganti

Tips Idea Untuk Bakal Pengantin Yang Tak Nak Lukis Inai Handlace Bridal Sebagai Pengganti

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 1172 hits
AssalamualaikumHye Ada bakal pengantin kat sini Kak sha ada good news untuk uolss Special untuk bride to be yang tak nak lukis inai tapi nak tangan cantik berseri2 dari jauh dah nampak cun Tips untuk korang boleh la pakai Handlace Bridal tr...
Eksorangka Yang Membolehkan Beban Berat Diangkat Mula Dijual Di Jepun

Eksorangka Yang Membolehkan Beban Berat Diangkat Mula Dijual Di Jepun

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 247 hits
Sekiranya anda membesar di dekad 80an Jepun dilihat sebagai negara yang jauh ke hadapan dalam penggunaan teknologi terkini Reputasi Jepun sebagai negara yang paling maju kini telah dipintas oleh China tetapi satu teknologi ialah penggunaan ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024