Azmin Is Bluffing


 He Does Not Have The Number For Dr.M To Continue As PM...
Mahathir should not have had sent a boy to do a man’s job. Azmin Ali, his errand boy recruited to weaken the position of prime minister-in-waiting Anwar Ibrahim, has been caught not only engaging sexual activity with another man but was also sued by a travel agency over unpaid family holidays. That speaks volumes how bad Mahathir is at judging people.

But knowing Mahathir, it had always been his intention to deliberately hire or appoint dumb and corrupt people so that they could be controlled. The names like “Black Shoe” Education Minister Masz­lee Malik, “Flip-Flop” Youth and Sports Minister Syed Saddiq and “Flying Car” Entrepreneur Development Minister Mohd Redzuan Md Yusof are the infamous “Three Stooges” of Mahathir’s party.

Hence, it’s not surprising that a person like Economic Affairs Minister Azmin Ali is considered a rare gem to Prime Minister Mahathir Mohamad. Actually, the job of Azmin was pretty simple – to act as a check and balance against Anwar. It screams treacherous that Azmin, deputy president of PKR, agrees to work for Mahathir to counter his own boss, PKR president Anwar.

Mr. Azmin knows nuts about the country’s economy, the same way Maszlee is clueless about world class education system and Redzuan’s inability to differentiate about a drone and a flying car. After Mahathir suffered a humiliating defeat in the Tanjung Piai by-election, he is under tremendous pressure to resign and pass the leadership to Anwar.

Suddenly, Azmin arranged a “secret dinner meeting” on Monday (Nov 17), just two days after his political master Mahathir was given a bloody nose by angry voters in Tanjung Piai. When confronted by journalists, the blue-eyed boy of the prime minister claimed there was nothing unusual about the meeting held at his official residence in Precinct 10, Putrajaya.

Mr. Mahathir, as expected, pretended that while he “heard” about the meeting, he nevertheless insisted that he didn’t know what the participants talked about. Sure, his trusted spy was having a secret meeting with the enemies in the middle of the night without his knowledge but he wasn’t furious at all? He should stop insulting people’s intelligence.
Mahathir Mohamad - Sad and Upset 
Apparently, about 22 MPs (Member of Parliaments) – 17 from UMNO and 5 from PKR – braved the heavy rain to attend a dinner called by Azmin. Every Tom, Dick and Harry knows Mr. Azmin called for the meeting on behalf of Mahathir. Only by throwing the name of Mahathir that the sex maniac Azmin could mobilise opposition UMNO MPs to his home at such hour.

If indeed the chief executive was kept in the dark about the meeting, he should reprimand Azmin’s action for jeopardizing the unity and integrity of the Pakatan Harapan coalition government. Does it make sense that the senior minister misused his name in plotting a grand plan with the opposition parties and yet the prime minister is cool about it?

Basically the dinner gathering has cleared any doubts that Azmin is the traitor of PKR and Hishammuddin Hussein is the betrayer of UMNO. But the meeting was actually another boring session where the errand boy tries to convince the 17 opposition MPs to continue to support Mahathir as prime minister, despite the dwindling public support for the 94-year-old premier.

However, the dinner drama has revealed a more damaging message – Mahathir does not have the number to stay as prime minister. The purpose of the meeting was to send a message to Anwar that Mahathir has sufficient MPs to support him. The burning question is this – why was the so-called “secret meeting” deliberately leaked so that journalists would camp near Azmin house and broadcast it?

If Mahathir’s camp has the number, or was seeking to secure the number, such meeting should have been held in utmost secrecy to maintain the element of surprise. The only time when you scream your lung out to alert your enemies that you’re strong is when you’re actually weak, but you want the enemies to think otherwise.

Yes, it appears that Azmin was trying to deploy the “Empty Fort Strategy” made popular in the Chinese ancient military strategy which involves using reverse psychology (and luck) to deceive the enemy into thinking that an empty location is full of traps and ambushes, and therefore induce the enemy to retreat.
Azmin Ali with Hishammuddin Hussein
More importantly, if Mahathir has the number and wanted to get rid of Anwar’s PKR faction and allies DAP and Amanah to form a new government consisting of only Malay parties (PPBM, UMNO, PAS and Azmin’s faction in PKR), they would have done so yesterday, and certainly not after the devastating Tanjung Piai election, which Mahathir admitted he had expected to lose.

Let’s take a look at the numbers. Mahathir’s party, PPBM, won only 13 seats out of the 222 Parliamentary seats in the May 2018 General Election. The party managed to double the number to 26 seats through defections of UMNO MPs. After it lost the Tanjung Piai to the opposition over the weekend, its number is reduced to only 25 MPs.

Hishammuddin only managed to bring 17 UMNO MPs with him to the secret dinner meeting. Last month, Azmin had arranged for all 18 PAS MPs and 6 UMNO MPs to express their support for Mahathir to remain prime minister for the full electoral term of 5 years. It’s unknown if the same 6 UMNO MPs had also gone to Azmin’s residence on Monday’s night.

Assuming the 6 UMNO MPs didn’t attend the dinner party, Mahathir’s camp would have 25 PPBM MPs, 18 PAS MPs, and 23 UMNO MPs. Azmin was supposed to bring in at least 15 MPs from PKR. But there were only 5 PKR MPs at the dinner. That means only 71 MPs are willing to support Mahathir. Even if Azmin could eventually persuade 15 PKR MPs to defect, the number is still 81.

To form a simple majority government, Mahathir needs support from at least 112 MPs. So he’s either short of 41 seats (if Azmin could only bring 5 frogs from PKR) or short of 31 seats (if Azmin could secure 15 PKR defectors). Even if the entire opposition Barisan Nasional (BN) coalition supports Mahathir, which is quite impossible, his camp has only maximum 99 seats.

Yes, that’s the message which has been spreading in the social media – 41 MPs from BN, 18 MPs from PAS and 25 MPs from PPBM (Bersatu) together with 19 MPs from Sarawak’s Gabungan Parti Sarawak (GPS) and 9 MPs from Azmin’s faction would be strong enough to destroy Anwar’s dream of becoming the next 8th Prime Minister of Malaysia.
Azmin/Hishamuddin winning formula...
That’s a wishful thinking because the equation assumes UMNO crooks currently being charged by Mahathir like Najib Razak, Zahid Hamidi, Abdul Azeez Abdul Rahim, Tengku Adnan and other UMNO warlords like Nazri Aziz and Khairy Jamaluddin would blindly throw their support behind the prime minister, the same man who had destroyed their gravy train in the last year’s general election.

Just because the 17 UMNO MPs agreed to attend Azmin’s secret dinner does not mean all of them support Mahathir’s premiership. Some of them might be spies sent by Najib and Zahid. That explains why neither former UMNO president Najib nor UMNO president Zahid was surprised or frustrated that almost half of the party’s MPs had gone to the enemy’s house for a dinner.

If Najib and Zahid decide to support Mahathir, it could only mean that all their criminal breach of trust (CBT), money laundering and abuse of power charges would be dropped. For that to happen, Mahathir must be absolutely senile as it will be an admission that Najib didn’t steal a single penny from 1MDB sovereign fund and was wrongly accused by the old man.

One has to remember that when all the 41 UMNO MPs (means Najib, Zahid and other crooks) declare their support for Mahathir, the line would have had been drawn and the Pakatan Harapan coalition would have already collapsed. At that time, Mahathir would be hugging and kissing with protégé-turn-nemesis Najib as they happily form a new Malay-only government.

Besides, there’s no guarantee that all the 19 MPs from Sarawak’s Gabungan Parti Sarawak (GPS) would support Mahathir after his government broke its promise to pay 20% oil royalty to the Borneo state. It’s also not a guarantee that Azmin could swing 9 MPs to make up the 112 seats, let alone 15, to form a simple majority government.

Heck, even Mahathir isn’t sure if his own party would support him 100% in the event he kicks Anwar’s faction out of the coalition. His deputy, PPBM president Muhyiddin Yassin, might switch sides and bring some PPBM MPs to join and support Anwar. As a Johorean, Muhyiddin’s loyalty is more with the state of Johor than PPBM, arguably a political party set up by Mahathir for his family.
Mahathir Mohamad with Muhyiddin Yassin
Unlike Mahathir’s open cold war with the Sultanate of Johor, Anwar has a closer relationship with the monarch, when he gladly kissed the hand of Johor Sultan Ibrahim last year. That’s one of the advantages of not having a dominant party too strong that it could bully, suppress, oppress and corrupt the system. Mahathir and Anwar have entered what is known as a Mexican standoff.

Azmin obviously screws up when he hastily scheduled for another meeting on Tuesday after his Monday’s secret dinner had invited criticisms. It was an afterthought that the second meeting was made, under the pretext of meeting with his fellow party MPs. If Azmin was absolutely sure he has the number, he didn’t have to arrange so many unnecessary meetings.

The simple fact that Mahathir hasn’t gone for the kill proves that he does not have the numbers, if indeed he was the hidden hand behind Azmin’s multiple meetings with opposition parties. Like it or not, the embarrassing loss of Tanjung Piai parliamentary seat has effectively made it more difficult for Azmin to convince and swing more MPs to stand behind Mahathir.

In order not to rock the boat, the Pakatan Harapan coalition might just allow Mahathir to rule for the time being while a serious transition process is discussed. He might be given a third and final chance to do the right things after wasted 18 months of silly politicking and engaging in racial and religious extremism. Anwar does not have to force Mahathir to quit.

Azmin desperately wants Anwar to sack him so that he could cry being victimised. Instead, the smarter Anwar is giving enough ropes for Azmin to hang himself by refusing to fire him. The PM-in-waiting also realises that Mahathir must be allowed to resign with dignity and respect. After all, it was Mahathir, who had successfully secured rural Malay votes to topple crooked Najib Razak.

If Anwar makes his move now, it may backfire as he would be accused of being rude and ungrateful, even seen as bullying an old man – something which is unacceptable in the Malay culture. It would bring back the memory where the people were disgusted at Najib regime’s childish stunt of cutting Mahathir’s posters during the 2018 election campaign. - FT

Formula Azmin - Jalan ke Putrajaya...
Saya tak kata saya percaya formula ini akan berlaku, tapi kalau nak berlaku juga kita nak kata apa...?

Saya tak kata saya setuju kalau sifir ini berlaku, tapi walau kita bantah sekuat mana pun, kalau berlaku juga, kita boleh buat apa...?

Segala-galanya tidak mustahil dalam politik, sebab politik kita amat dinamis sifatnya.... Berpada-padalah kalau mengutuk pihak yang kita tak suka dan berpada-padalah memuji pihak yang kita suka.... Jangan terlalu taksub dan jangan bersikap melampau.

Saya selalu ulang, kemenangan PH dalam PRU-14 amat tipis... Sekadar cukup untuk menumbangkan BN saja, cukup-cukup makan untuk menjatuhkan Najib dan mengangkat Tun Mahathir saja.... Kita selalu lupa bahawa ikatan antara parti dalam PH sangat longgar, sejak dibentuk sebelum PRU-14 lagi.... Kerajaan PH yang ditubuhkan amat rapuh bentengnya, bila-bila masa saja boleh dirobohkan oleh musuh dari luar atau pengkhianat dari dalam.

Sebab itu saya tak pernah sebut suruh Tun Mahathir berhenti cepat, jauh sekali untuk mengutuknya, bahkan tak pernah desak Tun Mahathir suruh rombak kabinet pecat menteri itu dan ini.... Kita lupa bahawa kerajaan Tun sangat rapuh dan longgar... Kita bercakap seolah-olah kerajaan terlalu teguh dan mampu buat apa saja untuk memuaskan nafsu politik kita.

Saya percaya ini hanya satu formula dari beberapa formula lain yang semuanya akan boleh meruntuhkan kerajaan PH sekarang.... Ingat status saya kelmarin, bila ditanya kalau berlaku perubahan dalan lanskap politik negara saya nak sokong blok mana...? Saya nak jawab apa, sebab blok yang akan timbul kita tak tahu dari formula mana.... Sebab itu saya jawab saya akan sokong blok yang tidak ada PAS di dalamnya.... Kerana saya tidak taksub dalam menyokong sesiapa atau membenci sesiapa... Ini hanya pendirian politik saja, bukannya kita nak beriman kepada mana-mana pemimpin. - f/bk


Kekai tenang yang 
tak bertenang - sapa dia?
Padah bersikap kurang ajar dengan orang yang angkat dia. Jiwa sudah tidak tenteram sehinggakan setahun tidak hadir mesyuarat parti kerana tidak mampu berdepan dan bertentang mata dengan insan yang mendidik dan mengangkat dirinya hingga ke tahap ini.

Mesyuarat dengan parti tiada masa, retreat bersama parti pun tidak berkesempatan. Tetapi banyak masa untuk bertemu dengan pemimpin2 Umno, tidak cukup siang, bertemu malam di rumahnya sehinggakan diberi jamu makan. Alasannya bincang pasal projek. Eh, projek untuk wakil rakyat Umno ke? Bagaimana dengan kos sara hidup rakyat yang lain?

Sampai bila mahu menipu? Dia kata, saya bertemu dengan semua orang tidak kira siapa. Sesiapa yang mahu bertemu dengan saya, saya sebagai menteri kerajaan sentiasa terbuka, katanya. Ewaah....betul ke mereka mahu bertemu kamu untuk mengadu masalah atau kamu yang memanggil mereka untuk mengadu masalah semburit? Kalau kebetulan mereka yang mahu bertemu kamu untuk bincang masalah rakyat, kenapa tidak bertemu di pejabat? Mengapa di rumah kamu waktu malam siap disediakan catering untuk makan besar? Cukup2lah menipu.

Khabarnya, kes semburit dah semakin ke episod akhir. Polis kata mungkin hujung tahun ini akan diketahui siapa pasangan Haziq. Oleh kerana gelabah puyuh, terpaksalah buat kerja gila berpakat dengan musuh untuk menghancurkan PH. Hatinya busuk sekali. Padanya, kalau dia tak boleh jadi PM, dia akan tentukan Anwar tidak akan jadi PM. Siapa dia itu? - wfauzdin ns



Azmin.

Kami tak kisah, samada hang nk mengaku, atau menafikan yg hang memang terlibat dlm video semburit kat Hotel Sandakan. Itu hal yg kini dlm siasatan Polis.

Tapi, si Haziq, yg gambarnya tertera dlm video tu dah berkali2 mengaku, atas katil tu dia dgn hang. Dia dgn confidentnya membuat pengakuan, atas katil yg berpeluk2an tu dia dgn hang...

Come on la Min... Kalau dah tak mengaku, kami setuju. Tapi, hantarlah surat saman kat Haziq. Bawak lah dia ke mahkamah. Bersihkan nama hang. Hang tu Timb Presiden parti dan menteri ...bukan ketua Cabang...

Dah la takut nk saman, hang berlindung pulak di belakang Tun...

Dah diberikan perlindungan, tak diminta bercuti atau letak jwtn... Hang buat honaq pulak dlm Pakatan Harapan. Konon nk bincang dgn pembangkang, nk tubuh kerajaan lain ikut pintu belakang...

Hang ni Min....jenih 'belakang'2 ni memang hang suka ekkk..- f/bk

Menteri beli insuran nyawa dulu...
Maaf ya kereta terbang tak jadi terbang pasai  pihak berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) tidak meluluskan ujian penerbangan UAS E-Hang 216 (EH216) atau ‘kereta terbang’ yang dijadualkan esok.

CAAM dalam kenyataan hari ini menegaskan, lokasi percubaan penerbangan di Hangar UNIKL MIAT Subang adalah kurang 200 meter dari laluan trafik pesawat dan helikopter komersial.

“Lokasi itu jelas terletak di dalam Zon Kawalan Terminal Lapangan Terbang Subang di bawah penyeliaan yang ketat oleh Pusat Kawalan Trafik Udara.


PROJEK kereta terbang yang diilhamkan seorang menteri kabinet disifatkan sebagai "idea sampah".
Ketua Biro Polisi dan Strategi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata cita-cita menteri itu sebagai membuang masa dan perhatian sewajarnya diberikan kepada isu dihadapai rakyat.
"Saya setuju perhatian patut diberikan kepada manifesto.

"Namun, ingin saya tekankan di sini, saya masih pertahankan manifesto yang ditawarkan.


Ni baru betoi kereta terbang...
"Saya percaya Pakatan Harapan juga sama. Kita berusaha sehabis baik untuk mencapai apa yang tertera dalam manifesto." katanya dalam program Consider This yang disiarkan di Astro AWANI.

Sementara itu tambah Rais, Perdana menteri sendiri sebelum ini memberi penekanan kepada pencapaian kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) dari segi manifesto.

"Harus diingat, HARAPAN terpaksa berdepan dengan masalah yang diwarisi. Kita masih mencari jalan untuk menyelesaikan semua.

"Manifesto kami adalah work in progress' (sedang dalam proses untuk dicapai)," kata Rais lagi. - Kartel


Pak Lebai Brahim pendek ni nak Menteri Kewangan curi duit rakyat macam Najib kot?!!
Masa Najib control kewangan semua peruntukan dipersetujui dan pemantau Menteri Kewangan pun Najib.
Sehinggakan program Permata Rosmah pun boleh dapat berbillion tapi duit tu entah kemana..mengapa tak menyalahkan Najib?!!
Ulasan Pak lebai Brahim pendek ni nampak sangat tak ikhlas..yang nampak kebencian dan sakit hatinya pada DAP.
Lebai cadangkan gugur LGE.Aku suka LGE terus jadi Menteri Kewangan supaya dia terus bongkarkan segala bentuk jenayah yang ada.Lebai2 tak boleh pakai,hati busuk cam tahi...- f/bk
when the bill reach meee... ya..so I.. so I.. passed the bill to him..to prepare the chairman.. er err the payment..thru my personal account..but... he or she made a mistake..by by.. err.. using yayasan err cheq..
Penyangak Jawo Yayasan Bunian Tiada Akalbudi...
Tok Lebai kena ayaq ketum...
cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2019/11/azmin-is-bluffing.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bombshell Expose Azmin Is Bluffing He Does Not Have The Numbers For Mahathir To Continue As Prime Minister

Bombshell Expose Azmin Is Bluffing He Does Not Have The Numbers For Mahathir To Continue As Prime Minister

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 83 hits
Mahathir should not have had sent a boy to do a man s job Azmin Ali his errand boy recruited to weaken the position of prime minister in waiting Anwar Ibrahim has been caught not only engaging with another man but was also sued by a travel ...
Walau Apa Pun Tujuannya Pertemuan Di Rumah Azmin Tak Sesuai

Walau Apa Pun Tujuannya Pertemuan Di Rumah Azmin Tak Sesuai

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 60 hits
BERITATindakan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali bertemu sekumpulan ahli parlimen BN malam tadi di kediaman rasmi di Presint 10 Putrajaya akan mengundang persepsi kurang baik terhadap Pakatan Harapan Demikian kata Setiausaha Agung PKR...
Laporan Azmin Dijangka Jumpa Mp Pkr Pula Petang Ini

Laporan Azmin Dijangka Jumpa Mp Pkr Pula Petang Ini

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 79 hits
BERITATimbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dijangka bertemu dengan ahli parlimen partinya di parlimen petang ini menurut laporan berita Star Online memetik sumber yang berkata mesyuarat itu dijadualkan pada jam 3 petang ini Kali ini ia a...
Hishamuddin Parasit Azmin Perosak Ph Keduanya Harus Diambil Tindakan

Hishamuddin Parasit Azmin Perosak Ph Keduanya Harus Diambil Tindakan

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 89 hits
Dalam suatu tindakan cepat dan pantas Lembaga Disiplin UMNO dilaporkan akan menyiasat perbuatan sekumpulan Ahli Parlimen UMNO yang mengadakan perjumpaan sulit dengan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali malam tadi Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO...
17 Ahli Parlimen Umno Bn Jumpa Azmin Ali Anwar Ibrahim Yang Kepanasan Takut Tak Sempat Jadi Perdana Menteri

17 Ahli Parlimen Umno Bn Jumpa Azmin Ali Anwar Ibrahim Yang Kepanasan Takut Tak Sempat Jadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 134 hits
Berita pertemuan beberapa orang Ahli Parlimen UMNO BN dengan Azmin Ali di kediaman rasminya di Putrajaya membuatkan media sosial menjadi hangat Kebanyakan yang memberikan reaksi adalah para penyokong UMNO sendiri Kegembiraan menyambut kemen...
Mp Bn Minta Azmin Beri Jawapan Jujur

Mp Bn Minta Azmin Beri Jawapan Jujur

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 112 hits
Agak kecewa dengan perkembangan politik sekarang Ni info Nabeel dapat tentang pertemuan 13 MP BN dengan Azmin semalam Memang sah Azmin pujuk mereka bersama paksi Tun M Azmin Ini dilakukan kerana terdapat usaha jelas DAP dan kem Anwar untuk ...
Azmin Believed In Talks With Barisan Mps Tonight To Back Dr M

Azmin Believed In Talks With Barisan Mps Tonight To Back Dr M

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 67 hits
A stream of VIP cars and security personnel were seen going to Azmin Ali s home tonight watched by members of the media PETALING JAYA A group of Barisan Nasional MPs are believed to be at a meeting tonight at the home of PKR deputy presiden...
Ahli Parlimen Bn Adakan Pertemuan Di Kediaman Azmin

Ahli Parlimen Bn Adakan Pertemuan Di Kediaman Azmin

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 67 hits
Ahli Parlimen BN adakan pertemuan di kediaman Azmin nbsp Dikemas kini 18 minit yang lalu Diterbitkan pada 19 Nov 2019 12 45A
Alif Peluk Dan Salam Macam Biasa Sampai Di Singapura Dapat Panggilan Alif Sudah Tiada Allahuakbar

Tradisi Pembakaran Mayat Di India

Hebat Rezeki Allah 5 Tahun Berdua Raya Kali Ni Terus Berlima

Kompleks Pekan Rabu Berwajah Baru

Petua Hilangkan Karat Teh Pada Cawan Atau Teko

Best 3d Wallpaper Designs For Living Room And 3d Wall Art Images

Tetuang Alat Komunikasi Makin Hilang Dek Lapuk Dunia

Janji Laksana Manifesto Dah Luput



5 Boyband Paling Popular Era 90 an

Mampukah Manusia Lari 100 Meter Di Bawah 9 Saat

6 Ciri Ciri Badan Pelik Yang Anda Tak Tahu Boleh Diwarisi

7 Pusat Pelancongan Yang Ditutup Angkara Manusia Celaka

Resepi Jeli Kelapa Paling Menyegarkan


Saksikan Syaitan Pemakan Manusia Dalam Trailer Filem Seram Antlers

Netflix Lancarkan Trailer Terbaru Dracula Akan Disiarkan Bulan Hadapan

Apa Saja Sih Cara Jago Jualan Buat Pedagang

Usahawan Muda Malaysia Terima Perngiktirafan Diperingkat Asean

Punca Anak Susah Tidur Malam Tips Agar Anak Mudah Tidur

Ini Dia Beberapa Tempat Wisata Paling Populer Di Korea Selatan Versi Popbela Com