Azmin Dijangka Bertembung Amirudin Di Gombak Pada Pru15



Parlimen Gombak dijangka akan menyaksikan pertembungan antara Menteri Besar Selangor Amirudin Shari dan bekas penyandang jawatan itu, Azmin Ali dalam pilihan raya umum akan datang (PRU15).
Jangkaan itu dibuat berdasarkan data yang dikumpul sebuah badan bukan kerajaan (NGO), KUASA, yang turut melancarkan laman sesawang bagi membantu orang awam mendapatkan maklumat menjelang PRU15.
Dalam sidang media hari ini, Presiden KUASA Praba Ganesan berkata, pertembungan kerusi Parlimen Gombak itu adalah salah satu perkembangan penting tentang PRU15 yang diperoleh NGO itu berdasarkan kajian.
“Penyandang (kerusi Parlimen Gombak) Azmin boleh menjangkakan persaingan daripada Umno dan PKR kerana terdapat spekulasi bahawa Amirudin akan bertanding kerusi itu,” kata beliau.
Amirudin sebelum ini dikatakan adalah sekutu Azmin sebelum Azmin melompat ke parti PPBM tahun lalu. Azmin kini adalah seorang menteri kanan dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN).
“Dengan situasi Umno dan PPBM yang berpecah, Perdana Menteri Muhyiddin Yassin juga dijangka berdepan persaingan sengit daripada Timbalan Menteri Dalam Negeri Ismail Mohamed Said dari Umno bagi kerusi Parlimen Pagoh.
“Bagi kerusi Parlimen Lembah Pantai, Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil dijangka berdepan Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai Ramlan Askolani, selain kemungkinan kemunculan mengejut Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz yang mungkin turut bertanding,” kata beliau.
Bercakap mengenai keperluan laman web seperti yang baru dilancarkan NGO tersebut, Praba berkata, kebanyakan rakyat masih tidak tahu siapa calon yang akan bertanding di kawasan mereka walaupun setelah hari penamaan calon.
“Ini bermakna, rakyat ada kira-kira lapan hingga 10 hari sebelum hari pengundian untuk mengenali calon yang bertanding di kawasan mereka, masa yang terlalu singkat untuk membuat keputusan siapa calon terbaik untuk mewakili mereka,” kata beliau.
Tambah beliau, laman sesawang KUASA itu akan menyediakan maklumat terperinci mengenai kawasan-kawasan pilihan raya, termasuk calon yang pasti mahupun yang diura-urakan, berdasarkan laporan berita dan sumber dalaman parti, selain media sosial, sebelum hari pencalonan.
Kata beliau, pautan untuk mendapatkan maklumat lanjut berhubung calon, parti bertanding dan isu berkaitan turut disediakan, dan beliau percaya maklumat awal seperti ini dapat memberi peluang kepada pengundi memberi maklum balas kepada parti-parti bertanding tentang calon mereka.
“Ahli parti juga boleh menggunakan maklumat di laman sesawang kami kerana perbincangan mengenai calon dan rundingan agihan kerusi biasanya tidak didedahkan kepada mereka,” kata beliau.
Menurut Praba, laman sesawang itu setakat ini hanya menyediakan maklumat mengenai pertandingan di 20 kawasan Parlimen disebabkan sumber yang terhad, namun di masa hadapan, maklumat tentang lebih banyak kerusi akan tersedia, termasuk di Sabah dan Sarawak.
Laman sesawang berkenaan, mykuasa.org/pru15, akan mula beroperasi pada tengahari Rabu ini. FMT
PRU15: Abdullah Sani sedia lawan Azmin Ali di Gombak

The post Azmin dijangka bertembung Amirudin di Gombak pada PRU15 appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/04/12/azmin-dijangka-bertembung-amirudin-di-gombak-pada-pru15/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ex Mb Vs Mb For Gombak With Azmin Set To Face Amirudin Says Ngo

Ex Mb Vs Mb For Gombak With Azmin Set To Face Amirudin Says Ngo

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 197 hits
Azmin Ali and Amirudin Shari were believed to be allies in PKR prior to Azmin s defection to PPBM last year PETALING JAYA It will be ex mentri besar vs the current one with Azmin Ali likely to face his successor and former ally Amirudin Sha...
Selain Ibrahim Ali Ramai Lagi Dijangka Bertanding Di Gombak Awas Taktik Ini

Selain Ibrahim Ali Ramai Lagi Dijangka Bertanding Di Gombak Awas Taktik Ini

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 159 hits
Panas Selepas Ezam Ibrahim Ali umum lawan Azmin di GombakApril 12 2021 Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia Ibrahim Ali sedang mempertimbangkan untuk bertanding di kerusi Parlimen Gombak yang kini dipegang oleh Mohamed Azmin Ali atau ...
Ezam Akan Sertai Pru15 Dan Akan Cabar Mb Selangor Yang Dikatakan Sebagai Orang Azmin

Ezam Akan Sertai Pru15 Dan Akan Cabar Mb Selangor Yang Dikatakan Sebagai Orang Azmin

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 215 hits
Bekas senator Ezam Mohd Nor memberi bayangan bahawa dia akan membuat kemunculan pada pilihan raya umum ke 15 nanti dengan menentang Menteri Besar Selangor Amirudin Shari di Dewan Undangan Negeri Sungai Tua Saya dah dapat banyak saranan dari...
Selepas Ezam Dan Ibrahim Ali Mb Selangor Juga Akan Lawan Azmin Di Gombak

Selepas Ezam Dan Ibrahim Ali Mb Selangor Juga Akan Lawan Azmin Di Gombak

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 144 hits
April 12 2021 Parlimen Gombak dijangka akan menyaksikan pertembungan antara Menteri Besar Selangor Amirudin Shari dan bekas penyandang jawatan itu Azmin Ali dalam pilihan raya umum akan datang Jangkaan itu dibuat berdasarkan data yang dikum...
Pru15 Ph Namakan Anwar Calon Pm

Pru15 Ph Namakan Anwar Calon Pm

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 139 hits
Malaysiakini Pakatan Harapan memutuskan untuk mencalonkan Presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri mereka pada pilihan raya akan datang Gabungan itu yang terdiri daripada PKR DAP dan Amanah juga memutuskan terbuka untuk rund...
Gerakan Intai Lebih Kerusi Pada Pru15 Meskipun Kalah Semua Kerusi Sebelum Ini

Gerakan Intai Lebih Kerusi Pada Pru15 Meskipun Kalah Semua Kerusi Sebelum Ini

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 234 hits
KUALA LUMPUR Gerakan yang kalah di kesemua 22 kerusi Parlimen dan 31 kerusi Dewan Undangan Negeri yang ditandinginya pada pilihan raya umum lalu mahu bertanding di lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum ke 15 Presidennya Dominic Lau Hoe...
Anwar Ibrahim Calon Pm9 Pakatan Harapan Untuk Pru15

Anwar Ibrahim Calon Pm9 Pakatan Harapan Untuk Pru15

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 178 hits
Pakatan Harapan hari ini mengumumkan Presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri mewakili gabungan politik itu selain turut mengumumkan siri jelajah penerangan di seluruh negara Keputusan tersebut adalah antara hasil dari pemuk...
Anwar Ketuai Kempen Pru15 Ph Calon Pm

Anwar Ketuai Kempen Pru15 Ph Calon Pm

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 336 hits
Anwar IbrahimKuala Lumpur Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga Pengerusi Pakatan Harapan akan mengetuai kempen Pilihan Raya Umum ke 15 bagi pakatan itu dan seterusnya diangkat sebagai calon Perdana Menteri Ketetapan itu diputuskan selepas Pem...
Anwar Ketuai Ph Calon Pm Untuk Pru15 Kata Pakatan

Anwar Ketuai Ph Calon Pm Untuk Pru15 Kata Pakatan

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 166 hits
Anwar ketuai PH calon PM untuk PRU15 kata Pakatan Dikemas kini 23 minit yang lalu Diterbitkan pada 9 Apr 2021 7 07PM
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja