Azmin Ali Sangat Licik




Norman Radzuan
AZMIN ALI SGT LICIK


Pagi ni rata2 penyokong PH atau Anwar sgt gembira. Mereka menganggap ini kemenangan pertama. Muhyiddin mungkin ada rasa sedikit maruah dan bertindak mahu berhenti tetapi ' Tuan Penasihat' nya berbeza malah mahu Muhyiddin terus kekal menjadi PM walaupun moral Muhyiddin telah jatuh dan tidak mempunyai majoriti lagi.


Kalau ada yg kata 'game over' maknanya mereka tidak kenali Azmin Ali. Kenali dulu siapa Azmin Ali sebelum bertepuk tangan. Azmin sgt licik dan jahat dlm berpolitik. Ingat bagaimana di kala kekalutan kerusi MB Selangor, Azmin membelakangkan parti utk dirinya dilantik menjadi MB Selangor. Di kala PAS bertindak meninggalkan Pakatan Rakyat dia masih kekalkan Exco PAS utk dirinya terus kekal menjadi MB.


Selepas itu dlm perlantikkan MB Selangor yg baru utk menggantikkan dirinya, dia membelakangkan parti utk melantik MB sekarang. Malah khabarnya calon2 ADUN Selangor dari PKR pada PRU lalu, dikatakan adalah pilihannya. Sekali lagi dia membelakangkan parti.


Ketika Anwar di mahkamah dialah yg membawa Tun ke utk bersama PH. Ketika itu ramai berpendapat PH pasti akn memenangi PRU 14. Selepas kemenangan dia berpakat dgn Tun pula sehingga sanggup menjatuhkan PH.


Dia menjadi dalang atau org tengah memecah belahkan PKR dan PH hingga beliau dilantik menjadi org nombor dua terpenting di dlm negara selepas Muhyiddin. Tidak cukup dgn itu, Azmin yg dianggap 'mastermind' PN dan Muhyiddin hanyalah PM boneka, melancarkan serangan merampas satu persatu negeri di bawah kerajaan PH.


Diwujudkan 70 Menteri Kabinet, MP2 diberi jawatan dlm GLC dgn gaji puluhan ribu malah ada yg ratusan ribu. Malah kelicikan Azmin dan Hishamuddin telah memecah belahkan UMNO hingga terpecah 3. PKR pula terpecah dua. 


Liciknya Azmin selepas berjaya memujuk MP PKR utk bersamanya... tiba2 dia meninggalkan mereka begitu saja. Hingga ada yg mahu kembali kpd PKR kerana rasa tertipu kononnya Azmin akn membuat parti baru. 


Kelicikannya tidak berhenti di situ, Azmin dan berjaya memecah belahkan Muafakat Nasional. Sehingga PAS tanpa berunding dgn rakan sekutunya UMNO sanggup menjadi parti yg menyokong kerajaan PN. Siapa sangka PAS boleh membelakangi UMNO hanya baru 6 bulan bersama team Azmin Ali.


Ketika Anwar mengatakan sudah cukup majoriti khabarnya dia mencadangkan diadakan darurat. Sedangkan sehari sebelum itu baru berunding dgn UMNO. Rasanya UMNO sendiri rasa tertipu dgn rundingan tersebut apabila PN mengambil keputusan utk istihar darurat.Suatu niat yg sungguh kotor dan bersifat ditaktor. Bersyukurlah kali ini perancangannya ditolak oleh YPDA.


Ingat Azmin Ali telah memberi amaran Plan B akan dimulakan. Apa itu Plan B? Jangkaan saya, sehari dua ini dia akn menyuruh Muhyiddin melantik TPM dan KDN dari UMNO seperti yg dimahukan oleh parti tersebut dgn kadar segera. Azmin tahu walaupun KDN menjadi milik UMNO tapi kuasa Eksekutif PM itu mengatasi kuasa yg ada pada Menteri KDN.


Menteri dari UMNO seperti KJ, Dr Adham Baba antara yg pasti dibuang. Saya yakin nama2 seperti Zahid Hamidi, Mat Hassan, Tajuddin Abdul Rahman, Noh Omar antara yg diambil utk mengunci UMNO utk bersama PN hingga PRU 15.


Kisah pembahagian kerusi PRU 15 belakang kira asal bertahan dirinya dan Muhyiddin sehingga PRU 15. Azmin Ali akn gadaikan apa sahaja seperti yg dilakukan dgn Muhyuddin sebelum ini. 


Jika KLCC itu boleh ditukar hak pemilik dan diberikan kpd Zahid Hamidi dia akn lakukan demi kelangsungan karier politik dan kedudukannya skg. Masa terlalu singkat utk Azmin memperhalusi jual beli tawaran UMNO... buat masa ini sebelum menjelang Sidang Parlimen serah sahaja kemahuan UMNO.


Zahid pula dianggap menggunakan UMNO utk kepentingan peribadi. Boleh dianggap berjual beli parti utk dirinya yg menghadapi berpuluh kes mahkamah. Sebab itu mudah utk Azmin berunding dgn Zahid atau UMNO.


Dlm tempoh 2 tahun 6 bulan yg masih ada... Azmin dan Hishamuddin akn memikirkan Plan C bagaimana mereka berdua masih relevan dlm PRU 15. So the game is not over yet...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/azmin-ali-sangat-licik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kertas Putih Felda Antara Azmin Ali Felda Dan Fic Siapa Salah

Kertas Putih Felda Antara Azmin Ali Felda Dan Fic Siapa Salah

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 294 hits
LAPORAN KERTAS PUTIH FELDA ARAHAN SIAPA Menurut Laporan Kertas Putih Felda Kes 5 Pembangunan Projek Kuala Lumpur Vertical City KLVC adalah projek pembangunan bercampur dalam tempoh 10 tahun pelaksanaan Lembaga Pengarah FIC bersetuju melanti...
Tuduhan Darurat Bentuk Kerajaan Diktator Tak Bertanggungjawab Azmin Ali

Tuduhan Darurat Bentuk Kerajaan Diktator Tak Bertanggungjawab Azmin Ali

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 278 hits
KUALA LUMPUR Dakwaan kerajaan diktator akan wujud jika negara melaksana darurat sebagai satu tindakan melulu dan tidak bertanggungjawab Ketua Penerangan Perikatan Nasional Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata kenyataan itu jelas satu cubaan...
Muhyiddin Perlu Pecat Hamzah Azmin Ali

Muhyiddin Perlu Pecat Hamzah Azmin Ali

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 219 hits
Anggota Majlis Tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi menggesa Perdana Menteri Muhyiddin Yassin meletakkan jawatan sebagai perdana menteri selepas Yang di Pertuan Agong menolak cadangannya untuk mengisytiharkan darurat Dalam satu hantaran di Fac...
Video M H 370 Sudah Dijumpai Lokasi Pesawat Itu Terhmpas Sangat Mengejvtkn

Video M H 370 Sudah Dijumpai Lokasi Pesawat Itu Terhmpas Sangat Mengejvtkn

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 226 hits
Pakar penerbangan mendkwa mereka akhirnya menemui lokasi nahass MH37o yang hilang pada bulan Mac 2014 dengan 239 penumpang di dalamnya Walaupun usaha pencarian antarabangsa selama empat tahun 200 juta merangkumi lebih dari 120 000 meter per...
Hobinya Mengusik Wanita Seksi Ini Cara Cari Jodoh Zaman Dahulu Telah Buat Netizen Terhibur Sangat

Hobinya Mengusik Wanita Seksi Ini Cara Cari Jodoh Zaman Dahulu Telah Buat Netizen Terhibur Sangat

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 374 hits
Perubahan zaman telah membawa kita ke dalam satu era di mana semuanya boleh dicapai di hujung jari Begitulah juga dengan soal mencari jodoh Di zaman serba moden ini untuk berkenalan dengan seseorang amatlah mudah Hanya perlu mendaftar masuk...
Kualitas Pembelajaran Jarak Jauh Sangat Bergantung Pada Keterlibatan Orang Tua

Kualitas Pembelajaran Jarak Jauh Sangat Bergantung Pada Keterlibatan Orang Tua

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 200 hits
Nadiem mencontohkan meski telah menjadi menteri namun tetap bisa memberikan waktu luang kepada anak anaknya Mantan Bos Gojek itu selalu punya cara dan waktu untuk mengajari baca berdiskusi dan bermain bersama tiga anaknya
Pas Sangat Setia Untuk Sesuatu

Pas Sangat Setia Untuk Sesuatu

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 150 hits
TINTAYe PAS sangat sangat setia setiakan Muhyidin seperti sebelumnya setia kepada Mahathir sebagai PM bahkan sebelum itu lagi setia kepada kepimpinan najib sebagai PM jika disorot lebih kebelakang lagi PAS juga pernah setia kepada DAP Jika ...
Ibu Bekerja Nak Susu Banyak Kuncinya Jangan Stres Ikut Cara Ni Sangat Membantu

Ibu Bekerja Nak Susu Banyak Kuncinya Jangan Stres Ikut Cara Ni Sangat Membantu

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 474 hits
Bagi ibu yang bekerja dan mengimpikan untuk menyusu bayi dengan susu badan sepenuhnya sudah tentu terdetik rasa risau adakah mampu atau tak memberi susu ibu hingga anak berumur dua tahun Disebabkan fikir hal ini emosi ibu sedikit terganggu ...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago