Azan Sifatkan Ketua Wanita Pkr T Ganu Cuba Raih Publisiti Murahan


Shakira Buang   
Pengerusi PKR Terengganu, Azan Ismail menyifatkan Ketua Wanita PKR Terengganu, Sharifah Norhayati Syed Omar sebagai cuba meraih publisiti murahan dengan membuat laporan polis atas dakwaan dikasari petugas ketika konvensyen parti peringkat negeri itu berlangsung, pada Jumaat.
Azan berkata Sharifah membuat dakwaan itu bagi mencari peluang untuk menonjolkan diri.

"Tak boleh begitu dan tak adil untuk kita highlight perkara yang sangat kecil dalam satu konvensyen yang besar serta berjaya menarik minat orang ramai.

"Kerana bagi saya, tidak ada apa-apa kekurangan pun dalam majlis itu, tetapi tiba-tiba ada satu individu yang nak cari publisiti murahan, cipta satu elemen yang kita rasa tak sedar pun ia berlaku sehingga satu laporan polis dibuat dan saya rasa laporan yang dibuat di mana beliau dikasari adalah laporan palsu.

"Takkanlah kerana insiden ada petugas minta beliau berpindah kerusi sampai kena buat laporan polis. Itu tak masuk akal. Sebab itu dia buat laporan polis dengan menokok tambah dan memalsukan laporan polis itu untuk memunasabahkan laporan dia itu," katanya kepada Malaysiakini.

Azan berkata demikian mengulas laporan polis yang dibuat Sharifah semalam.

Konvensyen PKR Terengganu pada Jumaat terpalit kontroversi apabila Sharifah mendakwa dikasari petugas parti serta dihalang duduk di sebelah Presiden PKR, Anwar Ibrahim ketika konvensyen itu berlangsung.
Sharifah Norhayati Syed Omar.Sharifah mendakwa sekumpulan lelaki mengasarinya dengan menarik kuat lengan kanannya ketika menghadiri konvensyen itu.

Mengakui tidak dijemput menghadiri konvensyen berkenaan, Sharifah berkata dia juga tidak dibenarkan duduk sebaris dengan tetamu kenamaan dan barisan kepimpinan, walaupun berhak hadir atas kapasiti Ketua Wanita PKR Terengganu.

Sehubungan itu Sharifah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu, lewat malam, semalam.

'Tak hadir mesyuarat lebih setahun' Mengulas lanjut, Azan turut menyifatkan dakwaan Sharifah tidak dijemput sebagai melampau dan lucu.

"Tetamu yang kita anggap sebagai jemputan khas adalah Tengku Seri Paduka Raja dan isteri, kemudian (Presiden PKR) Anwar Ibrahim. Itu sahaja, selebihnya majlis ini terbuka kepada semua.

"Takkanlah dia nak dakwa dia tak dijemputlah, tak ada kerusilah. Ini satu dakwaan yang sangat melampau dan lucu, yang ada niat untuk beri imej buruk kepada PKR Terengganu," katanya.

Azan mendakwa Sharifah tidak hadir ke mesyuarat parti lebih setahun.

"Dia (Sharifah) memang diketahui tidak pernah hadir mesyuarat selama setahun lebih. Tidak pernah mengambil tahu hal parti, tidak pernah mengambil tanggungjawab tentang perancangan dan pentadbiran parti apatah lagi soal pengumuman parti.

"Jadi, tak usahlah tunjuk teladan yang tidak baik. Sebaliknya, dia sepatutnya datang mesyuarat dan ikuti perkembangan parti secara dalaman,"katanya.

Tambah Azan, Sharifah juga disaran tidak terikut-ikut perangai sesetengah pimpinan pusat parti itu dalam soal kehadiran mesyuarat partinya.

"Mesyuarat mesti hadir dan jangan terikut perangai ada sesetengah di peringkat pusat yang tidak menghadiri mesyuarat dan kemudian buat pelbagai tuduhan dan alasan.

"Kita sedang berdepan masalah yang sama di peringkat pusat dan dia ini salah seorang yang berperanan sama di peringkat pusat. Sama saja. Sebab itu saya hairan kenapa tiba-tiba datang, datang-datang terus mencari helah dan peluang untuk timbulkan masalah," kata Azan, dipercayai merujuk kepada Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali, dan Naib Presiden Zuraida Kamaruddin.

Sebelum ini difahamkan hubungan antara Azan dan Sharifah tegang berikutan pelantikan Sharifah sebagai Ketua Wanita PKR negeri. Pelantikan itu dibuat oleh Wanita PKR Pusat dan dikatakan tidak disenangi Azan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/11/azan-sifatkan-ketua-wanita-pkr-tganu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anggota Bomba Berjaya Pujuk Wanita Vietnam Cuba Terjun Jejantas

Anggota Bomba Berjaya Pujuk Wanita Vietnam Cuba Terjun Jejantas

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 294 hits
Niat seorang wanita warga Vietnam yang ingin membunuh diri di jejantas Kampung Pulai di sini berjaya dihalang dengan pujukan anggota bomba Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Perak wanita terbabit yang dipercayai berusia...
Aksi Berani Rider Selamatkan Gadis Dipercayai Cuba Bunuh Diri Raih Pujian

Aksi Berani Rider Selamatkan Gadis Dipercayai Cuba Bunuh Diri Raih Pujian

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 424 hits
Tindakan berani rider Food Panda yang menyelamatkan nyawa seorang gadis yang didakwa cuba membunuh diri di sebuah sungai di Klang mendapat pujian ramai warganet Video berdurasi 0 29 saat yang tular di media sosial baru baru ini menunjukkan ...
Mahkamah Kekal Hukuman Penjara Denda Bekas Ketua Pemuda Pkr Ampang

Mahkamah Kekal Hukuman Penjara Denda Bekas Ketua Pemuda Pkr Ampang

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 258 hits
Adam Rosly hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengekalkan hukuman penjara 6 bulan ke atas bekas ketua Pemuda PKR Ampang Adam Rosly atas 6 pertuduhan memberi pernyataan palsu kepada S...
Azmin Layak Rasmi Kongres Pemuda Ketua Sayap Muda Pkr Dan Timbalan Berbalah

Azmin Layak Rasmi Kongres Pemuda Ketua Sayap Muda Pkr Dan Timbalan Berbalah

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 330 hits
Pimpinan Pemuda PKR hari ini dilihat berbalah sesama sendiri berhubung isu sama ada Timbalan Presiden PKR Azmin Ali wajar terus menjadi perasmi kongres nasional tahunan sayap parti itu pada 6 Dis ini atas kapasiti sebagai orang nombor dua p...
Baru Bian Man Says Sarawak Pkr Meet A Failure

Baru Bian Man Says Sarawak Pkr Meet A Failure

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 271 hits
With a split in Sarawak PKR evident after a disputed state convention held in Miri a member of the Baru Bian faction has labelled the convention a failure with less than 500 members attending However a member of the organisers disputing the...
Kehilangan Baru Beri Isyarat Negatif Kestabilan Pkr Kata Penganalisis

Kehilangan Baru Beri Isyarat Negatif Kestabilan Pkr Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 284 hits
November 24 2019Pengerusi PKR Sarawak Baru Bian PETALING JAYA Ketiadaan Pengerusi PKR Sarawak Baru Bian pada konvensyen parti itu di Miri semalam memberi isyarat negatif mengenai kestabilan parti kata penganalisis politik Azmi Hassan dari U...
Missing Baru Sends Negative Signals About Pkr S Stability Say Observers

Missing Baru Sends Negative Signals About Pkr S Stability Say Observers

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 220 hits
Sarawak PKR chairman Baru Bian s absence from the party convention in Miri yesterday sends negative signals about the party s stability observers said Azmi Hassan a geostrategist at Universiti Teknologi Malaysia said Baru s absence showed t...
Sarawak Pkr Convention Will Go On This Saturday Says Party Sec Gen

Sarawak Pkr Convention Will Go On This Saturday Says Party Sec Gen

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 222 hits
The Sarawak PKR convention will go on as scheduled this Saturday in Miri party secretary general Saifuddin Nasution Ismail said today He said this was in line with the convention schedule which all state branches had been provided with The ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


10 Tempat Sarapan Terbaik Di Selangor

Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul