Ayuh Lah Ph Terus Lah Ke Depan Nangoi Meroyan Tu Biarkanlah




 Sdra Md Sabu dalam ucapannya pada tarikh 23/9/2020 menyatakan 11 ahli parlimen Amanah menyokong Anwar membentuk kerajaan selepas mendakwa dapat majoriti kukuh. Kemudian...


Pada 18/10/2020 sdra Mujahid Yusuf Rawa menulis di fb dgn tajuk "Membuang Sial Langkah Sheraton", merayu rakan2 ahli parlimen rentas politik kepartian berganding bahu bina negara kembali waktu krisis dan mengajak umno utk bersama Anwar membentuk kerajaan.


👉 Kami tak berapa ingat tarikh awal dalam kenyataan media amanah oleh Md Sabu antara bulan 3 rasanya mengatakan beri kepercayaan pd Anwar utk berunding dgn mana2 pihak bagi ambil kembali pentadbiran ini. Jika kalian ada kenyataan media & tarikhnya, sila beri dan ruangan perenggan ini akan di edit kembali. 👈


Semua arahan, nasihat, perbincangan pimpinan kalian itu cuba sehabis baik utk berganding bahu bersama Anwar ambil alih kembali pemerintahan yg caca marba kini. Itu yg sdra Anwar itu lakukan... itu adalah agendanya!


Hari ini kenyataan siapa PM 9 di kalangan PH itu telah di nyatakan kepada Presiden PH secara kekal. Malah Salahudin Ayub dalam Parlimen sendiri kata kekal bersama Anwar & reformasinya...tetapi tidak kepada penyangak dalam nada yg buleh di jangka adalah Najib & Zahid Hamidi. Bagaimana pula hat Mahathir yg buat meeting tertutup Bersatu dgn nada suara kukuh & yakin berkata tidak suka DAP & Anwar serta bawa Bersatu keluar dr PH? Perlu utk kalian tutup mata & telinga?


Hari ini kalian nak ambil semula @ tidak?


Sdra Anwar dh mulakan dgn SD. Cirit birit di IJN, tangguh...tunggu sembuh...dapat peluang serahkan SD...tangguh panggil ahli parlimen dgn alasan covid.... Muhyiddin jumpa utk Darurat...tak dapat darurat, kenyataan demi kenyataan media dr istana, akhirnya dapat Darurat di Sabah... banyak halangannya.


Wahai Amanah, Keadilan & DAP... sdra Anwar itu berjalan sendirian dgn kapasiti dirinya sendiri cari dan kumpulkan sokongan agar kalian buleh memerintah kembali. Selain SD tersehut, usul undi tidak percaya yg dibuat 11 pemimpin Amanah & kumpuln Mahathir itu sendiri dah cuba di desakkan percepatkan usul ka belum? 


Ini pun pelbagai acara ketua dewan cuba pelbagai helah. Nak pendekkan masa bersidang, sekat ahli parlimen bersidang, cuba guna provokasi dan menghalau ahli parlimen PH keluar yg kelak PH tidak cukup kuota. Itu belum lg banyak hal lain nak di buat.


Mengapa dgn siaran media Amanah dan kenyataan pimpinan itu sendiri beri sokongan, merayu kpd lawan tetapi setiap kali mula melangkah kehadapan tiba-tiba di pusing ke belakang teringat Mahathir?


Mahathir & Pejuang itu dah nyatakan mereka bukan PH. Ya benar, kami sendiri pun tidak membenci Mahathir malah rasa lebih kesian dgn dirinya yg di permainkan atas permainannya sendiri. Dia nak pi mana ? Halatujunya ke mana? 


Kita hanya ada PH utk kehadapan, dalamnya ada Keadilan...Amanah...DAP!


Seharusnya kalian yg menulis ini dan termasuk pimpinan sendiri itu senyap & menasihati anak buah agar kekal dlm satu gabungan. Bukan pimpinannya sendiri turut palu gendang lawan dalam nada setuju tapi hatinya tak!


Jika Najib, Zahid & beberapa kalangan pimpinan umno cuba menyokong Anwar... itu juga yg di sentuh dalam rayuan Mujahid Yusuf Rawa pd 18/10/2020 dahulu... mengapa tidak ? Bukankah cara itu selangkah kalian kembali ke Putra Jaya ?


Dgn sokongan dr kem kleptokrasi itu, Anwar bukan nak lantik mereka dalam pentadbiran jadi menteri atau apa2 jua jawatan. Benar jika mereka sokong pun bukan utk Anwar, tapi arahnya ke PRU15 segera. Ini adalah fakta yg ada. Mereka tidak peduli pun pd PH mahupun Anwar.


Jalan yg kami nampak pun mmg ke PRU15 juga. Tetapi setidaknya jika pengambil alihan itu berlaku dgn sokongan SD @ usul tidak percaya, kalian buleh perbaiki terlebih dahulu di bahagian Judiciary & Legislative.


Najib, Zahid & ramai lg telah ada kes di mahkamah. PH juga tidak buta utk melantik sewenangnya penyangak duduk di kabinet. 


Di hadapan mata, PH perlu buat perubahan selamatkan ekonomi terdahulu dan perhalusi masalah Covid. Bukn kita biarkan pentadbiran atap ni buat sewenangnya duit cukai rakyat, perbelanjaan tidak di nyatakan, pinjam loan pun di masukkan sekali sbg hasil keuntungan, guna Covid utk agenda politik, sebelum Darurat yg terbaru di perolehi kes harian lebih 1000, dah dapat darurat tiba2 turun 2 angka, selang beberapa hari naik lagi lebih 1000. Apa niiii...


Selangkah kehadapan, terkenang wajah Mahathir...pusing balik. Lepaihtu jalan lg ke hadapan, tengok balik dan patah balik. Tengok Najib & Zahid, terencat pasai depa penyangak, tengok Assmin hati marah tp dok pi tunjuk pungkok genit kepadanya, tengok Muhyiddin hati sakit.


Abihtu nak buat apa? Serang menyerang sesama sendiri asalkan hati puas? Bila nak ambil balik Putra Jaya...apakah tengok wajah Anwar ternampak Shafie Afdal?


Kita dh tempuhi Pakatan Rakyat berpecah di sebabkan agenda Trojan Horse hadi & pasukannya utk berselingkuh dgn umno dalam diam. Nik Abduh nafi akhirnya mengaku, kes 90j yg di tenggelamkan. Akhirnya hari ini agenda mereka betul2 berlaku. 


Jadi nak buat apa... nak ambil kembali pentadbiran ini, atau kalian warga Melayu ini sememangnya suka berpolitik sambil tunggu wang turun dari langit? Apa jadahnya yg hampa lakukan!


Haduiii...!!! 


Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/ayuh-lah-phterus-lah-ke-depannangoi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nubhan Pertahan Isteri Ada Cakap Masa Depan Akan Musnah Lah

Nubhan Pertahan Isteri Ada Cakap Masa Depan Akan Musnah Lah

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 206 hits
Amboi sedap mulut cakap wife saya tak diseraplah propa lah tamat kontrak lah dan macam macam lagi Sejak dia dpt tawaran bekerja tetap dan diserap ke kerajaan saya serahkan 100 pada dia untuk memilih Alhamdulillah keluarga adalah keutamaan d...
Apabila Mahathir Terus Meroyan Dengan Anwar Apa Masalah Kamu Mahathir

Apabila Mahathir Terus Meroyan Dengan Anwar Apa Masalah Kamu Mahathir

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 262 hits
Tak habis2 habis lagi org tua ni merepek dan meratib nama Anwar Dulu kata Anwar tak boleh jadi PM sebab moral Kemudian kata Anwar boleh jadi PM tapi dia perlu dapatkan sokongan majoriti dalam parlimen Kata orang tua nyanyok ni lagi Anwar ti...
Nenek Buat Pembedahan Plastik Untuk Kekal Cantik Di Depan Suami Muda

Nenek Buat Pembedahan Plastik Untuk Kekal Cantik Di Depan Suami Muda

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 675 hits
Seorang wanita warga emas berusia 62 tahun di Vietnam dilaporkan berkahwin dengan lelaki muda berusia 26 tahun Agar kekal nampak cantik di depan suami wanita bernama Hoa Cuong Thu Sao mengambil keputusan untuk membuat pembedahan plastik yan...
Terengganu Fc Ii Kekal 2 Pemain Import Untuk Musim Depan

Terengganu Fc Ii Kekal 2 Pemain Import Untuk Musim Depan

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 646 hits
Kuala Terengganu Hanya dua daripada empat pemain import Terengganu FC II musim ini dikekalkan dalam mengharungi kancah Liga Perdana musim depan Ketua Pegawai Operasi Terengganu Football Club Sdn Bhd Mohd Sabri Abas berkata dua pemain yang d...
Betullah Kata Orang Anwar Ni Tak Berani Main Depan

Betullah Kata Orang Anwar Ni Tak Berani Main Depan

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 242 hits
Ramai orang Depan dia warak alim tunduk akur setuju sokong Orang tak nampak Belakang kemudian baru tunjuk minat pulun tutuh balas ganas Nak bahas minggu depan Kah kah kah
Langsung Malaysia Dijangka Terima Vaksin Covid19 Awal Tahun Depan

Langsung Malaysia Dijangka Terima Vaksin Covid19 Awal Tahun Depan

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 230 hits
Kerajaan telah menandatangani perjanjian pembelian awal vaksin dengan syarikat farmaseutikal Pfizer bagi membolehkan negara mendapatkan bekalan vaksin sebanyak 12 8 juta dos HapusCOVID19 NormaBaharu DisiplinMalaysia SUBSCRIBE now Astro Awan...
Rayuan Editor Sarawak Report Terhadap Pengecualian Sultanah Terengganu Daripada Beri Bukti Ditetap Mac Depan

Rayuan Editor Sarawak Report Terhadap Pengecualian Sultanah Terengganu Daripada Beri Bukti Ditetap Mac Depan

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 260 hits
PUTRAJAYA Mahkamah Rayuan menetapkan 24 Mac untuk mendengar rayuan editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown dan dua pihak lain terhadap pengecualian Sultanah Terengganu Nur Zahirah daripada memberi bukti dalam saman fitnah yang difailkan...
Saari Sungib Tawar Diri Cabar Azmin Dalam Pru Depan

Saari Sungib Tawar Diri Cabar Azmin Dalam Pru Depan

papar berkaitan - pada 25/11/2020 - jumlah : 242 hits
Anggota Dewan Undangan Negeri Hulu Kelang Saari Sungib menawarkan diri untuk mencabar menteri kanan Azmin Ali di parlimen Gombak dalam pilihan raya umum akan datang Untuk itu dia bersedia meninggalkan partinya Amanah dan menyertai PKR meman...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni