Ayah Hilangkan Diri Drpd Kami Anak To Ki Dedah Cerita Sebenar


KUALA LUMPUR: Anak To’ki, Noor Hidayah mend@kwa kali terakhir bertemu penyanyi era 1990-an itu ketika beliau menjadi wali nikahnya, empat tahun lalu.
Anak kedua daripada lima beradik itu memberitahu, sejak ayah dan ibu berpisah, kira-kira 16 tahun lalu, itulah kali pertama dia menatap wajah To’ki, sehinggalah dia dan adik-beradik membaca kisah penyanyi lagu Seni Berzaman itu yang tular, sejak beberapa hari lalu.
“Ketika ibu dan ayah bercer4i, saya berusia 11 tahun. Selepas berpisah, ayah menghilangkan diri daripada kami. Sehinggalah empat tahun lalu, ayah datang pada hari pernikahan saya selepas dibawa keluarganya.
“Selama ini, kami memang tidak pernah berhubung, kecuali abang yang ada berinteraksi dengan ayah beberapa kali di Facebook (FB)… Itu sahaja, telefon atau mesej memang tiada,” katanya kepada BH Online.

BH Online menjejaki Noor Hidayah, 27, yang mesra disapa Yaya selepas entri yang dimuat naiknya, tular, mend@kwa To’ki tidak menunaikan tanggungjawab sebagai bapa selepas meninggalkan ibu, dirinya dan empat beradik lain.
Kisah kehidupan To’ki, 53, dan isterinya, Sharifah Fairuz Syed Yusof, 48, yang tinggal dalam pondok di Batu 12, Gombak, tular, sejak beberapa hari lalu.
Noor Hidayah berkata, dia dan adik-beradik yang lain terkejut mendapat tahu keadaan To’ki dan kehidupannya di pondok melalui laporan media.
“Sejujurnya, saya dan adik-beradik yang lain baru dapat tahu keadaan ayah selepas berita disiarkan… Barulah kami tahu ayah sudah berkahwin lain.
“Memang terkejut sebab tidak sangka ayah hidup dalam keadaan begitu. Sebelum ini, saya ada tengok ayah buat lintas langsung di FB, tetapi tidak sangka begitu keadaan tempat tinggalnya,” katanya.
Noor Hidayah berkata, selepas ditinggalkan, mereka tidak pernah berhubung dengan To’ki sehinggalah berjumpa sekejap pada hari pernikahannya.
Mengenai perkongsiannya di laman sosial berhubung kisah To’ki, Noor Hidayah berkata, entri itu bukan untuk meraih simpati, sebaliknya bertujuan mempertahankan dirinya dan adik-beradik lain.
“Pada awalnya, kami mahu berdiam tetapi ramai yang membuat tanggapan negati1f. Disebabkan itu, adik beradik mewakilkan saya untuk bersuara.
“Orang cakap kami tidak ingat ayah dan lupa diri selepas hidup senang. Tetapi mereka tidak tahu apa yang kami lalui sebelum ini.
“Saya harap apa yang saya luahkan dapat memberi penjelasan kepada orang ramai bahawa kami bukanlah seperti yang dianggap,” katanya.
Noor Hidayah berkata, dia tidak berniat memburvkkan bapa kandung, sebaliknya merasakan langkah itu perlu demi kepentingan ibu dan adik-beradik.
Namun, Noor Hidayah tidak menyimpan dend4m dan mendoakan yang terbaik buat ayah.
“Sudah tentu saya sedih melihat keadaan ayah, tapi itu jalan yang dia pilih. Mungkin itu juga dugaan atas apa yang dilakukan ke atas kami.
“Kami doakan yang terbaik buat ayah. Kami mahu ayah mendapat kehidupan yang lebih baik. Sebenarnya, kami semua selalu ingat pada ayah. Burvk macam mana pun, ayah tetap ayah kami,” katanya.
To’ki jawab tudvhan Sementara itu, To’ki berbangga semua permata hatinya berjaya dalam hidup.
Keberatan bercerita kisah peribadi, To’ki berkata, biar apapun yang berlaku, dia mengambil tahu perkembangan anak-anak.
“Anak-anak saya semuanya berjaya dalam bidang masing-masing dan berpelajaran tinggi. Tudvhan mend4kwa saya tidak menghiraukan mereka adalah tidak benar.
“Mereka hidup selesa dengan bekas isteri. Saya memohon orang di luar janganlah menulis yang bukan-bukan dan menimbulkan cerita yang tidak benar,” katanya mengulas persoalan dibangkitkan netizen mengenai anak-anak.
To’ki akur tatkala diri mendapat perhatian ramai, isu seumpama itu datang menerjah.
Tidak keberatan berkongsi, To’ki berkata dia memiliki lima cahaya mata hasil daripada perkahwinan pertama.
To’ki berkata, anak sulungnya berusia 28 tahun iaitu Mohd Hafizi; diikuti Noor Hidayah, 27, Noor Husna, 22; Noor Aishah, 21 dan Mohd Hairi Hanis, 18.
Enggan mengambil endah tanggapan netizen, To’ki percaya ada hikmah di sebalik ujian dihadapi.
To’ki berkata, bakatnya mula dihargai apabila video yang dimuat di laman Facebook (FB) mencatatkan tontonan tinggi.
Tambahnya, ada hikmah di sebalik penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mulai 18 Mac lalu.
“Nama saya menjadi sebutan ramai sejak PKP. Dulu, apabila saya buat siaran langsung di FB, tontonan hanya tiga atau empat orang. Sekarang mencecah ribuan penonton.
To’ki berkata, dia tidak menyesal memilih untuk menetap di pondoknya itu.
“Sebelum ini, pondok ini hanyalah tempat persinggahan saya. Saya hanya di sini beberapa malam untuk mencari inspirasi.
“Tetapi, sejak lebih setahun lalu, saya memutuskan untuk menetap di sini kerana saya mahu menyediakan kandungan yang baik untuk pengikut laman sosial.
“Seiring dengan perniagaan industri muzik sekarang, saya juga mahu mewujudkan saluran YouTube sendiri,” katanya ditemui di pondoknya di Gombak, dekat sini, semalam.
Selain aktif di laman sosial, To’ki banyak memenuhi undangan nyanyian di ibu negara.
“Sebelum PKP, saya banyak mendapat undangan nyanyian di Johor, Kedah dan Pulau Pinang.
“Saya ada dua persembahan tetap iaitu di I’Dahlia Corner, Persiaran Stonor dan Pak Tam Sri Corner, Batu Caves pada setiap hujung minggu,” katanya.
 
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber : BH


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/07/ayah-hilangkan-diri-drpd-kami-anak-toki.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Mennggai Dnia Dibeiasah Tiga Leiaki Depan Rumah Ibu Cerita Kejadian Sebenar Berkaitan Hutang

Anak Mennggai Dnia Dibeiasah Tiga Leiaki Depan Rumah Ibu Cerita Kejadian Sebenar Berkaitan Hutang

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 534 hits
MARANG Seorang jurukimpal m4ut dipercayai akibat dibeIasah tiga lelaki termasuk dua yang dikenalinya di Kampung Bukit Gasing Marang hari ini Anak MennggaI Dnia DibeIasah Tiga LeIaki Depan Rumah Ibu Cerita Kejadian Sebenar Berkaitan Hutang
Nak Anak Petah Cakap Paling Penting Mak Ayah Kena Libatkan Diri Baru Lebih Berkesan

Nak Anak Petah Cakap Paling Penting Mak Ayah Kena Libatkan Diri Baru Lebih Berkesan

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 363 hits
Seronoknya mama papa bila dengar perkataan pertama si kecil tersayang Ada yang siap rekodkan video bila anak sebuat perkataan pertama dan ada juga tulis dalam jurnal untuk dijadikan sebagai kenangan bila mereka besar nanti Kemahiran anak un...
Jangan Mudah Beri Apa Anak Nak Ajar Bersabar Dulu Ibu Ayah Mesti Bertahan

Jangan Mudah Beri Apa Anak Nak Ajar Bersabar Dulu Ibu Ayah Mesti Bertahan

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 404 hits
Apa ibu bapa akan lakukan sekiranya anak merengek nak sesuatu Adakah terus memberi sebab tak mahu anak lagi lama merengek dan menangis atau biar dulu sambil menjelaskan kenapa bukan sekarang boleh dapat Ibu bapa kena belajar ilmu ini dan ja...
Anak Perempuan Yang Rapat Dengan Ayahnya Lebih Tinggi Iq Berbanding Anak Perempuan Yang Tak Rapat Dengan Ayah

Anak Perempuan Yang Rapat Dengan Ayahnya Lebih Tinggi Iq Berbanding Anak Perempuan Yang Tak Rapat Dengan Ayah

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 576 hits
Bapa merupakan pusat kesejahteraan emosi anak anak bapa juga adalah penjaga dan guru disiplin yang berkebolehan Kajian menunjukkan bahawa jika ayah anak anda penyayang menyokong dan terlibat dia dapat memberi sumbangan besar kepada perkemba...
Lama Sorok Byul Dedah Sebab Kenapa Dia Haha Buat Keputusan Untuk Kongsi Gambar Anak

Lama Sorok Byul Dedah Sebab Kenapa Dia Haha Buat Keputusan Untuk Kongsi Gambar Anak

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 315 hits
Biasanya selebriti Korea lebih senang menyorokkan identiti anak anak mereka bagi mengelak daripada menjadi perhatian umum secara tak langsung membantu mereka untuk membesar dengan tenang Sama juga dengan ahli Running Man Haha dan isterinya ...
Potret Ketulusan Seorang Ayah Demi Anak Istri Renungkan Sejenak

Potret Ketulusan Seorang Ayah Demi Anak Istri Renungkan Sejenak

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 295 hits
Ayah adalah seseorang yang paling tulus dan semangat memperjuangkan kebutuhan keluarga dan anak anaknya Seorang ayah juga mempunyai naluri yang amat tajam untuk bisa memahami perasaan anaknya Naluri itu merupakan sunnatullah Naluri ketajama...
Flight Balik Dibatalkan Akibat Covid 19 Lelaki Ini Berlayar Balik Kampung Seorang Diri Demi Ibu Ayah

Flight Balik Dibatalkan Akibat Covid 19 Lelaki Ini Berlayar Balik Kampung Seorang Diri Demi Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 347 hits
Seorang lelaki Argentina telah menyelesaikan pengembaraan pelayaran dari Portugal ke Mar del Plata dalam usaha untuk bertemu kembali dengan ibu bapanya Juan Manuel Ballestero 47 mengambil keputusan untuk berlayar ke kampung halamannya di Ma...
Pasangan Warga Emas Bunuh Diri Selepas Anak Lelaki Meninggal Dunia Akibat Covid19

Pasangan Warga Emas Bunuh Diri Selepas Anak Lelaki Meninggal Dunia Akibat Covid19

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 366 hits
PASANGAN suami isteri warga emas di Odisha Ganjam India ditemui mati akibat bunuh diri Menurut laporan Rajkishore Satapathy dan isterinya Sulochana Satapath menggantung diri selepas anak mereka yang berusia 27 tahun meninggal akibat Covid 1...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Sepiring Celebrates 9 Years Of Uniting Malaysians Through Authentic Local Flavours


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Generate Unique Brand Names

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Pencarian Bakat Penulis Muda

Filem Reeza Gtr

Tip Masak Ketam Telur Masin Sedap Tak Guna Banyak Bahan

Perubahan Gred Sspa Senarai Jawatan Disatukan Ditukar