Avocado Dan Madu Bantu Pengeluaran Eggwhite Untuk Kesan Hari Subur


Salah satu usaha k.fiezz yang masih berterusan untuk hamil, amalkan makan buah avokado ni. Baru je k.fiezz amalkan ni. Tips ni k.fiezz pernah kongsi kat > SINI <. Nak tahu apa khasiat avokado untuk kesuburan, sis ada kongsi dalam link atas..
Dalam entry ni, k.fiezz nak kongsi sikit  cara beli buah avocado ready to eat dan juga kesan pengambilan avocado dan madu ni pada k.fiezz. Sikit sebanyak bantu mencari hari subur.
Sebelum cerita kesan pengambilan buah avokado dan madu ni untuk kesuburan. Kita ke cara memilih buah avocado ready to eat supaya boleh terus makan. Tak payah nak kena peram dulu. Tambah bila dalam proses mencari hari subur ni. Tak boleh lambat..Sebab pengeluaran telur wanita ni sekali je dalam 1 bulan...Jadi stok avokado kena sentiasa ada...
AVOCADO READY TO EATSebelum ni k.fiezz bila nak beli buah avokado, confuse tau nak pilih yang mana dah masak ke belum. K.fiezz mesti nak ambil yang warna hijau-hijau lagi. Ingatkan sebelum ni kalau tengok yang warna macam gelap tu dah busuk. Haha. Rupanya yang gelap tu boleh terus makan tak payah nak biarkan beberapa  hari peram baru boleh makan. Mana lah sis tahu.
Tengok video Anju (artis) baru tahu sebab dia pernah kongsi cara beli buah avokado ready to eat. Anju tunjuk mana satu buah avokado yang dah masak & kena peram dulu. Dari situ lah baru tahu. Adeh..haha..Rasa nak gelak kat diri sendiri. Tak nak study dulu sebelum ni cara beli buah avokado ready to eat atau kena peram dulu..
Main pandai je nak beli..haha..Patut lah bila beli buah avokado yang hijau lagi tu, keras..Jenuh nak makan sebab keras..Nak telan pun seriau takut lekat kat tekak..haha..Bukan main berlagak weii..Balik rumah terus nak makan buah avokado yang warna masih hijau-hijau tu sekali kerass lagi..haha..Penyudahnya buang, tak boleh nak makan sebab keras..Membazir je. Dah lah buah avokado nih mahai...
CARA PILIH BUAH AVOKADO YANG DAH MASAKBaru ni k.fiezz top up beli buah avokado lagi sebab stok dah habis kat rumah. Masa nak keluarkan buah avokado dari bekas dia sebab nak masukkan dalam peti ais, baru perasan ada tips cara pemilihan buah avokado di lekat dalam bekas ni.  Wah bagus..Sesuai  lah untuk guide pada orang yang tak tahu macam k.fiezz sebelum ni. So tak ada lah pening fikir cara nak cari avocado ready to eat. 

Sejak dah pandai pilih buah avocado ready to eat ni, sis memang ambil warna gelap macam dalam gambar atas. hehe..Kalau masih hijau-hijau lagi, sis tak nak sebab kena peram..Ambil masa nak tunggu sampai masak. 

Jenis warna buah avokado untuk yang belum & cukup masak. Guide pada yang tak tahu macam k.fiezz sebelum ni. 
WARNA BUAH AVOKADOHijau muda -  Kena peram dulu beberapa hari. Hijau kehitaman - Dah cukup masak & boleh terus di makan
Hitam ungu - Lembut & boleh terus makan

Selain dari tengok warna buah, kalau buah tak letak dalam bekas macam atas ni korang boleh cuba tekan sikit pada buah. Kalau rasa lembut tu okey dah

Tapi k.fiezz ada perangai sikit tetap nak pegang/tekan juga buah walaupun diletak dalam bekas .hehe..#jangantiruperangai ni..hehe.. K.fiezz buka sikit bekas & tekan buah. Kalau lembut, onzz ambil masuk dalam bakul. 
Satu lagi buah avokado ni bila dah cukup masak, senang nak keluarkan dari kulit dia..Ni k.fiezz belajar sendiri tiap kali nak makan avokado. Kalau yang dah masak memang senang je nak keluarkan isi dia dari kulit..Tapi kalau belum masak, jenuhhh..

Macamana cara makan buah avokado ni?Jomsss.

MAKAN BUAH AVOKADO & MADU
Ni cara k.fiezz makan buah avokado. Biasa lah orang tak berapa sangat nak makan buah avokado ni sebab rasa dia tu..Errrr..So k.fiezz makan buah avokado ni, campur dengan madu. Baru lah laju je makan buah ni..Ada rasa lemak-lemak buah & manis madu.

Setiap hari k.fiezz amalkan sebelah je..Penjimatan..hehe..



Avocado + madu = Boleh diterima tekak..

Apa Khasiat Avokado ni?
Membantu mengawal tekanan darahTingkatkan imunitiMenggalakkan kesihatan jantungSistem pencernaan yang sihatMemberi kesihatan kulit yang sihat
Kesan Pengambilan Avokado + Madu Dari Kesuburan
Macam k.fiezz beritahu awal entry, k.fiezz amalkan avokado + madu ni untuk kesuburan. Jadi dari segi kesuburan, k.fiezz perasan ada pengeluaran eggwhite bila hari subur. Tapi k.fiezz ni jenis berselang. Mungkin juga atas faktor  usia tanda tu tak berapa konsisten setiap bulan ada. Kalau bulan ni ada keluar, bulan depan tak keluar. Macam bulan lepas k.fiezz perasan ada keluar cairan eggwhite bila hari subur. Bulan ni tak ada sebab tak nampak pun keluar. Cuma yang perasan beberapa hari lepas, suhu badan k.fiezz panas dari biasa. Suhu badan tinggi ni pun salah satu tanda hari subur. Mungkin tak keluar eggwhite tapi tanda badan panas..

Okey berbalik semula kepada cerita eggwhite ni? Untuk yang tak tahu, eggwhite ni cairan putih yang menandakan telur dah bersedia untuk keluar & menunggu untuk disenyawakan (menghampiri ovulasi). Senang cerita nampak je eggwhite ni dah keluar, bolehlah start bersama dengan en suami selang sehari atau mengikut kelaratan. Eggwhite ni akan mudahkan sperma untuk berenang ke dalam rahim untuk bersenyawa dengan telur. 
Jadi kesan pengambilan avokado + madu ni membantu k.fiezz untuk kesan hari subur sebab ada keluar tanda macam k.fiezz cerita kat atas ni. 
Kalau korang yang masih muda & baru kahwin, boleh amalkan makan buah avokado + madu ni untuk membantu matangkan telur. Bila telur matang, eggwhite keluar dan senang ber baby dancing (hehe) dengan en suami..Tapi tanda ni mungkin setiap orang tak sama. Kena try & error sendiri lah yea baru tahu hasil dia macamana..Macam k.fiezz pun sendiri pun cuba je. Itu yang boleh tahu, eggwhite sis tak keluar setiap bulan.

Walaupun k.fiezz punya tanda eggwhite tak konsisten keluar setiap bulan, sis berpegang pada prinsip 'selagi ada rahim, selagi tu ada peluang untuk hamil'..Doakan sis berjaya juga tau.

Pssttt -  Mula-mula tak boleh nak terima makan avokado ni. Dah lama, baru tekak mesra terima avokado + madu..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2023/12/Avocado-dan-Madu-Bantu-Pengeluaran-Eggwhite-Untuk-Kesan-Hari-Subur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mengenal Lebih Dekat Keluaran Sdy Data Pengeluaran Sydney Hari Ini

Mengenal Lebih Dekat Keluaran Sdy Data Pengeluaran Sydney Hari Ini

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 268 hits
Mengenal Lebih Dekat Keluaran SDY Data Pengeluaran Sydney Hari Ini Halo para penggemar togel Sydney Apakah Anda ingin mengenal lebih dekat mengenai keluaran SDY Jika iya Anda telah datang ke tempat yang tepat Pada artikel ini kami akan meng...
Anak Berkebutuhan Khusus Di Tasikmalaya Tewas Dianiaya Orang Tua Kado Pahit Hari Disabilitas

Anak Berkebutuhan Khusus Di Tasikmalaya Tewas Dianiaya Orang Tua Kado Pahit Hari Disabilitas

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 100 hits
KPAID Tasikmalaya menyatakan kasus anak berkebutuhan khusus meninggal dianiaya orang tuanya menjadi kado pahit di Hari disabilitas
Hari Ini Sidang Perdana Gugatan Anwar Usman Terhadap Ketua Mk Suhartoyo Di Ptun

Hari Ini Sidang Perdana Gugatan Anwar Usman Terhadap Ketua Mk Suhartoyo Di Ptun

papar berkaitan - pada 6/12/2023 - jumlah : 139 hits
Sidang gugatan Anwar Usman yang dilayangkan terhadap Ketua MK Suhartoyo digelar hari ini
Nak Kurus Jom Ikuti Cara Kempiskan Perut Dalam Masa 15 Hari

Nak Kurus Jom Ikuti Cara Kempiskan Perut Dalam Masa 15 Hari

papar berkaitan - pada 7/12/2023 - jumlah : 318 hits
Nak Kurus Jom Ikuti Cara Kempiskan Perut Dalam Masa 15 Hari 9 Ini dah kira kali yang ke 15000 tekad untuk kurus bersemangat search di google tetap tewas juga dengan makanan makanan viral Kadang bila kena body shaming dengan saudara mara ter...
Day 3 Siapa Nama Best Friends Yang Masih Close Sehingga Hari Ini

Day 3 Siapa Nama Best Friends Yang Masih Close Sehingga Hari Ini

papar berkaitan - pada 6/12/2023 - jumlah : 164 hits
Day 3 Siapa nama best friends yang masih close sehingga hari ini Dalam hidup ini bukan mudah untuk mencari kawan yang benar benar ikhlas berkawan dengan kita Nieyl sendiri bukan mudah nak bagi seseorang title Best Friends Personally pada ni...
Sarapan Hari Kedua Di Jb Kopiloco

Sarapan Hari Kedua Di Jb Kopiloco

papar berkaitan - pada 6/12/2023 - jumlah : 162 hits
Assalamualaikum Kita sambung balik ye travel JB hari tu sementara ada masa sikit ni hari ke dua di JB kami pilih sarapan di Kopiloco Ni merupakan kali ke 3 buat SA dan kali pertama untuk Dania tempat lain macam x sure kat mana Suami SA tu n...
Baucer E Madani Sudah Boleh Dituntut Mulai Hari Ini 4 Disember 2023

Baucer E Madani Sudah Boleh Dituntut Mulai Hari Ini 4 Disember 2023

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 271 hits
Hari ini 4 Disember 2023 E Madani dah mula boleh di tuntut melalui telefon masing masing Tuntutan bernilai RM100 Cara yang paling mudah adalah melalui aplikasi Touch N Go E wallet MAE Maybank ataupun Shopee Pay Dan didapaprkan claim E Madan...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia

Darul Hana Bridge Waterfront Kuching

Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur