Asal 100 Menjadi 1 Juta Dalam 3 Bulan Mustahil Ke


Asal $100 Menjadi 1 Juta Dalam 3 Bulan. Mustahil ke?

Bagaimana jika anda diberikan 100 ringgit untuk memulakan perniagaan dan menjadikan perniagaan itu bernilai 1 juta dalam masa tiga bulan.

Kedengaran agak mustahil, bukan? Tetapi TIDAK pada pendangan jutawan, Glenn Stearns apabila beliau cuba membuktikan ianya bukan mustahil dalam siri televisyen realiti 'Undercover Billionaire'.


Dengan hanya berbekalkan $100, sebuah trak dan sebiji telefon bimbit, Glenn Stearns akan menyamarkan dirinya sebagai Glenn Bryant di sebuah pekan kecil bernama Erie di Pennsylvania untuk memulakan perniagaan di sana.

Selepas 3 bulan, jika usahanya gagal atau perniagaannya dinilai kurang 1 juta, Glenn akan melaburkan 1 juta wang miliknya ke dalam perniagaan itu dan turut menghadiahkan saguhati berbentuk wang kepada sesiapa yang membantunya sepanjang tempoh itu.

Sebelum terus ke reviu, Bro mahu berkongsi serba sedikit mengenai Glenn Stearns.

Jutawan (Billionaire) Glenn Stearns merupakan seorang ahli perniagaan dan pengasas syarikat Stearns Lending yang merupakan antara syarikat pemberi pinjaman gadai janji (mortgage lender) terbesar di Amerika.

Glenn dilahirkan pada tahun 1963. Ayahnya seorang tukang cat dan ibunya melakukan 2 kerja iaitu sebagai kerani di kedai runcit dan tukang cuci rumah. Mereka bercerai semasa Glenn berusia 17 tahun.

Sejak kecil, Glenn didiagnosis menghidap disleksia iaitu ketidakmampuan membaca, mengeja dan menulis walaupun berkemampuan melihat dan mengenal huruf. Ini menyebabkan Glenn gagal semasa di gred 4. Dan di usia 14 tahun, Glenn menimbang cahaya mata pertama bersama gadis berusia 17 tahun bernama, Kathy.

Glenn mengasaskan syarikat Stearns Lending pada 1989 di usia 26 tahun. Menjadi CEO sejak itu sehinggalah melepaskan jawatan itu kepada pengantinya pada May 2012.

Reviu
Siri televisyen realiti 'Undercover Billionaire'  hanya ada 8 episod sahaja. Walaupun pendek namun kepada mereka yang berminat dalam perniagaan seperti Bro, siri realiti ini sarat dengan infomasi yang berguna.

Di awal episod, Glenn menghadapi pelbagai halangan terutamanya kekangan wang apabila $100 yang diberikan kepadanya itu perlu juga digunakan untuk makanan, tempat tinggal, ubatan dan lebih penting sebagai modal perniagaannya nanti. Bro kagum melihat Glenn kekal positif dan berusaha untuk mengatasi halangannya itu. Bayangkan dalam 2 minggu saja, $100 meningkat hampir $2000.


Di pertengahan siri pula, Glenn mula mencari peluang perniagaan yang berpotensi dan bernilai 1 juta. Selain itu, Glenn juga mencari individu-individu yang difikirnya layak untuk menyertai pasaukannya dan berusaha mencukupkan modal untuk perniagaannya kelak. Sewaktu dalam kesibukkan itu, Glenn secara tidak sengaja mendedahkan identitinya kepada salah seorang ahli pasukannya. Adakah kesilapan itu akan menjejaskan semuanya?

Sepertimana dinyatakan di awal episod. Hanya ada dua pengakhiran sahaja untuk siri "Undercover Billionire' ini iaitu sama ada Glenn BERJAYA, atau TIDAK BERJAYA. Jadi adakah Glenn akan berjaya menjalankan perniagaan bernilai 1 juta dalam 3 bulan?

Yang tu anda kena tonton baru tahu.

Undercover Billionaire Fake?
Ramai di luar sana menyatakan siri televisyen realiti ini adalah palsu (fake) direka untuk program televisyen sahaja. Terdapat beberapa scene dalam siri ini yang nampak tidak munasabah pada pandangan mereka. Sebagai contoh dalam scene di mana Glenn menjual tayar industri yang dijumpainya terbuang dengan harga tinggi.

Apa pun komen mereka, pada pendapat Bro, ianya tidak penting kerana banyak input yang Bro dapat sepanjang menonton siri ini. Ia juga menjadi inspirasi kepada Bro. Dan InshaAllah, Bro akan tulis satu artikel mengenainya nanti.

Kesimpulannya disini.
Bro amat syorkan 'Undercover Billionaire' kepada mereka yang berminat dalam perniagaan. Banyak input yang boleh digunakan. Bagaimana beliau cuba mengatasi halangan yang wujud sepanjang tempoh itu berdasarkan pengalamannya, pada Bro amat berharga untuk dipelajari.

Kepada mereka yang belum menonton 'Undercover Billionaire' lagi, anda boleh menonton episod penuh di laman Youtube. Jika anda pelanggan Astro, mungkin anda boleh menonton siri televisyen ini di Discovery Channel setiap hari Ahad.


Yang mengulas,
Kyrul Nizam
[Masih berusaha dalam bisnes]



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kyrulnizam.com/2019/11/asal-100-menjadi-1-juta-dalam-3-bulan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anggaran Diusulkan Naik Penyusun Naskah Pidato Anies Digaji Rp 8 2 Juta Per Bulan

Anggaran Diusulkan Naik Penyusun Naskah Pidato Anies Digaji Rp 8 2 Juta Per Bulan

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 184 hits
Anggaran Naik Penyusun Naskah Pidato Anies Digaji Rp 8 2 Juta Per Bulan Peningkatan jumlah penyusun naskah itu kata dia guna mengantisipasi adanya wakil gubernur di tahun 2020 Sehingga tidak perlu dianggarkan kembali
Riset Penghasilan Mitra Amartha Naik Tajam Dari Rp 1 4 Juta Jadi Rp 10 Juta Bulan

Riset Penghasilan Mitra Amartha Naik Tajam Dari Rp 1 4 Juta Jadi Rp 10 Juta Bulan

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 143 hits
Sekretaris Eksekutif CfDS UGM Dewa Ayu Diah Angendari mengatakan pendanaan dan pendampingan usaha yang dilakukan Amartha kepada para mitra berhasil membuat pendapatan mereka naik hingga tujuh kali lipat melebihi Upah Minimum Regional setemp...
Dr M Satu Juta Bukan Penduduk Asal Diberi Kewarganegaraan

Dr M Satu Juta Bukan Penduduk Asal Diberi Kewarganegaraan

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 206 hits
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menyorot bahawa satu juta bukan penduduk asal negara ini diberi kewarganegaraan selepas mencapai kemerdekaan Kenyataan itu dibuat dalam catatan di blognya tanpa mengulas lanjut sebagai menyatakan kekecewa...
Tarif Publik Figur Anak Asuh Soni Dewangga Dari Rp 16 Juta Hingga Rp 100 Juta

Tarif Publik Figur Anak Asuh Soni Dewangga Dari Rp 16 Juta Hingga Rp 100 Juta

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 153 hits
Spesifikasi yang dimaksud antara lain tinggi badan berat badan warna kulit hingga tarif si publik figur
Pemprov Dki Tetapkan Ump 2020 Menjadi Rp4 2 Juta

Pemprov Dki Tetapkan Ump 2020 Menjadi Rp4 2 Juta

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 216 hits
Persentase naik 8 51 persen Penetapan ini sesuai dasar hukum berlaku tambahnya
Lelaki Rohingya Ditahan Bersama Dadah Bernilai 5 Juta

Lelaki Rohingya Ditahan Bersama Dadah Bernilai 5 Juta

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 234 hits
Lelaki Rohingya ditahan bersama dadah bernilai 5 juta Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 28 Oct 2019 9 44PM
1 2 Juta Dijangka Terima Manfaat Skim Peduli Tahun Hadapan

1 2 Juta Dijangka Terima Manfaat Skim Peduli Tahun Hadapan

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 278 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Cardigan Ikonik Milik Kurt Cobain Terjual Pada Harga Rm1 4 Juta

Cardigan Ikonik Milik Kurt Cobain Terjual Pada Harga Rm1 4 Juta

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 171 hits
Persembahan kumpulan legenda grunge Nirvana untuk MTV Unplugged pada tahun 1993 merupakan salah satu konsert mereka yang paling diingati oleh peminat setia kumpulan tersebut Baru baru ini baju cardigan ikonik yang dipakai oleh Kurt Cobain k...
Spotify Mempunyai 113 Juta Pelanggan Berbayar Dikatakan Menambah Pelanggan Baru Lebih Pantas Berbanding Apple Music

Spotify Mempunyai 113 Juta Pelanggan Berbayar Dikatakan Menambah Pelanggan Baru Lebih Pantas Berbanding Apple Music

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 268 hits
Spotify merupakan salah satu perkhidmatan penstriman muzik yang popular dikalangan pengguna Selain hanya muzik semata mata ia juga turut memfokuskan kepada penawaran podcast menarik melaluinya Terbaru Spotify telah mengumumkan penyata kewan...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment