Artis Cantik Indonesia Yang Bertukar Agama Memeluk Islam






Indonesia merupakan negara dengan penduduk muslim terbanyak di dunia. Banyak di antara warganya yang sudah terlahir sebagai muslim, tapi tidak sedikit juga orang yang kemudian memeluk Islam setelah menemukan kebenaran. Contohnya 10 artis cantik Indonesia berikut ini yang pada akhirnya memutuskan untuk menjadi mualaf.

Menerusi Dailymoslem.com, kami kongsikan kepada anda senarai 10 artis jelita Indonesia yang memutuskan untuk memeluk agama Islam.

1. Dian SastroAktres bernama penuh Dian Paramita Sastrowardoyo yang terkenal melalui filem layar perak ‘Ada Apa dengan Cinta’ ini memutuskan untuk menjadi mualaf selepas mengenal Indraguna Sutowo, lelaki yang kini menjadi suaminya. Walaupun memutuskan untuk menjadi mualaf setelah mengenal calon suaminya, perempuan yang akrab disapa Dian Sastro ini mengaku dirinya masuk islam untuk menyerahkan seluruh hidupnya kepada Allah SWT.


2. RebeccaArtis cantik Indonesia lain yang masuk Islam adalah Rebecca Reijman. Artis cantik berdarah Belanda ini masuk Islam setelah mendengarkan alunan zikir dan ayat Al-Quran. Rebecca mengaku dia merasa hidupnya lebih lengkap dengan kedamaian dari lantunan zikir dan ayat Al-Quran. Dia merasa hal tersebut memberinya semacam kekuatan batin. Subhanallah, memang Allah akan menurunkan hidayahnya pada mereka yang kehendaki olehNya.


3. Alice NorinArtis cantik Alice Norin yang ketika ini menjadi salah satu pelakon di sinetron terlaris ‘Tukang Bubur Naik Haji’ ini juga ternyata merupakan mualaf. Tepatnya pada tahun 2007 saat Alice memutuskan untuk memeluk Islam. Selama perjalanannya mempelajari Islam, Alice mengaku selalu mendapat dukungan dari orang-orang terdekatnya. Alice juga mengaku bersyukur kerana tidak pernah mendapat kesulitan sewaktu memutuskan berpindah keyakinan.


4. TereTere adalah salah penyanyi yang namanya pernah popular di awal tahun 2000an dengan lagunya yang berjudul ‘Aku Patut Membenci Dia’ dan ‘Dosa Termanis’. Artis cantik Indonesia satu ini memutuskan untuk menjadi mualaf pada tahun 2001, ia mengaku bahwa dirinya mendapatkan hidayah untuk masuk islam melalui mimpi. Tere pun mulai mempelajari Islam dan setelah ia berfikir panjang, diapun yakin untuk masuk Islam.


5. Angelina SondakhSama seperti Dian Sastro, Angelina Sondakh juga memutuskan untuk memeluk Islam setelah mengenal calon suaminya pada waktu itu, iaitu Adjie Massaid. Kerana hal inilah banyak orang yang menganggap keputusan Angie untuk berpindah agama hanya untuk kepentingan berkahwin dengan Adjie Massaid. Namun, Angie membantah dan mengatakan bahawa dirinya tetap memeluk Islam setelah ditinggalkan Adjie. Di awal perjalanannya mempelajari Islam, Angie juga mendapat banyak tentangan dari orang terdekat.


6. Davina VeronicaModel Davina Veronica adalah salah seorang artis mualaf yang tidak mahu membocorkan alasannya untuk masuk Islam. Artis cantik satu ini memantapkan hati untuk memeluk Islam setelah melakukan perkalanan ke Roma, Italia, pada tahun 2003 lalu. Davina juga menegaskan bahawa dirinya menjadi mualaf atas keinginannya sendiri dan tanpa paksaan dari siapa pun.


7. Bella SaphiraSeperti juga Angelina Sondakh dan Dian Sastro, Bella Saphira juga mendapat hidayah melalui calon suaminya saat hendak bernikah dengan Mayjend Agus Suryabhakti. Tepatnya pada 2013 lalu akhirnya Bella Saphira memutuskan untuk memeluk Islam. Bella menunjukkan kesungguhannya dalam mempelajari Islam dengan ikut suaminya menunaikan ibadah ke Tanah Suci Makkah.


8. Renata KusmantoArtis cantik Renata Kusmanto memutuskan untuk memeluk Islam sebelum bernikah dengan Fachri Albar. Renata secara rasmi mengubah keyakinannya dengan mengucapkan dua kalimah syahadah di Masjid Sunda Kelapa. Meski memutuskan berpindah keyakinan sebelum bernikah dengan Fachri Albar, Renata tidak mau membeberkan alasannya masuk Islam pada media.



9. Marsha TimothyArtis cantik Marsha Timothy juga memutuskan untuk masuk Islam beberapa saat sebelum pernikahannya degan Vino Bastian digelar pada 2012 lalu. Namun, Marsha mengaku dirinya masuk Islam bukan kerana akan bernikah dengan Vino, tapi kerana niatnya untuk memeluk Islam sudah ada sebelum memutuskan bernikah dengan Vino.


10. Sophia MuellerBanyak khabar angin mengatakan bahawa keputusan Sophia Mueller memeluk Islam disebabkan kerana rapat dengan Ariel Noah saat ini. Namun, Sophia menegaskan bahawa dirinya memeluk Islam kerana keinginannya sendiri, bukan kerana pengaruh orang lain.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.tipsremaja1.com/2016/04/artis-cantik-indonesia-yang-memutuskan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Tahun Kaji Semua Agama Lelaki Ateis Dan Isteri Akhirnya Masuk Islam Nekad Untuk Mengucap Dua Kalimah Syahadah

10 Tahun Kaji Semua Agama Lelaki Ateis Dan Isteri Akhirnya Masuk Islam Nekad Untuk Mengucap Dua Kalimah Syahadah

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 281 hits
10 Tahun Kaji Semua Agama Lelaki Ateis dan Isteri Akhirnya Masuk IslamTIDAK dapat dinafikan lagi kehadiran golongan ate1s di atas muka Bumi ini Mereka bukan sahaja tidak mengakui kewujudan Tuhan malah hanya berpegang kepada logik semata mat...
Pasir Mas Sikap Degil Cemarkan Imej Agama Islam

Pasir Mas Sikap Degil Cemarkan Imej Agama Islam

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 234 hits
KISAH 37 jemaah di dua buah surau di Pasir Mas Kelantan dikompaun ke rana tidak mematuhi prosedur operasi standard ketika solat isyak secara berjemaah baru baru ini mencetuskan perdebatan hangat di media sosial Ada yang mempertahankan perbu...
Tidak Pernah Iktiraf Nikah Online Majlis Agama Islam Narathiwat Siasat Isu Timbalan Menteri

Tidak Pernah Iktiraf Nikah Online Majlis Agama Islam Narathiwat Siasat Isu Timbalan Menteri

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 281 hits
MALAYSIA DATELINEPihak Majlis Agama Islam Wilayah Narathiwat Thailand tidak pernah mengiktiraf pernikahan secara dalam talian Timbalan Yang di Pertuanya Abdul Aziz Che Mamat berkata pihaknya akan menjalankan siasatan susulan dakwaan majlis ...
Pemimpin Islam Indonesia Dipenjara 4 Tahun Sebar Berita Bohong Covid 19

Pemimpin Islam Indonesia Dipenjara 4 Tahun Sebar Berita Bohong Covid 19

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 148 hits
AGENDA DAILY Pemimpin kontroversi Front Pembela Islam Rizieq Shihab dibawa ke mahkamah untuk menghadapi tuduhan Gambar AFP Mahkamah Indonesia hari ini menjatuhkan hukuman penjara empat tahun ke atas pemimpin kontroversi Front Pembela Islam ...
Ph Musuh Agama Pas Jumud Pegang Konsep Muslim Teokrat Idelogi Lapuk

Ph Musuh Agama Pas Jumud Pegang Konsep Muslim Teokrat Idelogi Lapuk

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 383 hits
POSTED BY AMIR WRLRPendapat Presiden Pas Hj Hadi Awang baru baru ini yang meletakkan Pakatan Harapan seolah olah musuh agama kerana wujudnya DAP yang mengancam Islam dikritik oleh pendakwah bebas Wan Ji Wan Husin Wan Ji mendakwa Pas tidak p...
Benderaputih Orang Agama Sepatutnya Husnuzon

Benderaputih Orang Agama Sepatutnya Husnuzon

papar berkaitan - pada 2/7/2021 - jumlah : 170 hits
benderaputih Orang agama sepatutnya husnuzon Bendera putih Orang agama sepatutnya lebih husnuzon kata Puad Agamawan sepatutnya perlu lebih husnuzon terhadap kempen kibar bendera putih yang digerakkan rakyat dalam kesusahan ketika perintah k...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang