Apa Yang Menarik Di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan Bilik Aerobik Pun Ada


Apa Yang Menarik Di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan? Bilik Aerobik Pun ada! | Dalam entry yang lepas aku ada kongsikan pengalaman menginap selama dua hari satu malam di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan dan untuk kali ini aku nak bawa korang semua tour satu hotel pulak. Kita tengok apa kemudahan yang ada di hotel The Grand Renai Kota Bharu Kelantan.
Baca juga : Pengalaman Menginap Di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan 

Hotel The Grand Renai Kota Bharu Kelantan yang terletak di Jalan Sultan Yahya Petra Kota Sri Mutiara ini sesuai untuk semua orang samada atas tujuan percutian atau urusan kerja. Hotel ini mempunyai 298 bilik yang dilengkapi dengan pelbagai jenis kemudahan

Kemudahan Yang Ada Di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan Antara kemudahan yang menjadi tarikan di The Grand Renai Hotel Kota Bharu adalah :Lobi hotel yang mewah, luas dan selesaPelbagai jenis bilik yang besar dan katil yang selesa3 Restoren berbeza mengikut citarasa pengunjungFitness Centre yang lengkap dengan gymnasium, sauna, jacuzzi dan bilik aerobikGrand Ballroom yang besar dan cantikKolam renang untuk dewasa dan kanak kanak Banyak kemudahan lain berdekatan dengan hotel
1. Lobi hotel yang mewah, luas dan selesaLobi Hotel The Grand Renai Kota Bharu Kelantan dipenuhi dengan marbles dan tiang besar yang membuatkan ianya nampak sangat mewah. Ruangnya juga sangat luas dan selesa untuk duduk sambil berehat sementara menunggu urusan check in selesai



2. Pelbagai jenis bilik yang besar dan katil yang selasaThe Grand Renai Kota Bharu Kelantan menyediakan beberapa jenis bilik yang pastinya akan memberikan keselesaan kepada pengunjungnya. Antara bilik yang ada di hotel ini adalah :Deluxe Room Family Deluxe RoomKota Bharu SuiteJunior Suite
Deluxe RoomBilik deluxe dibahagikan kepada dua iaitu deluxe room twin sharing dan deluxe room king bed. Untuk korang yang datang untuk menginap bersama kawan kawan korang boleh dapatkan twin sharing dan bagi mereka yang datang bersama pasangan masing masing boleh booking king bed

Deluxe room twin sharing
Deluxe room twin sharing
Deluxe room king bed
Deluxe room king bed
Katil yang selesa  menjadi salah satu faktor kenapa aku memilih untuk menginap di hotel The Grand Renai Kota Bharu. Waktu pertama kali aku menginap di sini, aku dapatkan deluxe room king bed. Memang puas hatilah kan sebab satu katil yang besar tuh aku sorang jer guna. 
Kali kedua aku datang ke hotel ini, aku memilih untuk tinggal di bilik twin sharing dan alhamdulillah bilik deluxe twin sharing juga sangat best sebab mereka menggunakan katil queen. 
Kalau korang berminat untuk tahu tentang kemudahan yang ada di dalam bilik, jangan lupa untuk klik link room tour yang aku kongsikan di awal artikel ini. 
Kota Bharu Suite (KB Suite)Kota Bharu Suite ini berbeza dengan bilik deluxe kerana saiznya yang lebih besar, design dan susun atur perabot dalam bilik juga berlainan. Terdapat dua bahagian dalam Kota Bharu Suite iaitu ruang tidur dan ruang tamu. 

Kota Bharu Suite
Kota Bharu Suite
Kota Bharu Suite
Kalau korang datang ke bandar Kota Bharu untuk urusan kerja bersama rakan pejabat, bilik ini memang sesuai kerana ianya dilengkapi dengan dua meja di sebelah kiri dan kanan katil yang membolehkan korang membuat kerja tanpa gangguan. Ruang tamu yang dilengkapi dengan sofa pulak boleh digunakan untuk meeting yang santai sambil minum minum petang.
Kota Bharu Suite
Kota Bharu Suite
Bilik air pun sangat luas dan selesa. Selain itu, Korang juga boleh tengok suasana bandar kota bharu di siang dan malam hari dengan membuka tirai/langsir di belakang sofa tuh. 
Suasana bandar Kota Bharu dari Kota Bharu Suite 
Family Deluxe Room Bagi yang datang bercuti di kelantan dengan jumlah keluarga yang agak besar mungkin korang boleh menginap di Family Deluxe room sebab bilik ini sangat luas dan sesuai untuk mereka yang ada anak kecil

Family Deluxe Room
Family Deluxe Room
Ruang yang besar macam ini memang tak ada masalah kalau nak letak extra bed sebab ruang masih lagi luas dan pergerakan anak anak dalam bilik juga tidak akan terbatas. 
Family Deluxe Room
Design bilik air juga sangat bersesuaian untuk keluarga. Kalau ada yang nak gunakan bilik air pada waktu yang sama pun tak ada masalah. Contohnya kalau ada sorang nak buang air dan sorang lagi nak cuci muka pada masa yang sama pun tak apa sebab ruang sinki dan bilik air dipisahkan untuk memudahkan korang. 
Junior SuiteBilik last yang aku nak kongsikan dengan korang adalah Junior Suite. Bilik ini dilengkapi dengan satu katil king dan satu katil single. Seperti biasa ianya sangat luas dan selesa sesuai untuk mereka yang datang dengan keluarga dan kawan kawan yang ramai. 
Junior Suite
Junior Suite
3. Tiga Restoren berbeza mengikut citarasa pengunjungTerdapat tiga jenis restoran yang ada di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan iaitu Palm Terrace Cafe, Dynasty dan Lobby Lounge. Setiap restoran mempunyai kelainan tersendiri dan menyediakan makanan yang berbeza mengikut citarasa pelanggan. 
Palm Terrace CafeRestoran yang terletak di tingkat 1 ini menyediakan pelbagai jenis makanan ala carte tempatan dan barat seperti nasi goreng wakaf che yeh, pasta, salad, sup dan macam macam lagi. Palm Terrace Cafe juga adalah restoran yang sama digunakan untuk buffet breakfast dan buffet dinner di The Grand Renai Kota Bharu Kelantan.
Palm Terrace Cafe
Waktu operasi untuk Palm Terrace Cafe adalah seperti berikut : 
Buffet Breakfast 0600 am - 1030 am (Daily)All Day Dining Ala Carte 1100 am - 1100 pm (Daily)Buffet Dinner 0630 pm - 1030 pm (Every Thursday)

Lobby LoungeUntuk korang yang nak hangout dengan kawan kawan sambil minum dan makan makanan ringan, Lobby Lounge yang berada di area lobi adalah pilihan yang tepat kerana mereka menyediakan pelbagai jenis minuman, pastri dan kek yang menyelerakan

Lobby Lounge
Lobby Lounge
Lobby Lounge
Waktu operasi Lobby Lounge1100 am - 1200 midnight
Restoran DynastyKalau korang nak buat private gathering bersama keluarga, kawan kawan atau rakan pejabat, Restoran Dynasty adalah pilihan yang tepat sebab dekat sini korang boleh menikmati  makanan  Kantonis dan juga Szechuan di Han & Qin private room. Selain itu, korang juga boleh cuba dim sum buffet yang diadakan setiap hari jumaat. 
Restoran Dynasty
Restoran Dynasty
Waktu operasi Restoran Dynasty adalah seperti berikut : 
Sabtu hingga KhamisLunch : 1200 pm - 0230 pmDinner : 0600 pm - 1000 pmAla Carte Dim Sum : 1200 pm - 0230 pm JumaatBuffet Dim Sum : 1000 am - 0230 pmDinner : 0600 pm - 1000 pm

4. Fitness Centre yang lengkap dengan gymnasium, sauna, jacuzzi dan bilik aerobikUntuk "kaki" gym korang mesti akan suka dengan fitness centre di The Grand Renai Kota Bharu sebab semuanya lengkap. 
Gymnasium Gymnasium 
Gymnasium
Gymnasium
Gymnasium
Sauna & JacuzziJacuzzi 
Jacuzzi, steam room & Sauna room
Sauna & Steam Room
Bilik Aerobik Bilik Aerobik
5. Grand Ballroom yang besar dan cantik Mungkin ramai yang tak tahu dekat The Grand Renai Kota Bharu ada satu ballroom yang sangat besar dan cantik. Kalau korang berniat untuk mengadakan majlis yang memerlukan kapasiti yang besar contohnya macam majlis perkahwinan atau majlis graduasi boleh buat dekat sini.
Grand Ballroom
Grand Ballroom
Selain grand ballroom, hotel ini juga menyediakan meeting room yang lebih kecil untuk mereka yang berminat antaranya adalah bilik merbok dan merpati. Jadi, kalau korang nak buat private meeting atau majlis kecil kecilan yang tidak memerlukan ramai orang, bilik merbok dan merpati adalah pilihan yang tepat

Merbok
6. Kolam renang untuk dewasa dan kanak kanakSalah satu kemudahan yang menjadi tarikan di sesebuah hotel adalah kolam renang. The Grand Renai Kota Bharu merupakan salah satu hotel di kelantan yang menyediakan kolam renang dewasa dan kanak kanak.
Kolam renang dewasa
Kolam renang dewasa
Kolam renang kanak kanak
7. Banyak kemudahan lain berdekatan dengan hotelLokasi The Grand Renai Kota Bharu sangat strategik dan korang pastinya akan berpuas hati menginap di hotel ini kerana terdapat beberapa kemudahan lain di sekitarnya. Antara kemudahan yang ada di sekitar hotel adalah : Billion Shopping Centre yang berada bersebelahan hotelWatsons7 ElevenHong Leong BankAlpro PharmacyBank Islam Bank Muamalat

Kesimpulannya, kalau korang sedang mencari hotel yang lengkap dengan segala kemudahan The Grand Renai Kota Bharu adalah salah satu hotel di kelantan yang boleh dikunjungi bersama keluarga atau kawan kawan samada untuk bercuti atau urusan kerja. 
Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari laman sesawang rasmi hotel dan sosial media mereka yang lain seperti facebook dan instagram sebab dekat sana korang akan dapat banyak info terkini berkenaan dengan hotel The Grand Renai Kota Bharu kelantan

Laman sesawang The Grand Renai Kota Bharu Kelantanwww.grandrenai.com
Facebook The Grand Renai Kota Bharu Kelantanwww.facebook.com/TheGrandRenaiHotelKotaBharu
Instagram www.instagram.com/thegrandrenaikotabharu

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.luqmanzakaria.com/2022/04/The-grand-renai-kota-bharu-kelantan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
T19l21 Master Naik Bas Dari Putrajaya Ke Kota Bharu

T19l21 Master Naik Bas Dari Putrajaya Ke Kota Bharu

papar berkaitan - pada 16/4/2022 - jumlah : 187 hits
Naik bas ke Kota Bharu dari Putrajaya Master meninggalkan Mummy dan anak anak di Kelantan selama lebih kurang seminggu dan gambar ini diambil ketika Master dalam perjalanan ke KB dari Putrajaya menaiki bas untuk jemput keluarga balik ke Sal...
Upin Ipin Kampung In The City Di Hydeout Grand Hyatt Kuala Lumpur

Upin Ipin Kampung In The City Di Hydeout Grand Hyatt Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 26/4/2022 - jumlah : 302 hits
HYdeout dikenali sebagai lokasi makan bertema yang mesra keluarga dan menawarkan pengalaman pembelajaran yang menyeronokkan buat anak anak yang pertama di Grand Hyatt Kuala Lumpur Sejak penampilan sulungnya yang berjaya pada Disember 2020 B...
The Lord Of The Rings The Rings Of Power Perkenalkan Dua Watak Baharu

The Lord Of The Rings The Rings Of Power Perkenalkan Dua Watak Baharu

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 178 hits
Amazon Studios telah memperkenalkan dua watak baharu untuk siri The Lord of the Rings Rings of Power yang dinanti nantikan Menerusi akaun rasmi Twitter dua watak baharu yang diperkenalkan itu adalah Theo dan Bronwyn yang mana kedua duanya d...
Easing Housing Loans May Further Burden The Poor Govt Told

Easing Housing Loans May Further Burden The Poor Govt Told

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 137 hits
A property expert has warned that easing financing schemes for low income groups might result in the exacerbation of their financial distress PETALING JAYA A public policy expert on housing has questioned the wisdom of reviewing financing s...
What A New World Order Holds For Asia The Edge

What A New World Order Holds For Asia The Edge

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 206 hits
By Manu BhaskaranWe are now only into the second month of the war in Ukraine and no doubt much can still surprise us before it is finally settled However it is already clear that the shocking events since Feb 24 will change the political an...
Buka Puasa Dengan Free Flow Teh Susu Ikat Tepi Buat Pertama Kalinya Dari The Alley

Buka Puasa Dengan Free Flow Teh Susu Ikat Tepi Buat Pertama Kalinya Dari The Alley

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 198 hits
Memandangkan ramai yang tidak sabar menantikan perayaan Hari Raya yang akan datang The Alley telah mengumumkan keistimewaan Ramadan mereka sendiri dengan sentuhan istimewa yang disukai oleh rakyat Malaysia The Alley akan melancarkan kempen ...
The Importance Of The Internet

The Importance Of The Internet

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 213 hits
The global community is getting increasingly globalised People all around the world are relying on cell phones and the to stay in touch with family read the news and obtain higher education as a result of this The Internet has become one of...
Evolcare Launches The Biotics Series A Trio That Rebalances Skin With Prebiotics And Probiotics

Evolcare Launches The Biotics Series A Trio That Rebalances Skin With Prebiotics And Probiotics

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 251 hits
To mark the start of Springtime skincare Evolcare presents its first product lineup of 2022 the Biotics Series of Toner Serum and Cream formulated with microbiome restoring probiotics prebiotics and bioactive properties The products address...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid