Anwar Persiap Diri Menjadi Pm


KUALA LUMPUR – Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini giat mendapatkan pandangan dan laporan daripada pelbagai pihak sebagai persiapan untuk menjadi Perdana Menteri kelapan, menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad.
Ahli Parlimen Port Dickson itu turut menegaskan beliau kini lebih kerap bertemu dan berbincang dengan Dr Mahathir mengenai tugas Perdana Menteri bagi memastikan wujud kesinambungan selepas proses peralihan nanti.
“Saya kini mengambil kesempatan mendengar laporan dan pandangan, menemui semua pihak dan mengadakan pertemuan rapi serta kerap dengan Tun Mahathir supaya ada kesinambungan.
“Ada orang salah faham ini (proses peralihan) akan wujud kerajaan baharu. Ini tidak betul. Ini berasaskan manifesto Pakatan Harapan (PH) yang sekarang diterajui Tun Mahathir. Kita akan teruskan, cuma mungkin pendekatan dan cara sedikit berbeza tapi pada dasarnya sama.
“Perjanjian itu di antara Perdana Menteri atau pemimpin PH. Ia dibuat sejak Januari tahun lalu, ketika saya masih di penjara,” katanya pada sidang media selepas merasmikan majlis penyampaian Hadiah Sastera Kumpulan Utusan anjuran Utusan Melayu (Malaysia) Berhad di sini, hari ini.
Mengulas perjalanan kempen PH bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih yang berbaki tiga hari lagi, Anwar berkata, ia berjalan baik termasuk jentera kempen PKR yang dipimpin Menteri Besar Selangor, Amiruddin Sa’ari.
Ketika ditanya kehadiran bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Semenyih yang turut mendapat sambutan rakyat, beliau berkata, ia kerana rakyat ‘ingin tahu’ dan mahu melihat perbezaan Najib yang ‘dahulu’ dan ‘sekarang’.
Berkenaan calon PKR bagi PRK DUN Rantau, Anwar berkata, Biro Politik PKR yang berbincang hari ini menerima senarai nama pemimpin PKR untuk menjadi calon termasuk Timbalan Ketua Cabang PKR Rembau, Dr S Streram yang pencalonannya ditolak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) Mei tahun lalu.
“Kita menerima semua pandangan dalam menentukan siapa bakal menjadi calon termasuk cadangan supaya PKR meletakkan calon wanita bertanding dalam PRK DUN Rantau.
“Kita akan bincang dan selepas diputuskan akan diumumkan mengikut proses biasa perlu diumumkan kepada pimpinan PH,” katanya.


Sumber: cempedakcheese.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/02/anwar-persiap-diri-menjadi-pm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sergah Abdul Hadi Anwar Perlu Sedar Diri

Sergah Abdul Hadi Anwar Perlu Sedar Diri

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 235 hits
Ir Khairil Nizam KhirudinKUALA LUMPUR Dewan Pemuda Pas Malaysia mengingatkan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim agar tidak berasa selesa dengan kedudukannya sekarang yang konon bakal mengambilalih jawatan Perdana Menteri Timbalan Ketuany...
9 Rahsia Menjadi Orang Yang Mempunyai Keyakinan Diri

9 Rahsia Menjadi Orang Yang Mempunyai Keyakinan Diri

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 344 hits
Allah menciptakan manusia dengan sebaik baik kejadian dan Allah juga menyediakan banyak kemudahan di atas dunia ini untuk manusia gunakan Bermakna apa Bermakna Allah ingin kita benar benar menjadi seorang Muslim yang berguna seorang Muslim ...
Setelah Usul Tak Percaya Tidak Menjadi Apa Lagi Helah Pas Untuk Menyelamatkan Diri Selepas Ini

Setelah Usul Tak Percaya Tidak Menjadi Apa Lagi Helah Pas Untuk Menyelamatkan Diri Selepas Ini

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 511 hits
Segala galanya kini sudah terang lagi bersuluh bahawa tidak ada sesiapa daripada PH mahu mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad Penafian Anwar Ibrahim pemimpin yang disebut sebut mahu melakukan us...
Isu Cek Clare Permainan Kotor Anwar Memakan Diri

Isu Cek Clare Permainan Kotor Anwar Memakan Diri

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 569 hits
KUALA LUMPUR Selepas Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mengesahkan akaun yang membayar membayar RM1 4 juta kepada Editor Sarawak Report ada pihak mendakwa itu semua permainan Datuk Seri Anwar Ibrahim Blogger kontroversi Raja Petra Kamarudin me...
Anwar Ibrahim Bunuh Diri Dan Ramai Yang Mati Bersamanya

Anwar Ibrahim Bunuh Diri Dan Ramai Yang Mati Bersamanya

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 312 hits
SD Salleh Pada hari Selasa 5hb March 2019 Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad Rameli Musa telah dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia Semasa di temubual buku cek Rameli Musa telah dirampas oleh SPRM Ia dirampas bertuj...
Soal Kesuksesan Charly Setia Band Jangan Mudah Berpuas Diri

Soal Kesuksesan Charly Setia Band Jangan Mudah Berpuas Diri

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 255 hits
Charly Setia Band bicara soal kesuksesan Kata dia sebuah kesuksesan bisa diraih dengan kerja keras dan penuh pengorbanan Namun setelah kesuksesan diraih tentunya tak boleh cepat berpuas diri
Mengaku Diri Lebih Alim

Mengaku Diri Lebih Alim

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 392 hits
Ada golongan yang mendakwa dirinya alim dan takwa lebih berbanding orang lain merasa megah terhadap apa yang telah dicapai olehnya Lantas sesiapa yang tidak sealiran dengan mereka dianggap pula sebagai tidak beriman atau kurang kuat imannya...
Prabowo Tidak Boleh Lagi Ada Yang Gantung Diri Karena Tidak Bisa Makan

Prabowo Tidak Boleh Lagi Ada Yang Gantung Diri Karena Tidak Bisa Makan

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 236 hits
Calon Presiden Nomor urut 02 Prabowo Subianto menghadiri undangan Ramah Tamah bersama Tokoh Pengusaha dan Warga Tionghoa di Selecta Royal Ballroom Kota Medan Jumat malam Dalam sambutannya Prabowo mengungkapkan bahwa niatnya menjadi Presiden...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin

Menginap Di Swiss Garden Hotel Melaka