Anwar Perlu Mohon Maaf Kaitkan Perikatan Nasional Dengan Judi


agendaily.com03/01/2023
Ketua Penerangan Perikatan Nasional Wilayah Persekutuan, Mahathir Mohd Rais.
Perikatan Nasional Wilayah Persekutuan menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim memohon maaf berhubung kenyataan sebelum ini yang mengaitkan parti itu dengan syarikat perjudian.

Ketua Penerangan Perikatan Nasional Wilayah Persekutuan, Mahathir Mohd Rais berkata ini kerana dakwaan Anwar yang mengatakan Perikatan Nasional bersekongkol dengan premis perjudian demi mendapatkan tajaan adalah tidak benar.

“Beliau (Anwar) perlu memohon maaf kerana terbukti apa yang dikatakan tidak benar kerana Perikatan Nasional tidak pernah terbabit meminta tajaan syarikat perjudian untuk membiayai parti.

“Tindakan Perdana Menteri mendakwa dana pilihan raya Pilihan Raya datang daripada syarikat perjudian yang terlibat dengan cabutan khas judi sebelum ini adalah satu pembohongan.

“Perikatan Nasional mendesak supaya Perdana Menteri dapat membuat permohonan maaf secara terbuka kerana ia melibatkan maruah dan reputasi Perikatan Nasional yang wujud hasil gabungan Bersatu dan PAS,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai tindakan kerajaan negeri Kedah menamatkan sepenuhnya semua operasi premis perjudian dan loteri berkuat kuasa 1 Januari 2023.

Mahathir berkata, sekarang terbukti Perikatan Nasional yang membawa imej Islam dalam pentadbirannya tidak mustahil untuk menghentikan lesen pusat perjudian dan loteri malah boleh dilakukan di peringkat nasional.

Jelas Mahathir, perancangan untuk menutup premis perjudian secara berperingkat antara agenda PAS dan Bersatu, malah perancangan itu sebenarnya sudah dibuat lama.

“Perkara ini telah disepakati antara Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Timbalannnya, Tan Sri Abdul Hadi Awang bahawa Islam akan menjadi corak pemerintahannya,” katanya menurut Sinar.

Anwar menerusi kenyataannya sebelum ini membayangkan sebahagian dana pilihan raya untuk parti Melayu dan parti Islam datang daripada syarikat perjudian yang terlibat dengan cabutan khas judi.

Kata Anwar, Kementerian Kewangan juga mendapati ‘pelanggaran’ dalam pemberian kontrak berjumlah RM600 bilion tanpa tender yang dikatakan berlaku semasa era kerajaan Perikatan Nasional.

Semalam Warta Rakyat melaporkan semua operasi premis perjudian dan loteri di Kedah ditamatkan sepenuhnya pada 1 Januari 2023, susulan keputusan kerajaan negeri tidak lagi memperbaharui lesen perjudian.

Sehubungan itu, Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md. Nor mengarahkan pihak berkuasa tempatan (PBT) memantau dan memastikan semua premis berkaitan mematuhi arahan yang diputuskan pada November 2021 itu


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/01/anwar-perlu-mohon-maaf-kaitkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Barisan Nasional Kalah Pru15 Sebab Perikatan Nasional Merasuah Pengundi Kata Umno

Barisan Nasional Kalah Pru15 Sebab Perikatan Nasional Merasuah Pengundi Kata Umno

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 98 hits
Menjelang Perhimpunan Agung UMNO minggu ini aura dan keghairahan suasana perkumpulan orang UMNO di Pusat Dagangan Dunia sangat berbeza selepas Barisan Nasional tumbang pada Pilihan Raya Umum Ke 14 Boleh dikatakan apabila BN tidak lagi menja...
Makin Meroyan Perikatan Nasional

Makin Meroyan Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 96 hits
HANG INGAT TU GLC KA LEBAI LAIN KALI BUAT KAJIAN DULU SEBELUM CAKAPBOB KELANANGMAKIN MEROYAN PERIKATAN NASIONAL Puak puak Perikatan Nasional sekarang ni nampak makin meroyan mana taknya sampai isu syarikat korporat pun nak disabitkan dengan...
Perikatan Nasional Pahang Umumkan 18 Portfolio Untuk Bayangi Pantau Exco

Perikatan Nasional Pahang Umumkan 18 Portfolio Untuk Bayangi Pantau Exco

papar berkaitan - pada 30/12/2022 - jumlah : 162 hits
KUANTAN Perikatan Nasional Pahang hari ini mengumumkan 18 portfolio tumpuan yang akan dibarisi oleh semua 17 wakil rakyatnya bagi membayangi dan memantau peranan 10 Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang dilantik pada 2 Dis lepas Penger...
Perikatan Nasional Mungkin Dibatalkan Pendaftaran Kerusi Parlimen Yang Dimenangi Diisytiharkan Batal Dan Tidak Sah

Perikatan Nasional Mungkin Dibatalkan Pendaftaran Kerusi Parlimen Yang Dimenangi Diisytiharkan Batal Dan Tidak Sah

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 158 hits
Berikut adalah bahagian yang benar benar membimbangkan PPBM PN dan harus memberikan mereka malam tanpa tidur 3 5 3 hingga 5 daripada RM 92 5 bilion adalah antara RM 2 8 bilion hingga RM 4 6 bilion dan sudah tentu akan menjelaskan mengapa pe...
Takiyuddin Dedah Cubaan Ph Beli Ahli Parlimen Perikatan Nasional

Takiyuddin Dedah Cubaan Ph Beli Ahli Parlimen Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 21/12/2022 - jumlah : 146 hits
Takiyuddin dedah cubaan PH beli Ahli Parlimen Perikatan NasionalAhli Parlimen Kota Bharu Datuk Seri Takiyuddin Hasan berucap di Dewan Rakyat semalam Ahli Parlimen Kota Bharu Datuk Seri Takiyuddin Hassan mendedahkan bahawa beberapa ahli Parl...
Terbaik Bertambah Lagi Kekayaan Anwar Jika Menang Dakwa Bohong Terima Gaji Rm1 Anwar Saman Ahmad Amzad

Terbaik Bertambah Lagi Kekayaan Anwar Jika Menang Dakwa Bohong Terima Gaji Rm1 Anwar Saman Ahmad Amzad

papar berkaitan - pada 23/12/2022 - jumlah : 121 hits
KUALA LUMPUR DIKEMAS KINI Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman terhadap Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Ahmad Amzad Hashim atas dakwaan mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah bahawa beliau berbohong menerima gaji RM...
Antara Yang Diumumkan Pm Ds Anwar 28 Hari Menjawat Jawatan Perdana Menteri

Antara Yang Diumumkan Pm Ds Anwar 28 Hari Menjawat Jawatan Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 24/12/2022 - jumlah : 109 hits
fr Mustapha Mansor1 Batal sambutan Tahun Baru 2023 secara besar besaran 2 RM50 juta Peruntukan Banjir Kelantan 3 RM50 juta Peruntukan Banjir Terengganu 4 RM10 000 00 kehilangan jiwa Banjir 5 RM1 000 00 untuk Ketua Keluarga terjejas Banjir 6...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Apa Itu Wang What Is Money

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Duit Dalam Akaun Bank Arwah Hilang Sebelum Tuntutan Pusaka Selesai

Makanan Kucing Terbaik Kenapa Kucing Perlukannya

Al Ikhsan Sports Spend And Win

Cuci Karpet

Lambstongues The Benefits Of Plastic Downspouts Over Metal Alternatives

Beyond The High Exploring The Therapeutic Uses Of Thca Flower In Houston