Anwar Ibrahim Dan Langkah Paya Rumput



Anwar sebenarnya terlibat dengan keruntuhan kerajaan negeri Melaka – ini bukanlah rahsia kerana dia telah mengadakan banyak mesyuarat bersama empat “katak” sebelum mereka melompat dan menjatuhkan kerajaan negeri. NO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin
Anda pasti pernah mendengar Langkah Kajang, Langkah Port Dickson, dan Langkah Sheraton. Tapi, pernahkah anda mendengar Langkah Paya Rumput?
Secara rasminya, calon Pakatan Harapan untuk kerusi Ketua Menteri Melaka – Adalah Adly Zahari, jika mereka menang pilihanraya negeri pada hari Sabtu ini.
Namun, secara bukan rasminya, Shamsul Iskandar Md. Akin daripada PKR adalah calon Ketua Menteri .
Inilah sebabnya Anwar Ibrahim akan turun padang ke DUN Paya Rumput dalam sehari dua ini sehingga hari mengundi pada iaitu Sabtu ini. Hanya untuk berkempen secara peribadi untuk Shamsul.
Terdapat lima calon-calon yang bertanding di DUN Paya Rumput – Mohamad Hashidi Mohd Zin daripada PUTRA, Shamsul Iskandar Md Akin daripada PKR, Muhammad Faris Izwan Mazlan daripada Bersatu, Rais Yassin daripada Umno-BN, dan seorang calon bebas.
Anwar perlu memastikan kemenangan Shamsul. Jika tidak, PKR tidak boleh menjadi Ketua Menteri sebaliknya, Adly Zahari pilihan DAP yang akan menjadi Ketua Menteri baru.
Anwar diberitahu bahawa Rais Yasin daripada UMNO-BN akan menang pada hari Sabtu. Ini adalah kerana bapa beliau adalah bekas ADUN Paya Rumput selama tiga penggal dan telah banyak berbakti kepada penduduk Paya Rumput. Kesemua pengundi masih ingat akan jasa beliau. Malah, Rais Yasin tidak pernah mempunyai apa-apa skandal atau rahsia seperti Shamsul.
Shamsul bukanlah anak tempatan malah parti PKR sendiri tidak setuju dengan pencalonannya di DUN Paya Rumput. Anwar tengah risau jika Jentera PKR sendiri mensabotaj Shamsul, ia akan memberi kelebihan kepada Rais Yasin, calon UMNO-BN.
Parti DAP mengetahui yang Anwar mahukan Shamsul, bukannya Adly sebagai Ketua Menteri Pakatan Harapan. Inilah sebabnya Anwar memberi laluan untuk Shamsul bertanding di kerusi DUN Paya Rumput menjangkakan kerusi tersebut adalah selamat dan Shamsul boleh memenanginya dengan mudah.
Tetapi sebaliknya ia kelihatan bahawa kerusi DUN Paya Rumput bukanlah kerusi selamat seperti yang dijangkakan. Maka inilah alasan sebenar Anwar berkempen secara peribadi di Paya Rumput untuk memastikan bahawa Langkah Paya Rumputnya untuk menjadikan Shamsul Ketua Menteri Melaka menjadi kenyataan.

Shamsul Iskandar menjadikan setiausaha sulitnya sebagai umpan untuk menjerat Azmin Ali Shamsul adalah dalang disebalik video Semburit yang melibatkan Azmin Ali dan Haziq Abdul Aziz. Haziq merupakan Setiausaha Sulit Kanan Shamsul pada masa tersebut.

Anwar terlibat dengan kejatuhan kerajaan Melaka – ini bukanlah rahsia kerana dia telah mengadakan banyak mesyuarat bersama empat “katak” sebelum mereka melompat dan menjatuhkan kerajaan negeri Anwar mula terlibat di dalam plot menjatuhkan kerajaan Melaka.
Kementerian Kesihatan telah memberi amaran bahawa kes jangkitan Covid-19 sedang meningkat dan mereka menjangkakan sebuah gelombang baru yang akan melanda negara bulan hadapan. Perkara ini pernah terjadi pada pilihanraya negeri Sabah tahun lepas dan kementerian tersebut merasakan pilihanraya negeri Melaka yang sedang berlangsung akan memberi kesan yang sama.
Ada yang pendapat mengatakan bahawa kehadiran Anwar di Paya Rumput akan melakukan lebih banyak kerosakan daripada kebaikan untuk kempen Shamsul. Ramai orang di Melaka mengutuk Pakatan Harapan atas janji-janji palsu yang memaksa Anwar untuk membuat kenyataan meminta maaf atas kegagalan Pakatan Harapan untuk menunaikan janji pilihanraya tahun 2018 pada dua hari lepas.
Pengundi-pengundi di Melaka sebenarnya tahu bahawa Anwar bersekongkol dan bersubahat dengan empat ‘katak’ di dalam plot untuk menjatuhkan kerajaan negeri Melaka. Oleh yang demikian, mereka akan menghukum Shamsul, yakni proksi Anwar pada hari Sabtu ini. Jadi adakah Rais Yasin akan dinobatkan sebagai Giant Killer?
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2021/11/19/anwar-ibrahim-dan-langkah-paya-rumput/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Calon Dun Paya Rumput Bersarapan Di Warung Temui Pengundi

Anwar Calon Dun Paya Rumput Bersarapan Di Warung Temui Pengundi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 156 hits
Peraturan berkempen yang ketat dikenakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya menyebabkan calon calon dalam Pilihan Raya Negeri Melaka tidak punya banyak pilihan untuk berkempen Salah satu cara bertemu pengundi adalah sembang santai di warung dan ...
Anwar Ibrahim Menjawab Soalan Mengenai Keputusan Pilihan

Anwar Ibrahim Menjawab Soalan Mengenai Keputusan Pilihan

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 174 hits
23 11 2021Bangi Resort Hotel Bandar Baru Bangi Selangor Peluncuran Buku Jejak Jejak Pencerahan Umat Karya Dr Muhammad Nur Manuty Video Courtesy Suara Keadilan
Reflections On Anwar Ibrahim S Flaws

Reflections On Anwar Ibrahim S Flaws

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 152 hits
Reflections on Anwar Ibrahim s flaws From Terence Netto Pakatan Harapan supremo Anwar Ibrahim is being blamed for the poor performance of the coalition in the Melaka state polls Detractors have asked him to resign However senior PH leaders ...
Prkkajang Drwanazizah Anwaribrahim Khalid Ibrahim Wan Azizah Tak Setuju Anwar Jadi Menteri Besar

Prkkajang Drwanazizah Anwaribrahim Khalid Ibrahim Wan Azizah Tak Setuju Anwar Jadi Menteri Besar

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 223 hits
Setelah sekian lama mengambil pendekatan mendiamkan diri akhirnya Presiden PKR Wan Azizah Wan Izmail akhirnya tampil membuat kenyataan sambil menolak dakwaan yang mengatakan Ketua Umum parti itu Anwar Ibrahim akan mengambil alih jawatan Men...
Anwar Ibrahim The One Eyed Man In The Land Of The Blind

Anwar Ibrahim The One Eyed Man In The Land Of The Blind

papar berkaitan - pada 23/11/2021 - jumlah : 188 hits
And herein lies the problem All those better than Anwar have left him years ago All those still around are worse than Anwar So how can PKR and Pakatan Harapan get rid of a one eyed man and replace him with someone totally blind NO HOLDS BAR...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas