Anwar Dicabar Dedah Kekayaan Sendiri Ketika Jadi Tpm



KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memulangkan paku buah keras apabila mencabar kembali Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan kekayaan dimiliki ketika Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu menjadi Timbalan Perdana Menteri.
Cabaran itu menyusul sehari selepas Anwar yang juga Perdana Menteri mengulangi gesaan dan cabarannya supaya Mahathir mendedahkan segala aset yang dimilikinya, selain anggota keluarga bekas Perdana Menteri itu.
Menjawab cabaran Anwar, Dr Mahathir berpandangan beliau tidak perlu melayan permintaan itu atas alasan Presiden PKR itu kononnya sudah memiliki 'berkotak' dokumen mengandungi maklumat berkenaan kekayaan beliau.
Mahathir juga menyifatkan cabaran Anwar terhadapnya serta pemimpin terdahulu sebagai 'menghairankan' berikutan Perdana Menteri kononnya sudah memiliki bukti mengenai kekayaan mereka, malah Anwar sendiri antara pemimpin lama yang pernah dituduh membantu kroni.
Sehubungan itu, Mahathir mencabar bekas protegenya itu untuk turut mengisytiharkan harta yang diperolehnya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri antara 1993 hingga 1998.
"Saya hairan dengan tindak-tanduk Anwar sejak akhir-akhir ini. Konon ramai pemimpin dahulu kaya kerana rasuah dan dia punyai berpuluh kotak berkenaan tuduhan ini. Kalau sudah ada dedahlah dan 'charge' (tuduh) di mahkamah.
"Tetapi (Anwar) tidak (berbuat demikian). Konon nak suruh pemimpin lama isytihar kekayaan mereka dan bantu rakyat miskin. Anwar adalah satu daripada pemimpin lama yang dituduh bantu kroni.
"Dedahlah kekayaan di masa (Anwar) jadi Timbalan Perdana Menteri seperti dituntut sekarang. Dan bantulah rakyat dengan duit sendiri, bukan duit kerajaan," katanya menerusi Twitter, hari ini.
Semalam, Anwar mengulangi gesaan dan cabaran supaya Mahathir mendedahkan segala aset dimiliki dirinya serta keluarga, meskipun selepas bekas Perdana Menteri itu memfailkan saman terhadap Anwar.
Ketika berucap di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Kerajaan Negeri Sembilan dan Malaysia Madani, Perdana Menteri mempersoalkan Mahathir dan bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin yang memiliki harta mencecah berbilion.
Mengulas lanjut, Mahathir turut mencabar Anwar mendedahkan di mahkamah segala bukti mengenai dakwaan berbilion kekayaan yang dikatakan disapu beliau dan keluarganya, supaya seluruh dunia tahu mengenainya.
"Tak payahlah menyuruh saya buat deklarasi kekayaan saya kerana kononnya Anwar tahu. Dia punyai banyak kotak dokumen yang kononnya penuh maklumat berkenaan kekayaan saya.
"Di mahkamah, tunjuk bukti yang ada pada Anwar akan kekayaan saya. Dengan itu, pengisytiharan tentang kekayaan saya akan diketahui dunia.
"Tak perlu saya isytihar lagi. Tetapi Anwar juga perlu isytihar," katanya - BH




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2023/05/anwar-dicabar-dedah-kekayaan-sendiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Walaupun Senior Arwah Tak Pernah Malik Dedah Sikap Sebenar King Ketika Shooting Bersama

Hiburan Walaupun Senior Arwah Tak Pernah Malik Dedah Sikap Sebenar King Ketika Shooting Bersama

papar berkaitan - pada 5/5/2023 - jumlah : 223 hits
Sebagai rakan selebriti yang pernah bekerja bersama Datuk Aaron Aziz antara yang terasa kehilangan pelakon veteran Ridzuan Hashim semalam Aktor berusia 47 itu menganggap pemergian Ridzuan satu kehilangan besar dalam industri seni tanah air ...
Menghasut Orang Bab Kwsp Tapi Bab Pekerja Dia Sendiri Pun Tak Tahu Jaga

Menghasut Orang Bab Kwsp Tapi Bab Pekerja Dia Sendiri Pun Tak Tahu Jaga

papar berkaitan - pada 3/5/2023 - jumlah : 238 hits
Haah kan Kemain dia hasut rakyat suruh tuntut pengeluaran KWSP Rupanya pekerja PAS guru guru di PASTI tak dibayar KWSP pun selama ni Memang pemeras betul la Habis cikgu PASTI kena buli dek PAS Tapi bab menghasut rakyat macam dia baik sangat...
Anwar Sedia Sahut Cabaran Dr Mahathir Untuk Dedah Harta

Anwar Sedia Sahut Cabaran Dr Mahathir Untuk Dedah Harta

papar berkaitan - pada 14/5/2023 - jumlah : 269 hits
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyaman Datuk Seri Anwar Ibrahim Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan beliau tiada masalah untuk mendedahkan segala hartanya yang didakwa diraih ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri seperti y...
Kecut Selepas Dicabar Anwar Bersatu Akhirnya Mengaku Angka 126

Kecut Selepas Dicabar Anwar Bersatu Akhirnya Mengaku Angka 126

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 201 hits
Bersatu akhirnya angkat tangan mengaku kalah serta sedar daripada mimpi tentang ketidakmampuan untuk menjatuhkan Perdana Menteri Anwar Ibrahim Ketua Penerangan Bersatu Razali Idris berkata kerajaan pimpinan Anwar cukup kukuh kedudukannya ke...
Bakal Bernikah Aiman Tino Dedah Keistimewaan Syarah Haifa Di Matanya

Bakal Bernikah Aiman Tino Dedah Keistimewaan Syarah Haifa Di Matanya

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 190 hits
Siapa sangka hubungan perniagaan antara Aiman Tino dan Syarah Haifa membawa ke jenjang pelamin Tinggal dua hari lagi sebelum Aiman Tino disatukan dengan wanita pilihan hatinya yang juga rakan kongsi perniagaan The Ogs Bake Sudah tentu debar...
Saya Cuba Minta Tapi Pyo Yejin Dedah Pernah Tidak Dibayar Untuk Lakonannya

Saya Cuba Minta Tapi Pyo Yejin Dedah Pernah Tidak Dibayar Untuk Lakonannya

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 196 hits
Pasti bukan mudah perjalanan Pyo Ye jin untuk sampai ke tahap sekarang ini ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Pyo Ye jin telah terlibat dengan satu temu bual khas susulan tamatnya drama Taxi Driver 2 Ketika sesi temu bual pelakon wanita itu me...
Datin Patimah Dedah Bertahun Puteri Sarah Menunggu Kepulangan Suami

Datin Patimah Dedah Bertahun Puteri Sarah Menunggu Kepulangan Suami

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 107 hits
Kuala Lumpur Ibu pengarah Syamsul Yusof Datin Patimah Ismail berkongsi hantaran sayu kisah kesetiaan menantunya Puteri Sarah Liyana sepanjang bergelar isteri kepada anaknya
Kongsi Kisah Suka Duka Kumpulan Bts Akan Lancar Buku Sendiri Julai Ini

Kongsi Kisah Suka Duka Kumpulan Bts Akan Lancar Buku Sendiri Julai Ini

papar berkaitan - pada 12/5/2023 - jumlah : 176 hits
Sudah hampir 10 tahun berada dalam dalam industri hiburan BTS pastinya mempunyai pelbagai cerita yang ingin dikongsikan ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 11 Mei Flatiron Books iaitu syarikat penerbit di Amerika Syarikat mengumumkan bahawa BTS ...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester