Anugerah Seni Boh Cameronian Ke 18 Kembali


Anugerah Seni BOH Cameronian ke-18 Kembali Dengan Lebih Ummph - Anugerah Seni Cameronian BOH kembali lagi tahun ini. Acara yang cukup berprestij ini adalah untuk memberi pengikitirafan kepada penggiat-penggiat seni baru yang teribat dalam industri seni persembahan. Contohnya seperti teater, muzik, tarian, teater muzikal dan pelbagai lagi.
Anugerah Seni BOH Cameronian ke-18 Kembali Dengan Lebih Ummph

Tema tahun ini, untuk Anugerah Seni BOH Cameronian ke-18 Kembali Dengan Lebih Ummph -  A New Day, Setia Pada Senimu, adalah cerminan sebenar semangat masyarakat seni persembahan untuk bangkit semula dari bawah dan kembali dengan semangat yang diperbaharui.
Penggiat-penggiat seni ini juga telah menghantar penyertaan dengan mempertaruhkan persembahan memukau mereka. Ternyata pihak penganjur menerima penyertaan yang cukup menggalakkan iaitu lebih 1010 produksi dan ini sekaligus menyaksikan penghibur generasi baru sememangnya bersemangat serta antuasias yang menyala untuk seni!




Satu majlis pengumuman calon untuk Anugerah Boh Cameronian ke 18 telah diadakan di Performing Arts Centre Petaling Jaya (PJPAC) 1 Utama. Majlis ini turut dihadiri Mr Jason Foo CEO Boh Plantation, Ms Low Ngai Yuen, Presiden Kaki Seni, wakil penaja dan juga calon-calon Anugerah Seni Cameronian BOH ke 18.



Para juri terdiri daripada Dr. Andrew Filmer, Dominic Luk, Janet Kan, Ng Yuet Sum, Sara Heng, Dr Sayyid Shafiee, Tan E-Jan untuk muzik. Manakala Alla@Azura Abal Anas, Choong Wan Chin, Foo Chi Wei, Kenny Shim, Rathimalar Govindarajoo, Mohd Yunus Ismail untuk tarian. Seterusnya Christopher Ling, Fazleena Hishamuddin. Dt Muralitharan Pillai, Dt Syahrul Musa, Yves Yap untuk teater. Dan Colin Kirton, Mervyn Peters, Michael Xavier Voon, Sabrina Hassan, Sandra Sodhy untuk teater muzikal.
Anugerah ini juga memberi pengiktirafan pada mereka yang telah menunjukkan kecemerlangan dalam lakonan, muzik dan tarian. Di samping itu anugerah ini turut diberikan kepada krew belakang tabir termasuklah mereka yang bertanggungjawab menjaga dan menghidupkan kembali produksi seperti Kostum & Solekan, Muzik & Bunyi, reka Bentuk Visual & Set dan Teka Bentuk Pengcahayaan.
Untuk tahun 2023 acara anugerah ini telah disokong oleh panaja-penaja seperti A Cut Above, Inglot Cosmetics, SUB International Beauty School dan SOGO yang akan menjadi sebahagian daripada Anugerah Seni BOH Cameronian BOH Cameronian yang ke 18 bagi memberikan sambutan yang lebih glamor dan bergaya.
Di majlis yang sama turut dipersembahkan 18BCAA Limited Edition Canister bersempena dengan penganjuran Anugerah Boh Cameronian ke 18. Memang sangat cantik, esklusif dan premium.
Majlis Anugerah Seni BOH Cameronian ke-18 dijadualkan berlangsung pada Ahad, 14 Mei 2023 di PJPAC, 1 Utama E, I Utama Shopping Centre.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azlindaalin.com/2023/04/anugerah-seni-boh-cameronian-ke-18.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sanusi Kongsi Kembali Kenyataan Fitnah Terhadap Mahfuz Omar

Sanusi Kongsi Kembali Kenyataan Fitnah Terhadap Mahfuz Omar

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 186 hits
Malaysiakini Sanusi kongsi kembali kenyataan fitnah tegaskan akan bayar samanMenteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor hari ini berkongsi semula kenyataan fitnahnya terhadap Naib Presiden Amanah Mahfuz Omar setelah kalah saman semalam Keny...
Rasa Bubur Lambuk Warisan Mini Kembali 1500 Pek Bubur Lambuk Bakal Diagihkan

Rasa Bubur Lambuk Warisan Mini Kembali 1500 Pek Bubur Lambuk Bakal Diagihkan

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 294 hits
Baru sahaja selesai Program RASA Bubur Lambuk Warisan di Dataran Shah Alam minggu lalu Fuh Memang meriah Mana tidaknya lebih 6000 pek Bubur Lambuk habis diagihkan kepada orang ramai Terima kasih kepada para pengunjung yang berpusu pusu data...
450 Pasukan Tempur Elit Tni Ad Berangkat Ke Papua Danrem Kembali Dengan Selamat

450 Pasukan Tempur Elit Tni Ad Berangkat Ke Papua Danrem Kembali Dengan Selamat

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 167 hits
Deretan potret merekam momen upacara pelepasan sebanyak 450 pasukan tempur elit TNI AD Yonif RK 115 ML diberangkatkan ke Papua Upacara ini dipimpin langsung oleh Dnarem 012 Teuku Umar Kolonel Inf Riyanto serta memberikan pesan penting Demik...
Budak Ini Baik Jaga Mulutnya Zuraida Nafi Kembali Ke Bersatu Minta Wan Fayhsal Jaga Mulut

Budak Ini Baik Jaga Mulutnya Zuraida Nafi Kembali Ke Bersatu Minta Wan Fayhsal Jaga Mulut

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 124 hits
Ketua Pemuda Bersatu Wan Ahmad Fashsal sebelum ini mengeluarkan kenyataan bahawa Zuraida Kamarudin telah memohon untuk menyertai Bersatu semula Namun permohonan itu ditolak kerana Bersatu terkesan dengan tindakan Zuraida yang tidak meletak ...
Kembali Hadir Pasar Ramadan Bri Tingkatkan Geliat Aktivitas Ekonomi Secara Digital

Kembali Hadir Pasar Ramadan Bri Tingkatkan Geliat Aktivitas Ekonomi Secara Digital

papar berkaitan - pada 6/4/2023 - jumlah : 227 hits
PT Bank Rakyat Indonesia Tbk atau BRI menggelar kegiatan tahunan Pasar Ramadan Simpedes 2023 yang digelar pada 1 16 April 2023 Kegiatan tahunan berbentuk bazar tersebut pada tahun ini digelar di 4 281 titik seluruh Indonesia dan melibatkan ...
Ayam 8 Lada Texas Chicken Kembali Bangkitkan Selera Ramadan Dan Raya

Ayam 8 Lada Texas Chicken Kembali Bangkitkan Selera Ramadan Dan Raya

papar berkaitan - pada 6/4/2023 - jumlah : 1169 hits
Ayam 8 Lada Texas Chicken Kembali Bangkitkan Selera Ramadan Dan Raya Tawaran masa terhad Ayam 8 Lada dan Biskut Cip Coklat kegemaran Malaysia kini kembali sempena Ramadan dan Hari Raya Memang teruja bila tahu Texas Chicken Malaysia telah me...
Nestl Malaysia Bawa Kembali Nescaf Classic Kopi Kedah

Nestl Malaysia Bawa Kembali Nescaf Classic Kopi Kedah

papar berkaitan - pada 6/4/2023 - jumlah : 410 hits
NESTL MALAYSIA BAWA KEMBALI NESCAF CLASSIC KOPI KEDAH Assalammualaikum semua Pilihan kopi tempatan dirancakkan lagi dengan kopi tanaman Malaysia Demi terus menggembirakan penggemar kopi Malaysia Nestl Malaysia kembali lagi dengan melancarka...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

With China Producing Many Cars Should We Be Happy

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

Najib Tun Razak Game Over

Apa Jadi Kalau Rakyat Jumpa Lubuk Emas Belakang Rumah Hak Milik Siapa Sebenarnya



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Pencen Diselaraskan Selari Semakan Gaji Penjawat Awam Malaysia

Sal Priadi Gala Bunga Matahari Chord

Lirik Jiwa Tersakiti Fatin Husna

Bakso Special Rm22

Makan Mee Bandung Lok Lok

Kpk Bidik Anggota Dpr Dari Gerindra Kasus Apa