Antivaksin Golongan Pemurah Rela Bayar Untuk Dapat Sijil Vaksin Palsu



Zaman sekarang ini, Mat Taichi tengok banyak betul penipuan berlaku seperti suami tipu isteri, majikan tipu pekerja dan anak tipu ibu bapa, seolah-olah ramai yang berlatih hendak menjadi ‘scammer’ tanpa gaji.
Tak silap Mat Taichi, penipuan itu dikira satu dosa tetapi ada sahaja golongan yang menganggap dirinya kalis dosa dan membantu pula orang lain menambah dosa.
Ada yang kata golongan antivaksin ini berjuang untuk agama tetapi halalkah membeli sijil vaksin palsu? Tak kurang juga yang cari duit lebih dengan ‘kabel’ dan pangkat yang mereka ada untuk menjual sesuatu secara haram kepada mereka yang terdesak.
Mesti pembaca tertanya-tanya apa yang Mat Taichi cuba sampaikan ini? Sebenarnya, Mat Taichi ada terbaca berita pada Isnin yang mana polis merampas 1,900 sijil vaksin Covid-19 bernilai hampir satu juta ringgit dipercayai palsu yang dikeluarkan oleh sebuah klinik swasta di Marang kepada antivaksin.
Jumlah sijil vaksin tersebut hanya dijumpai di sebuah klinik. Sekiranya terdapat klinik-klinik lain yang melanggar etika dan melakukan perkara yang sama, berapa ramai sebenarnya orang yang memiliki sijil palsu ini?
Seorang doktor lelaki berusia 51 tahun dicekup bagi membantu siasatan. Namun, kita janganlah cepat melatah dan tuduh melulu kerana mungkin juga adik kepada doktor itu menggunakan namanya untuk membuat kerja-kerja haram tersebut.
Mereka sanggup membayar sehingga ratusan ringgit untuk sijil vaksinasi, walhal ia percuma jika kita mengambil vaksin tersebut.
Sekiranya betul, di manakah integriti dan etika seorang doktor yang sudah disemaikan di minda semua orang bahawa mereka adalah insan yang membantu orang lain?
Atau adakah integriti itu juga boleh dibeli menggunakan wang ringgit? Menurut berita, setiap sijil dijual RM400 sehingga RM500 dan bayangkan sekiranya dia menjual 10 sijil vaksin dalam masa sebulan? Nilai itu sama seperti downpayment kereta Axia atau iPhone terkini.
Mat Taichi tidak faham dan sangat hairan kenapa mereka sanggup membayar sehingga ratusan ringgit untuk sijil vaksinasi, walhal ia percuma jika kita mengambil vaksin tersebut. Bukankah rakyat Malaysia selama ini suka akan benda percuma?
Adakah Covid-10 dengan varian Alpha, Beta, Delta dan terkini Omicron hanyalah sekadar nama yang kita tidak perlu takuti walaupun ia telah membunuh lebih lima juta populasi di dunia?
Tidak lelah kah kita menghadapi situasi seperti total lockdown dan kes Covid-19 yang mendadak naik sehingga lebih 10,000 kes sehari seperti tahun lepas?
Pada 6 Januari lalu, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesan sejumlah 17 daripada 122 individu yang dijangkiti varian Omicron setakat 4 Januari lepas didapati tidak mempunyai rekod vaksinasi Covid-19.
Mat Taichi tak sangka segelintir rakyat Malaysia ini sungguh berani pergi ke negara-negara lain tanpa proses yang betul tetapi kalau hendak cucuk jarum halus itu takut pula? Mat Taichi bukan apa, cuma kasihan pada mereka yang terpaksa menanggung derita akibat dikelilingi golongan yang mementingkan diri sendiri kerana tidak mahu mengambil vaksin.
Kita harus ingat, bukan kita seorang sahaja yang duduk di dunia ini. Berapa ramai lagi nyawa yang perlu terkorban akibat sikap tidak endah manusia? Pada pendapat semua, apakah denda yang sepatutnya diberikan kepada mereka-mereka yang suka menipu ini?
Perlukah lesen klinik atau doktor tersebut ditarik? Adakah mereka yang membeli sijil vaksin palsu perlu membayar denda atau hukuman penjara? Yang pasti, undang-undang perlu memainkan peranan.
Pss: Akhir kata, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya akan jatuh ke tanah jua jadi janganlah kita sibuk menjadi tupai tetapi jadilah insan yang berguna dan tidak menyusahkan orang lain.
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Ada ‘tangan ghaib’ ubah data kematian Covid-19, dakwa Tiong Khairy jadi sasaran Tiong lagi, kali ini isu pembelian vaksin Kekasih pisau cukur saman putera diraja Itali Abang Viva dapat hadiah superbike Yamaha XJ6 Pemuda Umno lancar kaji selidik berhubung isu pengeluaran KWSP Kelibat lembaga ‘misteri’ bergolek atas jalan raya Pegawai JIM dakwa diugut pegawai penyiasat SPRM Isteri serang kekasih gelap suami Pening kepala dapat jiran perangai macam ini Hati Mahadi Sedih Dapat Tahu Lamaran Ditolak, Rupanya Kena Prank Dengan Ibu Bapa Heliza [VIDEO] “Jangan Buat Perkara Mengarut!! PU Syed Tegur Trend ‘Unboxing Pengantin’ Di TikTok [VIDEO] Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Kasut Nike Nabil Ahmad berharga RM12,000

Hakim berbogel di bilik isteri orang selepas minta izin solat

The post Antivaksin golongan ‘pemurah’, rela bayar untuk dapat sijil vaksin palsu appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/12/antivaksin-golongan-pemurah-rela-bayar-untuk-dapat-sijil-vaksin-palsu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dipercayai Jual Sijil Vaksin Palsu Hingga Satu Sijil Rm400 Doktor 51 Tahun Dicekup

Dipercayai Jual Sijil Vaksin Palsu Hingga Satu Sijil Rm400 Doktor 51 Tahun Dicekup

papar berkaitan - pada 10/1/2022 - jumlah : 189 hits
Seorang doktor lelaki berusia 51 tahun yang dipercayai menjual sijil vaksinasi Covid 19 palsu berjaya ditahan polis Terengganu dalam satu serbuan di klinik swasta di Marang kelmarin Menurut Ketua Polis Terengganu Datuk Rohaimi Md Isa serbua...
Perketatkan Sistem Jangan Sampai Sijil Vaksin Palsu Terus Berleluasa

Perketatkan Sistem Jangan Sampai Sijil Vaksin Palsu Terus Berleluasa

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 166 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Terus amalkan SOP kita pun dah ragu ragu orang sebelah kita vaksin ke tidak BANGI Perbuatan individu tidak bertanggungjawab menjual atau menggunakan sijil vaksinasi palsu ketika negara masih berdepan pandemik...
Polis Siasat Sijil Vaksin Palsu Terdapat Di Negeri Lain Acryl

Polis Siasat Sijil Vaksin Palsu Terdapat Di Negeri Lain Acryl

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 172 hits
AGENDA DAILY Ketua Polis Negara Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani Kegiatan penjualan sijil palsu vaksinasi Covid 19 berkemungkinan berlaku juga di negeri lain dan polis akan menyiasat berhubung perkara tersebut kata Ketua Polis Negara Tan...
2 Disyaki Orang Tengah Sindiket Sijil Vaksin Palsu Diberkas

2 Disyaki Orang Tengah Sindiket Sijil Vaksin Palsu Diberkas

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 141 hits
Suspek terbabit direman empat hari bermula hari ini bagi membantu siasatan berhubung kes penipuan sijil vaksinasi lengkap dua dos dalam aplikasi MySejahtera membabitkan tiga penjawat awam Melaka semalam PETALING JAYA Dua lelaki dipercayai o...
Doktor Klinik Swasta Diberkas Dipercayai Jual Sijil Vaksin Covid 19 Palsu

Doktor Klinik Swasta Diberkas Dipercayai Jual Sijil Vaksin Covid 19 Palsu

papar berkaitan - pada 10/1/2022 - jumlah : 165 hits
Doktor klinik swasta diberkas dipercayai jual sijil vaksin Covid 19 palsu Satu kegiatan penjualan sijil vaksinasi Covid 19 yang dipercayai palsu terbongkar apabila polis Terengganu menahan seorang doktor lelaki berusia 51 tahun di klinik sw...
Sijil Vaksin Palsu Polis Tahan 6 Lagi Individu Aktif Cari Pelanggan

Sijil Vaksin Palsu Polis Tahan 6 Lagi Individu Aktif Cari Pelanggan

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 137 hits
KUALA TERENGGANU Seramai enam individu termasuk seorang juruteknik ditahan bagi membantu siasatan berhubung penipuan sijil vaksinasi dipercayai palsu didalangi seorang doktor antivaksin Ketua Polis Terengganu Datuk Rohaimi Md Isa berkata ke...
Demi Bonus Kerajaan Pasangan Antivaksin Sanggup Beli Sijil Vaksin Covid 19

Demi Bonus Kerajaan Pasangan Antivaksin Sanggup Beli Sijil Vaksin Covid 19

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 117 hits
ALOR GAJAH Sepasang suami isteri antivaksin dicekup selepas dipercayai membeli sijil digital suntikan vaksin Covid 19 palsu berharga RM1 000 demi mendapatkan bonus tahunan kerajaan kelmarin Pasangan berusia 38 dan 33 tahun itu yang merupaka...
Sijil Vaksin Tanpa Suntikan Enam Ejen Di Terengganu Direman

Sijil Vaksin Tanpa Suntikan Enam Ejen Di Terengganu Direman

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 182 hits
Oleh Pihak berkuasa membuka kertas siasatan berhubung dakwaan sijil digital vaksin palsu GAMBAR HIASAN Abd Razak Aid ENAM lelaki direman tiga hari bermula hari ini bagi membantu siasatan menerima bayaran untuk membekalkan sijil vaksinasi CO...
Lagi Kes Sijil Tipu Vaksin Dibuang Botol Dipulang Kepada Kkm

Lagi Kes Sijil Tipu Vaksin Dibuang Botol Dipulang Kepada Kkm

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 171 hits
Oleh Pihak berkuasa membuka kertas siasatan berhubung dakwaan sijil digital vaksin palsu GAMBAR HIASAN Abd Razak Aid POLIS menahan tujuh individu tempatan termasuk tiga wanita berumur lingkungan 20 hingga 35 tahun yang merupakan pekerja dan...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Wish List April 2024

Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun