Antara Sebab Sebab Setiap Pelancong Islam Mesti Menginap Di Eid Guesthouse Seoul


Anda mungkin pernah mendengar restoran Korea halal di Seoul, Eid Halal Korean Food; mereka baru-baru ini menubuhkan sebuah rumah tumpangan yang memenuhi keperluan pelancong Muslim! Berikut adalah 6 sebab untuk meyakinkan anda mengapa rumah tamu Eid sesuai untuk penginapan anda di Seoul.
 
Rumah tamu Eid terletak hanya 2 minit dari restoran Halal mereka
Anda boleh makan makanan asli Korea sebelum anda bersiar-siar di siang hari dan makan malam setelah anda kembali. Restoran mereka adalah harus dikunjungi apabila mereka telah berjaya memperluaskan perniagaan Eid dengan rumah tamu kurang dari satu tahun selepas dibuka.

Merupakan Bulgogi halal terbaik di seluruh Korea, restoran Eid menyajikan semua hidangan mereka tanpa MSG. Waktu penginapan saya, saya cukup bernasib baik kerana dapat melihat mereka mempersiapkan Bulgogi. Mereka menggunakan bahan semulajadi seperti pear untuk memberikan rasa semula jadi.

 
Rumah tamu ini juga merupakan batu dari Masjid Seoul
Anda dapat menghadiri solat Jummah pada hari Jumaat dan merasakan suasana beribadat yang berbeza di Masjid. Ia juga merupakan salah satu tarikan di Itaewon . Walaupun ia terutamanya dipenuhi dengan orang asing, anda dapat melihat beberapa orang Muslim Korea dari semasa ke semasa.

Anda mungkin dapat melihat Korea Muslim terkenal secara sekilas, Olabora Song, yang mengajar bahasa Arab di masjid
 
Peraturan ketat terhadap alkohol (papan tanda berbahasa Inggeris!)
Rumah tamu Eid mungkin satu-satunya rumah tamu yang mempunyai peraturan ketat terhadap alkohol sehingga anda akan merasa lebih selamat tinggal di rumah tamu ini berbanding yang lain. Selain itu, peraturan mereka semua ditulis dalam Bahasa Inggeris supaya anda lebih senang untuk membaca. (Terutama dengan budaya kitar semula yang ketat di Korea)

 
Dipenuhi kedai / kafe yang unik
Berhadapan dengan Rumah Tamu Eid dipenuhi dengan kedai kulit, kedai pakaian murah dan kafe. Lokasi terbaik Instagram foto. (Terutama pada musim sejuk apabila salji turun!)

Terletak bertentangan dengan restoran Eid dan 1 minit dari rumah tamu, Entropy Coffee merupakan tempat kegemaran saya untuk segelas vanilla latte.

Selain itu, Itaewon terletak di perhentian dari Noksapyeong di mana anda akan melihat beberapa seni jalanan dan kafe yang paling indah.
Syarikat Seoul Honey adalah permata yang tersembunyi yang saya terjumpa semasa berkeliaran di sekitar Noksapyeong. Saya sangat rekomendasikan “lavender lemonade”. Rasa lavender yang sangat halus menghasilkan rasa masam manis dari lemonade.

Nota: Entropy Coffee dan Seoul Honey Company menjual alkohol juga. Berwaspada ketika anda ingin ke sana.
 
Cenderahati
Perlukan cenderahati untuk keluarga dan rakan-rakan? Eid mempunyai koleksi cenderahati dari kantung Korea ke cermin yang boleh anda beli di kawasan “lounge”.

Berkolaborasi bersama jenama hijab pertama di Korea, AZFEZA, Rumah Tamu Eid juga menjual hijab yang dibuat di Korea.

 
Belajar masakan masakan Korea Rumah Tamu Eid mengadakan kelas memasak dimana anda boleh mendaftarkan diri. Menu untuk kelas termasuk Ddeokbokki dan Pajeon (Korea Pancake). Anda juga boleh meminta untuk belajar hidangan lain tetapi mereka tertakluk kepada ketersediaan.

Kelas memasak diadakan di restoran Eid sebelum waktu buka. Anda boleh menonton coretan bagaimana membuat Ddeokbbokki (kek beras pedas) seperti yang diajar oleh Chef Hyunwoo.
Beberapa maklumat tambahan mengenai bilik mereka – Eid mempunyai 2 bilik asrama wanita dan 1 bilik keluarga untuk 4. Sekarang mereka tidak mempunyai bilik untuk hanya tetamu lelaki. Para tetamu juga dialu-alukan untuk menggunakan dapur mini mereka untuk memasak makanan ringan. Sarapan bijirin, roti dan susu disediakan di kawasan dapur.
 
Lokasi: 67-20, Usadan-ro 4-gil, Yongsan-gu, Itaewon, Seoul, Korea Selatan 140-824
Bagaimana untuk ke sana:

Untuk arahan yang lebih terperinci, lihat halaman Facebook mereka.
 
Klik di sini untuk menempah penginapan anda di Eid Guesthouse.
Tips: jika anda membawa bagasi yang berat bersama, sebaiknya anda mengambil teksi kerana rumah tamu terletak di atas bukit jadi agak sukar untuk anda menyeret bagasi berat.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Antara Sebab-Sebab Setiap Pelancong Islam Mesti Menginap di Eid Guesthouse, Seoul appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/antara-sebab-sebab-setiap-pelancong-islam-mesti-menginap-di-eid-guesthouse-seoul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perbezaan Antara Bertunang Dan Bercouple Dalam Islam

Perbezaan Antara Bertunang Dan Bercouple Dalam Islam

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 368 hits
Kita semua tahu bertunang itu ada dalam agama Tetapi kita kekadang lupa bahawa setiap urusan agama ada tujuan yang tersendiri Poligami sebagai contoh tidak boleh sewenang2nya dijadikan senjata kononnya sunnah lalu diambil sambil lewa sehing...
Antara Doa Mustajab Di Hari Arafah Adalah Mendoakan Kaum Kapir Mendapat Hidayah Peluk Islam

Antara Doa Mustajab Di Hari Arafah Adalah Mendoakan Kaum Kapir Mendapat Hidayah Peluk Islam

papar berkaitan - pada 11/8/2019 - jumlah : 573 hits
Ia bermula dengan akhlak Islam seperti AMANAH bijaksana berhemah SEBAGAI imej awal yang menarik PERHATIAN bukan Islam Ia harus bermula dengan bekerjasama bukannya bermusuhan Tanganinya dan berhadapan secara fakta dan kebenaran dan bukannya ...
Dr Zakir Naik Demi Islam Kita Mesti Pertahankannya

Dr Zakir Naik Demi Islam Kita Mesti Pertahankannya

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 268 hits
SETELAH meneliti kenyataan penuh Dr Zakir Naik terhadap isu pengusiran tetamu lama saya berpendapat kenyataan Dr Zakir Naik tidak sepenuhnya memberi erti bahawa beliau bermaksud seperti yang di fahami oleh banyak pihak daripada hasil lapora...
Pengorbanan Keikhlasan Perlu Dihayati Setiap Umat Islam

Pengorbanan Keikhlasan Perlu Dihayati Setiap Umat Islam

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 201 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Sheer Laundry Detergent Eco Friendly Yang Mesti Ada Di Setiap Rumah

Sheer Laundry Detergent Eco Friendly Yang Mesti Ada Di Setiap Rumah

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 549 hits
Pernah dengar jenama Sheer CN pun baru cuba laundry detergent Sheer ni hasil recommended seorang kawan Katanya sabun pencuci ni eco friendly selamat untuk bayi Kiranya tak perlu asing nak basuh baju orang dewasa bayi hanya guna satu sabun p...
Beijing Arah Tulisan Arab Simbol Orang Islam Dibuang

Beijing Arah Tulisan Arab Simbol Orang Islam Dibuang

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 184 hits
Pihak berkuasa di ibu negara China mengarahkan restoran dan gerai halal membuang tulisan Arab dan simbol berkaitan Islam daripada papan tanda mereka sebahagian daripada usaha nasional untuk mencinakan penduduk yang beragama Islam Para peker...
Membeli Kek Dari Gereja Yang Dijual Oleh Orang Susah Boleh Kah Umat Islam Memakannya

Membeli Kek Dari Gereja Yang Dijual Oleh Orang Susah Boleh Kah Umat Islam Memakannya

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 443 hits
Apakah orang islam dilarang atau tidak boleh memakan makanan yang diperbuat dari gereja atau rumah agama bukan islam Sumber info dari pemilik facebook Tadi masa keluar makan malam dengan suami ada sorang lelaki hulurkan sekeping kertas yang...
Tulisan Jawi Warisan Tamadun Islam

Tulisan Jawi Warisan Tamadun Islam

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 290 hits
ABDUL HADI AWANG SEMUA ilmuan Timur dan Barat secara ikhlas tanpa fanatik dan prejudis mengakui peranan Islam mencipta tamadun yang menjadi asas kepada kemajuan dunia terkini Namun munculnya tanda tanda kemusnahan tamadun sekarang kerana me...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Vivo Y200i Smartphone Specifications And Prices

Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb