Annuar Pula Dedah Komplot Zahid Singkir Tok Mat Diminta Lawan Dalam Pemilihan


agendaily.com18/07/2023

Annuar menggesa supaya UMNO singkirkan Zahid.

Tan Sri Annuar Musa hari ini pula mendedahkan komplot Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi untuk menyingkirkan Datuk Seri Mohamad Hasan pada Pemilihan UMNO 2018 yang lalu.

Bagaimanapun, bekas Ahli Parlimen Ketereh itu tidak berminat untuk mengikut rancangan Presiden UMNO kerana tidak mempunyai cita-cita untuk menjadi pemimpin nombor dua dalam parti tersebut.

“Saya sudah sampai Lapangan Terbang Subang waktu itu, dia call suruh saya bertanding, saya kata macam mana nak bertanding, naib presiden pun tak pernah bertanding, macam mana nak bertanding timbalan presiden.

“Saya bukan nak tanding, Zahid tahu saya tak nak bertanding, saya hanya bertanding Majlis Kerja Tertinggi (MKT), dia kata, anggap ini sebagai arahan.

“Saya kata kenapa saya nak kena bertanding? Dia kata sebab Hisham (Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein) tak nak bertanding, dia pula tak nak Tok Mad,” katanya dipetik laporan MalaysiaGazette hari ini.

Sebelum ini, Annuar membuat keputusan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO dan menentang penyandangnya, Mohamad pada pemilihan parti itu 30 Jun 2018.

Keputusan Annuar menawarkan diri bertanding jawatan tersebut dibuat selepas mengambil kira situasi terkini parti.

Tambah Annuar, Zahid menolak timbalannya susulan keputusan beberapa Pilihan Raya Kecil (PRK) pada 2018 menunjukkan prestasi yang cemerlang di bawah pentadbiran Mohamad.

“Bila Zahid ambil alih, pergi separuh jalan, kita lihat orang marah sangat pada UMNO selagi Zahid pegang. Dia berundur sekejap, bila Tok Mad pegang, UMNO naik mencanak, ini sejarah.

“Data pilihan raya bawah Tok Mad, menang… menang…menang…kemudian bila dia (Zahid) nampak Tok Mad kuat, dia datang balik, claim balik jawatan daripada Tok Mad.

“Dia tak boleh tipu, dia beritahu saya, dia tak nak Tok Mad kuat, sekarang dia kutuk saya kalah, maka dia lantik saya jadi SUA (Setiausaha Agung) UMNO,” katanya lagi.

Annuar mendakwa tiada pilihan melainkan terpaksa menuruti arahan Zahid untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO tanpa keluar berkempen.

“Oleh kerana dia kata, saya dilantik oleh dia, maka saya bertanding, dia pun tahu saya bertanding, saya tak berkempen pun.

“Bukan saya minat sangat dengan jawatan itu, saya ini pekerja parti dan saya orang yang tak ada duit nak tabur sana tabur sini, saya masuklah bertanding, maka saya tak menang, saya tak dukacita, sebab Tok Mad kawan baik saya,” katanya lagi.

Meskipun Annuar tewas namun beliau berjiwa besar dan boleh menerima sesiapa sahaja di dalam UMNO untuk menjadi pemimpin parti itu.

“Saya tanding lawan Tok Mad saya kalah, Tok Mad jadi calon di Rembau, siapa dia pengarah pilihan raya dia? Bukan orang Negeri Sembilan (tapi) saya, saya pengurus kempen, saya penyelaras koordinator pilihan raya Rembau.

“Saya yang atur strategi biar Tok Mad menang dengan majoriti besar, Tok Mad jangka menang 2,000 undi sahaja, saya kata tidak, saya akan buat sesuatu, dia akan menang lebih dari itu,” katanya lagi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/07/annuar-pula-dedah-komplot-zahid-singkir.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Annuar Musa Tidak Akan Lawan Anak Sendiri

Annuar Musa Tidak Akan Lawan Anak Sendiri

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 104 hits
Sinar HarianBACHOK Presiden Muafakat Nasional Tan Sri Annuar Musa memberi bayangan beliau tidak akan berlawan dengan anaknya Afiq Amani pada Pilihan Raya Negeri 12 Ogos ini Ia susulan Afiq Amani antara 155 nama yang dihantar oleh UMNO Kelan...
Iqbal Tu Mat Celah Dah Sendu Ds Vida Yakin Insp Sheila Tak Dapat Lawan Kehebatan Dirinya Hanya Iqbal Yang Tahu

Iqbal Tu Mat Celah Dah Sendu Ds Vida Yakin Insp Sheila Tak Dapat Lawan Kehebatan Dirinya Hanya Iqbal Yang Tahu

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 226 hits
Usahawan kontroversi Datuk Seri Vida menganggap kisah bekas teman lelakinya Ahmad Iqbal Zulkefli sekadar gimik murahan memandangkan tiada kisah 8216 viral 8217 membabitkan lelaki itu Kata DS Vida Iqbal tidak akan bertemu dengan pengganti ya...
Fielding Tok Mat Will Help Ph Bn Retain Negeri Sembilan Say Analysts

Fielding Tok Mat Will Help Ph Bn Retain Negeri Sembilan Say Analysts

papar berkaitan - pada 9/7/2023 - jumlah : 204 hits
Mohamad Hasan has hinted he may contest in Rantau which he represented from 2004 to 2018 at the state assembly elections in August PETALING JAYA Political analysts believe the Pakatan Harapan Barisan Nasional alliance will have a stronger c...
Zahid Tak Boleh Selamatkan Umno Walaupun Buat Pembedahan Plastik Annuar

Zahid Tak Boleh Selamatkan Umno Walaupun Buat Pembedahan Plastik Annuar

papar berkaitan - pada 12/7/2023 - jumlah : 168 hits
UMNO tidak boleh diselamatkan selagi Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjadi Presiden parti tersebut kata Tan Sri Annuar Musa Bekas pemimpin veteran yang dipecat UMNO sebelum ini menasihati agar segera disingkirkan Zahir daripada parti terseb...
Annuar Cabar Zahid Berdebat Dakwa Umno Kini Jadi Peminta Sedekah Kerusi

Annuar Cabar Zahid Berdebat Dakwa Umno Kini Jadi Peminta Sedekah Kerusi

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 115 hits
agendaily com06 07 2023Annuar mencabar Zahid untuk berdebat Cabaran dilontar Tan Sri Annuar Musa kepada Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk berdebat bagi melihat siapa sebenarnya pengkhianat orang Melayu dan Islam Bekas setiau...
Penganalisis Calonkan Tok Mat Akan Bantu Ph Bn Kekalkan N Sembilan

Penganalisis Calonkan Tok Mat Akan Bantu Ph Bn Kekalkan N Sembilan

papar berkaitan - pada 9/7/2023 - jumlah : 172 hits
Shahrul ShahabudinPETALING JAYA Penganalisis politik percaya peluang Pakatan Harapan Barisan Nasional untuk terus memegang Negeri Sembilan lebih cerah jika Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan bertanding di Rantau yang diwakilinya selama em...
Zahid Comes To Guan Eng S Defence Over Viral Report

Zahid Comes To Guan Eng S Defence Over Viral Report

papar berkaitan - pada 10/7/2023 - jumlah : 122 hits
Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi has come to Lim Guan Eng s defence following a viral report alleging that the latter said Perikatan Nasional would destroy temples in Penang if the coalition were to come to power Zahid who is also t...
Hina Sultan Selangor Zahid Minta Sanusi Taubat

Hina Sultan Selangor Zahid Minta Sanusi Taubat

papar berkaitan - pada 13/7/2023 - jumlah : 169 hits
Nora MahparPUTRAJAYA Presiden Umno Zahid Hamidi meminta Sanusi Md Nor taubat susulan dakwaan pemimpin PAS itu menghina Sultan Selangor pada satu ceramah di Selayang kelmarin Beliau mewakili Barisan Nasional mengingatkan Sanusi bahawa tidak ...
Is There A Mutiny Brewing Within Umno Against Zahid

Is There A Mutiny Brewing Within Umno Against Zahid

papar berkaitan - pada 15/7/2023 - jumlah : 158 hits
This could pull the carpet from underneath the unity government MURRAY HUNTER After much dissent from grassroots DAP members in Penang against the removal of incumbent chief minister Chow Kon Yeow as CM candidate and the backtracking of DAP...
If Anwar Is Bad Najib Was Worse

Dua Lelaki Maut Berbalas Tembakan Dengan Polis

Tengku Zafrul Defends Blackrock S Involvement In Mahb

Bufet Bertema Dari Legumes Catering Istimewa Untuk Semua Majlis

Sedarlah Diri Jangan Terlalu Berlebihan

Why Green Credentials Must Be A Business Imperative

Mcdonald S Malaysia Laments Acts Of Vandalism On Its Premises

Makan Di Othman Mee Tarik



10 Fakta Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah 2024 Yang Ramai Tak Tahu Gandingan Pelakon Erysha Emyra MK K Clique Siaran TV3 Malaysia Tonton

5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat


Boboiboy Galaxy Windara

Abubakarxli Bayang Chord

Segenggam Kekuasaan Jili 3 By Dr Haji Muhammad Rakib S H M Ag Dosen

Cara Claim Baucar Buku Madani 2024 Rm100 Serta Senarai Buku Cadangan Madani 2024

Telur Setengah Masak Atau Tiga Suku Masak Tu Camna Rupanya

Apalah Nasib Rumah Kg Sri Makmur Dirobohkan Rakyat Jadi Gelandangan