Annuar Cabar Zahid Berdebat Dakwa Umno Kini Jadi Peminta Sedekah Kerusi


agendaily.com06/07/2023
Annuar mencabar Zahid untuk berdebat.Cabaran dilontar Tan Sri Annuar Musa kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk berdebat bagi melihat siapa sebenarnya pengkhianat orang Melayu dan Islam.

Bekas setiausaha agung Barisan Nasional (BN) yang dipecat Zahid sebelum ini, mendakwa pengkhianat orang Melayu sebenar adalah Timbalan Perdana Menteri tersebut yang mengorbankan prinsip demi jawatan untuk bekerjasama dengan DAP.

“Hamba menawarkan diri buat pentas letak Zahid situ letak hamba situ, mari kita berdepan dengan rakyat menceritakan apa yang sebenarnya berlaku.

“Yang merosakkan perjuangan politik orang Melayu dan Islam hari ini adalah Zahid dan bukannya pemimpin-pemimpin PAS,” katanya semasa berucap di ceramah Pakat Pertahan di Bachok malam tadi.

Dalam ucapannya lagi, bekas Ahli Parlimen Ketereh itu berkata langkah Zahid bersama cikgunya, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membentuk jajaran baharu bersama DAP sudah bermula sejak 2020 lagi.

“Strategi jajaran baharu, daripada tahun 2020 sampai sekarang ini saya nak beritahu kepada sahabat ambo dalam UMNO.

“UMNO hari ini sudah tidak UMNO dulu, UMNO dulu yang berdiri tegak berdiri bebas atas kaki sendiri, UMNO hari ini adalah menjadi barua kepada Anwar dan barua kepada DAP,” katanya lagi.

Jelasnya lagi, UMNO kini dibawah penguasaan Zahid sudah semakin lemah dan terpaksa tunduk kepada abang besar iaitu DAP yang lebih berkuasa dalam kerajaan campuran.

“Tak malu muka lagi kita nak duduk dalam UMNO, dulu UMNO adalah parti yang menentukan kerusi bagi semua pihak…

“Abang besar (UMNO), hari ini UMNO adalah parti peminta sedekah, nak bertanding di Selangor dan Negeri Sembilan nak kena minta sedekah kerusi.

“Dan sudah tentulah abang besar adalah PH, dia tidak akan bagi cukup kerusi… Kerusi-kerusi kawasan undi bukan Melayu dia tak berani ambil dari DAP, akhirnya hari ini UMNO bukan sahaja menjadi parti yang hilang wibawa tetapi Barisan Nasional (BN) itu sendiri sudah tidak ada nilai,” ujarnya.

Bagi menguatkan lagi hujah UMNO-BN kini sudah lemah dan sekadar menjadi pak turut, Annuar berkata keputusan MIC dan MCA tidak meletak calon pada Pilihan Raya Negeri (PRN) adalah bukti yang jelas menunjukkan bekas partinya itu bukan lagi kuat seperti sebelum ini.

“Hari ini tengok MCA umum tak pernah berlaku dalam sejarah, enam negeri pilihan raya MCA tidak akan letak calon seorang pun, petang tadi MIC pula buat pengumuman enam negeri pilihan raya, MIC tidak akan letak calon seorang pun.

“MIC dan MCA tidak lagi bersama dengan semangat Barisan Nasional kerana sudah dibunuh Zahid Hamidi kerana mahu jadi kuli kepada DAP,” katanya lagi.

Annuar menasihati ahli-ahli UMNO agar tidak memangkah UMNO pada PRN di enam negeri kali ini kerana setiap satu undi hanya akan menguatkan lagi DAP dalam kerajaan campuran.

“Maka pesanan hamba kepada sahabat-sahabat dalam UMNO, jangan melabur saham untuk memperkuatkan DAP, jangan cuba melabur dengan sokong UMNO erti akan tegap dan kukuh lagi kedudukan DAP.

“Kalau sayang kepada agama, bangsa dan negara, duduk dalam UMNO undi kena bersatu dengan Perikatan Nasional pada pilihan raya ini,” ujarnya lagi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/07/annuar-cabar-zahid-berdebat-dakwa-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Umno Bidas Guan Eng Tapi Zahid Pertahan Dakwa Cuba Burukkan Dap

Pemuda Umno Bidas Guan Eng Tapi Zahid Pertahan Dakwa Cuba Burukkan Dap

papar berkaitan - pada 10/7/2023 - jumlah : 115 hits
agendaily com09 7 2023Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempertahankan kenyataan Lim Guan Eng Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempertahankan Pengerusi DAP Lim Guan Eng yang didakwa sengaja membangkitkan isu 3R iaitu agama raja da...
Zahid Tak Boleh Selamatkan Umno Walaupun Buat Pembedahan Plastik Annuar

Zahid Tak Boleh Selamatkan Umno Walaupun Buat Pembedahan Plastik Annuar

papar berkaitan - pada 12/7/2023 - jumlah : 166 hits
UMNO tidak boleh diselamatkan selagi Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjadi Presiden parti tersebut kata Tan Sri Annuar Musa Bekas pemimpin veteran yang dipecat UMNO sebelum ini menasihati agar segera disingkirkan Zahir daripada parti terseb...
Bn Tanding 45 Kerusi Dun Ph 55 Zahid Hamidi

Bn Tanding 45 Kerusi Dun Ph 55 Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 2/7/2023 - jumlah : 176 hits
BernamaBarisan Nasional dijangka bertanding 45 peratus daripada 245 kerusi Dewan Undangan Negeri di enam negeri yang akan mengadakan pilihan raya negeri manakala selebihnya akan ditandingi oleh Pakatan Harapan Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahm...
Boycotting Bn Ph At Polls Weakens Umno Not Zahid Says Veteran

Boycotting Bn Ph At Polls Weakens Umno Not Zahid Says Veteran

papar berkaitan - pada 29/6/2023 - jumlah : 133 hits
Mustapha Yaakub says Umno members voted for PN in GE15 in protest against Ahmad Zahid Hamidi but this did not affect his position as party president Boycotting Barisan Nasional and Pakatan Harapan in the elections in six states will not wea...
Umno Menang 26 Kerusi Dulu Pun Sebab No Anwar No Dap Shahidan

Umno Menang 26 Kerusi Dulu Pun Sebab No Anwar No Dap Shahidan

papar berkaitan - pada 9/7/2023 - jumlah : 164 hits
agendaily com08 07 2023Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim Datuk Seri Dr Shahidan Kassim tidak melihat UMNO akan dapat memenangi kerusi yang banyak pada Pilihan Raya Negeri di enam negeri malah berkemungkinan akan kalah besar Ahli...
Jangan Hina Penjawat Awam Ahmad Fadhli Bidas Zahid Dakwa Ada Kacang Hantu

Jangan Hina Penjawat Awam Ahmad Fadhli Bidas Zahid Dakwa Ada Kacang Hantu

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 174 hits
agendaily com05 07 2023Ketua Pemuda Perikatan Nasional Ahmad Fadhli Shaari membidas kenyataan Zahid Hamidi Penghinaan terhadap penjawat awam dengan dakwaan kononnya terdapat kacang hantu di dua jabatan kerajaan dikecam Pemuda Pemuda Perikat...
Prn Pulau Pinang Dap Sah Tanding 19 Kerusi Dun Umno Hanya 6 Kerusi

Prn Pulau Pinang Dap Sah Tanding 19 Kerusi Dun Umno Hanya 6 Kerusi

papar berkaitan - pada 13/7/2023 - jumlah : 130 hits
agendaily com12 07 2023Pengerusi PH Pulau Pinang Chow Kon Yeow berkata tiada masalah beri jawatan kepada UMNO jika calon mereka menang PRN nanti Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang menyaksikan UMNO hanya akan bertanding enam kerusi Dewan Undan...
Orang Umno Kesian Hampa Kena Tipu Dengan Zahid Shahidan

Orang Umno Kesian Hampa Kena Tipu Dengan Zahid Shahidan

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 139 hits
agendaily com07 07 2023Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim Bekas veteran UMNO Datuk Seri Shahidan Kassim menggesa agar akar umbi parti tersebut tidak lagi tertipu dengan helah yang sedang dilakukan Presiden mereka Datuk Seri Ahmad...
Ex Umno Minister Annuar Musa Links Kit Siang To May 13 Riot

Ex Umno Minister Annuar Musa Links Kit Siang To May 13 Riot

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 218 hits
Despite repeated denials from DAP Annuar Musa has linked the party to the ethnic riots of May 13 1969 The former Umno minister who is now a PAS member said the bloodshed happened when DAP made its electoral debut that year In the 1969 gener...
Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura

Tahniah Izzat Upkk

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Student Black Shirt Campaign Not Protest Shows Uitm Identity Vc

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut

Jalan Jalan Tengok Rumah Contoh Dekat Durian Tunggal 2024

Pet Expo Midvalley 2024