Angin Kuat Dan Sejuk Mula Melanda Malaysia


 


Angin kuat dan sejuk mula melanda Malaysia | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Rasanya dah 2 ke 3 hari juga rasa sejuk je. Siang dengan malam. Angin Sejuk yang Melanda Malaysia ni rasanya tiap tahun pun sama sahaja, tapi kali ini punya sejuk lain macam. Bila lain macam itu, mulalah pelbagai teori keluar dan salah satunya pasti Angin Sejuk Tanda Kiamat!

Semalam juga tersebar cerita mengenai cuaca sejuk melampau yang kini melanda texas. Daripada gambar-gambar yang dikongsikan, rasa risau itu menebal di dalam hati. Manakan tidak, anjing sampai beku akibat cuaca sejuk melampau tu. Yang paling aku risaukan adalah, bagaimana nasib “homeless” dekat sana.

Berbalik kepada cerita Angin Kuat Di Melaka sekarang ini, kuatnya tu, boleh kata “bergoyang” jugalah aku atas motosikal. Dah la kuat, di tambah dengan angin sejuk lagi, maka bertambah-tambah la jadinya aku atas motor tu. Memang kurang fokus atas jalan jadinya. Cuma nasib baik, sekarang kita dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), jadinya kurang sikit kenderaan atas jalan.

Sedikit aku nak kongsikan cerita mengenai Angin Sejuk Sebelum Kiamat ni. Bila cerita ini kembali tersebar, rasa takut itu memang menebal. Mengikut perkongsian, di antara tanda-tanda kecil kiamat adalah “Diutusnya Angin Yang Lembut Mencabut Ruh Orang Beriman”.

Ada satu masa, akan diutuskan angin lembut untuk mencabut roh orang orang yang beriman. Dan selepas daripada itu, tidak akan kedengaran lagi mereka yang selalu menyebut nama Allah. Cuma mereka yang jahil sahaja yang tinggal. Dan apabila sampai saat itu, maka terjadilah kiamat.

Angin Yang Lembut Mencabut Ruh Orang Beriman ini dikatakan lebih lembut daripada sutera. Ini adalah kerana, Allah berikan kemuliaan kepada hamba-hambanya yang beriman dalam zaman yang penuh dengan fitnah dan kejelekan.

Seperti hadis an-Nawwas bin Sam’an:


“Tiba-tiba saja Allah mengutus angin yang lembut, sehingga (angin tersebut) mengambil (mewafatkan) mereka dari bawah ketiak-ketiak mereka, lalu diambillah setiap ruh mukmin dan muslim, dan yang tersisa hanyalah manusia yang paling durjana. Mereka menggauli wanita-wanita mereka secara terang-terangan bagaikan keledai, maka kepada merekalah Kiamat akan terjadi.”

Ini sedikit selingan mengenai Angin Sejuk Tanda Kiamat. Kalau kita lihat sekarang, ramai ulama yang telah kembali kepada Allah. Boleh jadi juga ianya sudah sampai ajalnya. Namun yang lebih menakutkan, jika benar angin sejuk ini adalah petandanya.

Apa pun, perbaiki diri. Jika masih banyak kekurangan, perbaiki segera. Tambahkan amal dan tinggalkan dosa. Juga persiapkan diri dan keluarga untuk berhadapan dengan cuaca sejuk yang kini melanda Malaysia. Di dalam negara masih berhadapan dengan wabak covid, kita juga perlu berhadapan dengan cuaca sejuk.

Bila cuaca sejuk ni, pelbagai penyakit timbul. Jadi persiapkan diri dan keluarga dengan pelbagai perlindungan. Dan jangan lupa sentiasa mohon perlindungan daripada yang maha esa, insyaAllah.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2021/02/angin-kuat-dan-sejuk-mula-melanda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sugardaddy Malaysia

Sugardaddy Malaysia

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 132 hits
Malaysia menjadi antara negara mempunyai bilangan sugar daddy paling tinggi di Asia menurut SeekingArrangement laman Sugar Dating terbesar dunia Dilaporkan negara Asia dengan kadar penembusan pendidikan tinggi terbukti lebih terdedah terhad...
Parti Gerakan Rakyat Malaysia Sah Sertai Gabungan Perikatan Nasional Hari Ini

Parti Gerakan Rakyat Malaysia Sah Sertai Gabungan Perikatan Nasional Hari Ini

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 218 hits
KUALA LUMPUR Parti Gerakan Rakyat Malaysia sah menjadi parti politik terbaharu diterima menyertai gabungan Perikatan Nasional hari ini Presidennya Datuk Dr Dominic Lau berkata perkara pihaknya menerima surat pengesahan yang ditandatangani P...
Happy Chinese New Year 2021 Malaysia

Happy Chinese New Year 2021 Malaysia

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 262 hits
Happy Chinese New Year 2021 Malaysia Sudah tiba Tahun Baru Cina Nampak gayanya Covid 19 masih belum pergi Maka tahun ni perayaan CNY 2021 pun perlu disambut dengan berhati hati dan tidak boleh terlalu meriah Masih terasa perayaan Aidilfitri...
Populasi Penduduk Malaysia Sudah Cecah 32 73 Juta Lelaki Melebihi Wanita

Populasi Penduduk Malaysia Sudah Cecah 32 73 Juta Lelaki Melebihi Wanita

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 169 hits
Gambar HiasanPUTRAJAYA Penduduk Malaysia dianggarkan 32 73 juta orang pada suku keempat 2020 meningkat 0 4 peratus daripada 32 59 juta pada tempoh sama 2019 demikian menurut laporan Perangkaan Demografi Ketua Perangkawan Malaysia Datuk Seri...
Covid 19 Di Malaysia Diramal Teruk 20 000 Kes Harian Pada Mac

Covid 19 Di Malaysia Diramal Teruk 20 000 Kes Harian Pada Mac

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 340 hits
WARTAWAN SINAR HARIAN11 FEB 2021SHAH ALAM Kes Covid 19 di Malaysia diramalkan meningkat sehingga 20 000 jangkitan setiap hari bermula 3 Mac tahun ini Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata Institut Metrik dan Penil...
The End Of The Single Party Dominance Era In Malaysia

The End Of The Single Party Dominance Era In Malaysia

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 275 hits
After more than 60 years living under the Umno dominated BN administration Malaysians have become accustomed to the single political party hegemony In fact most of us are still trapped in this mind frame and model that we tend to think ther...
Computer Servers In Malaysia

Computer Servers In Malaysia

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 182 hits
Computer servers in Malaysia have been used to store information and operate online services since the early 90s Since the internet was introduced in Malaysia the technology used to maintain the internet in this country has been steadily ad...
Ds Najib Pernah Tawarkan Malaysia Yang Gah Dan Makmur Cuma Rakyat Yang Memilih Malaysia Seperti Yang Ada Hari Ini

Ds Najib Pernah Tawarkan Malaysia Yang Gah Dan Makmur Cuma Rakyat Yang Memilih Malaysia Seperti Yang Ada Hari Ini

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 274 hits
RAKYAT TIDAK MELIHAT APA YANG ADA JAUH DI HADAPAN DS NAJIB TETAPI HANYA MEMILIH UNTUK MELIHAT DAN MENILAI APA YANG ADA DI SEKELILINGNYA Salah satu keistimewaan bekerja dengan perdana menteri adalah berpeluang untuk mendengar dengan telinga ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malaysia Bersedih Kehilangan 10 Wira Negara



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan