Android Box Terbaik Dan Berbaloi


Android Box Terbaik Malaysia | Musim pandemik Covid-19 ini kita banyak menghabiskan masa di rumah. Selain work from home, aktiviti wajib adalah menonton televisyen. Android box adalah pilihan terbaik untuk menonton filem dan siri tv kegemaran. 


Apa itu Android box? Berbanding Astro, Android box dilihat lebih murah dan fleksibel. Hanya dengan sambungan internet/Wifi, anda boleh menonton saluran tv bNetflix, iFlix, Youtube, menonton berita, melayari internet, dan lain-lain pada televisyen. Malah, tak perlu beli smart tv. Dengan Android box ini boleh transform tv lama into a smart one!






Kelebihan dan kekurangan Android Tv box Malaysia

Kelebihan Android Box

Lebih murah dan senang dipasangJadikan tv hampir seperti telefon pintar/tabletHanya memerlukan sambungan internet/wifi sekurang-kurangnya 1.5MbpsMudah alihMenawarkan ribuan saluran dalam dan luar negaraTiada bayaran bulanan kecuali melanggan servis penstriman seperti Netflix atau NetflixCuaca buruk tidak menjejaskan tontonan 




Kekurangan 
Harga Android box agak mahal sekiranya anda mahukan fungsi yang 'advance'Paparan iklan yang banyakBiarpun menawarkan ribuan channel, namun tidak semua boleh diakses


Banyak Android box dijual di pasaran. Saya senaraikan antara yang berkualiti, harga mampu milik, dan yang paling popular.




1. Mi TV Stick
Android box pertama dalam senarai ini adalah Mi TV Stick dari Xiaomi kerana saya sendiri menggunakannnya. Mi Tv Stick ini adalah antara yang terbaik, berkualiti, dan murah yang boleh anda beli di pasaran hari ini. 


Baca - Cara Daftar Netflix Malaysia


Saiz peranti ini umpama pendrive, cuma sambung di port HDMI pada tv, dan ia sedia untuk ditonton. Dengan 1GB RAM + 8GB ROM, ia amat lancar, smooth dan tidak mengalami sebarang lagging. Anda boleh jadikan tv macam telefon. Boleh browsing, download apps pada Google Play, termasuklah main game yang specially made for tv!


 
Antara mukanya juga amat lancar dan mudah untuk digunakan. Terbina dengan Google Assistant dan Chromecast, jadi anda boleh menggunakan arahan suara untuk melakukan apa-apa tugasan. Contohnya, "Ok Google, play me a song." Dah berbulan saya pakai, berbaloi teruk. Best android box malaysia 2020! 
 
Harga: RM123
Link pembelian: https://cutt.ly/HkrhcLo


2. TX6 Android TV Box
Ini adalah Android box paling popular. Ramai yang telah memiliki peranti ini sehinggakan menjadi salah satu produk hangat di Shopee. Murah, dan banyak variasi storage 2GB + 8GB hinggalah 4GB + 64GB. 


Baca - Handphone Murah Bawah RM400


 
Ramai yang memilih TX6 kerana ia memiliki ribuan saluran televisyen dari dalam dan luar negara. Bukan itu sahaja, seller juga telah menyediakan beberapa aplikasi yang membolehkan anda menonton sejumlah filem dan siri tv secara percuma. Filem Hollywood, Korea, Melayu, you name it! 


Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kekurangan iaitu banyak iklan dan terdapat beberapa channel yang tidak boleh ditonton. Namun, ia masih amat berbaloi untuk dimiliki. 

 
Boleh guna Air Mouse untuk lebih mudah menaip dan guna cursor.



Harga: dari RM115

Link pembelian: https://cutt.ly/OkrktPn
Air Mouse (RM23): https://cutt.ly/Lkyk1MA


3. Xiaomi Mi Box S
Nah, apa yang membezakan Mi Box S dan Mi Tv Stick tadi? Mi Box S dijana dengan 2GB RAM, menyokong video berkualiti 4K, memiliki 1 USB port, dan sokongan slot microSD atau external hard drive untuk menambah storan peranti. 


Baca - Cara Beli UC PUBG Mobile


Memandangkan ia mempunyai slot USB, jadi anda boleh menyambung wireless keyboard atau Air Mouse agar lebih mudah sewaktu menaip. 
 

 
Anda boleh menonton penstriman dengan lancar, terbina dengan Chromecast, Google Assistant, dan amat mudah untuk digunakan. Designnya juga elegan dan sleek! 


Harga: RM309

Link pembelian: https://cutt.ly/rkrzp2x



4. LongTV
Android tv box terbaik seterusnya adalah LongTv Box. Ia mendapat kelulusan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia (SKMM) dan SIRIM dalam usaha memerangi cetak rompak. Pada tanda harga RM399, anda dapat menonton sejumlah saluran dari dalam dan luar negara  termasuk beberapa saluran dari Astro dengan optimum. 


 
1GB RAM + 8GB ROM, menyokong video 4K penggunaannya amat lancar tanpa sebarang lag.  Ia juga tersedia dengan port ethernet dan USB andai kata anda ingin menggunakan wireless keyboard/mouse.



Untuk yang gemar menyanyi, LongTV turut  menyokong aplikasi karaoke dengan ribuan lagu popular. 


LongTV ini agak mahal berbanding yang lain, tetapi berbaloi untuk jangka masa panjang. Dan, ia sah disisi undang-undang. 


Harga: RM399
Link pembelian: https://cutt.ly/5kyk7N1


5. Q Plus TV Box
Untuk pengguna tegar, saya cadangkan Q Plus TV Box kerana ia kuasakan dengan cipset H6 Quadcore dengan 2GB RAM + 16GB ROM. Malah, anda boleh pilih variasi 4GB RAM + 164GB ROM yang direka khas untuk heavy users.
 


 
Bukan itu sahaja, anda juga boleh menikmati video 6K, tontonan yang lancar tanpa sebarang lag. Pengalaman menonton penstriman berkualiti tinggi pastinya menyeronokkan. Lebih-lebih lagi kalau anda menggunakan pakej internet 100Mbps. 
 
Dari sudut rekaan, Q Plus TV Box memiliki design lebih menarik berbanding Android box lain. Kotak hitamnya melengkung dan dikelilingi lampu LED RGB berwarna-warni.
 
Harga: RM116
Link pembelian: https://cutt.ly/ckylrmT
 
6. MXQ Pro 4K TV Box
MXQ Pro adalah Android box yang paling murah dan basic yang boleh anda dapatkan di pasaran hari ini. Tidak menyokong bluetooth dan masih menggunaka  Android 7.1. 


 
Biarpun berharga bawah RM100, anda masih boleh menikmati video dan filem beresolusi 4K. 1GB RAM + 8GB ROM dilihat agak kecil. Tetapi anda masih boleh memuat turun sejumlah fail dan filem. 


On the bright side, decoder MXQ Pro 4K TV Box memiliki port USB dan slot SD card.

 
Basic sahaja. Sesuai untuk mereka yang berbajet rendah dan hanya ingin menonton Netflix atau Youtube je. 


Harga: RM79.90
Link pembelian: https://cutt.ly/akylsbc




7. SVI Cloud 3Pro
Harganya mungkin agak keterlaluan, tetapi mendapat banyak rekomendasi dek kerana kelancaran sistem operasinya. Dikuaskan dengan H6 quad-core chipset, menyokong video 4K @ 60fps, dan 4GB RAM + 32GB ROM. 
 


 
Spesifikasi ini cukup untuk anda sekeluarga menonton penstriman lancar pada kualiti visual terbaik. 


SVI Cloud 3Pro ini juga support  dual-band Wi-Fi (2.4G + 5.8G) dan bluetooth. Oh ya, setiap pembelian disertakan wireless keyboard/remote untuk memudahkan anda membuat carian dan menaip.

 
Disamping itu, Android box ini juga menyertakan ribuan saluran dalam dan luar negara meliputi filem, siri tv, sukan, berita, dan banyak lagi. Live tv dan video on demand pun ada tau. 


Harga: RM399

Link pembelian: https://cutt.ly/hkylkqM


8. NVIDIA Shield TV 2019

Bagi mereka yang memiliki tv 4K, NVIDIA Shield adalah Android box terbaik untuk anda. Jenama premium ini bakal memberikan pengalaman menonton filem yang lebih imersif. 
 


 
Kenapa mahal sangat? Sebab ia cukup berkuasa dari segi cipset, kualiti audio, dan visual. Rekaannya pula compact. Berbentuk silinder kecil yang memang direka supaya ia tersorok di belakang tv. Lengkap dengan 1GBPS LAN port, slot micro SD card, dan HDMI.



Remote NVIDIA Shield TV 2019 juga berbeza dengan yang lain. Selain butang Netflix, ia juga hadir dengan butang fast foward, rewind, play/pause, dan kawalan suara.

 
Tidak hairanlah sekiranya ia diangkat sebagai Android box terbaik di luar negara. 



Harga: RM699
Link pembelian: https://cutt.ly/OkylE86


9. H96 Max Android TV
Android box ini juga mendapat review baik dari pelanggan. Basic, murah, dan lancar. Permulaan yang baik untuk mereka yang nak beralih dari syarikat televisyen satelit berbayar. 


 
Terdapat TIGA variasi untuk anda pilih iaitu dari 2GB RAM + 16GB ROM hingga 4GB RAM + 64GB ROM. Anda boleh pilih mengikut bajet dan saiz storage untuk simpan file. 


Banyak sekali pre-installed channels dan filem untuk ditonton. Malah, anda akan mendapat update movie dan series terkini. Sangat-sangat berbaloi dan reviews pun positif.



Harga: RM125
Link pembelian: https://cutt.ly/7kylDJ0



10. T95 TvBox
Pada tanda harga serendah RM145, anda sekeluarga dapat menonton lebih 10,000 channel. Anda boleh layan movie Hollywood, K-Drama, Jepun, UK, Australia, Arabic, dan lain-lain secara percuma. Memang banyak sangat rancangan menarik dari pelbagai kategori iaitu sukan, berita, kartun, dan dokumentari. 


Android box ini senang digunakan. Tambahan pula, setiap pembelian disertakan dengan remote control. Ia juga disokong dengan bluetooth, ini bermakna anda boleh guna wireless keyboard atau lain-lain. 
 
 
Oleh kerana harganya murah dan boleh akses ribuan saluran tv, makan banyaklah iklan yang terpapar. 
 
Harga: RM96
Link pembelian: https://cutt.ly/0kylVey
 
11. MYVIU TV Box
MYVIU TV Box ini juga semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Harganya agak tinggi, tetapi memiliki kandungan terbaik dan berbaloi untuk jangka masa panjang. Pengguna dapat menikmati ribuan saluran dari Malaysia, Singapura, Korea, UK, US, India, dan banyak lagi. 


Kebanyakan rancangan juga menyediakan sarikata dalam Bahasa Melayu. Best kan? Support video 4K, 2GB+8GB, dan hadir dengan remote control. 


Harga: RM358

Link pembelian: https://cutt.ly/CkioWt4

 



Realme Smart TV terbaik
Selain mendapatkan Android box, andai kata anda nak juga blei smart tv, saya cadangkan beli je Realme Smart Tv. Dilancarkan pada 2020, lengkap dengan Android yang boleh muat naik pelbagai apps termasuklah main game. Hadir dalam 2 saiz iaitu 32 inci & 43 inci. 





32 inci - RM888 | Link Shopee - https://cutt.ly/5kycH8Z

43 inci - RM1499 | Link Shopee - https://cutt.ly/IkycPuU 
 
Netflix murah Malaysia
So Android box/smart tv dah ada. Macam mana nak tengok Netflix? Nah, kalau korang tak nak subscribe sendiri mungkin sebab takde kad kredit atau rasa tak berbaloi, korang boleh langgan 1 profile sahaja. Ramai yang buat macam ni termasuk saya sendiri. 





Kat Shopee banyak seller menjual shared akaun Netflix murah. Ada yang RM13.99 untuk 2 bulan murahkan? Review pelanggan pun terbaik. 


Link pembelian - https://invol.co/cl2l8eg




Semoga artikel ini dapat membantu anda dalam mendapatkan Android Box terbaik yang sesuai dengan bajet dan keperluan. Rata-rata mengakui yang peranti ini sangat berbaloi dan lebih jimat berbanding langganan Tv satelit. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2021/02/android-box-terbaik-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Cara Terbaik Mengawal Telefon Pintar Android Milik Anak Sepanjang Pkp

Ini Cara Terbaik Mengawal Telefon Pintar Android Milik Anak Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 213 hits
Sejak PKP 2 0 berkuat kuasa dan PdPR menggantikan waktu sekolah kami menerima banyak mesej dari ibu bapa yang risau anak mereka menghabiskan terlalu banyak masa menghadap peranti Dalam kes serius ada yang pasrah anak yang mengakses kandunga...
Samsung Galaxy S21 Ultra Peranti Android Terbaik Yang Ada Di Pasaran Ketika Ini

Samsung Galaxy S21 Ultra Peranti Android Terbaik Yang Ada Di Pasaran Ketika Ini

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 202 hits
Mula diperkenalkan pada tahun 2009 dengan Galaxy S series siapa sangka siri ini terus kekal releven dan menjadi penantian peminat Android setiap kali model terbaru dilancarkan sehingga ke hari ini Malah siri yang tampil dengan model flagshi...
Syarikat Jual Android Box Didakwa

Syarikat Jual Android Box Didakwa

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 271 hits
KPDNHEP telah mendakwa sebuah syarikat yang menjual Android Box di Shah Alam atas kesalahan menjual perkakasan dan perisian TV sebagai langkah perlindungan teknologi terhadap karya siaran pemilik hak cipta Dalam bahasa mudahnya penjualan An...
Dua Pelajar Perakaunan Universiti Teknologi Mara Antara 10 Yang Terbaik Di Dunia

Dua Pelajar Perakaunan Universiti Teknologi Mara Antara 10 Yang Terbaik Di Dunia

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 221 hits
KUALA LUMPUR Dua pelajar Fakulti Perakaunan Universiti Teknologi MARA melakar kecemerlangan apabila tersenarai antara 10 terbaik dunia dalam peperiksaan The Association of Chartered Certified Accountants dan Certified Accounting Technician ...
7 Drama Korea Terbaik Lakonan Lee Jong Suk

7 Drama Korea Terbaik Lakonan Lee Jong Suk

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 407 hits
Jika anda peminat drama Korea saya percaya anda pasti mengenali Lee Jong Suk Beliau antara susuk tinggi lampai yang sering mewarnai dunia K drama dan menjadi pujaan ramai Disebabkan oleh ramainya peminat itu saya fikir elok kiranya saya kon...
5 Tips Pilih Hotel Dengan Betul Untuk Dapatkan Penginapan Yang Terbaik

5 Tips Pilih Hotel Dengan Betul Untuk Dapatkan Penginapan Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 271 hits
Percutian salah satu cara untuk kita redakan sebentar tekanan kerja Dengan ini anda dapat berehat dengan selesa dan pastinya ceria sepanjang percutian Bila kita bercuti pastinya kita mahukan penginapan yang terbaik untuk diri atau keluarga ...
Inilah Sebabnya Kenapa Yoodo Adalah Pilihan Yang Terbaik

Inilah Sebabnya Kenapa Yoodo Adalah Pilihan Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 312 hits
Salam sejahtera semua Pernah dengar mengenai Yoodo Kalau anda adalah kaki game pasti anda kenal team Yoodo Gank Dalam artikel ini saya akan kongsikan kepada anda mengapa Yoodo adalah pilihan yang terbaik Apa itu Yoodo Yoodo adalah perkhidma...
Daftar Universitas Terbaik Indonesia Terbaru Tahun 2020

Daftar Universitas Terbaik Indonesia Terbaru Tahun 2020

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 225 hits
Pada 2018 Untan dinobatkan sebagai Perguruan Tinggi Negeri terbaik di area Kalimantan berdasarkan pada pemeringkatan Webometric Peringkat Universitas Dunia Webometrics adalah inisiatif untuk mempromosikan dan membuka akses publikasi ilmiah ...
Msi Ge76 Raider Edisi Aurora Adalah Komputer Riba Terbaik Untuk Para Penstrim Permainan Video

Msi Ge76 Raider Edisi Aurora Adalah Komputer Riba Terbaik Untuk Para Penstrim Permainan Video

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 184 hits
Komputer riba adalah suatu peranti yang sangat penting pada masa sekarang Kini ia bukan sekadar kehendak tetapi juga keperluan kepada kita semua untuk membantu dalam meningkatkan produktiviti harian Namun komputer riba ini terdiri daripada ...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Al Kisahnya Raya 2024

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Manfaat Daun Kucai Untuk Kesihatan Yang Ramai Tak Tahu

Faisal Asahan Kau Bersalah Aku Mengalah Chord

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Ai Team Subscribers April 18 2024