Anak Minat Berniaga Popia Cheese Budak Sekolah Makin Dapat Sambutan




POPIA CHEESE BUDAK SEKOLAH MAKIN DAPAT SAMBUTAN | Setiap pagi isnin biasanya saya sibuk siapkan tempahan Popia Cheese Budak Sekolah. Anak saya yang sorang ni sangat suka berniaga. Jadi dia ada dapat banyak tempahan dari kawan-kawan sekolah. Saya terpaksa hadkan tempahan 2 hari sekali dan tak boleh lebih 10 balang.. Tak boleh la ambik setiap hari. Sebab saya pun ada ada banyak kerja nak buat. Alhamdulillah memang dapat sambutan.


Popia Cheese Budak SekolahSetakat ni saya tak de promote di tempat lain sebab tujuan saya buat popia cheese ni pun semata2 sebab saja nak tunaikan permintaan anak-anak sekolah. Sebab tu Popia Cheese ni namanya Popia Cheese Budak Sekolah. Hahah

Popia cheese ni kalau korang tengok kat IG memang agak mahal sikit la. 1 balang kecil tu cecah harga rm 7-8  dengan berat tak sampai 200 g. Jadi budak2 sekolah ni mampu tengok je la..kan? Tapi diaorang nak makan sedap. Hahah..

Satu hari tu saya buat satu balang dan bagi kat Maisara untuk bawa ke sekolah makan dengan kawan-kawan. Disitu lah bermulanya permintaan kawan-kawan yang suruh Maisara jual Popia Cheese ni. Kata diaorang bila makan tak boleh stop.

So sebab tu saya menunaikan lah permintaan kawan-kawan anak saya yang suka sangat makan popia cheese.

Mula-mula memang saya menolak nak buat untuk jual sebab benda ni kena konsisten. Tapi kesian bila ada anak-anak tu yang kata. " Maisara , nanti ibu hang buat popia cheese , bawak kat aku sikit.,."


 Komisyen makin meningkat Punca Anak minat berniagaSebelum saya bagi Maisara jual ni ada banyak benda yang saya fikir kan dari segi harga dan kos  sebab Maisara ni dia memang minat berniaga. Dah tentu lah selain dari nak penuhi permintaan kawan-kawan sekolah dia juga nak penuhkan poket dia. Hahahha.

So saya bagi komisyen untuk 1 balang yang terjual ialah RM2. Masa awal-awal dulu saya bagi rm1.50 tapi sebab sambutan menggalak kan saya naik kan jadi RM2. Bila makin naik komisyen tu lagi la dia suka.


Mula Berniaga sejak Sekolah RendahSejak dari sekolah rendah lagi anak saya ni suka berniaga. Dia pernah jual keychain, jual penanda buku, jual lukisan, jual doodle dan sebelum jual popia cheese dia jual button badge.

Duit yang dia dapat dia akan gunakan untuk beli benda2 yang dia suka tapi yang merapu-merapu je la. Hahha

Saya memang ajar anak saya untuk kumpul duit sendiri kalau nak beli benda mengarut. Tapi kalau nak beli benda yang penting-penting , InsyaAllah ibu dan ayah bebila masa boleh tunaikan.

Oleh sebab dia punya keinginan tu banyak sangat dia mula kumpul duit dengan berniaga.

Kumpul Duit Berniaga Untuk beli Barang yang disukaiSejak akhir-akhir ni dia makin sayang nak gunakan duit dia untuk benda-benda mengarut. Tambah-tambah bila dia tahu kami ada plan nak pergi makan angin kat mana-mana. Lagi la dia simpan duit dia. Supaya dia dapat berbelanja sakan la masa bercuti nanti.Hahahah.



Lagipun dia sedar hobi dia perlukan gadjet yang mahal-mahal.. Dia suka melukis dan dia tahu ada banyak gadjet untuk painting dan drawing yang banyak kat pasaran sekarang ni. Tu juga buat dia suka kumpul duit dan semangat nak berniaga.

Walaupun dia suka berniaga saya dan suami tetap pantau pelajaran dia. Kami tak nak la bila dia berniaga pelajaran dia terabai. Dia berniaga sejak sekolah rendah lagi sampai sekarang dah sekolah menengah jadi dia agak bijak bahagikan antara berniaga dengan belajar.

Perlu Ada Perancangan Jangka PanjangSaya juga pernah bagitau dia lepas PT3 nanti kalau result elok, saya daftarkan perniagaan untuk dia sendiri dan mula berniaga online macam kat Shopee atau Lazada.

Kita tengok la nanti cemana. Budak2 ni bila diaorang ada sesuatu  minat yang bagus, kita sebagai ibu bapa perlu juga pastikan mereka ada perancangan yang baik dengan minat diaorang tu. Kalau kita buat tak endah saja mungkin tu penyebab hangat-hangat taik ayam tu..

Apa pun, doakan lah semoga Maisara berjaya dalam perniagaan dan pelajaran.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/09/anak-minat-berniaga-popia-cheese-budak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Budak Tu Masuk Kelas Dengan Mata Merah Lebam Giginya Tercabut Cikgu Tak Sempat Selamatkan Anak Muridnya Mati Didera

Budak Tu Masuk Kelas Dengan Mata Merah Lebam Giginya Tercabut Cikgu Tak Sempat Selamatkan Anak Muridnya Mati Didera

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 303 hits
Semua pasangan mengimpikan zuriat sendiri Bagi yang tidak berkemampuan ada yang mengambil anak angkat dan menjaganya seperti anak sendiri dengan sepenuh hati Dimanjakan disayangi dan dibahagiakan agar berasa gembira dengan keluarganya Namun...
Bangkit Dari Tidur Dia Akan Cium Perut Saya Bakal Dapat Adik Tak Lama Lagi Niena Baharun Akui Anak Sulung Makin Manja

Bangkit Dari Tidur Dia Akan Cium Perut Saya Bakal Dapat Adik Tak Lama Lagi Niena Baharun Akui Anak Sulung Makin Manja

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 490 hits
Bakal bersalin anak kedua tidak lama lagi pelakon cantik jelita Datin Niena Baharun berkongsi perkembangan terkini tentang diri dan kehamilan keduanya itu bersama sebuah portal hiburan Menurut pelakon Jangan Benci Cintaku ini segala persiap...
Lebih Baik Anak Ada Minat Yang Dia Suka Itu Buat Anak Lagi Cerdik

Lebih Baik Anak Ada Minat Yang Dia Suka Itu Buat Anak Lagi Cerdik

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 445 hits
Zaman moden sekarang kita tengok lebih ramai kanak kanak yang suka menghabiskan waktu terluang mereka dengan aktiviti seperti menonton TV dan bermain gajet Ini antara salah satu keperluan utama anak anak Sampaikan aktiviti bersama keluarga ...
Hilo School Gelar Program Hilo School Learn Play 2020 Biar Anak Anak Nggak Bosan Selama Sekolah Online

Hilo School Gelar Program Hilo School Learn Play 2020 Biar Anak Anak Nggak Bosan Selama Sekolah Online

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 626 hits
Lewat program ini anak anak usia sekolah dasar seluruh Indonesia diajak belajar dengan metode bermain yang interaktif dan menyenangkan
Tak Mahu Ke Rumah Pengasuh Makin Murung Periksa 5 Tanda Ni Pada Anak

Tak Mahu Ke Rumah Pengasuh Makin Murung Periksa 5 Tanda Ni Pada Anak

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 256 hits
Setiap kali ambil anak di pusat asuhan atau di rumah pengasuh periksa tubuh badan dan tingkah laku anak Jangan terlepas bab ini Tingkah laku anak setiap hari sebenarnya mungkin petanda untuk dia memberitahu kepada kita Anak di dera dalam di...
Tak Sangka Mereka Ada Lebih Drpd 1 Video Bersama Anak Sulung Nora Mahu Berjumpa Keluarga Budak Lelaki

Tak Sangka Mereka Ada Lebih Drpd 1 Video Bersama Anak Sulung Nora Mahu Berjumpa Keluarga Budak Lelaki

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 550 hits
Beberapa hari ini tular di media sosial mengenai video pasangan remaja sedang bercummbuan tanpa segan silu Malah paling mengejutkan apabila gadis yang berada dalam video tersebut merupakan anak kepada penyanyi terkenal Nora Ariffin Menerusi...
Jangan Malas Rangsang Otak Anak Lakukan 8 Aktiviti Simple Ni Anak Jadi Makin Bijak

Jangan Malas Rangsang Otak Anak Lakukan 8 Aktiviti Simple Ni Anak Jadi Makin Bijak

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 453 hits
Rupanya ada aktiviti yang bantu anak menjadi pintar sejak bayi Hakikatnya otak bayi mengandungi berjuta sel neuron belum mampu berfungsi lagi setelah dilahirkan dan akan berkembang sehingga bayi menerima imput input yang di sekelilingnya In...
Demi Adik Ini Keputusan Mengeejut Yg Diambil Anak Nora Kpd Budak Lelaki Ini

Demi Adik Ini Keputusan Mengeejut Yg Diambil Anak Nora Kpd Budak Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 461 hits
ANAK sulung penyanyi Nora Ariffin Mohd Syakir Iman Johan 27 sedia memberi peluang kedua kepada remaja lelaki yang terbabit dalam isu video bercmbu dengan adiknya Putri Nor Dahlia baru baru ini Mohd Syakir dalam hantaran di Instagram berkata...
Guan Eng S Budak Sekolah Argument On His Corruption Crime

Guan Eng S Budak Sekolah Argument On His Corruption Crime

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 352 hits
Guan Eng s argument that the MACC did not find any corruption money or cash on his person and or there was no money transferred to his bank account is a budak sekolah argument In that case how could Anwar Ibrahim and Harun Idris be convicte...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses