Anak Didenda Cuci Longkang Mak Serang Cikgu


Anak Didenda Cuci Longkang Mak Serang Cikgu. Beginilah keadaan dunia pendidikan sekarang anak-anak murid memang tidak boleh didenda langsung oleh guru-guru mereka. Tidak seperti zaman kita semua menjadi murid dahulu. Jika kena denda sedikit pun tidak berani untuk memberitahu kepada ibu bapa. Bukan apa nanti ditambah lagi pula denda oleh mereka.
Anak Didenda Cuci Longkang Mak Serang Cikgu (Gambar Hiasan) Kisah ini viral dan mendapat ribuan perkongsian di media sosial rata-rata mengecam tindakan ibu kepada pelajar tersebut. Jom kita ikuti apa cerita sebenar berkaitan berita yang viral ini.
KUALA LUMPUR – “Saya beri amaran pada cikgu, jangan sesekali ulang perkara yang sama!” demikian amaran seorang ibu pelajar kepada guru biologi kelas anaknya.
Prestasi akademi anak tidak memberangsangkan, mendorong si ibu menyerang seorang guru anaknya melalui aplikasi WhatsApp, lapor OhBulan!
Selain ibu bapa, guru juga memainkan peranan penting dalam membentuk akhlak dan mengajar kita tentang erti kehidupan. Tanggungjawab guru sebenarnya sangat berat, kalau mereka menegur atau beri hukuman untuk anak muridnya ia hanyalah untuk beri pengajaran. Bukannya niat lain.
Macam kisah yang dikongsikan oleh salah seorang pengguna di Twitter ni, seorang ibu/bapa kepada seorang murid menghantar mesej (Whatsapp) kepada guru. Dia ingin tahu mengapa anaknya seperti tiada perkembangan dalam pelajaran, kenapa kena denda cuci longkang dan sebagainya. Ini respon guru tersebut..
Tiada adab dan tanpa soal selidik, guru dipersalahkan di atas masalah tersebut sehingga tergamak si ibu memberi guru itu amaran kerana mendenda anaknya mencuci longkang.
Cikgu Dhiya, ‘diserang’ oleh ibu pelajar Tingkatan 4 bernama Hazril Faizul, melalui applikasi WhatsApp.
“Apa yang cikgu ajar anak saya? Tak nampak prestasi langsung. Awak sebagai cikgu seharusnya ambil tahu perkembangan murid. Jangan ambil mudah, saya tidak mahu anak saya tercicir dalam pelajar.
‘Apa yang cikgu ajar anak saya?’
Difahamkan, pelajar berusia 16 tahun itu, Hazril Faizul, juga kerap ponteng kelas menyebabkan guru bernama Dhiya tiada pilihan lalu mendendanya mencuci longkang.
“Saya dengar anak saya didenda oleh cikgu yang mengarahkannya mencuci longkang. Apa salah dia sampai didenda sebegitu? Saya beri amaran pada cikgu, jangan sesekali ulang perkara yang sama!” tegas wanita itu tanpa bertanya terlebih dahulu.
‘Saya warning cikgu’
Ekoran tiada sifat hormat pada guru, Cikgu Dhiya mendedahkan perangai anak wanita itu yang sememangnya bermasalah.
Perbualan WhatsApp di antara si ibu dan guru berkenaan kini viral di media sosial. Ramai netizen yang mengkritik tindakan si ibu yang menyerang Cikgu Dhiya dengan cara yang biadab.



“Tak hairanlah anak dia pun buat perangai di sekolah,” kata netizen.
Enggan beralah dan berterusan dipersalahkan, Cikgu Dhiya membuat pilihan untuk menjawab dan menjelaskan kepada si ibu tentang perangai anaknya di sekolah.
‘Saya tak boleh dah nak menegur nanti mak ayah serang report polis..’
“Anak puan memang bermasalah. Class Biology saya hanya 3 atau 4 kali sahaja dia hadir dalam sebulan. Datang sekolah, tetapi kelas saya, dia tak masuk.
“Datang ke sekolah, siap bawa handphone. Tetapi homework yang diberikan tidak pernah nak disiapkan. Salah ke saya denda cuci longkang surau sebagai pengajaran?
“Saya tak sentuh pun anak puan. Kalau saya sebagai pendidik tidak boleh mendidik anak puan, lebih baik puan sajalah yang mendidiknya. SAya tak boleh dah nak menegur, nanti mak dan ayahnya serang, lapor polis dan sebagainya. Saya didik murid saya mengikut cara saya. Kalau tak puan tak suka, maafkan saya,” jelasnya.
Tambah Cikgu Dhiya lagi, dia hanyalah manusia biasa yang banyak kekurangan. Namun dia telah cuba sedaya upaya mendidik anak muridnya menjadi yang terbaik.
“Saya sayangkan anak-anak murid saya. Saya tidak mahu mereka rosak disebabkan fikiran kolot ibu bapa mereka. Puan sepatutnya hormat saya sebagai guru, bukan main terjah saya,” katanya.
Cikgu Dhiya juga turut menasihatkan wanita terbabit untuk duduk berbincang dengan anaknya itu bagi mengetahui apa masalahnya yang sebenarnya.
Sumber
The post Anak Didenda Cuci Longkang Mak Serang Cikgu appeared first on Berita Viral Terkini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaviralterkini.com/anak-didenda-cuci-longkang-mak-serang-cikgu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rasuah Bekas Ksu Anak Didenda Rm12 6 Juta Bersama

Rasuah Bekas Ksu Anak Didenda Rm12 6 Juta Bersama

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 307 hits
Zikri Kamarulzaman Bekas ketua setiausaha kementerian pembangunan wilayah luar bandar dan wilayah Mohd Arif Ab Rahman dan anaknya Ahmad Zukhairi hari ini didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur hari ini atas tuduhan menerima ...
Cara Cepat Dan Tak Stres Tenangkan Anak Mengamuk Tanpa Mak Ayah Tinggi Suara

Cara Cepat Dan Tak Stres Tenangkan Anak Mengamuk Tanpa Mak Ayah Tinggi Suara

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 274 hits
Ada banyak sebab kenapa anak anda suka mengamuk buat tantrum dan buat perangai Namun kunci utamanya ibu bapa kena bersabar dan pandai tawan hati anak Kadang kadang perangai anak ni sukar dijangka Mula mula nampak elok tapi sekali mengamuk b...
Ini Cara Buat Fillet Ikan Mak Mak Boleh Cuba Untuk Galakkan Anak Makan Ikan

Ini Cara Buat Fillet Ikan Mak Mak Boleh Cuba Untuk Galakkan Anak Makan Ikan

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 490 hits
Ikan masak apapun sedap tapi sayang anak anak sekarang tidak suka ikan kerana tidak mahu bersusah payah membuang tulang Mak mak ambik jalan mudah bagi lauk yang tak bertulang seperti isi ayam Jangan kecewa masalah tulang ikan boleh diatasi ...
Rasuah Projek Bekalan Elektrik Sistem Solar Hibrid Bapa Anak Didenda Rm12 5 Juta

Rasuah Projek Bekalan Elektrik Sistem Solar Hibrid Bapa Anak Didenda Rm12 5 Juta

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 377 hits
Bekas ketua setiausaha kementerian pembangunan wilayah luar bandar dan wilayah Mohd Arif Ab Rahman dan anaknya Ahmad Zukhairi hari ini didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur hari ini atas tuduhan menerima suapan Hakim Azura ...
Ini 3 Punca Anak Selalu Sembelit Najis Keras Ini Penjelasan Pediatrik Mak Ayah Sila Take Note

Ini 3 Punca Anak Selalu Sembelit Najis Keras Ini Penjelasan Pediatrik Mak Ayah Sila Take Note

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 450 hits
Ini 3 Punca Anak Selalu Sembelit Najis Keras Ini Penjelasan Pediatrik Mak Ayah Sila Take Note Memang kesian bila lihat anak selalu menangis susah nak buang air besar sebab sembelit dan najis keras Seringkali mak ayah tertanya tanya apa punc...
Anak Saya Bagi Main Fon Ipad Diamlah Ramai Mak Ayah Bangga Tapi Akhirnya Menyesal

Anak Saya Bagi Main Fon Ipad Diamlah Ramai Mak Ayah Bangga Tapi Akhirnya Menyesal

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 386 hits
Ibu ayah perasan tak apa yang kita buat untuk anak kadang kala kesilapan kita sendiri Niat nak buat yang terbaik tapi pengakhirannya beri kesan tak baik pada anak Memang diakui ibu bapa berlumba lumba nak anak pandai dan bijak dari anak ora...
Baru Sehari Di Maldives Sariyanti Dah Mula Rindu Anak Anak Follower Kata Sindrom Mak Mak Memang Gini

Baru Sehari Di Maldives Sariyanti Dah Mula Rindu Anak Anak Follower Kata Sindrom Mak Mak Memang Gini

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 574 hits
Baru sehari bercuti ke Maldives Sariyanti mula rasa rindu kepada anak anaknya Beginilah ibu ibu kerinduan saat berpisah dengan anak anak memang tidak dapat disangkal lagi walau pun suami tercinta ada sisinya Sariyanti bersama suami Jep Sepa...
Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke

Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 370 hits
Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke Pasti ramai wanita di luar sana seram apabila sebut mommy s boy Acap kali kita melihat dan mendengar kisah rumah tangga yang bergolak gara gara berpunca daripada pasangan anda adalah a...
Cemburu Anak Patung Serang Mangsa

Cemburu Anak Patung Serang Mangsa

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 551 hits
SUMBER http www utusan com my berita luar negara anak patung 8216 serang 8217 8232 mangsa kerana cemburu 1 787514Seorang wanita dari Callao di sini mendakwa anak patung miliknya Deisy te lah menakut nakutkan ke kasihnya sehingga menye bab k...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah