Amalkan Baca Surah Insyirah 7 Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki


Amalkan Baca Surah Insyirah, 7 Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki! Mungkin ada yang salah dalam hidupmu, ada yang kurang yang belum kamu lakukan, sudahkah selalu membacakan surah yang dapat membantumu melepaskan kesusahan dan akan melancarkan rezekimu? hanya 7 kali dibaca setiap setelah sholat tapi masih kamu tidak mampu melakukannya.
BACA:Ramai Orang Tidak Sedar Dan Tidak Tahu Waktu Afdal Ziarah Kubur
أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ () وَوَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ () الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ () وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ () فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا () إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا () فَإِذَا فَرَغْتَ
فَانْصَبْ () وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ
Amalkan Baca Surah Insyirah, 7 Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki!
“Bukankah Kami telah melapangkan bagimu; dadamu? Dan Kami telah meringankan daripadamu; bebanmu, Yang memberatkan punggungmu. Dan Kami telah memasyhurkan sebutanmu. Maka sesungguhnya di setiap masalah pasti disertai jalan keluar, sesungguhnya di setiap masalah disertai jalan keluar, Kemudian apabila engkau bertekad, maka berusahalah, Dan kepada Tuhanmu saja hendaklah kamu menaruh harapan.”
Itulah surah Al-Inshirah atau Surat Alam Nasyrah (سورة الشرح) adalah surat ke-94 dalam Al Quran. Surat ini terdiri atas 8 ayat dan termasuk golongan surat-surat Makkiyah serta diturunkan sesudah Surah Adh-Dhuha. Nama Alam Nasyrah diambil dari kata Alam Nasyrah yang terdapat pada ayat pertama, yang bererti: bukankah Kami telah melapangkan.
Kelebihan Surah Al-Insyirah
Nabi Muhammad S.A.W bersabda:
“Barangsiapa membaca Surah Al-Insyiraah, seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku”.
Barangsiapa membiasakan membaca Surah Al-Insyiraah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.
Sesiapa yang membaca Surah Al-Insyiraah nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.
Barangsiapa membaca Surah Al-Insyiraah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.
Siapa-siapa membaca Surah Al-Insyiraah jadi wirid pada tiap-tiap lepas sembahyang fardhu, nescaya hilang dukacita nya dan mengurniailah oleh Allah s.w.t. akan rezekinya dengan beberapa banyak.
Siapa-siapa sentiasa banyak membaca Surah Al-Insyiraah nescaya mudah mendapat rezekinya dan luas fikirannya, senang membuat sesuatu pekerjaan dan hilang daripadanya sifat malas.
Siapa-siapa membaca Surah Al-Insyiraah 7 (tujuh) kali pada tiap-tiap lepas sembahyang, nescaya terlepas daripadanya kesusahan dan mudah oleh Allah s.w.t. akan rezekinya.
Siapa-siapa membaca Surah Al-Insyiraah 40 (empat puluh) kali pada tiap-tiap lepas sembahyang fardhu selama tujuh hari berturut-turut, nescaya mengurnia Allah s.w.t. kepadanya kekayaan.
Kelebihan Membaca Surah Al-Insyirah
Ketika siapa-siapa susah pada suatu pekerjaan, hendaklah sembahyang dengan cara yang tersebut di bawah ini, nescaya sampai maksudnya, iaitu:
Sembahyang sunat dua rakaat.
Pada tiap-tiap rakaat baca Surah Al-Fatihah dan surah (mana-mana surah)
Lepas sembahyang, duduk menghadap kiblat dengan tetap bersungguh-sungguh ingatlah akan Allah s.w.t., dan baca Surah Al-Insyiraah sebanyak bilangan hurufnya.
Sesudah membaca Surah Al-Insyiraah, pohonkanlah apa-apa yang di hajati daripada Allah s.w.t.
Keutamaan Lainnya
Siapa-siapa membaca Surah Al-Insyiraah 200 (dua ratus) kali pada tiap-tiap hari ketika matahari naik (waktu dhuha), nescaya memperlihat oleh Allah s.w.t. kepadanya perkara-perkara yang ajaib.
Siapa-siapa berhajat sesuatu perkara, bacalah Surah Al-Insyiraah 700 (tujuh ratus) kali atau 1000 (seribu) kali pada tiap-tiap hari selama ia mengusahakannya, nescaya beroleh apa-apa yang di hajati.
Siapa-siapa menulis Surah Al-Insyiraah pada suatu bekas dan menghapuskannya dengan air mawar kemudian minum, nescaya hilang dukacitanya dan terpelihara daripada terkejut.
Wallahualam.
Sumber: Islam Itu Indah
The post Amalkan Baca Surah Insyirah, 7 Kali Sehari Untuk Menjemput Rezeki! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/selalu-amalkan-ayat-ini-tujuh-kali-sehari-untuk-menjemput-rezeki/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baca Surah Al Insyirah Tiup Pada Ubun Anak Nak Lembutkan Hati Si Kecil Senang Nak Ke Tadika Setiap Pagi

Baca Surah Al Insyirah Tiup Pada Ubun Anak Nak Lembutkan Hati Si Kecil Senang Nak Ke Tadika Setiap Pagi

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 727 hits
Esok sesi persekolahan baru akan bermula tapi bagi yang berada di negeri negeri di Pantai Timur Semenanjung Malaysia ada yang sudah pun memulakan sesi persekolahan baru untuk tahun 2020 Pasti banyak drama yang akan berlaku terutamanya untuk...
Surah Al Humazah Qiraat Dengar Ikut Baca 9488

Surah Al Humazah Qiraat Dengar Ikut Baca 9488

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 702 hits
Surat ke 104 Jumlah ayat 9 104 Surah Al Humazah Qiraat Dengar Ikut Baca Kecelakaanlah bagi setiap pengumpat lagi pencela yang mengumpulkan harta dan menghitung hitung dia mengira bahawa hartanya itu dapat mengkekalkannya sekali kali tidak S...
Lapangkan Rezeki Dengan Bacaan Zikir Ini 100 Kali

Lapangkan Rezeki Dengan Bacaan Zikir Ini 100 Kali

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 256 hits
Lapangkan Rezeki Dengan Bacaan Zikir Ini 100 Kali Rasulullah SAW banyak mengajar bacaan dzikir kepada umatnya untuk diamalkan Salah satunya adalah dzikir La ilaha illallah al malikul haqqul mubin yang bermaksud Tiada tuhan selain Allah yang...
Banyakkan Baca Surah Ar Rahman Masa Hamil Rahsia Wanita Ini Dikurnia Anak Comel

Banyakkan Baca Surah Ar Rahman Masa Hamil Rahsia Wanita Ini Dikurnia Anak Comel

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 1015 hits
Siapa tidak geram melihat kecomelan kanak kanak ini Ketika dia masih bayi Dhuhaa Sophea Stumbry 3 tahun pernah dikatakan bayi paling comel di dunia Si comel ini lahir dari perkongsian kisah cinta antara dua benua Ibunya Siti Safuraa Hamzah ...
Amal 7 Konsep Sedekah Ini Paling Mudah Baca Al Fatihah Setiap Pagi Jika Mahu Rezeki Kekal Mencurah Curah

Amal 7 Konsep Sedekah Ini Paling Mudah Baca Al Fatihah Setiap Pagi Jika Mahu Rezeki Kekal Mencurah Curah

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 563 hits
Konsep rezeki akan jadi lebih murah dan mudah datang jika kita bersedekah atau memberi kepada orang lain Tidak kisah banyak atau sedikit apa yang penting adalah keikhlasan Seperti contoh kisah Nabil yang memberi sedekah pada seorang pakcik ...
Surah Al Insyirah 9509

Surah Al Insyirah 9509

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 264 hits
Islam Itu IndahSesungguhnya Agama Islam itu Mudah dan SederhanaSubhanallah Inilah Kelebihan Mengamalkan Surah Al Insyirah Dalam Kehidupan Harianby HAZWAN GHAZALIin Terjemahan Surah Al Insyirah Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha P...
Ustaz Kazim Kongsi Kelebihan Amal Surah As Syura Untuk Lembutkan Hati Berzikir Supaya Dimurahkan Rezeki

Ustaz Kazim Kongsi Kelebihan Amal Surah As Syura Untuk Lembutkan Hati Berzikir Supaya Dimurahkan Rezeki

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 1383 hits
Sebagai seorang pendakwah boleh menyalurkan ilmu pengetahuan di mana mana sahaja dan dalam apa jua cara Seperti yang kongsikan oleh Ustaz Mohd Kazim Elias yang memberitahu kebaikan jika seseorang itu mengamalkan surah As Syura Menurutnya ay...
Terseliuh 10 Kali Sehari

Terseliuh 10 Kali Sehari

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 193 hits
Membuka pintu memandu kereta malah menguap dianggap kerja paling mudah dilakukan setiap hari tanpa sebarang masalah Bagaimanapun bagi seorang ibu lima anak melakukan satu daripada tugas mudah itu mendedahkan dia kepada risiko terkehel yang ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Apa Yang Berlaku Selepas Halving Bitcoin Bulan April Nanti Nak Beli Ke Nak Jual Btc

Dari Negeri Paling Utara Ke Negeri Paling Selatan

Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled