Amal Solat Sunat Dan Selawat Setap Hari Gadis Ini Syukur Dipanggil 5 Interview Dalam Masa Sebulan


Zaman sekarang saingan hebat untuk dapatkan kerja memang susah tambah-tambah lagi bila graduan lepasan universiti. Ada yang terpaksa menganggur berbula-bulan malah bukan itu sahaja ada yang sampai ‘makan’ tahun.
Perkongsian menarik ini daripada seorang gadis, Hazida Jimmy di laman Twitternya yang berkongsi pengalaman mendapat lima tawaran kerja dalam masa sebulan.
“Aku boleh dapat interview untuk lima job dalam satu bulan dan kelima lima sekali aku dapat …”
Macam mana aku boleh dapat interview untuk lima job dalam satu bulan dan kelima lima sekali aku dapat. tiga daripada tu aku tolak sebab jauh. Kemudian, semalam aku dapat lagi dan diarahkan masuk kerja bulan depan. harini pulak aku dapat call lagi sekali dan di arah untuk buat medical check up esok.
So, aku nak kongsi tips macam mana aku boleh dapat offer kerja yang banyak hanya dalam satu bulan sahaja. Senang dan mudah. Semua orang boleh buat. Tambah pula, benda ni tak merugikan sesiapa pun. 
Aku tahu bunyi macam cliche dan agak keagamaan tapi benda ni aku selalu buat. mula mula memang malas dan rasa nak give up. tapi aku tetap buat sebab aku percaya sangat sangat, kalau aku buat ni, mesti Tuhan bagi punya. so, aku ringkaskan je ye. Moga bermanfaat.
Pernah dengar solat sunat rawatib qabliyyah & ba’diyyah ? Walaupun solat sunat tapi aku rasa benda ni memang betul betul berkesan. Pernah sekali aku buat masa aku nak sangat ada kerja, sehari je aku buat, full buat solat sunat, aku tambah solat tahajjud. Esok tu aku dapat call.
“Aku ada je buat paid retweet, tapi kadang aku malas nak charge, jadi aku buat free je. Cuma aku selitkan dekat dorang, aku mintak doa supaya aku dipermudahkan rezeki”
Aku dapat kerja esok tu jugak. Guys, benda ni realiti tau, aku dah buat dan aku dapat. Cuma sejak PKP haritu, company suruh cuti lama. Jadi aku tak tahan, aku nak jugak ada kerja sebab taknak susahkan orang.
Aku ada je buat paid retweet, tapi kadang aku malas nak charge, jadi aku buat free je. Ada la yang bayar sebab yelah aku takda kerja. Maybe dorang rasa bersalah. Kadang aku ambik, kadang aku tak ambik. Cuma aku selitkan dekat dorang, aku mintak doa supaya aku dipermudahkan rezeki. Aku tak ada duit nak buat sedekah, jadi dengan cara ni je aku mampu buat.
Ni benda penting sekali kena tau. Masa first aku buat solat sunat tu, seharian aku tunggu, tapi tak dapat satu pun call. Aku fikir mungkin sebab haritu aku “take Allah for granted” bila Allah dah bagi, aku tak praktikkan benda tu secara berterusan. Salah aku, bukan salah Tuhan.
Aku tak give up lagi, aku terus buat solat sunat rawatib tu, sebagai mana aku buat solat lima waktu aku setiap hari. Aku jadikan benda tu kewajipan. Plus, aku tambah setiap malam aku dengan Tahajjud. Last sekali, setiap selepas Maghrib aku baca quran, tak banyak sikit pun jadi.
“Aku salawat 300 kali sehari. Setiap habis solat, aku akan salawat 60 kali … memang aku pakai cable, cable aku adalah Allah”
Oh, satu lagi. Aku salawat 300 kali sehari. Setiap habis solat, aku akan salawat 60 kali. Tapi kalau nak buat lebih pun, lagi bagus. minimum 300 kali sehari. Dan zikir macam biasalah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar 33 kali setiap kali habis solat. nampak macam rumit tapi kalau dah terbiasa, korang akan rasa biasa je bila buat semua ni. hal syaitan ni, aku susah nak cakap, mereka memang akan selalu goda kita. kita je yang kena tahan.
So, pendek cerita la eh, kalau aku boleh, korang mesti boleh jugak. Sekian sahaja tips yang tak seberapa dari aku lagi satu, memang aku pakai cable, cable aku adalah Allah. Tak ada lain. semua position aku mintak, satu pun family aku takda kena mengena. Masa interview rata rata tanya aku, ada family ke kerje sini ? Aku cakap tak ada. Ye lah, dah memang tak ada kan, nak buat macam mana. 
Sumber: Hazidajimmy
The post Amal Solat Sunat Dan Selawat Setap Hari, Gadis Ini Syukur Dipanggil 5 ‘Interview’ Dalam Masa Sebulan appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/amal-solat-sunat-dan-selawat-setap-hari-gadis-ini-syukur-dipanggil-5-interview-dalam-masa-sebulan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
S 039 Pura Lapor 908 Kes Baru Bilangan Kes Harian Dijangka Tinggi 039 Dalam Masa Beberapa Hari 039

S 039 Pura Lapor 908 Kes Baru Bilangan Kes Harian Dijangka Tinggi 039 Dalam Masa Beberapa Hari 039

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 193 hits
SINGAPURA Sebanyak 908 kes baru COVID 19 dilaporkan di Singapura setakat 12 00 tengah hari Rabu termasuk empat jangkitan dalam masyarakat dan empat kes import menurut Kementerian Kesihatan Ini membawa jumlah keseluruhan kes di Singap
Niat Puasa Sunat Hari Arafah Waktu Arafah Di Mekah Malaysia Doa Arafah

Niat Puasa Sunat Hari Arafah Waktu Arafah Di Mekah Malaysia Doa Arafah

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 1143 hits
Niat Puasa Sunat Hari Arafah Waktu Arafah di Mekah Malaysia Doa Arafah Kelebihan HEBAT Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Tolak ketepi sebentar tentang Najib Razak Sugu Pavithra Bella Astillah Alya Iman Penny Salman dan segala hal ...
Solat Sunat Aidiladha Di Selangor Siapa Dahulu Dia Dapat

Solat Sunat Aidiladha Di Selangor Siapa Dahulu Dia Dapat

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 341 hits
SHAH ALAM 29 Julai Perlaksanaan solat sunat Aidiladha Jumaat ini di semua masjid dan surau di Selangor akan dibuat pada pukul 8 00 pagi dengan kaedah kehadiran jemaah secara terbuka sehingga kapasiti jemaah sebenar ruang solat dipenuhi dan ...
Solat Sunat Aidiladha Ibadah Korban Dibenarkan Di Masjid Di Thailand

Solat Sunat Aidiladha Ibadah Korban Dibenarkan Di Masjid Di Thailand

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 268 hits
Bangkok Semua masjid di Thailand diberi lampu hijau untuk menunaikan solat berjemaah dan mengerjakan ibadan korban untuk Aidiladha yang akan disambut pada 31 Julai ini walaupun perlu mematuhi garis panduan kesihatan yang ketat bagi mengekan...
Jadi Duta Jennie Blackpink Bawa Keuntungan Rm8 8 Juta Untuk Snek Terbaru Air Baked Dalam Masa Sebulan

Jadi Duta Jennie Blackpink Bawa Keuntungan Rm8 8 Juta Untuk Snek Terbaru Air Baked Dalam Masa Sebulan

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 281 hits
Siapa sahaj yang tak tahu mengenai kehebatan Jennie daripada kumpulan BLACKPINK Disebabkan oleh populariti gadis berbakat ini syarikat Lotte Confectionery telah mengambilnya sebagai duta snek terbaru mereka iaitu Air Baked Pilihan ini terny...
Hari Ini Hagia Sophia Bakal Sambut Jemaah Solat Jumaat Pertama Dalam Sejarah Selepas 86 Tahun

Hari Ini Hagia Sophia Bakal Sambut Jemaah Solat Jumaat Pertama Dalam Sejarah Selepas 86 Tahun

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 411 hits
Seperti mana yang kita tahu Hagia Sophia telah dibuka semula bermula pada hari ini untuk umat Isalam menunaikan ibadah buat kali pertamanya selepas 86 tahun Bermula dengan penganjuran solat Jumaat buat kali pertama orang ramai pastinya tida...
Gadis Ucap Syukur Boyfriend Bertatu Akhirnya Lafaz Dua Kalimah Syahadah

Gadis Ucap Syukur Boyfriend Bertatu Akhirnya Lafaz Dua Kalimah Syahadah

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 431 hits
Tatkala terdengar saudara saudara terbuka hati untuk mengucapkan syahadah pastinya berita gembira ini turut dirasai oleh umat islam yang lain Bahkan para mualaf ini dilayan dengan begitu baik dan diberi bimbingan untuk tidak hanyut keseoran...
Hari Hari Kena Tindih Hantu Masa Tidur Ini Derita Pesakit Somniphobia

Hari Hari Kena Tindih Hantu Masa Tidur Ini Derita Pesakit Somniphobia

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 274 hits
Hari Hari Kena Tindih Hantu Masa Tidur Ini Derita Pesakit Somniphobia Tahukah anda ada sejenis fobia yang buatkan anda rasa takut dan sukar untuk tidur Fobia ini merupakan sesuatu yang benar benar berlaku dan boleh mengancam nyawa penghidap...
Amalkan Jogging Dan Kawal Makan Lelaki Ini Buat Cabaran 100 Hari Baru Sebulan Dah Turun 8kg

Amalkan Jogging Dan Kawal Makan Lelaki Ini Buat Cabaran 100 Hari Baru Sebulan Dah Turun 8kg

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 229 hits
Pelbagai cara orang gunakan untuk turunkan dan masalah buncit tetapi masih tak berjaya Ada sesetengah orang ada yang give up dan biarkan badan terus membesar Jadi sampai bila nak gemuk je Korang pernah tak cuba jaga makan dan hanya amalkan ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang