Amal 2 Zikir Ini Membuka Laluan Jodoh Dan Rezeki Yang Tidak Disangka Sangka


AMAL 2 ZIKIR INI, MEMBUKA LALUAN JODOH DAN REZEKI YANG TIDAK DISANGKA-SANGKA
Mahu rezeki terus terbuka dan lancar? Berzikirlah ! Zikir itu adalah jalan pintas atau jalan termudah untuk mendekatkan diri kepada Allah. Kerana zikir tidak terbatas ruang dan waktu. Setiap saat kita boleh melakukannya. Bukan hanya setelah solat fardhu bahkan saat menunggu mahupun di selang seli aktiviti kerja kita boleh berzikir.
Zikir itu intinya adalah mengingat Allah setiap saat. Bukan hanya komat-kamit membaca serangkaian kata-kata dalam bahasa Arab tapi hendaknya harus mengerti erti atau maknanya. Zikir yang terbaik adalah yang mengagungkan Allah seperti Asmaul Husna. Kita mengenal ada 99 nama yang dimiliki Allah yang intinya mengagungkan dan membesarkan namaNya.
Salah satu Asmaul Husna yang sering saya amalkan adalah Ya Fattah Ya Razzaq.
Al Fattah Erti dari Asmaul Husna ini adalah pembuka. Jika diamalkan secara rutin boleh membuka rezeki, membuka jodoh, membuka jalan usaha, membuka fikiran yang tertutup, membuka langit, membuka keampunan. Apa saja yang terasa tertutup dan kita ingin membukanya dengan izin Allah maka zikir mengulang-ulang nama Allah Ya Fattah boleh dilakukan.
Bagi yang belum bertemu jodoh, zikir ini bererti memohon agar dibukakan jodohnya, dipertemukan dengan orang tepat dan boleh membimbing dan dibimbingnya menuju jalan Allah.
Bagi yang punya banyak dosa, zikir ini bererti memohon agar pintu keampunan Allah dibukakan untuknya. Bagi yang punya banyak masalah, zikir ini bererti memohon dibukakan jalan keluar dan solusi dari semua masalah yang menimpa. Bagi yang lagi sakit, zikir ini bererti memohon dibukakan jalan kesembuhan baginya.
Ar Razzaq Ya Razzaq adalah Maha Pemberi rezeki. Kita semua tahu bahawa Allah lah yang memberi rezeki. Jika diamalkan secara rutin maka rezeki insya Allah akan terus mengalir dan datang dari tempat yang tak disangka-sangka, dibebaskan dari masalah kewangan dan sebagainya.
Bagi orang yang rezekinya sedikit, susah, tak cukup, sukar diperolehi boleh mengamalkan zikir ini agar rezekinya lancar dan berkat.
Bagi yang memiliki anak, boleh membaca zikir ini agar anak yang dikandungnya atau dididiknya menjadi anak soleh, tidak degil, bermanfaat dan boleh jadi tiket buat menghantar orang tuanya ke pintu surga.
Bagi yang perlukan pembiayaan pendidikan, pengubatan, usaha dalam jumlah banyak boleh mengamalkan zikir ini agar dimudahkan memperolehi biaya tersebut.
Cara mengamalkan Ya Fattah Ya Razzaq Banyak yang menyarankan agar membacanya sebanyak 111 kali setiap hari, 99 kali, 66 kali ataupun 33 kali. Bahkan kalau mampu boleh sampai 1000 kali atau 300 kali. Semakin banyak semakin baik.
Hendaknya diamalkan dimana saja dan bila saja, tidak mesti harus selesai shalat fardhu saja. Kalau saya peribadi membaca Ya Fattah Ya Razzaq setiap selesai solat fardu 11 kali (disamping membaca tasbih, tahmid dan takbir). Saya juga membacanya setelah selesai solat sunat dhuha dan solat sunat tahajud.
Setiap selesai dua rakaat solat sunat tersebut sebelum melanjutkannya ke dua rakaat selanjutnya saya sempatkan membaca Ya Fattah Ya Razzaq sebanyak 11 kali. Baru kemudian saya lanjutkan dua rakaat berikutnya, selesai salam kembali membaca zikir tersebut sebanyak 11 kali.
Begitu seterusnya, apabila bulan Ramadhan saya juga mengamalkannya diantara solat tarawih, agar puasa saya lebih diberkati dan dimudahkan. Uztaz Yusuf Mansyur menyarankan membacanya minima 12 kali, iaitu 5 kali setelah solat fardu, 1 kali setelah dhuha, 1 kali setelah tahajud dan 5 kali diantara azan dan iqamat.
Saya tutup tulisan ini dengan penekanan bahawa ibadah yang baik itu bukan yang jumlahnya banyak tapi yang rutin dilakukan biar jumlahnya sedikit. Demikian pula dengan zikir ini, bukan berapa kali hitungannya dalam sehari tapi kekerapannya. Biar cuma 1 kali sehari tapi jika rutin itu lebih baik dibanding 1000 kali tapi cuma sekali selama setahun. Semoga Allah merahmati kita semua. Wallahu alam..
Sumber: Pesona pengantin
The post AMAL 2 ZIKIR INI, MEMBUKA LALUAN JODOH DAN REZEKI YANG TIDAK DISANGKA-SANGKA appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/amal-2-zikir-ini-membuka-laluan-jodoh-dan-rezeki-yang-tidak-disangka-sangka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berbuat Baik Kepada Isteri Rezeki Datang Dari Jalan Yang Tidak Disangka Sangka Rileks Media

Berbuat Baik Kepada Isteri Rezeki Datang Dari Jalan Yang Tidak Disangka Sangka Rileks Media

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 344 hits
Sedang duduk di bengkel servis kereta yang diguna oleh bidadari saya Kena ganti absorber Macam macam kena ganti Yerlah dah sampai waktunya Teruk dah rasanya Ya Allah kasihan bidadari dan anak anak selalu guna kereta ni Tak bagitahu apa apa ...
Gara Gara Handphone Rosak Masa Pergi Travel Tak Sangka Boleh Sangkut Jodoh

Gara Gara Handphone Rosak Masa Pergi Travel Tak Sangka Boleh Sangkut Jodoh

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 300 hits
Jodoh merupakan perkara yang tidak diduga kerana ia perancangan Allah SWT yang tiada sesiapa pun yang mengetahuinya Jika memang sudah ditakdirkan bersama tidak kira sesukar mana halangan pasti akan bersatu Jodoh juga datang tanpa disangka B...
Jika Jodoh Anda Sudah Sampai Jangan Berlengah Lagi Kahwinlah Jangan Takut Pintu Rezeki Akan Sentiasa Terbuka

Jika Jodoh Anda Sudah Sampai Jangan Berlengah Lagi Kahwinlah Jangan Takut Pintu Rezeki Akan Sentiasa Terbuka

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 299 hits
penafian gambar sekadar gambar hiasan semata mataJika Jodoh Dah Sampai Kahwinlah Pintu Rezeki Akan Sentiasa Terbuka Perkahwinan merupakan satu sunnah daripada Rasulullah yang sangat digalakkan untuk menjadi ikutan ummah Banyak hikmah yang d...
Cara Membuka Pintu Rezeki Yang Tertutup Menjadi Lancar

Cara Membuka Pintu Rezeki Yang Tertutup Menjadi Lancar

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 392 hits
Cara Membuka Pintu Rezeki Yang Tertutup Menjadi Lancar Setiap manusia yang diciptakan oleh Allah SWT di duni ini telah ditetapkan rezeki untuk mereka Sejak di dalam kandungan ibu lagi Allah SWT telah menjamin rezeki untuk semua makhluknya d...
Zikir Mudah Menjemput Rezeki Kalau Diamalkan Anda Akan Terkejut Rezeki Datang Rileks Media

Zikir Mudah Menjemput Rezeki Kalau Diamalkan Anda Akan Terkejut Rezeki Datang Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 339 hits
Memperbanyak Membaca La hawla Wala Quwwata Illa billah Barangsiapa yang lambat datang Rezekinya hendaklah banyak mengucapkan La hawla Wala Quwwata Illa billah Membaca La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin Barangsiapa setiap hari membaca ...
Tak Siapa Sangka Jodoh Yang Hadir Lambat Allah Temukan Dengan Jodoh Yang Lebih Indah

Tak Siapa Sangka Jodoh Yang Hadir Lambat Allah Temukan Dengan Jodoh Yang Lebih Indah

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 527 hits
Tak Siapa Sangka Jodoh Yang Hadir Lambat Allah Temukan Dengan Jodoh yang Lebih Indah Bagi wanita yang lambat berkahwin pastinya perkara ini memberi tekanan buat anda kerana mereka sering menjadi bahan mulut manusia yang tak habis habis meng...
Ustaz Cerita Nikmat Amalan Doa Pembuka Mencurah Rezeki Dtg Saat Tak Disangka

Ustaz Cerita Nikmat Amalan Doa Pembuka Mencurah Rezeki Dtg Saat Tak Disangka

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 669 hits
Assalamualaikum Baru baru ini ada bercerita kepada saya tentang rakannya yang diberikan rezeki tak disangka sangka Kawan ustaz tu sentiasa mengamalkan doa pembuka sebelum dia mohon doa doa lain pada setiap kali beramal Waktu solat atau asal...
Tak Disangka 5 Amalan Punca Keberkatan Rezeki Yang Kita Jarang Perasan Rileks Media

Tak Disangka 5 Amalan Punca Keberkatan Rezeki Yang Kita Jarang Perasan Rileks Media

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 300 hits
Belum sampai hujung bulan poket dah kering Stress gi ler dibuatnya Kadang tak tahu di mana silapnya sampai duit gaji tidak pernah cukup Dah puas berjimat dah belanja ikut bajet tapi ada je tak kena Jangan kata nak menyimpan nak bayar bil pu...
Amalkan Baca 4 Surah Selepas Solat Untuk Rezeki Melimpah Ruah Dan Bebas Hutang

Amalkan Baca 4 Surah Selepas Solat Untuk Rezeki Melimpah Ruah Dan Bebas Hutang

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 1775 hits
Amalkan Baca 4 Surah Selepas Solat Untuk Rezeki Melimpah Ruah Dan Bebas Hutang Ya siapalah yang tak nak hidup bebas dari hutang keliling pinggang Rasanya hampir kebanyakan dari kita pernah berhutang dan sedang menanggung hutang Ada ketika k...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Belajar Menerima Keluarga Pasangan Anda

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat