Along Cham Sukar Untuk Mencari Pelengkap






Along Cham berharap anaknya, Ahmad Danial akan membuka pintu hati bekas isterinya, Zila untuk kembali bertudung.

Pelawak dan pelakon komedi Along Cham mengakui sukar untuk mencari pelengkap yang mampu mengisi ruang kosong dalam hidupnya selepas bergelar duda sejak Ogos 2016.

Alasan Along, jika boleh dia mahu wanita yang dikahwininya kelak mampu memenangi hati anak tunggalnya Ahmad Danial yang kini berusia lapan tahun.

Bagaimanapun, selepas tiga tahun bercerai dengan bekas isterinya Zila Seeron, pemilik nama sebenar Muhammad Nizamudin Ahmad, 36, itu berkata, kehidupannya kini semakin tenang dan fokus lebih terarah bagi memastikan emosi dan pendidikan anaknya, Ahmad Danial, 7, terjaga.

Ikuti temu bual bersama pelakon itu ketika ditemui pada majlis malam gala filem Tiada Tajuk di MMCineplexes, eCurve, Mutiara Damansara, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Dalam filem Tiada Tajuk, anda memegang watak Kuswadi iaitu seorang lelaki lembut. Difahamkan anda sebenarnya enggan membawa watak sebegitu, boleh terangkan?

ALONG CHAM: Suatu ketika dahulu ketika membuat persembahan pentas, saya pernah membawakan watak lelaki lembut. Akibatnya, saya menerima kecaman hebat daripada orang ramai yang beranggapan golongan pelawak menggunakan jalan mudah untuk buat orang gelak dengan memegang watak sebegitu. Sebab itu saya bimbang apabila watak Kuswadi dipotret sebegitu rupa.

Tetapi Mawi pujuk saya dengan berkata, apabila kita buat sesuatu perkara yang boleh membawa manfaat maka penerimaan masyarakat akan jadi berbeza. Sebab itu sepanjang penggambaran, saya minta bantuan Mawi supaya pandu saya membawakan watak itu agar tidak tersasar daripada apa yang dia mahukan.

Jika diberikan watak sebegini lagi pada masa hadapan, bagaimana pula?

Kalau diberi lagi, tidak mungkin saya akan terimanya. Cuma jika watak Kuswadi disambung dalam sekuel Tiada Tajuk selepas ini, itu perkara yang saya tidak boleh elak.

Bagaimanakah kehidupan peribadi anda sekarang. Khabarnya sudah bertemu pengganti?

Pengganti memang ada tetapi pelengkap yang sebenar-sebenarnya belum ditemui. Saya masih belum bertemu pelengkap yang boleh saya letakkan pada satu tempat yang pasti.

Sebab fokus saya sekarang cuma anak. Dahulu saya masukkan dia ke sekolah antarabangsa tetapi bab agama pula dia terlepas. Kemudian saya tukarkan dia ke madrasah supaya dapat belajar ilmu agama. Pendidikan dan masa depannya adalah fokus utama saya. Jika saya mahu cari pengganti, wanita itu bukan sahaja boleh jaga anak saya dengan baik.

Selain daripada itu, apakah perkara yang anda tekankan sebelum menerima kehadiran orang baharu?

Untuk menjalin kehidupan berumah tangga buat kali kedua bukan mudah sebab saya fikir bolehkah dia menerima saya dan anak. Pada saya, biarlah wanita itu berjaya menangi hati anak terlebih dahulu.

Bagaimanakah hubungan anda dengan bekas isteri memandangkan anak dijaga oleh anda?

Kalau dahulu saya mengaku berasa bimbang setiap kali bekas isteri mahu datang bertemu anak. Cuma lama-kelamaan saya bersihkan hati dan fikir diri sendiri juga ada salah silap. Jadi sekarang setiap kali dia mahu menjenguk anak, saya okey. Namun, ada juga orang label saya lelaki yang kejam kerana tidak membenarkan dia bertemu anak.

Bukan kejam tetapi itu syarat yang ada dalam kontrak. Sewaktu buat kontrak itu, niat saya bukan untuk berpisah tetapi mahu dia fikir panjang.

Jika dia minta cerai, itu yang dia dapat tetapi dia setuju. Saya pun terkejut pada mulanya tetapi apa boleh buat semuanya telah berlaku.

Pernahkah terfikir untuk kembali bersama pada masa depan?

Untuk menjawab soalan itu sangat susah. Kalau fikirkan tentang anak, mungkin boleh terjadi. Tetapi, apabila memikirkan tentang ibu saya, ia satu perkara yang mustahil. Sebab apa yang berlaku antara kami telah mengguris hati ibu saya dan itu adalah kesalahan besar bagi saya. Bagaimanapun, saya tidak akan pisahkan dia dengan anak kami. Apa jua yang terjadi, hubungan mereka tetap sebagai anak dan ibu.

Baru-baru ini bekas isteri anda sekali lagi menjadi perhatian selepas didakwa membuka tudung buat kali kedua. Mungkin anda ada komen tentang perkara tersebut?

Saya sendiri tidak pasti mengenai hal itu. Setahu saya, dia memang tidak bertudung selepas kami bercerai. Jadi, apa pun artikel mengenainya, saya tidak ambil tahu pula sebab kami memang tiada berhubungan. Tetapi, anak saya kerap bercerita momen ketika dia bersama bekas isteri. Salah satunya dia pernah menegur Zila supaya memakai tudung.

Sejujurnya, saya terkejut juga dengan keberanian dia tetapi saya pesan supaya menegur dengan cara baik. Saya tidak mahu ibunya berkecil hati dengan kata-kata dia. Biarpun dihentam teruk oleh khalayak, saya sangat berharap biarlah anak sendiri yang menarik dia kembali ke jalan benar suatu hari nanti.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/03/along-cham-sukar-untuk-mencari-pelengkap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6 Profesi Baru Yang Fleksibel Dan Menjanjikan Cocok Juga Untuk Fresh Graduate Yang Mencari Pengalaman

6 Profesi Baru Yang Fleksibel Dan Menjanjikan Cocok Juga Untuk Fresh Graduate Yang Mencari Pengalaman

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 188 hits
Enak nggak sih kalau bisa kerja dari kamar Nggak perlu keluar biaya transport dan nggak harus pakai baju kerja
Geng Mencari Dengar Suara Acap Semalam Rupanya Nenek Moyang Sudah Larang Jangan Naik Bukit Batu Putih

Geng Mencari Dengar Suara Acap Semalam Rupanya Nenek Moyang Sudah Larang Jangan Naik Bukit Batu Putih

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 1218 hits
Walaupun segenap usaha sudah dilakukan untuk mencarinya Acap masih belum ditemui lagi Walaupun operasi pencarian oleh pihak berkuasa sudah dihentikan sepenuhnya 1 tengahari semalam namun pencarian tetap diteruskan dalam skala kecil oleh pol...
20 Cara Digunakan Untuk Mencari Acab Yang Sesat Hilang Di Hutan

20 Cara Digunakan Untuk Mencari Acab Yang Sesat Hilang Di Hutan

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 861 hits
Mohammad Ashraf Hassan yang merupakan salah seorang peserta Gopeng Ultra Trail telah didakwa hilang selepas menyedari tidak tiba di garisan penamat pada masa yang ditetapkan Kehilangannya dijejaki selama beberapa hari ini namun tiada sebara...
Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri

Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 1144 hits
Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri Seperti yang semua tahu bahawa Acap atau nama sebenarnya Mohamad Ashraf Hasan sudah lebih 12 hari hilang semasa menjadi peserta kejohanan larian Gopeng Ultra Trail di Gua Tempurung Perak K...
Polisi Masih Mencari Kepala Korban Mutilasi Guru Honorer Yang Mayatnya Dibuang Di Blitar

Polisi Masih Mencari Kepala Korban Mutilasi Guru Honorer Yang Mayatnya Dibuang Di Blitar

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 296 hits
Polisi masih terus mencari keberadaan potongan kepala Budi Hartanto korban mutilasi yang seorang guru honorer di Kediri dan mayatnya dibuang di tepi sungai di bawah jembatan Desa Karanggondang Kecamatan Udanawu Kabupaten Blitar Polisi sejau...
Viral Bocah Tidur Di Emperan Toko Dengan Kasur Lusuh Berbekal Sepeda Kecil Pergi Mencari Bapaknya Sendirian

Viral Bocah Tidur Di Emperan Toko Dengan Kasur Lusuh Berbekal Sepeda Kecil Pergi Mencari Bapaknya Sendirian

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 234 hits
Baru baru ini postingan soal bocah yang tidur di depan ruko mendadak viral di Facebook Diunggah akun Facebook Dilan Busak Jumat postingan ini bahkan sudah disukai lebih dari seribu orang dan dibagikan lebih dari 800 kali Dalam postingan itu...
10 Tahun Pendam Syahadah Mencari Cara Masuk Islam

10 Tahun Pendam Syahadah Mencari Cara Masuk Islam

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 244 hits
Pagi itu seperti biasa aku melaksanakan rutin kerja di Hidayah Centre Foundation Rutin waktu ini agak luar biasa kerana perlu memantau renovasi pejabat yang sedang berlangsung di bangunan yang telah berusia hampir 30 tahun itu Dek kerana re...
Mb Johor Ke Batam Untuk Mencari Pelabur

Mb Johor Ke Batam Untuk Mencari Pelabur

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 308 hits
Menteri Besar Johor Osman Sapian hari ini tampil memberi penjelasan berhubung tindakannya meninggalkan Johor untuk ke Indonesia ketika Pasir Gudang berdepan isu pencemaran toksik Kata Osman kunjungan beliau ke Batam dibuat melalui perancang...
Tumis Sayur Campur Kacamg Buncis Carot Dan Bunga Kobis Pelengkap Hidangan

Tumis Sayur Campur Kacamg Buncis Carot Dan Bunga Kobis Pelengkap Hidangan

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 895 hits
Hidangan iringan yang aku buat beberapa hari lepas iaitu tumis sayur campur kacang buncis carot dan bunga kobis Jadi satu kemestian selain lauk hidangan utama seperti ayam ikan daging atau apa lauk utama ada satu hidangan sayur yang aku hid...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally