Alhamdulillah Hutang Kereta Muhammad Adib Sudah Langsai


Alhamdulillah! Hutang kereta Muhammad Adib sudah langsai! Keluarga Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim tidak lagi terbeban dengan pinjaman kereta apabila Bank Simpanan Nasional (BSN) membatalkan nama Muhammad Adib sebagai peminjam sekaligus menyelesaikan pembiayaan untuk kenderaan jenis Perodua Myvi berwarna hitam yang dibeli oleh Allahyarham pada Oktober lalu.
Ketua Eksekutif Bank Simpanan Nasional (BSN), Datuk Mohd Yunos Abd Ghani ketika mengesahkan perkara itu berkata “Muhammad Adib beli kereta tersebut pada Oktober lalu, jumlah pembiayaan itu tidak dapat kami dedahkan.”
“Kita akan batalkan nama beliau sebagai peminjam serta merta dan selepas ini terserah kepada bapa arwah untuk menukar nama kenderaan milik arwah kepada keluarga di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ),” katanya ketika mengunjungi keluarga Allahyarham di Kampung Tebengau, Kuala Kedah di sini.
Mohd Yunos berkata, pihaknya merasakan perlu berbuat demikian bagi mengenangkan jasa dan pengorbanannya ketika menjalankan tugas kepada masyarakat, malah Allahyarham adalah wira bagi seluruh rakyat Malaysia.
Menyampaikan Sumbangan
Dalam kunjungan itu, Mohd Yunos turut menyampaikan sumbangan wang tunai kepada keluarga Allahyarham bagi meringankan beban yang ditanggung.
Sementara itu bapa Allahyarham, Mohd Kassim Abdul Hamid berkata “Saya ucapkan terima kasih kepada BSN yang menyelesaikan pembiayaan kereta anak saya ini dan seluruh rakyat Malaysia yang menyumbang selama ini.”
Mohd Kassim berkata, beliau berhasrat untuk mewakafkan sebahagian sumbangan tersebut atas nama Muhammad Adib.
Beliau juga menyatakan rasa terharu dengan kunjungan pelbagai pihak dan orang ramai di kediaman mereka, walaupun sudah enam hari jenazah anaknya dikebumikan.
Beliau berkata, sejak kematiannya anaknya itu, kediamannya tidak sunyi daripada menerima kehadiran tetamu dari jauh dan dekat yang ingin berkongsi kesedihan mengenai tragedi yang menimpa keluarganya serta menyampaikan sumbangan.
“Tiada apa nak saya nak cakapkan, cuma nak ucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat yang bersimpati dengan kejadian ini,” katanya.
Turut berkunjung ke rumah anggota bomba itu pagi tadi ialah Mursyidul Am Pas, Datuk Hashim Jasin dan Pengerusi Yayasan Islam Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi yang turut menyampaikan sumbangan RM1,000.
Pada 20 Diember lalu, Raja Muda Kedah, Tengku Sarafudin Badlishah Sultan Sallehuddin serta Raja Puan Muda Kedah, Che Puan Muda Zaheeda Mohamad Ariff meluangkan masa menziarah keluarga berkenaan bertanya khabar dan memberikan kata-kata semangat kepada ibu-bapa Allahyarham.
Selain itu, Pegawai Khas (Ekonomi) kepada Timbalan Perdana Menteri, Ameer Ali Vali Mohamed turut menziarahi dan menyampaikan sumbangan kepada keluarga Allahyarham bagi pihak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Jumaat lalu.
Allahyarham Muhammad Adib, 24, yang parah akibat dipukul sekumpulan perusuh ketika insiden di Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya bulan lalu disahkan meninggal dunia pada pukul 9.41 malam Isnin lalu di Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur.
sUMBER: Bernama Via Mstar Online
The post Alhamdulillah! Hutang kereta Muhammad Adib sudah langsai! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/alhamdulillah-hutang-kereta-muhammad-adib-sudah-langsai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hutang Kereta Adib Langsai Serta Merta

Hutang Kereta Adib Langsai Serta Merta

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 242 hits
ALOR SETAR Bank Simpanan Nasional bersetuju untuk membantu melunaskan pinjaman kereta anggota bomba Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim yang diambilnya beberapa bulan lalu berkuatkuasa serta merta Ketua Pegawai Eksekutif BSN Datuk Yunos A...
Bsn Selesaikan Baki Pembiayaan Kereta Muhammad Adib

Bsn Selesaikan Baki Pembiayaan Kereta Muhammad Adib

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 228 hits
21 Disember 2018 11 50 PM KUALA LUMPUR Bank Simpanan Nasional mengumumkan akan membantu menyelesaikan baki pembiayaan kereta milik anggota bomba Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kas
4747 Ppim Minta Pemberi Maklumat Bantu Polis Berkas Pembunuh Muhammad Adib Sarawak Voice 18 12 18

4747 Ppim Minta Pemberi Maklumat Bantu Polis Berkas Pembunuh Muhammad Adib Sarawak Voice 18 12 18

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 354 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia mahu pihak berkuasa mengerahkan anggota keselamatan dan merayu agar rakyat bekerjasama memberi maklumat sehingga tertangkapnya pembunuh anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim Kami juga mahu si...
Ini Janji Tpm Wan Azizah Dan Mb Selangor Kepada Muhammad Adib Dan Janji Mesti Dikotakan

Ini Janji Tpm Wan Azizah Dan Mb Selangor Kepada Muhammad Adib Dan Janji Mesti Dikotakan

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 392 hits
Ini Janji TPM Wan Azizah Dan MB Selangor Kepada Muhammad Adib Dan Janji Mesti DikotakanIni Janji TPM Wan Azizah Dan MB Selangor Kepada Muhammad Adib Dan Janji Mesti Dikotakan
Tribute Untuk Muhammad Adib Justice4adib

Tribute Untuk Muhammad Adib Justice4adib

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 480 hits
sengaja aku letakkan di sini supaya kekal menjadi petanda betapa rasis itu hanya jika tidak melibatkan melayu beberapa hari je lagi sebelum hari bahagia beliau Aku harap selain pelaku dan pembunuh Adib Waythamoorthy Ganabatirau Gobind Singh...
4746 Tangkap Segera Pembunuh Muhammad Adib Celah Gelegar 18 12 18

4746 Tangkap Segera Pembunuh Muhammad Adib Celah Gelegar 18 12 18

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 418 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia mahu pihak berkuasa mengerahkan anggota keselamatan dan merayu agar rakyat supaya turut bekerjasama memberi maklumat sehingga tertangkapnya pembunuh allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim Kami j...
Tukar Nama Jalan Depan Kuil Kepada Jalan Muhammad Adib

Tukar Nama Jalan Depan Kuil Kepada Jalan Muhammad Adib

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 365 hits
BANGI Bagi memperingati jasa dan pengorbanan Muhammad Adib Mohd Kassim yang nyawanya diragut selepas dipukul perusuh Pemuda Ikatan Muslimin Malaysia mencadangkan supaya nama pegawai bomba berkenaan diabadikan di jalan tempat berlaku rusuhan...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja