Alhamdulillah Azam 2017 Saya Dah Tercapai Untuk Beli Rumah Di Usia 24 Tahun Rileks Media


Harga rumah semakin lama semakin mahal, namun keadaan itu tidak menghalang azam gadis ini untuk membeli sebuah rumah impian. Difahamkan, Cek Ifa telah berazam untuk membeli rumah sejak berusia 19 tahun dan Alhamdulillah berjaya memiliki sebuah rumah sebelum usia 25 tahun.
Jadi, apa rahsia gadis ini mudah membeli rumah dia usia yang masih muda ini?
ALHAMDULILLAH, azam 2017 saya dah tercapai untuk beli rumah di usia 24 tahun. Saya nak berkongsi tips bagai mana nak membeli aset persendirian dalam masa dua tahun punya perancangan. Ini adalah thread.
Sorry guys, gambar saya pakai selipar saja sebab masa rakam gambar ini, rumah dah 80% nak siap. So jalan pun nak masuk ke rumah tak lawa lagi. Selipar sajalah jawabnya.
So how you guys can buy your own asset terutamanya rumah. Bukan senang nak bagi lepas loan di bank. You guys masa berumur 17 tahun atau selepas habis study atau semasa study sendiri dah buat bisnes kecil-kecilan, kan? Simpan tak duit hasil niaga itu walaupun sedikit?
Guys, simpan duit niaga itu dalam bank. Walaupun jumlahnya sedikit RM200, RM300 pun simpan dalam bank. Biar ada dalam transaction bank itu duit keluar masuk. Kalau korang nak ambil duit itu pun, jangan sampai habis. Tinggalkanlah sedikit dalam bank. Okey?
Duit OT korang setiap bulan tu penting guys. Even korang buat OT ikut mood seperti saya ni, hahaha! Tapi RM50 pun bank ambil kira sebagai income kita untuk bulan itu. Tetapi OT ini 3 bulan saja mereka kira. Tak adalah sampai setahun mereka ambil kira.
Sesetengah bank mereka ambil kira ASB loan as an income, but ada sesetengah ambil kira as expenses kita. Affin bank yang saya guna ini dia kira ASB loan as expenses. So kena korek lagi di mana income masuk.
Korang cari rumah yang mana develper yang tanggung kos lawyer, kos segala mak nenek kos untuk beli rumah itu. Memang kita akan ingat, ‘alah, semua itu termasuk dalam harga rumah’. Tetapi yes kalau korang kira balik, sama saja duit korang nak bawa keluar bayar itu bayar ini, kan?
Mungkin rezeki saya beli rumah ini, developer include everything. Free laywer, dapat rebate 10% from downpayment. Saya hanya bayar downpayment 1% sahaja dari downpayment sebab dapat rebate bapak banyak gila. Alhamdulillah syukur sangat Allah permudahkan jumpa developer yang best.
Orang kata beli rumah murah time lagi dua tahun nak siap, masa mereka pecah tanah itu dah beli. Betul, masa itu murah korang nak beli rumah. Masa saya ini, rezeki saya dapat dok dah rumah ini sekarang. Beli pertengahan tahun hari tu, hujung tahun dah boleh duduk. Tapi korang kena rajin survey.
Last sekali, korang tanamkan azam setiap tahun walaupun tak capai, korang tanamkan azam nak beli rumah sebelum umur berapa. Saya setiap tahun sejak berumur 19 tahun dah tanam azam nak beli rumah sebelum umur 25 dan Alhamdulillah azam menjadi kenyataan. Sebelum 25 tahun dah dapat. Allah dengar doa saya.
Cek ifa @Cek_Ifa
Sharing with u guys the view outside of my house..jatuh cinta sbb view n design umah ni cntik sgt .
Saya doakan korang mendapat inspirasi dari thread ini. Kalau nak tanya apa-apa, DM saja saya. InshaAllah saya akan bantu korang. Saya suka tengok anak-anak muda ada matlamat dan beli aset dalam usia muda dengan hasil titik peluh sendiri. Doakan saya juga supaya dapat beli rumah kedua sebelum umur 30 tahun. InshaAllah.
Sumber: Cek Ifa
Source link
The post “Alhamdulillah, azam 2017 saya dah tercapai untuk beli rumah di usia 24 tahun!” – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/alhamdulillah-azam-2017-saya-dah-tercapai-untuk-beli-rumah-di-usia-24-tahun-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini 20 Tahun Kemudian Terjadi Rileks Media

Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini 20 Tahun Kemudian Terjadi Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 435 hits
Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini 20 Tahun Kemudian Terjadi Seorang pelajar setiap hari akan beli nasi putih dari kantin ni sambil menangis 20 tahun kemudian ketika pemilik kantin resah kerana gerai akan diroboh ...
Ini 10 Matlamat Kewangan Anak Muda Patut Capai Sebelum Usia 30 Tahun Rileks Media

Ini 10 Matlamat Kewangan Anak Muda Patut Capai Sebelum Usia 30 Tahun Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 490 hits
Kalau betul nak berjaya dalam hidup sebagai anak muda ada baiknya fokus beberapa target kewangan ini terlebih dulu Jadi sebagai panduan stabilkan ekonomi anda boleh rujuk tip Amir Syahir yang mana sangat berguna untuk anak muda yang niat ad...
10 Perkara Korang Perlu Buat Bila Usia Dah Cecah 30 Tahun Rileks Media

10 Perkara Korang Perlu Buat Bila Usia Dah Cecah 30 Tahun Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 228 hits
Bila masuk je tahun baru usia kita pun akan bertambah Ramai yang tertanya tanya apa yang perlu mereka lakukan bila pada usia 30 tahun Bila usia dah mencecah 30 tahun dah kena fikir tentang masa depan Yang mana belum kahwin tu kahwin la cepa...
Bersin Ketika Solat Adakah Perlu Mengucapkan Alhamdulillah Ini Penjelasan Mufti Rileks Media

Bersin Ketika Solat Adakah Perlu Mengucapkan Alhamdulillah Ini Penjelasan Mufti Rileks Media

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 293 hits
Mesti ramai yang pernah mengalami masalah bersin semasa sedang solat kan Bolehkah Kita Mengucapkan Tahmid Jika Bersin Di Dalam Solat Sekiranya seorang yang sedang solat lalu terbersin adakah boleh bagi dirinya untuk mengucapkan hamdalah Al ...
3 Jenis Tumbuhan Ini Mampu Mencegah Kehadiran Tikus Di Dalam Rumah Anda Rileks Media

3 Jenis Tumbuhan Ini Mampu Mencegah Kehadiran Tikus Di Dalam Rumah Anda Rileks Media

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 353 hits
Kehadiran tikus di dalam rumah cukup merimaskan Biarpun berkali kali perangkap dipasang ataupun racun digunakan namun tikus tikus ini akan datang semula ke rumah Bukan barangan sahaja yang dirosakkannya tetapi bau air kencing dan bangkainya...
Amalan Semasa Pindah Rumah Baru Rileks Media

Amalan Semasa Pindah Rumah Baru Rileks Media

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 276 hits
Samada rumah sewa yg dh lama di tinggalkan kosong atau rumah baru siap Moga sharing ini memberi manfaat 1 Azan Melaungkan azan ketika pertama kali masuk rumah baru Ia juga baik bagi bangunan yang telah lama ditinggalkan dan tidak dihuni ole...
Cara Murah Ibu Boleh Buat Rawatan Facial Di Rumah Untuk Cantik Rileks Media

Cara Murah Ibu Boleh Buat Rawatan Facial Di Rumah Untuk Cantik Rileks Media

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 425 hits
Penjagaan wajah yang rapi dan teratur adalah kunci kepada memiliki kulit wajah yang licin dan bersinar Umumnya wanita akan mendapatkan khidmat di spa kecantikan untuk merawat wajah agar kekal cantik dan sihat Namun semua itu memerlukan kos ...
Selamat Tahun Baru 2019 Azam 2018 Tercapai

Selamat Tahun Baru 2019 Azam 2018 Tercapai

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 1188 hits
Selamat Tahun Baru 2019 Azam 2018 Tercapai Assalamualaikum tahun baru macam biasa lambat update haha sha agak busy kebelakangan ni memandangkan mertua sha datang rumah time cuti sekolah ni memang tiada masa nak buka laptop apapun masih belu...
Ini Penjelasan Dr Zair Naik Mengapa Islam Melarang Yoga Rileks Media

Ini Penjelasan Dr Zair Naik Mengapa Islam Melarang Yoga Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 304 hits
Seorang pemuda bertanya kepada Dr Zakir Naik dalam sebuah forum yang dihadiri ribuan orang mengapa Lembaga Fatwa Malaysia melarang muslim melakukan yoga Beberapa tahun lalu lembaga Fatwa Malaysia melarang muslim melakukan yoga mereka berkat...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally