Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel Kl


Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL | Baru-baru ni umi dapat meluangkan masa untuk menyertai program FAM (Familiarization Trip) atau Open Day ke Resort Taman Eko Rimba Komanwel KL yang dianjurkan oleh Tourism Selangor. Program ini adalah bagi mengiktiraf pencapaian dan sumbangan pengiat media yang membantu dalam mempromosi industri pelancongan di negeri Selangor.

Memang cukup meriah dengan kehadiran seramai lebih 180 orang penggiat media dalam kalangan wartawan, editor, penulis, blogger, selebriti, KOL,youtuber, dan ramai lagi yang dijemput bagi memeriahkan program yang memberi peluang untuk kami merasai pelbagai aktiviti menarik yang terdapat di sini. Selain dari tu ada 10 lokasi pelancongan yang menarik di Selangor yang boleh anda terokai. Kita pusing Selangor dulu ya.

Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL

Resort Taman Eko Rimba Komanwel terletak di Hutan Simpan Bukit Lagong, menghala ke Rawang, dengan jarak kira-kira 24km ke utara pusat bandar Kuala Lumpur dan kira-kira 3km dari Bandar Rawang. 


Di sini, pengunjung boleh berkhemah dengan menyewa tapak atau menyewa khemah ‘glamping’ yang sangat estetik dengan aura glamor.
 
AKTIVITI MENARIK DI TAMAN ECO RIMBA KOMANWEL KLSelain dapat berkhemah menikmati ketenangan dalam hutan di bandar, banyak aktiviti lain yang perlu dicuba oleh penggunjung antaranya Glamping, Jungle Trekking, ATV, berkayak, river trekking, berbasikal, dan skuter elektrik. Memang cukup menarik aktiviti-aktiviti ini yang pasti menyeronokkan bila dilakukan ahli keluarga atau pun bersama rakan-rakan untuk menghilangkan stress, merehatkan diri daripada media sosial, dan mengeratkan silaturrahim.


Pihak Tourism Selangor menyediakan pengangkutan dari stesen LRT Gombak hingga ke Taman Eco Rimba Komanwel KL. 


Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL

Selepas pendaftaran, acara kami dimulakan dengan senamrobik. Memang lama tak bersenam dan mengeluarkan peluh jadi umi cuma duduk kat belakang jer



PORT OOTD Selain berkhemah dan layan aktiviti lasak, pengunjung berpeluang untuk berkongsi gambar OOTD kepada rakan mahupun ahli keluarga yang lain. Memang banyak tapak yang cantik dan estetik serta latarbelakang pemandangan resort yang cantik.


Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL
Tak sah kalau tak berposing kat sini kan.


Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL



Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL
Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL


Sebanyak 14 aktiviti yang pasti menarik untuk disertai dan semestinya kena berswafoto diantaranya  Mini Flower Garden Cik Bunga, Cik Bunga Telephone Booth, Cafe Loaves & Bites, Welcome Bamboo, Roundabout RTERK, The White Cottage, River Cottage Area, Lubarcamp, Checkpoint 9: Black Indiana, Forest by Cik Bunga, Berkayak, Berbasikal, Electric Scooter, ATV Ride

Cik Bunga merupakan maskot rasmi di RTERK dan pastikan anda bergambar di kedua port kepunyaan Cik Bunga ni termasuk jugak di roundbout RTERK ni. 

Aktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL


Bagi yang nak berglamping boleh book di Lubarcamp yang menyediakan khemah siap  dengan tilam dan peralatan lain seperti kipas, kerusi dan banyak lagi. Memang selesa untuk anda yang ingin lari dari kebisingan bandar dengan suasana hutan yang tidak jauh dari bandar Kuala Lumpur. Malahan kat Selangor ni ada 8 tempat glamping yang boleh dicuba nanti




MAJLIS APRESIASI MEDIA TOURISMAktiviti Menarik Di Taman Eco Rimba Komanwel KL

Tourism Selangor menghargai sumbangan dan jasa penggiat media dengan Penganjuran Media FAM Trip dan Majlis Apresiasi Media Tourism Selangor 2022 di sebelah malamnya telah dirasmikan oleh YB Tuan Hee Loy Sian, Exco Pelancongan dan Alam Sekitar Negeri Selangor. 


Sebanyak 26 kategori anugerah dan penghargaan yand perkenalkan untuk diberikan kepada rakan-rakan media yang hadir pada malam ini. Sesi penilaian diambil kira, jumlah liputan serta nilai konten yang diwar-warkan dalam pelbagai platform media.


Antara kategori penghargaan dan anugerah yang diberikan pada tahun ini adalah seperti Liputan Media Terbaik, Video Travelog Terbaik, Majalah Pelancongan Terbaik, Wartawan Terbaik, Konten Media Sosial Terbaik, Program TV Terbaik dan banyak lagi.


RESORT TAMAN EKO RIMBA KOMANWEL (RTERK)Resort Taman Eko Rimba Komanwel (RTERK) dilancarkan bagi memperingati Persidangan Hutan Komanwel ke-14 pada tahun 1993. Taman ini menggabungkan hutan tebal dengan taman berlandskap yang disediakan dengan pemandangan panorama, susunan formal, tapak perkhemahan, chalet, monumen air pancut, trek joging, denai mendaki, ladang lebah kelulut dan kemudahan lain untuk memberi pengunjung pengalaman yang indah untuk percutian.


Tarikan ini merupakan hutan simpan yang besar dengan keluasan lebih 260 hektar dalam spesies dipterokarpa tanah rendah bersempadan dengan Hutan Lipur Kanching dan Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM). 


Commonwealth Eco Forest Park & ​​Resort atau dikenali sebagai Resort Taman Eko Rimba Komanwel (RTERK) dilancarkan bagi memperingati Persidangan Hutan Komanwel ke-14 pada tahun 1993, taman ini menggabungkan hutan tebal dengan taman berlandskap yang disediakan dengan pemandangan panorama, susunan formal, tapak perkhemahan, chalet, monumen air pancut, trek joging, denai mendaki, ladang lebah kelulut dan kemudahan lain untuk memberi pengunjung pengalaman yang indah untuk percutian.
RTERK kini diuruskan oleh Future World Avenues Sdn. Bhd. dengan kerjasama erat Kerajaan Negeri, Tourism Selangor Sdn. Bhd. dan Jabatan Perhutanan Negeri Selangor.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2022/08/aktiviti-menarik-di-taman-eco-rimba.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Halal Taiwan Aktiviti Menarik Di Musim Panas

Halal Taiwan Aktiviti Menarik Di Musim Panas

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 116 hits
Memasuki bulan Ogos bermaksud bulan terakhir di Musim Panas di negara Taiwan Walaupun ia tidak terlalu ketara dengan kepanasan melampau namun ramai pelancong menunggu untuk berkunjung ke Taiwan pada setiap musim panas kerana banyak aktiviti...
Kehijauan Dan Keindahan Resort Taman Eko Rimba Komenwel Rawang Tarikan Percutian Di Selangor

Kehijauan Dan Keindahan Resort Taman Eko Rimba Komenwel Rawang Tarikan Percutian Di Selangor

papar berkaitan - pada 6/8/2022 - jumlah : 216 hits
Back to Nature Meluangkan masa menikmati keindahan alam semulajadi di Resort Taman Eko Rimba Komanwel Rawang Keindahan dan kehijauan di hutan rimba pasti dapat menenang jiwa kita seketika setelah masing masing sibuk dengan urusan kerja di i...
Berkelah Di Taman Layang Layang Metropolitan Kuala Lumpur

Berkelah Di Taman Layang Layang Metropolitan Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 17/8/2022 - jumlah : 200 hits
Berkelah di Taman Layang layang Metropolitan Kuala Lumpur l Assalamualaikum Cerita hari minggu yang lepas Syafi dok berzikir ajak pergi taman Sebabnya last 2 weeks plan nak berkelah di Taman Titiwangsa gagal sebab Ana stuck 1 jam dalam jamm...
T18l17 Mama Dobi Di Taman Seroja Di Bandar Baru Salak Tinggi

T18l17 Mama Dobi Di Taman Seroja Di Bandar Baru Salak Tinggi

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 168 hits
Bismillahirrahmanirrahim Allahumma solli wassalamu ala saiyidina Muhammad wa ala alihi wa sohbihi ajama in Assalamu alaikum karangan mengenai catatan harian Tedi ni akan dibahagikan kepada beberapa bahagian dan 17 Disember 2018 20 51 IsninM...
Mencuba Bubur Ayam Kongee Taman Nusa Bayu Gelang Patah

Mencuba Bubur Ayam Kongee Taman Nusa Bayu Gelang Patah

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 304 hits
Mencuba Bubur Ayam KonGee Taman Nusa Bayu Gelang Patah Bubur Ayam KonGee Terpaling Sedap Sekali EAT Pasti RepEAT Haaaaa kemain lagi tagline dia kan The post appeared first on
Buasir Otak Tv Upin Dan Ipin Main Taman Permainan

Buasir Otak Tv Upin Dan Ipin Main Taman Permainan

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 171 hits
Bila Upin dan Ipin nak main playground tapi Fizi dan Mail tak nak Jom tonton animasi ini
Sukan Ekstrim Di Taman Negeri Rompin

Sukan Ekstrim Di Taman Negeri Rompin

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 191 hits
Taman Negeri Rompin Pahang 21 August 2022 The Adventure Racing Asia Series under the Adventure Racing World Series have just concluded the AR Rompin on the 20th August at Taman Negeri Rompin The 3 categories of race consisting of a under 10...
Dua Wanita Mempertaruhkan Nyawa Cuba Menahan Perompak Di Taman Regent

Dua Wanita Mempertaruhkan Nyawa Cuba Menahan Perompak Di Taman Regent

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 184 hits
Pasukan Penyelaras Warisan KK melawat mangsa pecah rumah di Luyang Foto theborneopost Kes rompak Taman Regent polis sedang kenal pasti suspek Kota Kinabalu Polis daerah ini mengesahkan sudah menerima laporan berhubung kejadian samun yang di...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke