Aktivis Pro Palestin Menyasarkan Facebook Dengan Penarafan 1 Bintang Di Gedung Aplikasi



Kita semua sedia maklum bahawa Facebook sememangnya seringkali bertindak bias terhadap mereka yang menyokong Palestin dan rakyatnya. Mana-mana individu yang menunjukkan sokongan akan disekat, malah lebih teruk lagi akaun dinyahaktif dan dipadam.
Facebook tidak pernah menyembunyikan hal ini, dan ia bukan perkara baru. Dari dulu, Facebook sentiasa menunjukkan sikap pro-Yahudi dengan membanteras sebarang kempen dan post berkaitan isu penindasan rakyat Palestin.
Tetapi sejauh mana tindakan buli oleh Facebook mampu mengurangi moral orang Palestin dan penyokongnya? Barangkali tidak sama sekali.
Aktivis pro-Palestin kini menjalankan kempen yang diselaraskan untuk menurunkan penilaian semakan aplikasi Facebook dalam usaha memprotes apa yang dipercayai sebagai penapisan akaun dan siaran post mengenai Palestin oleh syarikat itu.
Kempen itu, yang dikongsi di laman media sosial, termasuk Twitter dan Facebook, meminta orang ramai untuk memberikan ulasan satu bintang pada aplikasi Facebook di gedung aplikasi Apple dan Google.
Strategi nampaknya berjalan lancar dan dilihat sebagai berjaya memperlihatkan hasilnya.
Pada minggu lepas, purata penilaian bintang untuk aplikasi media sosial itu telah turun dari 4/5 menjadi 2.3/5 di App Store Apple dan 2.4/5 di gedung Google Play pada Sabtu malam setelah menerima ribuan ulasan satu bintang.
Sebilangan besar ulasan merangkumi komen yang menyebutkan bahawa Facebook mendiamkan suara dan juga hashtag berkaitan Palestin seperti #FreePalestine atau #GazaUnderAttack.
Di dalam (pentadbiran/mesyuarat) Facebook, kempen ini dilabel sebagi ‘sangat serius’ dan telah dikategorikan sebagai SEV1, yang bermaksud ‘keparahan 1’ (severity 1), satu label atau deskriptor yang digunakan secara dalaman apabila terdapat masalah besar dengan laman web – menurut tangkap layar papan mesej dalaman yang ditinjau oleh NBC News.
SEV1 adalah keutamaan kedua tertinggi selepas SEV0, iaitu tahap ‘keparahan’ atau ‘label masalah’ yang digunakan semasa laman web tidak berfungsi.
“Kepercayaan pengguna merosot jauh dengan perkembangan terbaru antara Israel dan Palestin baru-baru ini,” kata seorang jurutera perisian kanan dalam catatan di papan pesanan dalaman Facebook.
“Pengguna kami kesal dengan cara kami menangani situasi ini. Mereka merasa bahawa mereka disekat, mendapat pengedaran terhad, dan didiamkan. Hasilnya, pengguna kami mula memprotes dengan memberikan ulasan 1 bintang.”
Menurut tangkap layar perbincangan dalaman yang bocor, Facebook menghubungi gedung aplikasi untuk bertanya apakah mereka akan membuang ulasan negatif tersebut.
Apple menolak permintaan ini, demikian menurut catatan seorang pekerja Facebook yang mengatakan bahawa dia telah menghubungi pasukan hubungan pemaju Apple mengenai masalah tersebut.
Sumber: NBC News.
The post Aktivis Pro-Palestin Menyasarkan Facebook Dengan Penarafan 1-Bintang Di Gedung Aplikasi appeared first on OMG! Hackers?.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/aktivis-pro-palestin-menyasarkan-facebook-dengan-penarafan-1-bintang-di-gedung-aplikasi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Facebook Mohon Maaf Sekat Kandungan Pro Palestin

Facebook Mohon Maaf Sekat Kandungan Pro Palestin

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 249 hits
LONDON Pegawai Eksekutif Kanan Facebook membuat permohonan maaf kepada Perdana Menteri Palestin Mohammad Shtayyeh menerusi mesyuarat dalam talian berhubung aduan yang dibuat terhadap syarikat itu yang menyekat sebarang kandungan pro Palesti...
Hiburan Suami Saya Orang Palestin Ramona Zamzam Berang Dituduh Pro Zionis Kerana Jarang Kongsi Isu Palestin

Hiburan Suami Saya Orang Palestin Ramona Zamzam Berang Dituduh Pro Zionis Kerana Jarang Kongsi Isu Palestin

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 275 hits
Krisis antara negara Palestin dan rejim Zionis sejak beberapa hari ini ternyata telah memberi kesan kepada seluruh penduduk dunia termasuklah rakyat Malaysia Ini termasuklah buat pelakon Ramona Zamzam yang sangat terkesan kerana Palestin me...
Facebook Tutup Laman Pro Zionis Selepas Serangan Siber Netizen

Facebook Tutup Laman Pro Zionis Selepas Serangan Siber Netizen

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 252 hits
Facebook menutup sebuah laman pro Israel yang dilaporkan mempunyai 77 juta pengikut selepas netizen daripada kumpulan kumpulan Islam menyerang laman itu dengan ucapan berbaur kebencian lapor akhbar New York Post kelmarin Mike Evans yang mer...
Pengalaman Khatam Quran Menggunakan Aplikasi Muslim Pro

Pengalaman Khatam Quran Menggunakan Aplikasi Muslim Pro

papar berkaitan - pada 10/5/2021 - jumlah : 249 hits
Pengalaman Khatam Quran Menggunakan Aplikasi Muslim Pro Assalammualaikum semua Salam Ramadan Lagi beberapa hari kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri Maka kita akan sayu hati melihat Ramadan pergi meninggalkan kita Bulan Ramadan adalah b...
Jangan Sedih Nak Raya Sambutlah Kemenangan Ini Bagi Pihak Kami Aktivis Palestin

Jangan Sedih Nak Raya Sambutlah Kemenangan Ini Bagi Pihak Kami Aktivis Palestin

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 219 hits
Sebagai umat Islam yang turut sama merasai keperitan penduduk Palestin ketika ini pastinya terbit sedikit kesedihan dalam diri masing masing mengenangkan keadaan saudara seagama kita disana Oleh itu beberapa aktivis kemanusiaan yang kerap m...
Aktivis Palestin Tawan Kilang Senjata Israel

Aktivis Palestin Tawan Kilang Senjata Israel

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 186 hits
SINAR HARIANDua aktivis kumpulan Tindakan Palestin ditangkap di atas bumbung sebuah kilang pembuat senjata Israel iaitu syarikat Elbit Systems di Leicester pada Isnin lalu Foto VXP Vedat XhymshitiLONDON Sekumpulan aktivis kumpulan Tindakan ...
Malaysia Terus Hulur Bantuan Kepada Palestin

Malaysia Terus Hulur Bantuan Kepada Palestin

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 287 hits
Ulangi pendirian konsisten memberi sokongan padu kepada Palestin dan perjuangan mereka KUALA LUMPUR Malaysia akan terus memberikan sumbangan secara dua hala kepada Palestin selain sumbangan kepada badan badan antarabangsa bagi membantu raky...
Sumbangan Rakyat Malaysia Disalur Terus Ke Palestin Tegas Aman Palestin

Sumbangan Rakyat Malaysia Disalur Terus Ke Palestin Tegas Aman Palestin

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 340 hits
Tidak guna duta sebagai orang tengah ada cawangan rasmi di Gaza BANGI Aman Palestin Berhad sekali lagi menegaskan sumbangan untuk rakyat Palestin disalurkan secara terus tanpa melalui pihak kedutaan mereka Pengurus Aman Palestin Mohd Hanif ...
Khairulaming Derma Rm10 000 Hasil Untung Jual Sambal Ke Tabung Palestin

Khairulaming Derma Rm10 000 Hasil Untung Jual Sambal Ke Tabung Palestin

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 248 hits
Sebut sahaja nama Khairul Aming sememangnya ramai mengenali personaliti media sosial ini yang terkenal dengan video masakannya yang membuat ramai terliur dan menyelerakan Pasti ramai tahu Khairulaming akhirnya memperkenalkan produk keluaran...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan