Akhirnya Kini Wang Tabung Haji Lesap



Zaman kerajaan Pakatan Haprak ni, macam-macam perkara merugikan boleh berlaku. Tak tahu kat mana silapnya, kini wang Tabung Haji pula hilang.

Wang simpanan seorang guru wanita sebuah sekolah berasrama penuh di sini, lesap selepas dia menuruti arahan daripada anggota sindiket Macau Scam yang menyamar sebagai ‘Inspekor Narita’.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Pahang Supt Mohd Wazir Mohd Yusuf berkata mangsa yang berusia 51 tahun mendakwa wang itu merupakan simpanannya di Tabung Haji dan akaun bank peribadinya termasuk pinjaman yang baharu diluluskan berjumlah RM80,000.

Katanya, mangsa menjadi mangsa sindiket itu selepas menerima panggilan telefon pada 28 Februari lalu, kononnya daripada pegawai bank bahagian pinjaman di Kuala Lumpur yang mendakwa mangsa mempunyai tunggakan selama tiga bulan.

“Mangsa kemudiannya diarahkan berhubung dengan Inspektor Narita yang memberitahu dia terlibat dengan kes penggubahan wang haram bernilai RM1.5 juta dan suspek berjanji akan membantu menyelesaikan masalah itu, jika mangsa menuruti arahannya.

“Suspek meminta mangsa untuk menukar nombor telefon yang didaftarkan pada akaun Tabung Haji dan bank akaun miliknya kepada nombor lain yang diberikan dan dilarang membuat sebarang transaksi bank selama seminggu,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Mohd Wazir berkata mangsa sekali lagi dihubungi suspek pada 21 Mac lalu dan diarahkan untuk membuat pinjaman daripada bank lain sebanyak RM80,000 kononnya bagi tujuan wang jaminan, yang diluluskan pihak bank pada 27 Mac lepas.

Mangsa telah memaklumkan ‘Inspektor Narita’ berhubung kelulusan pinjaman itu yang disusuli dengan arahan supaya memindahkan wang tersebut ke dalam akaun bank yang ditetapkan oleh suspek.

“Mangsa berbuat demikian pada 28 Mac lalu dan pada keesokan harinya, telah meminta rakannya yang bekerja sebagai penolong pengurus bank untuk menyemak baki akaunnya.

“Mangsa diberitahu terdapat transaksi pemindahan wang dari akaunnya dan akaun Tabung Haji yang diselaraskan dengan akaun itu ke dalam sebuah akaun lain berjumlah RM113,000 menyebabkan dia berasa telah diperdayakan oleh Inspektor tersebut,” katanya.

Mohd Wazir menambah mangsa membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan pada petang semalam, dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun dan sebat dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://riziqin.blogspot.com/2019/03/akhirnya-kini-wang-tabung-haji-lesap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wang Simpanan Tabung Haji Lesap Di Tipu Inspektor Narita

Wang Simpanan Tabung Haji Lesap Di Tipu Inspektor Narita

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 263 hits
KUANTAN Seorang guru wanita di sini kerugian RM113 000 selepas menukar nombor telefon untuk tujuan perbankan online seperti diarahkan individu menyamar polis Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Pahang Superintendan Mohd Wazir Mohd Yuso...
Tabung Haji Nafi Cawangan Bachok Tiada Wang Tunai

Tabung Haji Nafi Cawangan Bachok Tiada Wang Tunai

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 292 hits
Tabung Haji nafi cawangan Bachok tiada wang tunai Dikemas kini 41 minit yang lalu Diterbitkan pada 7 Apr 2019 8 21PM
Dividen Tabung Haji Tahun 2018 Hanya 2 08 Peratus

Dividen Tabung Haji Tahun 2018 Hanya 2 08 Peratus

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 1113 hits
Jangkaan dibuat berdasarkan nilai aset liabiliti semasa Tabung Haji Datuk Seri Najib Razak menjangkakan kadar hibah atau dividen Lembaga Tabung Haji bagi tahun kewangan 2018 yang boleh diisytiharkan hanya 2 08 peratus sahaja Bekas Perdana M...
Pm Guarantees Tabung Haji S Hibah Will Be Announced Soon

Pm Guarantees Tabung Haji S Hibah Will Be Announced Soon

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 344 hits
PARLIAMENT Prime Minister Dr Mahathir Mohamad has guaranteed that Tabung Haji s hibah will be announced soon after a decision by the cabinet He also said the proposal on the restructuring and rejuvenation of TH would be tabled during the ca...
Cabinet To Decide On Tabung Haji Dividend

Cabinet To Decide On Tabung Haji Dividend

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 313 hits
KUALA LUMPUR The government will decide tomorrow on payment of dividend to 9 3 million depositors of pilgrims fund Tabung Haji But Prime Minister Dr Mahathir Mohamad suggested it would not be easy to give returns to depositors due to big am...
Tabung Haji Dividend Sees Sharp Drop For 2018

Tabung Haji Dividend Sees Sharp Drop For 2018

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 390 hits
Pilgrims fund Lembaga Tabung Haji today announced a dividend of 1 25 amounting to RM913 million for the financial year 2018 a sharp drop from the 6 25 dividend paid out for the previous year Minister in the Prime Minister s Department Mujah...
Malaysia Tabung Haji Tidak Benarkan Jemaah Sudah Tunai Haji Daftar Kali Kedua

Malaysia Tabung Haji Tidak Benarkan Jemaah Sudah Tunai Haji Daftar Kali Kedua

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 336 hits
CEO Tabung Haji Datuk Seri Zukri Samat mengumumkan TH akan menyekat pendaftaran kali kedua mereka yang telah menunaikan haji Foto The Malaysian InsightPUTRAJAYA Tabung Haji akan memastikan tiada individu yang akan menunaikan haji dua kali b...
Tabung Haji Umum Hibah 1 25 Peratus

Tabung Haji Umum Hibah 1 25 Peratus

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 342 hits
Lembaga Tabung Haji hari ini mengumumkan agihan hibah bagi tahun kewangan 2018 pada kadar 1 25 peratus melibatkan pengagihan berjumlah RM913 juta kepada semua pendeposit bagi tahun 2018 Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujah...
Isu Ceo Spv Tabung Haji Bukan Islam Berbangsa Cina

Isu Ceo Spv Tabung Haji Bukan Islam Berbangsa Cina

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 395 hits
Oleh Dr Zaharuddin Abd RahmanIni adalah isu terbaru yang dipolitikkan dan dimanipulasi dalam bentuk yang tidak bertanggungjawab sebenarnya Lebih teruk lagi ada yang mengatakan CEO Tabung Haji itu sendiri adalah bukan Islam padahal CEO atau ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur