Akhir Zaman Manusia Lalai Akan Semakin Menjadi Keliru Itulah Kejayaan Syaitan Laknatullah 9158









PM: Laluan sukar Anwar
Minda Rakyat Februari 17, 2019 
KUALA LUMPUR 15 Feb. - Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka melalui ‘jalan sukar’ untuk mengambil tampuk kepemimpinan negara daripada Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. 

Setiausaha Otai Reformis 1998, Abdul Razak Ismail berkata, tindakan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang menerima kemasukan enam bekas Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dua hari lalu merupakan isyarat bahawa Anwar tidak akan melalui jalan mudah untuk menjadi Perdana Menteri seperti dijanjikan. 

“Kita jangka lebih ramai ahli Parlimen BN lompat ke Bersatu dalam masa terdekat. Dan Bersatu dengan sokongan parti dari Sarawak dan Sabah akan jadi parti dominan dalam Pakatan Harapan (PH). 

“Jadi peluang Anwar agak ‘sukar’ untuk jadi Perdana Menteri kelapan sekiranya ini berlaku. 

“Dr. Mahathir pula kelihatan semakin demanding (menuntut), ugut untuk tukar parti lain sekiranya parti dalam PH belot,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. 

Abdul Razak berkata, apa yang lebih membimbangkan adalah sokongan dalam PKR terhadap Anwar sendiri yang kini sudah ‘terbelah dua’. 

Katanya, keba­nyakan kepemimpinan PKR dan DAP tidak bersetuju Bersatu terima enam ahli Parlimen BN kecuali Datuk Seri Mohamed Azmin Ali. 

“Mohamed Azmin kelihatan condong kepada Dr. Mahathir malah nyatakan sokongan enam ahli Parlimen BN yang melompat itu. 

“Mohamed Azmin juga kelihatan mendapat sokongan ramai ahli Parlimen dan kepemimpinan parti dalam PKR sendiri,” katanya.

ABDUL RAZAK ISMAIL 
MR :  Bukan sukar gelap terus!! 
PM: Laluan sukar Anwar - Minda Rakyat


Buya Hamka rahimahullah dianggap tokoh ilmuwan yang hebat di Nusantara dengan hasil ilmu dan khidmatnya kepada masyarakat Nusantara. Walaupun ijazahnya sekadar sekolah dasar, menengah, pesantren dan mengaji di masjid, tetapi dinobatkan sebagai tokoh ilmuwan pada zamannya dan mendapat anugerah ijazah kedoktoran daripada Al-Azhar tanpa belajar di sana.

Presiden Algeria, Abdul Aziz Bouteflika hanya bersijil Thanawi (Sekolah Menengah Arab Agama), tetapi dinilai rakyat kerana peranannya berjihad sejak zaman penjajah dan dilantik dengan pengalaman dan ketajaman akalnya, sehingga pernah menjadi Menteri Luar dan akhirnya diangkat menjadi Presiden sehingga terkini. Tetapi sangat malang kalau dilantik kerana pandai menipu dan bohong, walaupun ada ijazah tarafnya laksana penjual ubat yang melariskan ubat kerana pandai bohong, bijak berauta dan putar alam.

Bukan kerana ubatnya yang sebenar, tetapi sebabnya tergoda kepada cakap dan temberangnya sahaja.

Rakyat Jerman yang maju itu pernah memilih pemimpin seperti Hitler dan rakyat Itali melantik Benito Mussolini menjadi pemimpin mereka kerana pidatonya yang berapi bukan kerana ijazahnya.

Adapun Rasul Allah, Nabi Muhammad S.A.W. adalah paling tinggi ilmu dan keilmuannya sehingga lebih daripada taraf ijazah dan paling bijaksana serta mulia akhlak dan sifat kemanusiaannya walaupun buta huruf. Adalah perkara luar biasa kerana Baginda S.A.W. ditugaskan membawa mukjizat ilmu bagi segala ilmu pada akhir zaman dengan mendapat kurnia paling tinggi daripada Allah yang memiliki kerajaan yang mengatasi segala kerajaan, termasuk semua yang bertaraf kuasa besar dunia pada zaman purba dan terkini. Semua raja-raja dan pemimpin di bawah kekuasaannya.

Firman Allah: Katakanlah (wahai Muhammad S.A.W): Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. Surah Ali-‘Imran: 26

Adapun pelantikan daripada Allah yang lebih ternyata daripada segala ijazah, antaranya firman Allah:

“Segala yang ada di langit dan yang ada di bumi sentiasa mengucap tasbih kepada Allah yang Menguasai (sekalian alam), yang Maha Suci, yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (1); Dialah yang telah mengutuskan dalam kalangan orang-orang (Arab) yang ummiyyin, seorang Rasul (Nabi Muhammad s.a.w) dari bangsa mereka sendiri, yang membacakan kepada mereka ayat-ayat Allah (yang membuktikan keesaan Allah dan kekuasaanNya), dan membersihkan mereka (dari iktikad yang sesat), serta mengajarkan mereka Kitab Allah (Al-Quran) dan Hikmah (pengetahuan yang mendalam mengenai hukum-hukum syarak dan lain-lain). Dan sesungguhnya mereka sebelum (kedatangan Nabi Muhammad) itu adalah dalam kesesatan yang nyata. (2); Dan juga (telah mengutuskan Nabi Muhammad kepada) orang-orang yang lain dari mereka, yang masih belum (datang lagi dan tetap akan datang) menghubungi mereka; dan (ingatlah), Allah jualah yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (3); Pengutusan Nabi Muhammad s.a.w, kepada umat manusia seluruhnya) itu (yang menjadi rahmat) adalah limpah kurnia Allah, diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; dan sememangnya Allah mempunyai limpah kurnia yang besar”. (4) (Surah Al-Jumu’ah: 1-4)

Firman Allah: Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai sekalian manusia! Sesungguhnya aku adalah Rasul (Utusan) Allah kepada kamu semuanya (diutuskan oleh Allah) yang Menguasai langit dan bumi, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; yang menghidupkan dan mematikan. Oleh itu, berimanlah kamu kepada Allah dan RasulNya, Nabi yang ummi (tidak tahu membaca dan menulis) yang beriman kepada Allah dan kalimah-kalimahNya (Kitab-kitabNya); dan ikutilahnya, supaya kamu beroleh hidayah petunjuk. Surah Al-A’raaf: 158

Pelantikannya telah dimaklumkan dan diumumkan oleh para Rasul dan kitab agama sebelumnya. Firman Allah:

“Orang-orang (Yahudi, Nasrani dan lain-lain) yang Kami berikan Kitab itu mengetahui serta mengenalinya (Nabi Muhammad dan kebenarannya) sebagaimana mereka mengenal anak-anak mereka sendiri. Dan Sesungguhnya sebahagian dari mereka berusaha menyembunyikan Kebenaran itu, sedang mereka mengetahui (salahnya perbuatan yang demikian). (146); Kebenaran (yang datangnya kepadamu dan disembunyikan oleh kaum Yahudi, Nasrani dan lain-lain) itu (wahai Muhammad) adalah datangnya dari Tuhanmu; oleh itu jangan sekali-kali engkau termasuk dalam golongan orang-orang yang ragu-ragu. (147) (Surah Al-Baqarah: 146-147)

Ilmu Al-Quran dan kerasulan Nabi Muhammad S.A.W. mencabar seluruh ilmuwan dan pemimpin dunia dengan firman Allah:

Dan kalau kamu ada menaruh syak tentang apa yang Kami turunkan (Al-Quran) kepada hamba Kami (Muhammad S.A.W.), maka cubalah buat dan datangkanlah satu surah yang sebanding dengan Al-Quran itu, dan panggillah orang-orang yang kamu percaya boleh menolong kamu selain dari Allah, jika betul kamu orang-orang yang benar. (23); Maka kalau kamu tidak dapat membuatnya, dan sudah tentu kamu tidak akan dapat membuatnya, maka peliharalah diri kamu dari api neraka yang bahan-bahan bakarnya, manusia dan batu-batu (berhala), (iaitu neraka) yang disediakan untuk orang-orang kafir (melawan Rasul dan Kitab Allah) (24) Surah Al-Baqarah: 23-24

Ternyata benarnya semua perkara yang disebut di dalam Al-Quran dari segi fakta keilmuan agama dan urusan dunia. Perkara sejarah yang terdahulu dan kajian sains terkini daripada bumi sehingga angkasa lepas. Ternyatalah ketinggian ilmu dan peribadi diri Rasulullah S.A.W. yang dilantik oleh Allah. Maka yakinlah kita bahawa perkara yang ghaib di luar kemampuan pancaindera dan perkara yang akan datang semuanya juga adalah benar.

Maka ketokohan Nabi Muhammad S.A.W. tidak boleh dibandingkan dengan semua pemimpin dan ilmuwan.


“Islam Memimpin”
Hadi: Ijazahnya ada, akalnya kerdil – The Third Force


Gempar! Komplot kerajaan, hakim, swasta tipu duit rakyatkerengga pada KERENGGA - 18 jam yang laluDalam satu tuduhan mengemparkan, Hakim Mahkamah Rayuan Hamid Sultan Abu Backer mendakwa bahawa terdapat hakim-hakim tertentu yang membantu pihak swasta untuk menipu duit rakyat. Beliau menyebut tentang perkara itu dalam satu afidavit sokongan terhadap permohonan peguam Sangeet Kaur Deo hari ini untuk mengisytiharkan bahawa ketua hakim negara gagal mempertahankan integriti dan kredibiliti badan





Nasihat Mufti Perlis ini mungkin ditujukan kepada Nik Abduh yang mengaku berbohongkerengga pada KERENGGA - Sehari yang laluMaza: Lepas berdosa contohilah Nabi Adam, bukan Iblis Ketika semua manusia pernah melakukan kesalahan, perbuatan itu jauh lebih berdosa besar jika kesalahan terbabit dibuat dengan berselindung di sebalik agama, kata mufti Perlis. Justeru kata Dr Mohd Asri Zainul Abidin, mana-mana manusia yang terlanjur melakukan dosa mesti mencontohi Nabi Adam AS dengan mengakui kesalahan tersebut, dan tidak






Teka-teki pemanggil ‘misteri’ MH370 terjawabkerengga pada KERENGGA - Sehari yang laluFMT Reporters KUALA LUMPUR: Lelaki yang membuat panggilan “misteri” selama 45 minit kepada Kapten Zaharie Ahmad Shah beberapa minggu selepas pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang, dan menimbulkan teori konspirasi, adalah sepupunya. Bercakap buat kali pertama, Zulhaimi Wahidin, seorang jurutera kapal terbang memberitahu akhbar The Australian ia adalah panggilan biasa sahaja. Menurutnya, beliau




Nik Abduh beritahu Haji Hadi ajar supaya berbohongkerengga pada KERENGGA - 2 hari yang laluNik Abduh: Hadi restu saya nafi rakaman audio Anggota Jawatankuasa Pusat PAS Nik Abduh Nik Abdul Aziz hari ini tampil mengakui rakaman audio yang dikaitkan dengannya sebelum ini. Dalam kenyataan panjang di Facebook hari ini, Ahli Parlimen Bachok itu berkata penafiannya sebelum ini dibuat selepas pimpinan PAS berkeras agar beliau berbuat demikian. Nik Abduh juga berkata keputusan untuk

16 February 2019
Baiah - dokumen cagar bini dalam PAS...
Anggota parlimen Bachok, Nik Mohamad Abuh Nik Abdul Aziz mempertahankan tindakan beliau menafikan kesahihan suaranya dalam audio PAS menerima dana daripada Umno itu adalah langkah yang tepat.

Katanya, dalam soal menjaga kerahsiaan parti perkara itu juga pernah diamalkan oleh ayahnya, allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika memimpin PAS.

"Ia hanya soal kerahsiaan dan bila kita berada dalam parti besar apatah lagi parti Islam, maka soal kerahsiaan itu adalah sesuatu yang valid, ada ilmunya dalam agama. Banyak contoh-contohnya.

"Saya buat contoh yang dekat kita di Kelantan ini ialah dalam isu baiah, taklid talak (isteri) terhadap wakil rakyat PAS di Kelantan. Apabila dokumen itu tular, almarhum tok guru Nik Aziz ditanya dan dia menafikan sekeras-kerasnya.

"Maknanya kalau nak kata bohong pun bohonglah, tapi ia bab kerahsiaan. Dia menjaga rahsia wujudnya baiah itu walaupun dah bocor sampai ke mati," katanya kepada media di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kota Bharu - ASP

Hadi suruh Nik Abduh menipu walaun2 dan ummah.

Group Takiri vs Group UZM
dan geng Pak Lebai sokong...

SAR personnel are looking for a passenger of a ferry who reportedly fell overboard as the vessel headed from George Town to Butterworth today...
Corrupt Top Judges Exposed – And Najib Might Walk Away A Free Man After All...
Senior lawyer Haniff Khatri had previously alleged that a top judge interfered in a majority decision which was initially to acquit the late DAP national chairman Karpal Singh of his charge under the Sedition Act. As a result of the judge’s intervention, the decision of the Court of Appeal was changed – behind closed doors – from acquittal to a conviction.

Now, Hamid Sultan Abu Backer, a Court of Appeal Judge, has given credence to the suspicion of the existence of hanky-panky within the country’s judiciary system. In what appears to be a bombshell to the Palace of Justice, Justice Hamid has alleged that there are members of the judiciary who have been working with private parties to scam the government.

Here’s how the scam works. Apparently, nominees of politicians would create dubious contracts with the government where the government later fails to adhere to the contract. And because the political nominee had no intention of honouring the contract from the beginning, the government would eventually pull out of the deal and terminate the contract.

The private parties would then take the government to court to claim compensation, arguing that the government has breached the contract. Subsequently, the government may record a consent judgment accepting liability and agreeing to assess damages. Justice Hamid reveals – “This modus operandi was to deprive the exchequer by false claims.”

The contract was deliberately written to contain unfair terms with the government, making the contract un-enforceable based on public policy grounds. It was created to fail from the beginning. In essence, the corrupt judges were working hand in glove with crooked politicians to scam truckloads of money from the government, which happens to be taxpayers’ money.

But that’s just the beginning. Court of Appeal Judge Hamid also exposed how the judicial and constitutional misconduct in the judiciary system happened not only during the previous Najib Razak regime, but continues even under the present Mahathir administration. He has claimed the dirty judges were extremely concerned about the prospect of Pakatan Harapan winning the last May’s election.


Judge Hamid Sultan Abu Backer
As early as April 2018, a month before the 14th general election, during a monthly lunch organised at an Italian restaurant, Justice Hamid was surprised when one top judge and other judges expressed their worry that a victory by the then opposition Pakatan victory could see them being “tribunalised”. He wrote in his 65-page affidavit – “Basically, it was a confession relating to guilt.”

Stunningly, Hamid said the corrupt judges were “extremely happy” when members of the old regime were elevated or promoted instead, after the new Pakatan Harapan coalition took over the government from the corrupted Barisan Nasional. It has been business as usual since. He said – “To me, I see it as one movement from a kleptocracy regime to another and nothing more.”

The whistleblower Justice Hamid said – “The talk among the judicial members was that they were appointed because of the influence of an ex-minister who they served earlier. They all knew it was business as usual and all the fear of ‘tribunalisation’ had disappeared overnight and now they are looking forward to top positions upon vacancy.”

Hamid’s affidavit, filed yesterday in support of lawyer Sangeet Kaur Deo’s application to declare that the chief justice failed to defend the integrity and credibility of the judiciary, could open a can of worms – even a massive scandal – on the present Mahathir administration who had appointed Richard Malanjum as the new Chief Justice, whose integrity is now being challenged.

There are basically two possibilities, if Justice Hamid’s claims are true. First, Chief Justice Malanjum knew about the business of scamming and corruption within judges, but chose to join the party. Second, Malanjum, a Christian, knew, but was powerless because eventually any harsh actions against the dirty judges would be turned into a racial and religion issue by the opposition – racist UMNO and extremist PAS.
Chief Justice Richard Malanjum
Regardless, Prime Minister Mahathir Mohamad cannot adopt “see no evil, hear no evil” approach, now that a Court of Appeal Judge has let the cat out of the bag. Interestingly, four days ago (Feb 11), the Court of Appeal has allowed an application by crooked Najib Tun Razak to stay the hearing of his SRC International trial, which was supposed to take place the next day (Feb 12).

Were any or all of the top three judges – Justice Ahmadi Asnawi, Justice Mohamad Zabidin Mohd Diah and Justice Yew Jen Kie – as dirty as the allegations unveiled by Hamid? Actions should be taken against the judges of the Court of Appeal, if there were signs of deliberate leniency to facilitate the delay tactics used by Najib Razak to escape the jail.

Already, the defiant Najib deliberately refused to enter the “dock” during the case management over his 25 charges of graft and money laundering relating to transactions amounting to RM2.3 billion linked to 1MDB. Why was the crook allowed to mock and insult the court, and not charged for “contempt of court” despite deliberately did it in front of a judge?

If the Mahathir administration has no intention of rocking the boat of the current corrupt judges, who happily run their business as usual, why then bother slapping charges on powerful and cash-rich crooks like former PM Najib Razak and Deputy PM Ahmad Zahid Hamidi, knowing they would eventually get to walk away a free man? Would it not better to strike some deals with the devils instead?

A better deal would be to grant immunity to Najib or his partner-in-crime Jho Low in exchange for the return of some of the money stolen from 1MDB funds, rather than getting nothing yet seeing the thieves getting away scot-free – because the dirty Court of Appeal Judges whom are still grateful to the “kleptocrat” have already decided to help their former master. - FT








cheers.Posted by ali allah ditta at 12:21:00 AM tumpang sekole...?: Baiah - dokumen cagar bini dalam PAS...


























Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/02/akhir-zaman-manusia-lalai-akan-semakin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kewujudan Negara Haram Sebagai Punca Utama Kejahatan Akhir Zaman 9160

Kewujudan Negara Haram Sebagai Punca Utama Kejahatan Akhir Zaman 9160

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 316 hits
Tentu mereka semua sudah tak bernyawa sekarang dan tanggunglaa azab kubur kepada yang bersungguh dan yang bersubahat di tahun 1948 mewujudkan negara haram dengan merampas Bumi Palestin dan menzalimi warganegaranya Nauzubillahminzalik Ketika...
Hayatilah 13 Pesanan Malaikat Jibrail Pada Umat Akhir Zaman Rileks Media

Hayatilah 13 Pesanan Malaikat Jibrail Pada Umat Akhir Zaman Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 311 hits
Ketika melalui proses Israk Rasulullah saw dibawa berjalan melalui pelbagai peristiwa yang perlu diterjemahkan oleh Malaikat Jibrail apa pengertiannya Berikut adalah 13 peristiwa yang dialami Rasulullah saw sebagai panduan kepada kita sebag...
Akhir Zaman Makin Kurang Sifat Malu Rileks Media

Akhir Zaman Makin Kurang Sifat Malu Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 264 hits
Malu itu adalah bahagian daripada keimanan Sifat malu seseorang semakin tinggi akan mengundang reaksi yang sama kepada orang lain Sifat malu ini lebih nampak dan jelas kelihatan dan mesti lebih ada kepada perempuan berbanding laki laki Oleh...
7 Perkara Akhir Zaman Yang Dige Runi Rileks Media

7 Perkara Akhir Zaman Yang Dige Runi Rileks Media

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 383 hits
Buat renungan kita bersama 1 Orang Yang Tidak Sedarkan Diri Daripada Abu Hurairah R A bahawasanya Rasulullah S A W bersabda Jika ada seseorang berkata ramai orang telah rosak maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara m...
Ini Komen Neelofa Isu Buka Tudung Hijab Telah Membawa Saya Menjadi Diri Saya Sekarang Dan Kejayaan Yang Diraih Hari Ini

Ini Komen Neelofa Isu Buka Tudung Hijab Telah Membawa Saya Menjadi Diri Saya Sekarang Dan Kejayaan Yang Diraih Hari Ini

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 890 hits
Tidak kisah di kec4m pelakon dan pengacara televisyen Neelofa menegaskan dia tidak akan sesekali membuka tudung walaupun dilantik menjadi duta jenama antarabangsa atau menerima krit1kan mengenai gaya pemakaian tudungnya Katanya hijab telah ...
Jangan Tertipu Dengan Dakwah Akhir Zaman

Jangan Tertipu Dengan Dakwah Akhir Zaman

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1040 hits
Manusia zaman akhir banyak tertipu dengan penampilan dan kuantitas tanpa esensi dan kualitas Mereka mengagungkan pakaian jubah dan serban tanpa memperdulikan siapa yang mengenakan Mendewakan sunnah berjenggot dan bersiwak dan melupakan sunn...
Ibadah Umrah Kini Menjadi Satu Bentuk Trend Melancong

Ibadah Umrah Kini Menjadi Satu Bentuk Trend Melancong

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 382 hits
Hari ini ibadah umrah sudah jadi satu bentuk trend melancong Kerana ramai yang sudah berkemampuan dan pakej umrah yang ditawarkan pula dah semakin murah ia menjadi satu budaya melancong bentuk baru atas nama ibadah umrah Ramai yang mengangg...
Wajah Nasha Aziz Yang Dahulunya Amat Cantik Kini Berubah Kelihatan Lain Yang Menjadi Tanda Tanya

Wajah Nasha Aziz Yang Dahulunya Amat Cantik Kini Berubah Kelihatan Lain Yang Menjadi Tanda Tanya

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 538 hits
Nasha Aziz 44 pelakon tinggi lampai Siapa yang tidak kenal bukan Sememangnya sentiasa kelihatan cantik dan anggun Cuma kini wajah Nasha hebat diperkatakan adakah melakukan sesuatu pada mukanya atau sekadar solekan sahaja Kalau dulu kecantik...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ