Ahli Politik Gila Kuasa Punca Covid Menggila Di India



Laporan dari Al-Jazeera mengatakan semalam India telah mencatatkan satu rekod baru dalam situasi pendemik COVID-19 dimana dalam masa 24 jam 412,262 kes baru dilaporkan menjadikan jumlah yang dijangkiti melebihi 21 juta kes.
Jumlah kematian baru ialah 3,980 orang menjadikan keseluruhan yang meninggal kerana pendemik ini di India ialah 230,168 orang.

Hospital-hospital di India dipenuhi dengan pesakit koronavirus, saudara-mara pesakit berusaha mencari bekalan oksigen, dan krematorium serta tanah perkuburan hampir penuh dan pekerjanya berkerja tanpa henti untuk membakar dan mengkebumikan yang mati kerana COVID-19.
Semuanya dikatakan berpunca dari seorang Ahli Politik yang gila kuasa.. meskipun mengalami lonjakan kes Covid-19, lebih sebulan lalu, kerajaan India tetap nekad mengadakan pilihan raya peringkat negeri di lima buah negeri


Perdana Menteri India, Narendra Modi tetap mengadakan rapat-rapat umum pilihan raya dengan orang ramai berbondong-bondong berhimpun serta melanggar peraturan jarak selamat dan memakai pelitup muka.
Laung Modi kepada penyokongnya di negeri Bengal Barat pada 17 April, sebelum pilihan raya tempatan...
"Saya belum pernah melihat himunan manusia yang begitu besar sebelum ini!"  
"Di mana sahaja saya dapat melihat, saya hanya dapat melihat manusia. Saya tidak dapat melihat apa-apa lagi. "
Ketika satu lagi gelombang jangkitan COVID-19 yang membunuh melanda India, Modi menolak untuk membatalkan Perayaan besar Hindu yang dihadiri oleh berjuta-juta orang. Pertandingan kriket, yang dihadiri oleh puluhan ribu, juga dilanjutkan.

Sebelum ini pada bulan Januari ketika kes surut, Modi dengan bangga berkata dalam Forum Ekonomi Dunia bahawa negara itu "telah menyelamatkan umat manusia dari bencana besar dengan mengawal korona dengan berkesan".

Parti Bharatiya Janata (BJP) yang dianggotainya memuji "kepemimpinannya yang berwawasan", menjadikan India sebagai "negara yang bangga dan menang dalam memerangi COVID".
Pada pertengahan Mac, puluhan ribu menghadiri pertandingan kriket menentang England di stadium Narendra Modi di Gujarat, sebuah peristiwa yang membanggakan kebanggaan negara bahkan di tengah peringatan bahawa jangkitan semakin meningkat.
Pada 21 Mac, iklan di halaman depan surat kabar berbunyi: "Safe Clean Safe," ketika Modi dan sekutu politik menyambut penyembah Hindu ke Kumbh Mela, setu ziarah ke sungai Ganges yang menarik berjuta-juta sepanjang April.

Perlu diingat, pada bulan Mac 2020, pemerintahannya telah menyalahkan perhimpunan orang Islam seramai  3.000 orang atas peningkatan jangkitan pendemik ini..


 
Ini pendapat Pemerhati Politik..
KUALA LUMPUR – Walaupun berdepan peningkatan mendadak kes jangkitan dan kematian akibat Covid-19, jutaan orang masih keluar mengundi pada fasa terakhir pilihan raya di India baru-baru ini.
Malah dunia menyaksikan bagaimana barisan panjang pengundi kelihatan di luar bilik undi ketika suhu meningkat dengan kebanyakan pengundi luar bandar gagal mematuhi penjarakan fizikal mahu pun memakai pelitup muka seperti disyaratkan.
Sehingga artikel ini ditulis, India telah merekodkan hampir 20.7 juta kes jangkitan dan hampir 226,000 kematian pada masa ini.
Bagi pemerhati politik, Azizi Safar berkata, sepatutnya menjadikan India sebagai satu pengajaran supaya ‘kesilapan’ seumpama itu tidak berlaku di negara ini.
“Parti Perdana Menteri India Modi, BJP kalah dalam pilihan raya di West Bengal. Kerajaan Modi dan partinya dikritik dengan hebat kerana lebih beri tumpuan untuk mengadakan pilihan raya dan bukannya kepada usaha-usaha memerangi Covid-19.
“Walaupun mengalami lonjakan kes Covid-19, lebih sebulan lalu, kerajaan India tetap nekad mengadakan pilihan raya peringkat negeri di lima buah negeri.
“Ketika perhimpunan kempen pilihan raya diadakan, ramai orang yang menghadirinya tidak memakai pelitup muka.
“Pakar-pakar menyalahkan sikap orang ramai yang mengambil mudah tentang Covid-19 hingga menyebabkan India beberapa kali merekodkan jumlah kes jangkitan baharu harian tertinggi di dunia,” katanya menerusi Facebook hari ini.
Menurut Aiziz, apa yang berlaku di India boleh berlaku di negara-negara lain juga jika kurang disiplin diri dan ambil sikap sambil lewa dengan SOP yang ditetapkan.
“Bukan salah SOP. Ketidakpatuhan kepada SOP yang menjadi punca utama penularan COVID-19 sukar dikawal,” jelasnya.
Modi berhadapan dengan pelbagai kritikan kerana terlalu memberi tumpuan kepada pilihan raya dan tidak menjadikan pandemik yang sedang membelenggu negara itu ketika ini malah keadaannya semakin kronik ketika ini, katanya.
Malah ramai pakar menuding jari menyalahkan Suruhanjaya Pilihan Raya Persekutuan kerana membenarkan rapat-rapat pilihan raya dan undi diadakan dengan orang ramai berbondong-bondong berhimpun serta melanggar peraturan jarak selamat dan memakai pelitup. – MalaysiaGazette
Semoga Allah jauhkan ahli politik jenis yang gila nak berkuasa hingga tak peduli apa ini dari negara kita hendakNya..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/05/ahli-politik-gila-kuasa-punca-covid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Semuanya Sudah Porak Peranda Ketidakstabilan Politik Ekonomi Merudum Rasuah Di Puncak Kuasa Goyah Menangani Covid

Apa Semuanya Sudah Porak Peranda Ketidakstabilan Politik Ekonomi Merudum Rasuah Di Puncak Kuasa Goyah Menangani Covid

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 324 hits
Adakah institusi kita terjejas selepas 60 tahun pemerintahan Umno BN By ZUNARThings fall apart the centre cannot hold Mere anarchy is loosed upon the world The blood dimmed tide is loosed and everywhereThe ceremony of innocence is drowned T...
Setiap Hari Saya Minum Ahli Parlimen India Minum Air Kencing Lembu Untuk Elak Dijangkiti Covid 19

Setiap Hari Saya Minum Ahli Parlimen India Minum Air Kencing Lembu Untuk Elak Dijangkiti Covid 19

papar berkaitan - pada 11/5/2021 - jumlah : 264 hits
Angka kes positif Covid 19 di India semakin meningkat sehingga menyebabkan bekalan oksigen dan ubat ubatan semakin terbatas Keadaan ini memaksa sebahagian rakyatnya kembali semula menggunakan rawatan tradisional untuk melawan virus yang tid...
Usah Tertipu Dengan Kata Manis Ahli Politik Kemaruk Kuasa Harta

Usah Tertipu Dengan Kata Manis Ahli Politik Kemaruk Kuasa Harta

papar berkaitan - pada 6/5/2021 - jumlah : 304 hits
Siapa layak memerintah Malaysia RAKYAT Malaysia perlu berfikir jauh dan matang Jadikan syarak sebagai neraca utama ketika memilih pemimpin atau kerajaan Usah tertipu dengan kata kata manis ahli ahli parti politik yang kemaruk kuasa dan hart...
Fedex Delivers Critical Healthcare Supplies To India To Support The Fight Against Covid 19

Fedex Delivers Critical Healthcare Supplies To India To Support The Fight Against Covid 19

papar berkaitan - pada 5/5/2021 - jumlah : 277 hits
FedEx Express a subsidiary of FedEx Corp and one of the world s largest express transportation companies is working with organizations around the world to deliver critical medical supplies and equipment to assist in the fight against COVID ...
Qatar Airways Cargo Convoy Departs To India Carrying Medical Aid And Equipment To Support Covid 19 Relief Efforts

Qatar Airways Cargo Convoy Departs To India Carrying Medical Aid And Equipment To Support Covid 19 Relief Efforts

papar berkaitan - pada 5/5/2021 - jumlah : 366 hits
300 tonnes of aid from around the world departed in a three aircraft cargo convoy from Doha to India as part of the freight carrier s WeQare initiative Three Qatar Airways Cargo Boeing 777 freighters departed to India yesterday carrying app...
Komentar Isu Isu Yang Berakar Umbi Sejak Sekian Lama Kini Memburukkan Lagi Krisis Covid 19 Di India

Komentar Isu Isu Yang Berakar Umbi Sejak Sekian Lama Kini Memburukkan Lagi Krisis Covid 19 Di India

papar berkaitan - pada 10/5/2021 - jumlah : 207 hits
BERITAmediacorp India kini di ambang bencana kemanusiaan yang sangat dahsyat Selewat lewatnya Mac lalu jumlah kes jangkitan COVID 19 di kebanyakan wilayah di India boleh dianggap rendah ketika itu Ini menyebabkan ramai penduduk bertanggapan...
Hiburan Dituduh Jadi Punca Penularan Covid 19 Di Set Sweet Qismina Terima Dengan Hati Terbuka

Hiburan Dituduh Jadi Punca Penularan Covid 19 Di Set Sweet Qismina Terima Dengan Hati Terbuka

papar berkaitan - pada 6/5/2021 - jumlah : 180 hits
Pelakon cantik manis Sweet Qismina mengakui berasa agak berang apabila dituduh menjadi punca penularan wabak COVID 19 di set penggambaran filem Tariandi di Kuala Kangsar sebelum ini Namun dia kemudiannya enggan menganggap perkara tersebut s...
Kes Jangkitan Covid Lebih 4 000 Jangan Jadi India

Kes Jangkitan Covid Lebih 4 000 Jangan Jadi India

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 189 hits
Kes jangkitan Covid lebih 4 000 jangan jadi IndiaOleh May 08 202Kes Covid semalam yang mencecah 4 498 jangkitan sehari mengejutkan rakyat Malaysia Menurut Ahli Dewan Negeri Meru Mohd Fakhrulrazi Mohd Mokhtar kes yang tinggi itu menghampiri ...
Cek Fakta Hoaks Video Korban Covid 19 Di India Tergeletak Di Jalan

Cek Fakta Hoaks Video Korban Covid 19 Di India Tergeletak Di Jalan

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 250 hits
Video masyarakat korban Covid 19 tergeletak di jalan di India adalah hoaks Video diambil saat kejadian kebocoran gas di India pada 2020 lalu
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024