Ahli Parlimen Yang Paling Bangsat Oleh Tamrin Tun Ghaffar


 
Tamrin Tun Ghafar

 

1.  'Orang Berbudi

      Kita Berbahasa

      Orang Memberi

      Kita Merasa'

 

2.   Jika Kita Tidak

      Boleh  Membalas

      Budi

      Sekurang

      Kurangnya

      Kita

      Tahu Mengenang

      Budi

 

3.  Tiong King Sing, Ahli Parlimen Bintulu , Sarawak  AKAN  DIKENANG   sebagai  seorang  Ahli Parlimen yang terlalu BANGSAT oleh generasi kini dan akan datang.

 

4.  Tindakan beliau melemparkan tuduhan liar terhadap Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah, Ketua Pengarah Kementerian  Kesihatan  yang  BEKERJA KERAS  menangani  Wabak Covid 19  telah  mengundang kritikan rakyat kerana  rakyat faham Tan Sri Noor Hisham  adalah  kepala atau ketua ribuan  doktor dan Kakitangan Hospital dan Kementerian; mereka TERPAKSA berpisah dengan keluarga, bertarung nyawa bagi menyelamatkan kita semua.

 

5.   Yang peliknya dari 72 orang Menteri, yang Bertaraf Menteri dan Timbalan  hanya salah seorang Timbalan Menteri Kesihatan sahaja yang bersuara, itu pun SETELAH  Tun Dr. Mahathir  ( Ahli Parlimen Langkawi ) dan beberapa Ahli Parlimen DAP membuat kritikan tegas.

 

6.   Sepatutnya Ahli Parlimen itu mempersoalkan di mana 'hilangnya' Adham Baba , Menteri Kesihatan dan 2 orang Timbalannya  yang TIDAK  MUNCUL.

 

7.  Mungkin oleh kerana yang melakukan perbuatan keji dan hina terhadap KP itu adalah  PENGAMPU Muhyiddin Yassin, yang kebetulan pula telah melantik beliau sebagai Duta Khas Malaysia ke China bertaraf Menteri, maka parti - parti lain dalam Perikatan Nasional  dan Muafakat Nasional  SENYAP  SERIBU  BAHASA.

 

8.  Beliau, jika faham, sepatutnya  merasa lega  kerana saya memilih untuk  tidak  menggunakan tajuk yang  LEBIH  KESAT  seperti  Ahli Parlimen Haramjadah, Barua, Bangkai, Binatang,   Yang Tak Tahu Mengenang Budi dan beberapa perkataan lain.

 

9.  Di satu ketika dahulu  Lim Guan Eng  dipenjarakan kerana  MEMPERTAHANKAN  MARUAH  seorang gadis Melayu bawah umur yang telah diperkosa oleh seorang pemimpin UMNO.

 

10.   Dalam kes terbaru ini 2 orang Ahli  Parlimen  DAP  yang  BUKAN  Melayu, YB RSN Rayer (Jelutong) dan YB Lim Lip Eng (Kepong) dihalau keluar dari  Dewan Parlimen kerana mahu MEMBELA  Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan,   seorang Pegawai Tinggi Kerajaan yang kebetulan seorang Melayu / Islam yang dicemuh oleh BANGSAT  ini.

 

11.  Di mana Ahli - Ahli  Parlimen dari UMNO, PAS  dan BERSATU dan juga Parti - Parti lain yang kononnya  berjuang  untuk Melayu / Islam; mereka TIDAK  BERSUARA   seolah - olah  PEKAK  dan BISU - apakah  berkemungkinan  mereka ini semua TELAH  TERMAKAN  BUDI  dari Ahli Parlimen  BANGSAT ini?

 

12.  Cuba bayangkan apa akan jadi  jika sekiranya  Ahli Parlimen DAP  yang membuat  serangan seperti yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Bintulu itu; SUDAH  PASTI  mereka akan diserang bertubi - tubi oleh UMNO , PAS  dan BERSATU  dan NGO - NGO  dan Parti - Parti Melayu lain atas dasar PERKAUMAN.

 

13.  Saya tidak pasti  sama ada Ahli Parlimen Bintulu ini adalah Tiong  yang PERNAH  DIKAITKAN  dengan skandal tanah  PKFZ  di Kawasan Pelabuhan Kelang di satu ketika dahulu.

 

14.  Jika  tekaan  itu benar, ini  bererti jika ada  Ahli - Ahli Parlimen Melayu / Islam yang mungkin disogok dengan wang ringgit , mereka dan keluarga  sebenarnya telah  TERMAKAN  DUIT  HARAM.

 

15.   Muhyiddin pula TIDAK  akan  bertindak terhadap beliau seperti MELUCUTKAN  jawatan Duta Khas ke China Bertaraf Menteri  kerana PERLUKAN  SOKONGAN  beliau.

 

16. Oleh kerana TAKUT terus diserang dan boleh menjejaskan  Muhyiddin sendiri maka akhirnya  atas nasihat, beliau TERPAKSA meminta  maaf - sama ada ikhlas atau sebaliknya itu pada beliau tidak penting.

 

17.  JIKA  'BUDGET' pun  TIDAK   dibentangkan di Kabinet dan Menteri  pula  TAK TAHU  apa yang dilakukan oleh Timbalannya dalam kes  JASA, maka  jawabnya Kerajaan Perikatan Nasional atau PN pimpinan Muhyiddin SEMEMANGNYA  TERLALU  LEMAH dan Ahli - Ahli  Parlimen pula  boleh ambil kesempatan  buat dan kata apa sahaja seperti Ahli Parlimen  BANGSAT ini.

 

18.  BUDGET  YANG  DI BENTANGKAN  BUKAN  UNTUK  MENANGANI  WABAK   COVID 19  DAN UNTUK  RAKYAT,  TAPI  IA LEBIH  KEPADA  MENENTU DAN  MENGUATKAN  KEDUDUKAN  MEREKA YANG  GILA KUASA  TERUS  KEKAL.

 

19.  Itulah  sebabnya  'Budget' yang dibentangkan baru - baru ini TIDAK  BOLEH  DISOKONG oleh mana - mana  Ahli  Parlimen jika mereka punyai fikiran WARAS!!

 

20.   'Terlajak Perahu

         Boleh DiUndur

         Terlajak Kata

         Buruk 

         Padahnya'

 

21.  Sebenarnya yang  takut mati  ialah ialah Ahli Parlimen Bintulu itu sendiri dan Menteri Air Suam  yang dimaklumkan memang berhasrat menggantikan Tan Sri  Noor Hisham kerana beliau lebih diyakini dan dipercayai oleh rakyat dari Menteri bodoh yang dilantik oleh seorang yang LEBIH  MEMENTINGKAN  DIRI  dari segala yang lain.

 

Wassalam

Terima Kasih.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/ahli-parlimen-yang-paling-bangsat-oleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Mendakwa Sokongan Ahli Parlimen Bn Terhadap Belanjawan 2021 Adalah Bersyarat

Najib Mendakwa Sokongan Ahli Parlimen Bn Terhadap Belanjawan 2021 Adalah Bersyarat

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 255 hits
KUALA LUMPUR Pengerusi Kelab Ahli Penyokong Barisan Nasional Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberitahu sokongan beliau dan rakan rakan terhadap Belanjawan 2021 adalah bersyarat Bekas Perdana Menteri itu berkata beliau mahu rakyat dibe...
Zahid Najib Dan Pimpinan Solat Jenazah Arwah Ahli Parlimen Grik

Zahid Najib Dan Pimpinan Solat Jenazah Arwah Ahli Parlimen Grik

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 356 hits
Solat jenazah Allahyarham Dato Hasbullah Osman Ahli Parlimen Grik bersama Bossku SUA Umno dll di Masjid Raub Secara peribadi saya kehilangan seorang sahabat karib sejak zaman Pemuda Semoga rohnya dicucuri rahmat Al Fatihah https t co cTT06M...
Ahli Parlimen Bintulu Bangang

Ahli Parlimen Bintulu Bangang

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 402 hits
BACAApa keperluan untuk KP Kesihatan lawat Sabah Kenapa tidak kau bantai Muhyiddin Ismail Sabri dan Dr Adham Baba Mereka ada dalam parlimen untuk berhujah Mereka juga setakat baca yang boleh dibuat oleh office boy Ahli Parlimen dan Wakil Ra...
Sesiapa Ahli Parlimen Yang Tolak Belanjawan Termasuk Najib Adalah Di Anggap Pengkhianat

Sesiapa Ahli Parlimen Yang Tolak Belanjawan Termasuk Najib Adalah Di Anggap Pengkhianat

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 252 hits
KUALA LUMPUR Sesiapa sahaja ahli Parlimen termasuk Datuk Seri Najib Razak dianggap pengkhianat sekiranya menolak Belanjawan 2021 Itu tegas Ahli Parlimen Arau yang juga Pengerusi Backbenchers Perikatan Nasional Datuk Seri Shahidan Kassim Men...
Cadangan Dan Saranan Dari Ahli Parlimen Bagan Datuk

Cadangan Dan Saranan Dari Ahli Parlimen Bagan Datuk

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 311 hits
Bajet 2021 Jangan ada yang tercicir Berikut adalah antara cadangan dan saranan dari Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Berita Dan Laporan Hal Ehwal Politik Semasa Dalam Malaysia Layari www umno online my Ikuti Facebook Twitter I...
Dr Kamarul Zaman Yusoff Menang Saman Fitnah Rm8 Juta Saman 5 Lagi Ahli Parlimen Dap

Dr Kamarul Zaman Yusoff Menang Saman Fitnah Rm8 Juta Saman 5 Lagi Ahli Parlimen Dap

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 319 hits
Penganalisis politik Kamarul Zaman Yusoff menang saman terhadap Pegawai Khas Pengerusi DAP Sarawak Abdul Aziz Isa dan individu terbabit diarah membayar ganti rugi RM8 juta atas kenyataan fitnah dibuatnya sebelum ini Kamarul dalam kenyataan ...
Ahli Parlimen Indera Mahkota Beri Sumbangan Hari Deepavali Kepada Masyarakat Kaum India

Ahli Parlimen Indera Mahkota Beri Sumbangan Hari Deepavali Kepada Masyarakat Kaum India

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 262 hits
KUANTAN Seramai 40 orang warga emas orang kurang upaya dan kumpulan B40 masyarakat kaum India menerima sumbangan daripada Ahli Parlimen Indera Mahkota Datuk Saifuddin Abdulah di sini semalam Majlis penyampaian sumbangan telah diadakan sempe...
Ku Li Edar Surat Cinta Untuk Semua Ahli Parlimen

Ku Li Edar Surat Cinta Untuk Semua Ahli Parlimen

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 293 hits
Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan semua ahli Parlimen yang menghadiri sidang Dewan Rakyat hari ini menerima sepucuk surat daripada Tengku Razaleigh Hamzah Beliau memaklumkan perkara itu menerusi Twitter dengan cia...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah