Ahli Parlimen Umno Nafi Bersama Anwar Bentuk Kerajaan Baharu


Sebanyak 19 nama Ahli Parlimen dari UMNO yang dikatakan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan baharu, tampil seorang demi demi menafikan penglibatan mereka.
Nama yang telah tular di media sosial itu ialah Datuk Seri Shahidan Kassim yang merupakan Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Mahdzir Khalid (Padang Terap), Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim (Baling), Datuk Ahmad Jazlan Yaakob (Machang), Datuk Seri Idris Jusoh (Besut), Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz (Padang Rengas), Datuk Mohd Nizar Zakaria (Parit), Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman (Pasir Salak) dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (Bagan Datuk).
Turut tersenarai ialah Datuk Ahmad Nazlan Idris (Jerantut), Datuk Seri Najib Tun Razak (Pekan), Datuk Seri Noh Omar (Tanjung Karang), Datuk Seri Tengku Adnan Mansor (Putrajaya), Datuk Seri Ahmad Maslan (Pontian), Datuk Seri Mohamad Alamin (Kimanis), Datuk Seri Bung Moktar Radin (Kinabatangan), Datuk Seri Hasan Arifin (Rompin), Datuk Ramli Mohd Noor (Cameron Highlands) dan Datuk Seri Hasbullah Osman (Gerik).
Bagaimanapun, dua dari mereka dijanjikan jawatan menteri, iaitu Najib sebagai Menteri Ekonomi dan Noh (Menteri Kerja Raya).
Namun begitu, yang tampil menafikan khabar angin itu selain Najib dan Noh ialah Tajuddin, Ahmad Maslan, Jazlan, Mahdzir, Shahidan, Mohd Nizar, Idris, Ramli dan Bung Moktar.
Rabu lalu, Anwar memanggil sidang media tergempar di sebuah hotel di sini, untuk mengumumkan beliau mempunyai majoriti kukuh yang membolehkannya membentuk kerajaan baharu.
Presiden PKR itu mendakwa, dengan jumlah nombor Ahli Parlimen yang ada padanya, menyaksikan kerajaan Perikatan Nasional (PN) jatuh dan Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak lagi sebagai Perdana Menteri.
Sementara itu, memetik portal umno-online, Mahdzir yang juga Naib Presiden UMNO menafikan sekeras-kerasnya beliau pernah atau terlibat menyokong gerakan penubuhan kerajaan baharu yang diketuai Anwar.
Selain beliau, Tajuddin turut menafikan menyokong Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu, dengan berkata, beliau masih kekal dalam parti UMNO dan menyokong kerajaan PN.
Ketua UMNO Bahagian Pasir Salak itu meminta Anwar membuktikan kenyataannya di Dewan Rakyat, bukan di hotel.
Noh turut mengucapkan ‘terima kasih’ kepada Anwar kerana sudi menyenaraikan namanya sebagai Menteri Kerja Raya dalam kerajaan baharunya.
“Terima kasihlah ingat pada saya, tapi saya tetap bersama keputusan parti. Nasib baik saya tidak ada darah tinggi, kalau tidak mahu saya pengsan. Bincang apapun tidak, tiba-tiba nama saya ada,” sindir Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor itu.
Mohd Nizar pula menyifatkan Anwar terkena ‘sindrom September’, kerana apabila masuk bulan itu sahaja Presiden PKR itu akan buat hal.
“Bagi saya, saya menafikan sekeras-kerasnya dakwaan saya menyokong Anwar. Saya teguh bersama suara parti. Ini semua salah satu cara Anwar untuk mempengaruhi pengundi di Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah,” katanya.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, Bung Moktar ketika dihubungi wartawan pula berkata, beliau tidak tahu menahu mengenai perkara itu dan tumpuannya kini hanyalah kepada memastikan Barisan Nasional (BN) dan rakan kongsi menang dalam PRN Sabah.
“Saya tidak tahu pasal hal ini dan saya hanya mahu tumpukan pada kemenangan PRN Sabah,” ujarnya. MG
Senarai palsu, saya tak sokong Anwar – Mahdzir

The post Ahli Parlimen UMNO nafi bersama Anwar bentuk kerajaan baharu appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/25/ahli-parlimen-umno-nafi-bersama-anwar-bentuk-kerajaan-baharu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Sarawak Nafi Mereka Beri Sokongan Untuk Anwar Ibrahim Tubuh Kerajaan Baharu

Pemimpin Sarawak Nafi Mereka Beri Sokongan Untuk Anwar Ibrahim Tubuh Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 303 hits
KUCHING Pemimpin Gabungan Parti Sarawak menafikan mereka menyokong ketua pembangkang Anwar Ibrahim untuk menubuhkan kerajaan baru Ahli Majlis Tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata kerajaan negeri akan t...
Ahmad Zahid Umno Bn Tak Dapat Halang Ahli Parlimen Sokong Anwar

Ahmad Zahid Umno Bn Tak Dapat Halang Ahli Parlimen Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 269 hits
AHMAD ZAHID UMNO BN TAK DAPAT HALANG AHLI PARLIMEN SOKONG ANWAR KUALA LUMPUR UMNO dan Barisan Nasional tidak dapat menghalang mana mana Ahli Parlimen yang mahu menyokong Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahma...
Presiden Umno Tidak Halang Ahli Parlimen Sokong Anwar

Presiden Umno Tidak Halang Ahli Parlimen Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 299 hits
Pengumuman kerajaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tumbang oleh Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar pagi tadi tidak dilakukan secara sebelah pihak Presiden Umno dan Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan mengetahui sejum...
Menteri Kabinet Sangkal Dakwaan Anwar Dapat Sokongan Bentuk Kerajaan Baharu

Menteri Kabinet Sangkal Dakwaan Anwar Dapat Sokongan Bentuk Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 312 hits
KUALA LUMPUR Beberapa menteri kabinet memanfaatkan media sosial masing masing untuk menyangkal dakwaan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang beliau mendapat sokongan kukuh dan meyakinkan untuk membentuk kerajaan persekutuan yang b...
Kerajaan Muhyiddin Telah Jatuh Anwar Umum Dapat Sokongan Majoriti Untuk Bentuk Kerajaan Baharu

Kerajaan Muhyiddin Telah Jatuh Anwar Umum Dapat Sokongan Majoriti Untuk Bentuk Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 294 hits
Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa mendapat sokongan yang kukuh dan meyakinkan untuk membentuk kerajaan baharu menggantikan kerajaan Perikatan Nasional Anwar berkata beliau telah mendapat perkenan untu...
Muhyiddin Atau Anwar Ahli Parlimen Umno Bn Bebas Memilih Zahid

Muhyiddin Atau Anwar Ahli Parlimen Umno Bn Bebas Memilih Zahid

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 377 hits
mhdaily netUmno dan BN tidak dapat menghalang mana mana anggota parlimennya yang mengambil keputusan untuk menyokong Presiden PKR Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan baru Sebagaimana diketahui umum Umno dan BN bukan merupakan parti kompo...
Anwar Hanya Tunggu Perkenan Agong Untuk Mengadap Hasrat Bentuk Kerajaan Baharu

Anwar Hanya Tunggu Perkenan Agong Untuk Mengadap Hasrat Bentuk Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 270 hits
KUALA LUMPUR Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya menunggu perkenan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah untuk menghadap bagi mengemukakan hasrat membentuk kerajaan baharu Ketua Whip PKR Datuk ...
Ramai Ahli Parlimen Umno Bn Sokong Anwar Zahid Hamidi

Ramai Ahli Parlimen Umno Bn Sokong Anwar Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 348 hits
Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau menerima maklumat terdapat ramai Ahli Parlimen Umno dan Barisan Nasional menyatakan sokongan terhadap Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan baharu Ahmad ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls