Agong Titah Agar Segera Daftar Pusat Tahfiz Yang Tidak Berdaftar


Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini menitahkan supaya semua pusat tahfiz swasta di Pahang yang tidak berdaftar, untuk segera berbuat demikian.
Baginda yang juga Sultan Pahang bertitah pendaftaran itu kelak membolehkan kerajaan negeri dan Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP), menyalurkan bantuan yang sewajarnya demi kebajikan pelajar.

Loading… (function(){ var D=new Date(),d=document,b=’body’,ce=’createElement’,ac=’appendChild’,st=’style’,ds=’display’,n=’none’,gi=’getElementById’; var i=d[ce](‘iframe’);i[st][ds]=n;d[gi](“M237277ScriptRootC159014”)[ac](i);try{var iw=i.contentWindow.document;iw.open();iw.writeln(“”);iw.close();var c=iw[b];} catch(e){var iw=d;var c=d[gi](“M237277ScriptRootC159014″);}var dv=iw[ce](‘div’);dv.id=”MG_ID”;dv[st][ds]=n;dv.innerHTML=159014;c[ac](dv); var s=iw[ce](‘script’);s.async=’async’;s.defer=’defer’;s.charset=’utf-8′;s.src=”//jsc.mgid.com/m/a/malaysianupdate.com.159014.js?t=”+D.getYear()+D.getMonth()+D.getDate()+D.getHours();c[ac](s);})(); “Pendaftaran membolehkan pihak berwajib melakukan kawal selia, terhadap pusat tahfiz swasta yang meliputi aspek keselamatan, kewangan, dan sistem pembelajaran supaya mengikuti arus perdana,” titah baginda.
Sultan Abdullah bertitah demikian di Majlis Pengurniaan Anugerah Kecemerlangan dan Khatam Hafazan al-Quran Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP) 2019, di Kuantan hari ini (semalam), yang turut dihadiri Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.
Majlis turut dihadiri Menteri Besar Pahang, Wan Rosdy Wan Ismail dan isteri, Burhah Mohammed, Mufti Pahang, Dr Abdul Rahman Osman dan Pemangku Ketua Polis Pahang, Mohd Yusri Hassan Basri.
Sultan Abdullah pada ucapannya juga menitahkan supaya Abdul Rahman dan MUIP mengkaji penubuhan pusat rintis kajian hadis, bagi mendapatkan pemahaman yang lebih mendalam mengenai hadis.
“Pemahaman yang mendalam tentang selok belok hadis sahih perlu diadakan, supaya tidak ada pihak yang dapat memutar belit hadis sahih, yang dapat kita kumpulkan,” titah baginda.
Sultan Abdullah juga menzahirkan rasa syukur dan gembira dengan kejayaan MTNP mengekalkan kedudukan antara yang teratas pada peperiksaan utama negara, selain menghantar ramai wakil ke pelbagai pertandingan dalam dan luar negara.
Selain itu, MTNP yang diwujudkan sejak 22 tahun lalu, kini mempunyai 737 alumni yang bukan hanya menghafaz al-Quran tetapi juga merupakan pakar dalam pelbagai bidang seperti perubatan, kejuruteraan dan pegawai diplomatik.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); “… dalam masa sama saya berharap, mereka yang sudah menghafal dan mendalami al-Quran, untuk tidak memandang rendah pada yang kurang ilmu, kerana adalah lebih murni jika didekati mereka ini,” titah baginda.
Yayasan Pahang menerusi kenyataan media berkata majls itu meraikan 55 pelajar, yang menamatkan hafazan dan tujuh pelajar yang berjaya mengharumkan nama negara, dalam pelbagai bidang di luar negara.
–– Bernama


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.com/2019/06/tun-m-mahu-selesaikan-hutang-negara-sebelum-lepas-jawatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rm1 6 Juta Kepada Keluarga Dan Pelajar Pusat Tahfiz Datin Rosmah Sayangi Mereka

Rm1 6 Juta Kepada Keluarga Dan Pelajar Pusat Tahfiz Datin Rosmah Sayangi Mereka

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 216 hits
Anak anak tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah ini amat istimewa dan dekat di hati saya Sejak beberapa tahun lalu pada setiap hari Khamis malam Jumaat para pelajar tahfiz ini hadir di kediaman saya di Taman Duta untuk melakukan ibadah seperti mem...
Sekiranya 3 4 Minggu Lahir Tali Pusat Bayi Belum Tertanggal Segera Rujuk Doktor

Sekiranya 3 4 Minggu Lahir Tali Pusat Bayi Belum Tertanggal Segera Rujuk Doktor

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 538 hits
Tali pusat bayi memainkan peranan yang sangat penting sewaktu bayi di dalam kandungan Tali pusat mula terbentuk pada usia janin lebih kurang 5 minggu dalam kandungan Tali pusat ini bersambung dengan placenta atau uri dan memainkan peranan u...
Polis Bawa Suspek Bakar Pusat Tahfiz Ke Lokasi Kejadian Kebakaran

Polis Bawa Suspek Bakar Pusat Tahfiz Ke Lokasi Kejadian Kebakaran

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 292 hits
Salah seorang dari ketujuh tujuh suspek yang insiden kebakaran Pusat Tahfiz Darul Ittifaqiyah telah dibawa oleh pihak polis ke lokasi kejadian pagi tadi Pihak polis membawa telah membawa suspek yang berusia 16 tahun itu menaiki sebuah van k...
Daftar Lama Antrean Haji Di Seluruh Indonesia Di Dki Nunggu 21 Tahun Di Kalsel Nyampe 31 Tahun

Daftar Lama Antrean Haji Di Seluruh Indonesia Di Dki Nunggu 21 Tahun Di Kalsel Nyampe 31 Tahun

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 173 hits
Buat yang pengen daftar haji nih Hipwee kasih panduannya beserta lama antrean di tiap provinsi Di provinsimu harus nunggu berapa tahun nih
Ini Daftar Kebutuhan Bayi Baru Lahir

Ini Daftar Kebutuhan Bayi Baru Lahir

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 310 hits
Kebutuhan bayi baru lahir sebaiknya sudah difikirkan oleh orang tua sejak si buah hati masih dalam kandungan Biasanya ketika memasuki trimester terakhir Anda mulai disibukkan dengan aktifitas memilih milih perlengkapan bayi yang dibutuhkan ...
Daftar Sekolah Pengusaha Muslim Kpmi Entrepreneur School Angkatan 8

Daftar Sekolah Pengusaha Muslim Kpmi Entrepreneur School Angkatan 8

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 471 hits
Sekolah Pengusaha Muslim KPMI Entrepreneur School Angkatan 8 Hotel Balairung Jakarta 24 Agustus 24 Nopember 2019 Dibuka pendaftaran hingga max 55 orang Apa itu KES KPMI Enterpreneur School adalah sekolah Bisnis yang diwelenggarakan oleh KPM...
Cara Untuk Daftar Bigpay Dan Kelebihan Bigpay

Cara Untuk Daftar Bigpay Dan Kelebihan Bigpay

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 326 hits
APA ITU BIGPAY BIGPAY KELEBIHAN BIGPAY BIGPAY MALAYSIA CARA MUDAH DAFTAR BIGPAY Apa itu Big Pay Bigpay adalah e wallet yang membolehkan kita semua membuat transaksi dengan mengunakan kad dan juga apps di telifon pintar kita sahaja Kad big p...
Dedah Segera Punca Kematian Orang Asli Kuala Koh

Dedah Segera Punca Kematian Orang Asli Kuala Koh

papar berkaitan - pada 10/6/2019 - jumlah : 474 hits
ULASAN KHASSungai Aring yang diambil mengguna droneseperti dilapirkan oleh NST 3 Mac 2019KEJADIAN yang menimba masyarakat Orang Asli kaum Bateq di Kuala Koh Gua Musang yang dilaporkan telah meragut 13 nyawa perlu dipandang serius Tidak bole...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Overcoming Funding Challenges

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur