Agama Bukan Periuk Nasi Mujahid Nafi Sekat Penceramah Berdakwah


‘Agama Bukan Periuk Nasi’ – Mujahid Nafi Sekat Penceramah Berdakwah. Baru-baru ini, tular senarai nama 10 penceramah antaranya Datuk Mohd Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus dan beberapa orang pencetus ummah yang dikatakan tidak dibenarkan untuk ke udara di televisyen mahupun radio bermula Januari 2019.
Terbaru, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid Yusuf menafikan perkara itu sambil berkata tidak timbul isu mengganggu periuk nasi dalam menyampaikan ilmu.
Menjaja agama
Menerusi laporan Sinar Harian, beliau berkata, dakwaan itu jelas menunjukkan mereka ‘menjaja agama’ dalam menyampaikan ilmu dan ia bertentangan dengan perjuangan sebenar seorang pendakwah agama.
Bila ada ustaz cakap menutup periuk nasi mereka itu bermaksud mereka ‘menjaja agama’ untuk cari makan dan itu tidak betul kerana dalam penyampaian ilmu, tidak timbul isu ganggu periuk nasi orang.
Agama bukan periuk nasi, tapi agama kena sampai ilmu,” katanya yang turut mengulas lanjut isu tular satu senarai penceramah yang tidak dibenarkan muncul di televisyen atau radio bermula Januari 2019.
Tidak pernah menyekat
Tambah beliau, pejabatnya hanya memberi nasihat kepada golongan berkenaan agar mengikut tiga teras utama yang diperjuangkan. Pihaknya juga tidak pernah mengeluarkan arahan atau menyekat mana-mana penceramah untuk berdakwah.
Selama ini kita nasihatkan agar penceramah, pengkuliah yang nak muncul di televisyen atau dalam program kita mestilah fahami tiga teras kita perjuangkan iaitu Rahmatan Lil Alamin, Maqasid Syariah dan Modul Malaysia.
Maknanya dalam apa juga yang mereka sampaikan selagi tidak bercanggah dengan tiga perkara ini maka kita alu-alukan, kita bukan nak sekat orang hanya kerana kita tak suka dia, tapi lebih kepada melihat content.
Sumber: Sinar Harian
Ustaz Kazim, Azhar Idrus Dan Samsul Debat Antara 10 Penceramah Dilarang Keluar Di TV Dan Radio?
Ustaz Kazim, Azhar Idrus Dan Samsul Debat Antara 10 Penceramah Dilarang Keluar Di TV Dan Radio Pencetus Ummah (PU) Syed baru-baru ini memuat naik satu gambar senarai yang menunjukkan beberapa nama agamawan yang tidak digalakkan untuk muncul di televisyen dan radio.
Selain daripada namanya sendiri, senarai yang sama turut mengandungi nama Ustaz Ahmad Dasuki, Ustaz Samsul Debat dan Dato’ Ustaz Kazim Elias.
Seorang penceramah wanita turut memasuki senarai tersebut iaitu Ustazah Norhafizah Musa. Beberapa nama lain yang turut memasuki senarai yang sama adalah Dr. Redzuan Tee, Ustaz Abdullah Khairi, Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Zamihan dan PU Amin.
Jika Benar
”Jika benar, Alhamdulillah. Jika tidak benar, Alhamdulillah. Kerja dakwah tetap diteruskan,” kata PU Syed yang dimuat naik bersama gambar tersebut, Bagaimanapun senarai nama yang belum dapat dipastikan kesahihannya adakah betul penceramah-penceramah ini betul-betul disekat.
Perkara yang sama turut dimuat naik oleh Dato’ Ustaz Kazim Elias di laman facebook miliknya. Dengan khabarnya saya ini sudah tidak digalakkan keluar dalam program televisyen dan radio,” katanya.’
Berkongsi
Beliau turut berkongsi perasaan sedih sebaik sahaja menerima perkhabaran tersebut bagaimanapun berkata kerja dakwahnya akan terus dijalankan memandangkan dunia dakwah itu sangat luas.
”Bagi yang menyekat itu apalah nak dijawab dihadapan Allah apabila disoal sedangkan menyampaikan dakwah itu adalah perintah Allah,” katanya lagi.
The post ‘Agama Bukan Periuk Nasi’ – Mujahid Nafi Sekat Penceramah Berdakwah appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/agama-bukan-periuk-nasi-mujahid-nafi-sekat-penceramah-berdakwah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Rtm Tampil Jawab Arahan Sekat Penceramah Agama Keluar Tv Radio

Akhirnya Rtm Tampil Jawab Arahan Sekat Penceramah Agama Keluar Tv Radio

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 1174 hits
Akhirnya RTM Tampil Jawab Arahan Sekat Penceramah Agama Keluar TV RadioAkhirnya RTM Tampil Jawab Arahan Sekat Penceramah Agama Keluar TV Radio
Kerajaan Nafi Halang Penceramah Agama Dakwah Di Tv Radio

Kerajaan Nafi Halang Penceramah Agama Dakwah Di Tv Radio

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 578 hits
IPOH Jabatan Perdana Menteri tidak pernah mengeluarkan arahan menyekat atau melarang beberapa penceramah agama untuk keluar di televisyen dan radio seperti yang tular dalam media sosial Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mujahid Yusof...
Grrrr Tutup Periuk Nasi Satu Rahmatan Lil Alamin

Grrrr Tutup Periuk Nasi Satu Rahmatan Lil Alamin

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 225 hits
ADA TIGA SYARAT YANG MENTERI MUJAHIT BAGI ATE KOLO KO ORANG IKUTNYA MAKA DIBOLEHKAN KOLO KO ORANG TAK IKUT NANTI MASUK NERAKA JAHANNAM TAK CAYA TANYALAH MUJAHIT AL YUSUF AR RAWA ATE KALAU NAK DAKWAH TU JANGAN LA BAWA PEGHOYOK TU SEBAB MUJAH...
Adakah Tauliah Penceramah Agama Kini Bawah Gobind Singh Deo

Adakah Tauliah Penceramah Agama Kini Bawah Gobind Singh Deo

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 507 hits
APAKAH TAULIAH PENCERAMAH AGAMA KINI DI BAWAH GOBIND SINGH DEO Terkesima saya membaca surat pengesahan pejabat Menteri KKM Gobind Singh Deo yang mengesahkan sekatan terhadap terhadap 10 Penceramah Agama popular tanahair termasuk Ustaz Abdul...
Kerajaan Nafi Keluarkan Sebarang Arahan Halang Penceramah

Kerajaan Nafi Keluarkan Sebarang Arahan Halang Penceramah

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 281 hits
KUALA LUMPUR Kementerian Komunikasi dan Multimedia menafikan ada mengeluarkan sebarang arahan atau membuat ketetapan untuk menghalang mana mana pendakwah memberi ceramah di televisyen dan radio Terdahulu tular senarai 10 penceramah popular ...
Ustaz Selebriti Jangan Sebar Hadis Palsu Mujahid

Ustaz Selebriti Jangan Sebar Hadis Palsu Mujahid

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 382 hits
MELAKA Pendakwah bergelar ustaz selebriti dinasihatkan memiliki amanah dan disiplin ilmu dalam menyampaikan ceramah melalui mana mana platform bagi mengelakkan penyebaran sebarang hadis palsu Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr...
Mujahid Vows Action If Allegations Against Ex Tabung Haji Officials True

Mujahid Vows Action If Allegations Against Ex Tabung Haji Officials True

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 256 hits
De facto Islamic affairs minister Mujahid Yusof Rawa has vowed action if allegations of misappropriation and misconduct levied against former Tabung Haji top officials are true The government will not compromise on anyone found to have misa...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Kenapa 9 Mei Digelar Hari Bodoh Semalaysia Ini Kah Sebabnya

Pelamin Anganku Musnah

How Niacinamide Benefits To Your Skin

Old Town White Coffee Old Town Asam Laksa Sedap

Nostalgia Raya Di Legoland Malaysia Resort

Embracing Happiness And Mental Well Being At Pasar Besties Bazaar