Adun Dap Dakwa Sprm Gagal Bertindak Kes Rasuah Mbpj


SHAKIRA BUANG



Adun Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran hari ini tampil mendakwa SPRM gagal bertindak berhubung kes penyelewengan dan salahguna kuasa dalam Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Menurut wakil rakyat DAP itu, tidak ada sebarang tindakan yang diambil suruhanjaya itu selepas enam bulan pihaknya melaporkan salah laku tersebut.

“Sebelum ini kami mendapat maklumat bahawa berlakunya salah guna kuasa dalam MBPJ dari seorang pemberi maklumat atau whistleblower di mana terdapat beberapa peruntukan bagi projek majlis bandaraya itu dan pembayaran telah dibuat. Namun pelaksaaannya tidak ada.

“Semua pegawai dah tahu berhubung kes ini dan SPRM pun dah masuk ke MBPJ dan buka kes siasatan tapi sehingga sekarang tak ada apa-apa tindakan dari SPRM,” katanya pada sidang media di pejabatnya di Petaling Jaya, hari ini.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan sebarang butiran lanjut mengenai mereka yang didakwa mahupun projek yang dimaksudkannya itu.

Rajiv sekadar memberitahu pihaknya juga sudah dua kali menulis surat kepada SPRM bagi mendapatkan maklum balas mengenai dakwaan salah laku itu.

Sebaliknya, beliau berkata pihaknya hanya menerima surat pemakluman dari SPRM yang menyatakan kes tersebut masih disiasat.

Rajiv turut mendakwa bahawa beliau secara peribadi telah menghubungi Ketua Pesuruhjaya SPRM, Latheefa Koya bagi mendapatkan perkembangan terkini berhubung laporan yang dibuat pihaknya.
Bagaimanapun, katanya, Latheefa hanya mendiamkan diri.

“Dah lama kita bersabar, dah enam bulan kita terus menerus kemaskini kes ini dan dengan Latheefa Koya pun saya Whatsapp dan walaupun Latheefa tak nak balas (Whatsapp) saya tapi sebagai kawan saya tahu dia dah baca mesej saya dan dia pun selalu marah saya selalu kacau.

“Tetapi selepas enam bulan ini pertama kali saya dedahkan perkara ini dan buat sidang media dan ini adalah adil untuk SPRM untuk menyiasat perkara ini. Tapi selepas enam bulan saya fikir saya perlu dedahkannya kepada umum kerana saya tak senang dengan kes-kes penyelewangan yang cuba di cover up,” katanya.

Malah, Rajiv berkata kecenderungan SPRM sejak akhir-akhir ini menyiasat kes yang dilakukan oleh bekas pemimpin kerajaan khususnya bekas perdana menteri Najib Razak dan timbalan perdana menteri Ahmad Zahid Hamidi dibimbangi memberi mesej yang salah kepada rakyat.

“Saya tak nak hantar mesej yang salah bahawa kes ini boleh cover up. Macam ini isu yang kecil dan malas nak ambil tindakan. Cuma nak tangkap Najib Razak dan Zahid.

“Itu penting dan perkara ini juga sama penting. Jadi SPRM perlu mengambil serius perkara ini dan ambil tindakan,” kata Rajiv.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/adun-dap-dakwa-sprm-gagal-bertindak-kes.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shahrir Samad Ahmad Maslan Ditahan Sprm Dakwa Esok

Shahrir Samad Ahmad Maslan Ditahan Sprm Dakwa Esok

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 278 hits
Tan Sri Shahrir Abd Samad dan Datuk Seri Ahmad Maslan akan didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Foto oleh Shafwan ZaidonKUALA LUMPUR 20 Jan Bekas pengerusi Felda Tan Sri Shahrir Abd Samad dan Ahli Parlimen Pontian Datuk Seri Ahmad Maslan...
Sprm Dakwa Shahrir Samad Ahmad Maslan Esok Bawah Amlatfpuaa

Sprm Dakwa Shahrir Samad Ahmad Maslan Esok Bawah Amlatfpuaa

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 288 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mendapat izin mendakwa bagi menuduh 2 pemimpin Umno Shahrir Abd Samad dan Ahmad Maslan esok di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Shahrir dan Ahmad masing masing menghadapi 1 dan 2 pertuduhan mengikut Akta P...
Mp Dap Polis Gagal Jaga Menteri Heran Polis Dimana Ketika Saddiq Panjat Pagar

Mp Dap Polis Gagal Jaga Menteri Heran Polis Dimana Ketika Saddiq Panjat Pagar

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 508 hits
Pemimpin DAP mempersoalkan di manakah pihak polis ketika Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dikepung dan memaksa Menteri itu memanjat pagar untuk melarikan diri malam kelmarin Ahli Parlimen Klang Charles Santiago berkata ...
Dap Report Rasuah Dalam Pentadbiran Selangor Macam Tu La Kan

Dap Report Rasuah Dalam Pentadbiran Selangor Macam Tu La Kan

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 190 hits
Adun Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran hari ini tampil mennggesa SPRM supaya segera bertindak berhubung kes dakwaan penyelewengan dan salahguna kuasa dalam Majlis Bandaraya Petaling Jaya Menurut wakil rakyat DAP itu tidak ada sebarang tindakan...
Sprm Akan Dakwa 2 Pemimpin Umno Bawah Amlatfpuaa Esok

Sprm Akan Dakwa 2 Pemimpin Umno Bawah Amlatfpuaa Esok

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 230 hits
PETALING JAYA Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mendapat izin mendakwa bagi menuduh 2 pemimpin Umno Shahrir Abd Samad dan Ahmad Maslan esok di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Shahrir dan Ahmad masing masing menghadapi 1 dan 2 pertuduhan m...
Sprm Dakwa Ahmad Maslan Shahrir Samad Esok

Sprm Dakwa Ahmad Maslan Shahrir Samad Esok

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 322 hits
MALAYSIAKINI Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini menahan anggota parlimen Pontian Ahmad Maslan dan bekas anggota Parlimen Johor Bahru Shahrir Samad Kedua dua pemimpin Umno itu akan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur esok...
Penyelaras Parlimen Bera Dilantik Dari Orang Yang Ada Kes Rasuah

Penyelaras Parlimen Bera Dilantik Dari Orang Yang Ada Kes Rasuah

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 234 hits
Satu lagi keajaiban di dalam kerajaan PH yang amat bertentangan dengan semangat reformasi salah satunya adalah mereformkan semua institusi dan pentadbiran dari sebarang amalan rasuah Kerajaan yang baik bukan sahaja perlu bersih tetapi mesti...
Bicara Kes Rasuah Rosmah Bermula Esok

Bicara Kes Rasuah Rosmah Bermula Esok

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 212 hits
KUALA LUMPUR 2 FEB Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor akan membuat penampilan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk menghadiri perbicaraan bagi pertuduhan jenayah Rosmah akan menghadiri per...
Rosmah Tak Hadir Hari Pertama Perbicaraan Kes Rasuah Sebab Tak Sihat Pendakwaan Mohon Waran Tangkap

Rosmah Tak Hadir Hari Pertama Perbicaraan Kes Rasuah Sebab Tak Sihat Pendakwaan Mohon Waran Tangkap

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 317 hits
Pihak pendakwaan memohon Mahkamah Tinggi di sini hari ini menarik balik jaminan dan mengeluarkan waran tangkap terhadap Datin Seri Rosmah Mansor berikutan kegagalan menghadiri perbicaraan kes rasuah RM5 juta yang dihadapinya Terdahulu kes r...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih