Adun Bersatu Sedia Tinggalkan Ph Sebagai Protes Dap




SHAH ALAM – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeram, Mohd Shaid Rosli bersedia meninggalkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) Selangor sekiranya Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP, Ronnie Liu tidak menghormati kepimpinan tertinggi PH.
Mohd Shaid berkata, tindakan itu merupakan protes kepada DAP berhubung cadangan Ronnie membuang Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dalam komponen PH.
“Saya yakin dan percaya bahawa Dr Mahathir (Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohmad) mampu membina satu kerajaan baharu tanpa DAP sekali gus memadamkan keegoan DAP dengan membentuk gabungan kerajaan Melayu Islam yang baharu,” katanya.
Menurutnya, Ronnie dan kepimpinan tertinggi DAP dicabar membawa usul membuang Bersatu dari komponen PH di dalam mesyuarat majlis presiden gabungan terbabit.
“Saya percaya bahawa Ronnie masih berdendam dengan Dr Mahathir dan masih terbawa-bawa sifat sebenar DAP iaitu rasis dalam mengeluarkan kenyataan,” katanya.
Katanya, kenyataan Ronnie itu disifatkan sangat keterlaluan dan melampaui batas yang mana perkara itu boleh menjejaskan hubungan dan kerjasama antara parti di dalam PH.
“Tindakan mempersoalkan kredibiliti Dr Mahathir adalah suatu perkara yang biadab dan sangat sombong apabila menyatakan pendirian bahawa PH mampu membentuk kerajaan tanpa Bersatu.
“Saya masih yakin bahawa Dr Mahathir masih relevan sebagai Perdana Menteri dan ketika ini rakyat masih memerlukan beliau untuk memulihkan negara,” katanya.
Sementara itu, pembangkang Selangor bersedia menerima Mohd Shaid dengan hati terbuka jika beliau sanggup meninggalkan PH demi mempertahankan pendiriannya.
Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Rizam Ismail berkata, pihaknya amat mengalu-alukan Mohd Shaid sekali gus menambah ahli dalam proses semak dan imbang pentadbiran kerajaan negeri.
“Saya dihubungi oleh Mohd Shaid yang memaklumkan beliau bersedia menjadi pembangkang pada sidang DUN nanti kerana sudah tawar hati dan berasa sangat kecewa dengan kenyataan Ronnie .
“Beliau juga menyatakan bahawa sudah berasa tawar hati untuk bekerjasama dengan DAP yang kini semakin bermuka-muka dan sudah menunjukkan wajah sebenar parti itu yang sejak dahulu lagi kita kenal bersifat rasis,” katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.
Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/53609/BERITA/Politik/ADUN-Bersatu-sedia-tinggalkan-PH-sebagai-protes-DAP
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/10/23/adun-bersatu-sedia-tinggalkan-ph-sebagai-protes-dap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adun Bersatu Umum Protest Dap Dalam Sidang Dun Selangor

Adun Bersatu Umum Protest Dap Dalam Sidang Dun Selangor

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 421 hits
Anggota Dewan Undangan Negeri Jeram Mohd Shaid Rosli daripada Bersatu mengumumkan mahu duduk di barisan pembangkang dalam sidang Dewan Selangor akan datang Tindakan itu dibuat sebagai protes simbolik kepada Adun Sungai Pelek Ronnie Liu dari...
Dap Bergolak 8 Adun Keluar Parti Berlaku P Raya Di Perak

Dap Bergolak 8 Adun Keluar Parti Berlaku P Raya Di Perak

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 375 hits
Politik Perak Bergolak Beberapa Adun DAP Keluar PartiPOLITIK Perak kembali bergolak selepas tersebar berita beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri DAP mengambil keputusan keluar parti kerana sudah hilang kepercayaan terhadap kepemimpinan merek...
Isultte Dua Adun Dap Ditahan Dibawah Sosma

Isultte Dua Adun Dap Ditahan Dibawah Sosma

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 294 hits
Mengejutkan sekali hari ini bila dua ADUN DAP ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan 2012 ADUN DAP pertama adalah YB Gunasekaren Palasamy yang merupakan ADUN N24 Seremban Jaya Beliau juga merupakan Timbalan Pengerusi DAP Negeri Sembila...
Isu Ltte Exco Melaka Adun Dap Ditahan Polis

Isu Ltte Exco Melaka Adun Dap Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 550 hits
News Diterbitkan Hari ini 1 41 tengahariPolis menahan exco Melaka G Saminathan dan anggota Dewan Undangan Negeri Seremban Jaya P Gunasekaran atas dakwaan mempunyai hubungan dengan Harimau Pembebasan Tamil Eelam Ketua Penolong Pengarah Bahag...
Harimau Kertas Tak Bertaring Tendang Keluar Bersatu Dari Ph Dap

Harimau Kertas Tak Bertaring Tendang Keluar Bersatu Dari Ph Dap

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 286 hits
DAP Ugut Dr Mahathir Mana Pergi Suara Pemimpin Melayu Bersatu Posted by SnapShot at 10 24 2019 Setelah berterusan mengkritik Dr Mahathir hari ini AJK Pusat DAP merangkap Setiausaha DAP Ronnie Liu mula memberi amaran untuk menendang keluar B...
Dap Ugut Dr Mahathir Mana Pergi Suara Pemimpin Melayu Bersatu

Dap Ugut Dr Mahathir Mana Pergi Suara Pemimpin Melayu Bersatu

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 459 hits
Setelah berterusan mengkritik Dr Mahathir hari ini AJK Pusat DAP merangkap Setiausaha DAP Ronnie Liu mula memberi amaran untuk menendang keluar Bersatu dari Pakatan Harapan Dengan tajuk Mahathir Harimau Kertas yang memperlekehkan Dr Mahathi...
Biadab Lakonan Pemuda Bersatu Serang Dap

Biadab Lakonan Pemuda Bersatu Serang Dap

papar berkaitan - pada 20/10/2019 - jumlah : 288 hits
Gaduh PH Biadab DAP perlu disiplinkan ahli Penerangan Pemuda BersatuKetua Penerangan Pemuda Bersatu Ulya Aqamah Husamudin membidas kenyataan akar umbi DAP yang mengherdik menteri pendidikan mengenai isu komik Inisiatif Jalur dan Laluan dan ...
At Uec Dialogue Why The Pakatan No Show None From Amanah Only 1 Bersatu Mp Attend The Rest From Dap Pkr

At Uec Dialogue Why The Pakatan No Show None From Amanah Only 1 Bersatu Mp Attend The Rest From Dap Pkr

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 243 hits
KUALA LUMPUR The special task force on Unified Examination Certificate held a closed door dialogue for all Members of Parliament this afternoon None of the opposition elected representatives was at the dialogue when it started at 13 15 Howe...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Interview Q And A With Ji Chang Wook Asia S Noble Prince



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Elegant Nostalgia Old Money Bedroom Makeover Ideas

Bufet Ramadan 2024 The Pearl Kuala Lumpur

Kena Pindah Tempat Duduk

Natalia D Sulu Ngelebu Chord

Lobbyists Politicians Cronies A Noxious Mix

Ph Working With Bersatu Will Only Antagonise Umno Says Analyst