Adik Lelaki Ayana Jihye Moon Sah Peluk Islam


Adik lelaki dari selegram berasal dari Korea Selatan, Ayana Jihye Moon kini sah telahpun memeluk agama Islam. Ini bermaksud Ayana akan memiliki dua orang dari ahli keluarganya yang masuk Islam, selepas adik perempuannya yang baru saja menjadi mualaf pada tahun lepas. Hal tersebut diungkapkan Ayana menerusi Instagram peribadinya, Isnin (11/3/2019).

“Lihat, di mana nama saya? Saya sangat berbangga kerana menjadi saksi untuk adik lelaki saya hari ini. Alhamdulillah, Allahu Akbar #muallaf #Islam”- tulisnya di Instagram
Ayana tertarik dengan Islam sejak dari bangku sekolah lagi, ketika dia melihat ramainya pelancong pergi ke restoran bertanyakan soal makanan halal. Setelah itu, dia banyak belajar Islam dan memutuskan untuk masuk Islam.

Wanita yang memiliki nama lengkap Ayana Jihye Moon adalah satu-satunya yang beragama Islam di keluarganya. Meskipun begitu, Ayana tetap terus memeluk Islam dan mengenakan tudung. Padahal, di Korea, penduduk yang beragama Islam sangat sedikit. Hanya satu peratus penduduk yang beragama Islam dari 50 juta penduduk.
Untuk lebih mendalami ajaran agama Islam, Ayana pun rela untuk hijrah ke Malaysia untuk melanjutkan pengajian di Universiti Islam Antarabangsa (UIA).
Sumber:hangat
5 Hal Tentang Ayana Jihye, Gadis K-Pop Jadi Model Hijab Di tahun 2015 yang lalu, nama Ayana Jihye Moon menjadi tular di Malaysia dan Indonesia. Kisahnya menjadi sebutan kerana dia merupakan warga Korea yang memilih untuk menjadi seorang mualaf pada tahun 2012 dan kemudian terus berhijab. Hal itu tentu menarik perhatian peminat K-Pop di Tanah Air.

Perkembangan terbaru Ayana, kini dia telah menjadi seorang model hijab. di Malaysia dan kebelakangan ini dia sering terlihat menggayakan fesyen yang ditunjukkan menerusi Instagramnya. Nak tahu lebih mengenai gadis jelita ini?
Jom lihat 5 Fakta mengenai pesona gadis cantik mualaf berasal dari Korea ini.
1.Bekas Anggota F-VE Dolls Ayana Jihye Moon merupakan bekas anggota kumpulan band wanita, F-VE Dolls. F-VE Dolls merupakan sebuah band Korea dengan dianggotai tujuh orang. F-VE Dolls sempat mengalami perubahan anggota dari berlima menjadi berenam.

Beberapa lagu sudah dikeluarkan oleh F-Ve Dolls seperti Lip Stains, Your Words, Like This Or That, dan masih banyak lagi. suaraviral difahamkan band ini memutuskan bubar pada tahun 2015.
Sebahagian besar anggota bergabung di kumpulan band yang lain atau menjadi artis solo. Ayana Jihye Moon lah yang memutuskan menjadi mualaf dan mula berhijab.

2. Peluk Islam Ketika Remaja Ayana memutuskan untuk memeluk agama Islam ketika dia masih remaja. Gadis yang dilahirkan 28 Disember 1995 ini sangat begitu suka dengan ajaran Islam.
Akhirnya, dia memutuskan untuk mempelajari ilmu Islam melalui internet. Pengalamannya memutuskan untuk memeluk Islam dikongsikan melalui akaun Youtube-nya.

3. Tinggalkan Negara Asal Tak hanya sekadar mempelajari agama Islam dari internet saja, Ayana juga rela meninggalkan negaranya. Dia memutuskan untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang Islam di Universiti Islam Malaysia (UIA).

4. Tertarik dengan negara Timur Tengah Sejak kecil Sememangnya Ayana tertarik tentang Islam sejak dia kecil lagi. Dia begitu tertarik terhadap segala sesuatu tentang Islam, Muslim, Arab, dan Timur Tengah sejak kecil.
Ketika usia 8 tahun, Ayana tak sengaja mendengar isu tentang Irak. Isu tentang Islam masih sangat sensitif di Korea. Ini kerena saat itu segala tindakan terorisme dikaitkan dengan Islam. Oleh sebab itu, Ayana tetap mahu mendekati agama Islam hingga memutuskan untuk mempelajarinya lebih dalam.

5. Cantik Semulajadi Kecantikan Ayana Jihye Moon tak diragukan lagi. Wajahnya yang putih dan cantik membuat dia tampak bersinar. Namun, kecantikan Ayana ini sebenarnya secara semula jadi tanpa sentuhan pembedahan plastik.

Sumber Kapan Lagi
Kredit:hangat
The post Adik Lelaki Ayana Jihye Moon Sah Peluk Islam appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/adik-lelaki-ayana-jihye-moon-sah-peluk-islam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Allahuakbar Keindahan Islam Tambat Hati Adik Lelaki Ayana Jihye Kini Bergelar Saudara Baru

Allahuakbar Keindahan Islam Tambat Hati Adik Lelaki Ayana Jihye Kini Bergelar Saudara Baru

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 427 hits
unable to retrieve full text content Dulu nama Ayana Jihye Moon pernah menjadi sebutan ramai apabila gadis yang berasal dari Korea itu tular apabila mengambil keputusan untuk memeluk Islam Malah dia juga pernah dijemput di beberapa stesyen ...
Masa Tu Saya Masih Jahiil Rasa Malu Pernah Hina Nabi Penerbit Filem Fitna Bersyukur Diberi Hidayah Akhirnya Peluk Islam

Masa Tu Saya Masih Jahiil Rasa Malu Pernah Hina Nabi Penerbit Filem Fitna Bersyukur Diberi Hidayah Akhirnya Peluk Islam

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 309 hits
Nabi Muhammad SAW pernah berpesan sesiapa yang memeluk agama Islam dosanya yang lalu akan diampunkan ibarat bayi yang baru lahir Masa Tu Saya Masih Jahiil Rasa Malu Pernah Hina Nabi Penerbit Filem Fitna Bersyukur Diberi Hidayah Akhirnya Pel...
Bertahun Hidup Merempat Di Kebun Getah Bersama Anak Isteri Namun Selepas Peluk Islam

Bertahun Hidup Merempat Di Kebun Getah Bersama Anak Isteri Namun Selepas Peluk Islam

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 1022 hits
Lelaki Ini Hidup Merempat Selama Bertahun Tahun Dalam Kebun Getah Bersama Anak Isteri Namun Bila Dia Mengambil Keputusan Memeluk Islam Maka Rezki Allah Amat Mengejutkannya SubhanAllah Sesungguhnya Allah Maha Kaya Bertahun Hidup Merempat Di ...
Vince Focarelli Gengster Terkenal Australia Dedahkan Kisah Hitamnya Sebelum Peluk Islam Yang Buat Ramai Terkedu

Vince Focarelli Gengster Terkenal Australia Dedahkan Kisah Hitamnya Sebelum Peluk Islam Yang Buat Ramai Terkedu

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 217 hits
Vince Focarelli dilahirkan di Itali namun pada usianya yang kecil beliau telah berpindah ke Australia bersama keluarganya dan membesar di sana Vince Focarelli adalah bekas ketua gangster di bahagian selatan Australia Difahamkan juga bahawa ...
Kami Takkan Kerjasama Dengan Penjaja Islam Ppbm Tolak Pas

Kami Takkan Kerjasama Dengan Penjaja Islam Ppbm Tolak Pas

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 414 hits
Minderjeet Kaur PETALING JAYA PPBM tidak berminat bekerjasama dengan PAS pimpinan Abdul Hadi Awang yang disifatkannya penjaja Islam Kenyataan itu menyusul selepas presiden PAS itu dilaporkan berkata partinya mahu menyatukan semua parti Mela...
Alvin Chow Si Penghina Islam Nabi Muhammad S A W Ditahan Polis

Alvin Chow Si Penghina Islam Nabi Muhammad S A W Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 1146 hits
Polis menahan seorang lagi individu semalam kerana memuat naik komen jelik terhadap agama Islam dan Nabi Muhammad SAW melalui satu akaun Facebook mengguna nama Danny A antonio Jr Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun dalam kenyataan...
Gara Gara Memuat Naik Status Hi Na Agama Islam Nabi Muhammad Lelaki Ini Ditangkap Polis

Gara Gara Memuat Naik Status Hi Na Agama Islam Nabi Muhammad Lelaki Ini Ditangkap Polis

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 464 hits
Gara Gara Memuat Naik Status Berunsurkan Hina an Agama Islam Nabi Muhammad Lelaki Ini Ditangkap Polis Semakin banyak laporan polis dibuat berhubung dengan individu yang memberi komen jelik terhadap agama Islam dan Nabi Muhammad SAW Pemilik ...
Unit Pemantauan Isu Hina Islam

Unit Pemantauan Isu Hina Islam

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 312 hits
JAKIM telah menubuhkan Unit Pemantauan Isu Hina Islam bagi memudahkan umat Islam atau sesiapa sahaja untuk memaklumkan kewujudan aktiviti menghina Islam di media sosial laman sesawang dan sebagainya Maklumat yang berkaitan perlu disalurkan ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku