Desak Zahid Hamidi Berehat Adakah Tangan Ghaib Dibelakang Pergerakan Pemuda Najibrazak Tunfaisal


Petang tadi berlangsung satu mesyuarat yang kononnya adalah mesyuarat bulanan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang dipengerusikan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Datuk Dr Ashraf Wajdi di PWTC.

Apa yang menggemparkan ialah beberapa jam sebelum mesyuarat berlangsung, portal Sinar Online telah mengeluarkan kenyataan yang mengayakan bahawa Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mendesak supaya YB Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi selaku Presiden supaya berundur dari jawatan berkenaan ekoran dakwaan yang dibuat dimahkamah oleh pihak SPRM.


Namun begitu Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menafikan berita berkenaan dengan mengatakan bahawa PPUM tidak meminta supata Datuk Seri Zahid berundur dari jawatan tetapi meminta Datuk Seri Zahid berehat untuk memberikan fokus kepada kes yang masih dalam siasatan.

Takpe. Itu bukan isu yang sebenarnya, biasanya pihak media akan menjadikan tajuk satu satu berita itu hangat sebagai tarikan orang ramai untuk membaca berita berkenaan.

Tapi ada satu perkara yang agak mengelirukan disini apabila sebaik sahaja mesyuarat berlangsung, satu set laporan akhbar telah berlegar dikalangan semua exco pemuda dan sebaik sahaja mesyuarat habis, satu sidang akhbar telah dibuat yang mana Ketua Pemuda UMNO Malaysia telah menyatakan sepertimana yang tertulis diatas iaitu Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengambil ketetapan supaya Datuk Seri Zahid berehat.

Disini Sangkakala nak tanya, apakah keputusan ini dibuat dalam mesyuarat atau ianya telah dibuat sebelum mesyuarat? Kalau ianya dibuat dalam mesyuarat, bagaimana set kenyataan akhbar berkenaan boleh diterima oleh EXCO PPUM semasa dalam mesyuarat?



Ini agak mengelirukan sedikit sebab kalau Ketua Pemuda UMNO Malaysia nak kata ianya telah dibincangkan diperingkat pegawai tertinggi PPUM, juga tidak masuk akal kerana ini bukan satu keputusan yang boleh diambil mudah atau boleh diambil ringan oleh semua pihak kerana ianya melibatkan institusi Presiden.

Atau adakah keputusan ini telah dibuat terlebih dahulu dan ianya cuma dibentangkan dalam mesyuarat dan jika ianya benar berlaku begitu, atas arahan siapa atau atas permintaan siapa PPUM membuat keputusan berkenaan? Adakah dibelakang PPUM kini ada tangan tangan ghaib yang nenjadi telunjuk apa yang PPUM perlu lakukan?

Sangkalala rasa amat kecewa dengan apa yang dilakukan oleh PPUM yang dilihat pada hari ini tiada langsung soladiriti bersama pemimpin sedangkan pemimpin itu dipilih secara demokrasi oleh akar umbi UMNO.

Apa yang dilakukan oleh PPUM selama ini Sangkakala tak nampak dimana impak kepada golongan muda yang sepatutnya mereka perjuangkan.

Tak habis habis dengan perancangan untuk menjadikan seseorang sebagai pemimpin tertinggi dan Sangkakala nak tanya, kalau Zahid berehat atau berundur sekalipun, adakah UMNO akan menjadi kerajaan? Adakah Ketua Pemuda UMNO Malaysia mampu untuk memberi jaminan apabila Zahid berehat atau berundur maka pemimpin UMNO lain tidak akan diganggu lagi oleh kerajaan yang ada pada hari ni?

Sudah sudahlah bermimpi, sedarlah hari ni UMNO adalah pembangkang. Lim Guan Eng dituduh menerima rasuah tentang pembelian Banglo, ada orang DAP suruh Guan Eng berehat atau lepaskan jawatan? Jawapannya tidak, kerana apa? Kerana mereka mahu memerintah dan menjadi kerajaan.

Kalau ini sikap yang diambil oleh PPUM, jangan mimpi Pemuda UMNO mampu untuk terus menyerang parti lawan.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2018/10/desak-zahidhamidi-berehat-adakah-tangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Umno Desak Zahid Letak Jawatan

Pemuda Umno Desak Zahid Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 334 hits
NURUL RIDUAN NOR ASHAHA SHAH ALAM Pemuda Umno akan membuat desakan supaya Presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi melepaskan jawatan ekoran kes mahkamah yang dihadapi beliau Menurut sumber desakan itu bakal dibuat dalam Mesyuarat Exco ...
Pembangkang Hilang Akal Melihat Bangunan Kwsp Terbakar Najibrazak Zahid Hamidi Tengkuadnanreal

Pembangkang Hilang Akal Melihat Bangunan Kwsp Terbakar Najibrazak Zahid Hamidi Tengkuadnanreal

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 331 hits
Duit KWSP Tidak Hilang Yang Hilang Adalah Otak Penyokong Pembangkang Sejak bangunan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja di Petaling Jaya terbakar semalam banyak komen komen bodoh menghiasi garis masa Facebook Lebih menyakitkan hati komen tidak b...
Zahid Hamidi Mengadakan Pertemuan Sulit Presiden

Zahid Hamidi Mengadakan Pertemuan Sulit Presiden

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 341 hits
Pertemuan sulit diantara Zahid Hamidi selaku presiden UMNO bertemu dengan kepimpinan tertinggi parti lain dikatakan menjadi persoalan setiap anggota parti adakah ianya pertemuan sulit yang membincangkan hala tuju yang lebih jelas selepas ka...
Alamat Bangunan Yayasan Akal Budi Zahid Hamidi Cuma Tapak Kosong

Alamat Bangunan Yayasan Akal Budi Zahid Hamidi Cuma Tapak Kosong

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 1521 hits
KECOH dan heboh sejak tiga hari lalu apabila pemeriksaan di alamat bangunan Yayasan Akal Budi milik bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi oleh wartawan The Malaysian Insight membawa kepada sebuah tapak kosong Yayasan Akal B...
Saya Akan Buat Hidup Anda Tak Tenang Dan Menyesal Cucu Zahid Hamidi Baru Umur 9 Tahun Tapi Sudah Pandai Mengugut

Saya Akan Buat Hidup Anda Tak Tenang Dan Menyesal Cucu Zahid Hamidi Baru Umur 9 Tahun Tapi Sudah Pandai Mengugut

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 370 hits
Saya Akan Buat Hidup Anda Tak Tenang Dan Menyesal Cucu Zahid Hamidi baru umur 9 tahun tapi sudah pandai mengugut Saya Akan Buat Hidup Anda Tak Tenang Dan Menyesal Cucu Zahid Hamidi baru umur 9 tahun tapi sudah pandai mengugut
Sejarah Politik Zahid Hamidi

Sejarah Politik Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 601 hits
Maybe ramai yg masih tak tahu sejarah Politik Zahid Hamidi ni termasuk org2 UMNO sendiri Sejarah politik Zahid yang penuh dengan sifat bermuka muka Pendirian dan perjuangan dalam dirinya hanya umpama menanam tebu di bibir Sejarah politik Za...
Anak Zahid Hamidi Buat Perkara Bodoh Dan Sia Sia

Anak Zahid Hamidi Buat Perkara Bodoh Dan Sia Sia

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 511 hits
Anak Zahid Komedi kata berdemo satu kerja buang masa tidak relevan sia sia dan KERJA BODOH OGOS 2015 Demo kerja buang masa tidak relevan sia sia dan KERJA BODOH OKTOBER 2018 Anjur demo di ibu pejabat SPRM itu kerja apa Maknya pula nak demo ...
Sia Sia Pertahankan Zahid Hamidi Umno Wajar Adakan Pemilihan Semula

Sia Sia Pertahankan Zahid Hamidi Umno Wajar Adakan Pemilihan Semula

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 343 hits
Ada dua pendapat berhubung kedudukan Presiden UMNO Zahid Hamidi selepas beliau didakwa di mahkamah atas 45 pertuduhan berkaitan pecah amanah menerima rasuah dan penggubahan wang haram Satu pendapat mahukan beliau diberi cuti atau jawatannya...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Wee Barking Up The Wrong Tree



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi