Adakah Anwar Akan Menjadi Pm Sepenggal Adakah Harapan Akan Terus Memerintah Selepas 2028 Siri 2


 






DAP secara berterusan dituduh sebagai anti-Melayu, anti-Islam dan anti-royalti. Semua ini, tentu saja, adalah pembohongan yang kejam. DAP dituduh berkomplot untuk mengkristiankan negara, dikutuk kerana mahu mengambil alih negara, dan digambarkan sebagai parti yang menarik tali dalam kerajaan PH.

 

DAP dilemparkan sebagai kuasa di sebalik takhta. Semua pembohongan ini diada-adakan untuk menjadikan orang Melayu hina dan benci kepada DAP. Antagonisme terhadap DAP adalah nyata dan tulen, tetapi berdasarkan pembohongan jahat yang disebutkan di atas.

Selepas melakukan kerja yang begitu baik untuk membuat orang Melayu menghina dan membenci DAP, bagaimana Umno kini boleh menyeru orang Melayu untuk menganggap DAP sebagai kawan dan rakan kongsi? Selepas semua kerja kotor yang dilakukan terhadap DAP selama lebih setengah abad, bagaimana ia boleh berharap untuk membatalkannya dalam masa lapan bulan sahaja? Meminta untuk memeluk bekas musuh sebagai kawan adalah seperti meminta bulan!
 
Adakah Umno mempunyai integriti untuk mengakui bahawa apa sahaja pembohongan yang mereka sebarkan mengenai DAP adalah tidak benar dan parti itu difitnah secara tidak adil?
 
Ia adalah satu helah politik untuk memburukkan DAP sebagai musuh orang Melayu dan sebahagian besar Umno berjaya dalam percubaan ini. Kini nampaknya ia telah jatuh ke dalam perangkapnya sendiri!
 
Menjelang pilihan raya, di Mega Ceramah mereka di Pulau Pinang di Karpal Singh Drive, setiap pemimpin DAP yang hadir dengan penuh semangat dan ikhlas menggesa rakyat mengundi PH dan BN.
 
Adakah Umno melakukan perkara yang sama? Kita tidak pernah mendengar Umno menyuruh ahlinya mengundi calon DAP. Semasa berucap kepada pengundi Melayu, adakah pemimpin Umno benar-benar menyeru ahli mereka menyokong calon DAP atau sekadar mengundi PH?
 
Mereka terperangkap dalam ikatan ini kerana pembohongan mereka yang telah masak. Seperti yang mereka katakan, karma akhirnya mengejar anda - dan memang patut! Umno membayar harga untuk penyelewengannya!
 
Secara keseluruhannya, PN benar-benar berjaya dengan cemerlang. Jika trend dan lonjakan ini berterusan tanpa sebarang lelah, mereka mungkin menyapu kuasa persekutuan menjelang PRU 16. Kita tidak boleh menolak kemungkinan ini daripada berlaku.
 
Dengan begitu ramai ADUN yang dipilih, mereka mempunyai jangkauan yang lebih luas untuk mempengaruhi lebih ramai rakyat Malaysia. Mereka akan mempunyai sumber, struktur dan jentera untuk menyamar sebagai musuh yang hebat pada tahun 2028. Mereka akan lebih bersedia dan tersusun untuk memberikan PH lari demi wang mereka!
 
Jika Anwar dan PH tidak dapat membendung arus ini dan menghentikan perarakan PN ke Putrajaya, ia akan menjadi perdana menteri sepenggal untuk Anwar. Dan jika Anwar memberikan sepenuh perhatiannya untuk menghadapi cabaran ini dengan memberi perhatian kepada orang Melayu konservatif dengan mengorbankan pengabaian asas sokongan tegarnya, ia akan menjadi penamat kerajaan Madani.
 
Untuk menahan ancaman Pas dan pengaruhnya, Anwar mesti menangani kebusukan dalam sistem pendidikan. Beliau mesti merombak dan merombak kurikulum supaya dapat memenuhi keperluan negara.
 
Kita mesti mendidik pelajar untuk berfikir secara kritis dan menyoal tanpa menerima segala-galanya sebagai kebenaran Injil. Sekolah kita mesti mencerminkan ciri berbilang kaum negara seperti yang berlaku sebelum Mahathir merosakkannya.
 
Kita mesti mengambil lebih ramai bukan Melayu sebagai guru dan mewujudkan perwakilan yang seimbang dalam sistem pendidikan.
Kita mesti serius melihat sistem sekolah madrasah di mana cuci otak dipercayai bermula pada usia yang sangat muda. Sejak awal lagi, kanak-kanak terperangkap dan diajar untuk berfikir mengikut satu-satunya cara yang diarahkan dari sudut agama. Adalah penting anak-anak dibebaskan daripada situasi ini agar mereka dapat membesar menjadi manusia yang rasional dan berfikiran.
 
Tidak syak lagi, Anwar mesti membetulkan ekonomi yang sedang bergolak. Rasuah yang berleluasa mesti dikikis dan semangat patriotisme mesti disemai supaya perkhidmatan awam dapat memenuhi keperluan negara tanpa ada di antara mereka yang bersusah payah. Mereka hendaklah bekerja dengan ikhlas dan jujur ​​demi kesejahteraan negara dan berkhidmat kepada setiap rakyat tanpa sebarang diskriminasi.
 
Jika Anwar meletakkan fikirannya, semua ini boleh dicapai untuk kebaikan negara. Dia mempunyai empat tahun untuk membetulkan masalah negara. Dia memahami apa yang terlibat dan diperlukan untuk membetulkan kelesuan sekarang. Jika dia gagal, kerajaan Madani pasti akan tumbang. Itulah pengakhiran Anwar dan impiannya untuk mencipta Malaysia yang lebih baik untuk kita semua.
 
Anwar perlu berani, berani dan berani serta mencari jalan untuk mengemudi negara ini ke pelabuhan yang selamat di mana kita semua boleh hidup bersama dalam harmoni dan aman.
 
P. Ramakrishnan
 
Bekas Presiden Aliran
 
18 Ogos 2023
 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/08/adakah-anwar-akan-menjadi-pm-sepenggal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adakah Anwar Akan Menjadi Pm Sepenggal Adakah Harapan Akan Terus Memerintah Selepas 2028 Siri 1

Adakah Anwar Akan Menjadi Pm Sepenggal Adakah Harapan Akan Terus Memerintah Selepas 2028 Siri 1

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 128 hits
Adakah Anwar akan menjadi PM sepenggal Adakah Harapan akan terus memerintah selepas 2028 Keputusan pilihan raya enam negeri baru baru ini mungkin merangsang keinginan Anwar untuk membawa pembaharuan dan mentadbir negara untuk kepentingan se...
Referendum Tidak Menjadi Anwar Boleh Terus Kekal Hingga Hujung Penggal

Referendum Tidak Menjadi Anwar Boleh Terus Kekal Hingga Hujung Penggal

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 229 hits
Keputusan PRN enam negeri pastinya sudah diketahui keputusannya oleh kita semua Apa pun keputusannya yang penting sekali ialah PH BN berjaya mengekalkan tiga negeri yang selama ini dikuasainya dan begitu juga dengan PN yang turut berjaya me...
Pasaran Hilang Keyakinan Adakah Ucapan Powell Menjadi Penyelamat

Pasaran Hilang Keyakinan Adakah Ucapan Powell Menjadi Penyelamat

papar berkaitan - pada 25/8/2023 - jumlah : 177 hits
Sebut harga indeks Dow turun 1 1 S P 500 kehilangan 1 4 Nasdaq terbukti paling terdedah jatuh sebanyak 1 9 Berlatarkan latar belakang ini Nvidia menyerlah dalam kalangan rakan sektor teknologinya menunjukkan pertumbuhan selepas mencapai rek...
Persoalan Sukar Buat Zahid Anwar Selepas Umno Ditewaskan Pn

Persoalan Sukar Buat Zahid Anwar Selepas Umno Ditewaskan Pn

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 236 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Umno sekali lagi menunjukkan prestasi buruk pada PRN enam negeri kali ini apabila kalah di kebanyakan kerusi daripada 107 yang ditandinginya Keputusan awal menunjukkan kebanyakan kerusi majoriti Melayu di Kelantan...
Liabiliti Terbesar Dalam Kerajaan Anwar Adakah Umno Atau Zahid

Liabiliti Terbesar Dalam Kerajaan Anwar Adakah Umno Atau Zahid

papar berkaitan - pada 15/8/2023 - jumlah : 102 hits
agendaily com15 08 2023Anwar atas pentas UMNO bersama anak muridnya Zahid semasa Perhimpunan Agung UMNO 2023 Foto kredit Astro AwaniKerajaan campuran ibarat dilanda badai tsunami selepas keputusan teruk pada enam Pilihan Raya Negeri diumumk...
Pengundi Tiga Prk Boleh Berperanan Tutup Terus Cerita Cerita Tukar Kerajaan

Pengundi Tiga Prk Boleh Berperanan Tutup Terus Cerita Cerita Tukar Kerajaan

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 222 hits
Cerita dan cita cita pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan sepertinya masih bagai sebuah hikayat yang belum ada titik penamat Pantang ada kesempatan dan terbuka peluang itulah yang sentiasa ingin mereka lakukan Meski PRN sudah berakhir dan...
Eurusd H4 Terus Ke Rintangan Pertama

Eurusd H4 Terus Ke Rintangan Pertama

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 121 hits
Carta EUR USD menunjukkan trend menaik Terdapat peluang harga boleh melantun dari sokongan pertama di 1 0835 dilihat sebagai tahap rendah pelbagai ayunan dan bergerak ke arah rintangan pertama di 1 0890 dikenali sebagai penarikan semula rin...
Golongan M40 Diberi Perhatian Biarpun B40 Terus Dibantu

Golongan M40 Diberi Perhatian Biarpun B40 Terus Dibantu

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 126 hits
Oleh Abdullah Zaid Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kerajaan sentiasa mengutamakan kebajikan golongan M40 dan tidak mengabaikan kelas pertengahan itu Jelasnya dakwaan beberapa pihak bahawa pendekatan kerajaan pada ketika ini...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm

It Is A Great Achievement

Upscale Retirement Homes In Malaysia A Double Edged Sword

Enjoying View While It Lasts

Diesel Subsidies A Step Forward With Room For Improvement



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Buat Sendiri Bergedil Tauhu Ayam

Melayan Air Coklat Kenangan Coffee

Lg Unveils Brave Optimists Brand Book Showcasing Its Unique Optimistic Dna

Nasi Lemak Paru Dan Daging

Catchy Brand Names With Rhyme

Indahnya Babacaan Ayat Wassama Il Buruj